Tinuta de drum
Volkswagen Tiguan este atât de apreciat din motive destul de evidente. Pe lângă predictibilitatea oferită, spațiul interior și ergonomia decentă, suspensia joacă un rol foarte important.
Iar Tiguan este, după toate măsurătorile posibile, o mașină confortabilă. Cel puțin în marea majoritate a cazurilor. În situația de față, însă, lucrurile au fost alterate de câteva decizii referitoare la configurația mașinii. Jantele de 20 de inch, combinate cu circa 300 de kilograme adăugate la bordul SUV-ului din cauza sistemului hibrid, fac absolut necesară bifarea opțiunii care aduce amortizoare adaptive.
Practic, Tiguan eHybrid cu amortizoare adaptive este un model confortabil în mare parte din timp, dar nu întotdeauna. Denivelările ceva mai mari vor transmite șocuri în șasiul mașinii. Mai mult, sunetele care ajung în habitaclu ar putea fi mai bine izolate fonic.
Pe viraje, Tiguan eHybrid își va arăta limitele din nou. Greutatea suplimentară se face simțită, comparativ cu modelele non-PHEV. Poziționarea acesteia destul de sus ridică centrul de greutate, iar transmiterea resurselor exclusiv către puntea față duce la subvirare și un efect de pendul în mijlocul virajului, dacă insiști să pui presiune pe roțile viratoare.
Cuplul instant este, cu siguranță, un avantaj comparativ cu alte opțiuni, dar numai pe hârtie. În practică, în modul Sport, anvelopele față ale lui Tiguan eHybrid vor fi depășite de acest cuplu, și vor rupe aderența destul de ușor, ceea ce va determina o reacție în lanț. Sistemul de control al tracțiunii va interveni, iar tu vei resimți doar cum ți se taie puterea, de cele mai multe ori pe neașteptate.
Dar nu toată lumea își cumpără un Tiguan pentru a alerga disperat. De fapt, foarte puțini oameni vor face asta. Pentru majoritatea celor care vor un SUV economic (atât timp cât te asiguri că vei încărca bateria pe cât de des posibil), modelul german se va dovedi confortabil, silențios (mai ales în modul electric) și spațios.
Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.