Volkswagen Touareg facelift

3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus

Tinuta de drum

4.0

Volkswagen Touareg a fost, încă înainte de facelift, o mașină confortabilă. Lucrurile nu s-au schimbat la restilizare, modelul plusând cu ceva rafinament la absorbirea gropilor. Suspensia pneumatică face toată treaba, dar modelul german se bucură și de o gardă la sol generoasă și de unghiuri de atac și de degajare suficient de mari încât să-l facă abil de off-road.

Singura limitare a lui Touareg pe off-road ar fi anvelopele, care în versiunea testată de noi erau concepută pentru asfalt. Acestea permit rularea la viteze mari pe autostradă, un consum scăzut și aderență bună, dar te trădează dacă te prinde ploaia când ești pe munte și solul se transformă în noroi. 

Pe modurile de rulare Normal și Comfort, Touareg are un ușor ruliu în viraje, după cum este de așteptat de la o mașină atât de mare și de înaltă. La cuplarea modului Sport, direcția devine mai fermă și suspensia la fel. Chiar și atunci, direcția nu excelează prin feedback, fiind doar ceva mai "tare", în timp ce suspensia nu se apropie de cea a unui X5, de exemplu, dar face o treabă onorabilă pe virajele abordate într-un tempo ridicat. Vestea bună cu direcția este că este ușor de manevrat la viteze mici, având o asistență puternică, ceea ce îl face pe Touareg plăcut prin oraș și prin locuri unde este necesară manevrarea desă a volanului la viteze reduse.

  • S, vineri, 07.08.2015 13:20

    De ce faceti acelasi test, cu aceeasi masina, cu aceeasi motorizare , doar ca are un pachet R-line ? Oare niste linii pe la spoilere transforma touaregul si era nevoie de un nou test ?

  • mircea, vineri, 07.08.2015 13:22

    @S Dacă am putea face teste cu toate motorizările și cu toate echipările unui model, am face-o. Cu cât mai complet tabloul unui model pentru cei care vor să-și cumpere mașina respectivă, cu atât mai bine. Din păcate, însă, în România e complicat să găsești în unele cazuri chiar și o versiune a unei mașini noi, darămite mai multe motorizări.

  • BMW, vineri, 07.08.2015 13:45

    O masina ok, dar pretul mi se pare ca intra un pic cam mult in zona premium. Cine are sa dea 72.000E pe un Touareg cred ca isi poate permite si un X5. Un X5 cu motorizarea de 3.0d cu destul de multe optiuni este undeva in jurul a 82.000E. Ma gadesc ca persoanele care isi permit aproximativ 75.000E pe o masina totusi cauta un feeling premium, iar Touareg-ul nu cred ca poate concura cu tripleta germana la acest capitol.

  • Stefan, vineri, 07.08.2015 14:11

    la banii astia iti cumperi un Mercedes GLE care e silentios si plin de rafinament, adica un fel de clasa S in zona SUV-urilor!

  • Scorpionul_negru, vineri, 07.08.2015 15:40

    Se merita sa dai 50 de mii pe un Touareg. E o masina buna. Dar nu 70 si ceva de mii. La 70 de mii poti alege un Q7 de ex. Sau un X5, Range Rover Sport. Masini mult mai bune. Deci nu merita configurat la o asemenea suma.

  • LauCalin, vineri, 07.08.2015 16:17

    Tuareg mereu a fost o masina destul de scumpa. Daca pe merit sau nu, e alta discutie. Pe de alta parte, la 70000 de euro nu cred ca gasesti un GLE (care in off road este mai slab), Cayenne sau X5 dotate asemenator si cu motoare cam la fel de puternice. Toate sunt cu cel putin 10000 de euro mai scumpe. Si da, conteaza. Pentru ca pretul e cu peste 15-20% mai mic fata de concurentii spusi de userii de mai sus. Stiti cum se spune, ca bogatii sunt cam zgarciti. Deci 10000 de euro chiar ii vad a fi uneori bani aruncati inutil. Mai mult, la asemenea masini discounturile sunt si ceva mai consistente. Acum un an imi amintesc ca se ofereau 5000 de euro discount la Audi A6. Deci dadeau 50000 pe masina - 5000... -500,600 de euro negociere cu dealerul. Era altceva. Deci eu cred ca este posibil sa-l "scoti" pe la 65000 de euro. Ceea ce mi se pare ok pentru asa ceva. Bine, nu este o masina pentru mine. Iar cine isi permite asa ceva, bravo lui!

  • cata, vineri, 07.08.2015 16:57

    Daca ai banii respectivi,faci maxim un test drive cu ea ...dupa care te duci si iti cumperi frumos,elegant cat de cat ....un XC 90 ;)

  • octav71, vineri, 07.08.2015 18:37

    "consumul s-a stabilizat la 9.2 litri lVolka sută." Va rog eu, se poate sa fie vodka! Si intrebarea a doua: motorina mai consuma, ca parca nu e hybrid?

  • slVW_83, sâmbătă, 08.08.2015 20:14

    Dacă stai la cabana Dochia pe Ceahlău îți iei G-Klasse. Regele. Dacă ești iubitor de lux si confort îți iei GLE sau mai bine un S-Klasse. Dacă vrei sport și reprize îți iei un X5,6 sau mai bine un M550d. Dacă vrei opulență și spațiu îți iei Q7 sau mai bine A6 Allroad. Dacă ești nehotărât și pragmatic îți iei Touareg deci mai bine Touareg.

  • fg, luni, 10.08.2015 07:57

    dar care din romanica isi propune sa-si ia trg nou?

  • xxx, miercuri, 12.08.2015 10:19

    Acum un an am fost pasager intr-un Touareg nu ca asta, propietarul spunea ca este echipat (din fabrica) pt off-road!! (nu cunosc detalii, baiatul spunea ca are 3 reductoare!!!??). Designul exterior nu te da pe spate, dar in interior te simti foarte bine (nu neaparat ca este vreo frumusete), comenzile sunt intuitiv amplasate, iar off-road mult peste Dusterul meu, chiar daca mai lovea cu scutul de bolovani. (traseul de pe valea raului Doamnei in Arges 20km mai sus de Nucsoara, catre barajul Vidraru) Daca iti permiti eu spun ca merita sa-ti cumperi

  • mog, miercuri, 12.08.2015 12:27

    nu are 3 reductoare...nu exista asa ceva. are in pachetul offroad diferential central blocabil si intradevar, "reductor". plus niste scuturi de protectie pe dedesubt si o suspensi pneumatica ajustabila manual. posibil sa mai fie alte mici detalii pe care nu le cunosc acum. eu l`am trecut pe lista, nu nou, evident, ca nu lucrez la stat sau cu el si nici nu fac politica.

  • Snow, luni, 17.08.2015 17:56

    Revin cu o rugaminte mai veche: daca vorbim de un model la care ne-au placut "capacitati off-road datorita suspensiei" hai sa spunem macar: cat e garda la sol si unghiurile de atac + degajare, daca are scuturi metalice pe dedesubt, daca trece testul rolelor, cum e cu diferentialele si cu reductorul etc