Motor / Transmisie
Dacă îți cumperi un Volkswagen Touareg și nu ești interesat de varianta hibridă, înseamnă că vei cumpăra unul cu un V6 TDI. Din moment ce tot îți cumperi o mașină nouă, noi îți recomandăm să alegi varianta de 262 CP și 580 Nm, cea testată de noi.
Cutia automată cu opt trepte este standard, la fel și tracțiunea integrală, deci e imposibil să greșești când îți configurezi mașina. Rezultatul este un tren de propulsie care merge la fel de bine ca unul din segmentul premium. Explicația nu este greu de intuit, pentru că Touareg are componente comune (motor și transmisie) cu prietenii de concern de la Audi. Transmisia este comună și cu cea folosită de BMW X5 și Jeep Grand Cherokee, iar când patru mărci de acest tip folosesc o transmisie automată de la același furnizori, poți să fii sigur că alegerea e una inspirată.
Motorul V6 TDI este bine antifonat și se aude plăcut atunci când acul turometrului merge înspre zona roșie a scării gradate. Chiar dacă Touareg nu câștigă bătălia cifrelor, SUV-ul Volkswagen duce o luptă pe cinste, detronând la diferite capitole BMW X5 xDrive30d, Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GLE 350d și toate modelele de volum cu care este comparabil.
Lider în materie de cifre este noul Audi Q7 3.0 TDI, cu 272 CP și 600 Nm, dar și acesta este surclasat la cuplu maxim de competitorul direct de la Mercedes-Benz, care se mândrește cu cel mai mare moment motor din segment.
În ciuda faptului că nu are cele mai bune cifre la capitolele cai putere și cuplu maxim, Touareg vine cu un tren de propulsie demn de segmentul premium și care merită punctajul maxim la acest capitol.
De ce faceti acelasi test, cu aceeasi masina, cu aceeasi motorizare , doar ca are un pachet R-line ? Oare niste linii pe la spoilere transforma touaregul si era nevoie de un nou test ?