Volkswagen Tiguan

Motor / Transmisie

4.5

În așteptarea unei versiuni plug-in hibrid care își va face debutul pe Tiguan în 2021 (245 CP), clienții care își doresc SUV-ul german au la dispoziție în continuare tradiționalele motoare pe benzină (1.5 Turbo TSI) și diesel (2.0 TDI), care au trecut însă prin îmbunătățiri interesante la nivel de performanțe și mai ales la nivel de emisii.

Dacă un Tiguan 100% electric se lasă încă așteptat (după mine, un astfel de model ar trebui să fie mașina de familie prin definiție în următoarea perioadă), Volkswagen a ales să continue lupta de gherilă cu criza de PR a motorinei și să demonstreze că o armată de filtre de particule și de sisteme de tratare a emisiilor pot să transforme motoarele diesel într-o alternativă curată la benzină. Și, cel puțin pe hârtie, germanii au dreptate. Pentru că noile versiuni 2.0 TDI (de 150 și 200 CP) pe care le poți cumpăra pe SUV-ul german reușesc să păstreze avantajul emisiilor mici de CO2 (specifice motoarelor diesel) și să coboare major limita emisiilor de NOx până la nivelul standardului Euro 6d (emisiile NOx fiind, desigur, scânteia care a aprins scandalul Dieselgate acum 5 ani). Bineînțeles că până și motoarele pe benzină primesc acum filtre de particule, cum se întâmplă în toată industria, deci un Tiguan care iese pe porțile fabricii astăzi este - pe hârtie - mai mult decât conformă cu regulile anului 2020.

Ce se va întâmpla cu filtrele alea peste niște ani e deja o problemă mai degrabă a societății în care trăim.

Trecem însă peste această introducere pentru a ajunge în inima subiectului: noua versiune de 200 de CP a motorului diesel de 2.0 litri de pe SUV-ul german. "Promovat" de la cei 190 de CP de pe versiune pre-facelift, acest motor este cea mai puternică versiune pe care o poți cumpăra până la apariția versiunii sport Tiguan R (320 CP), deja anunțată de germani. Dinamic, vorbim de un motor care se ridică la înălțimea cerințelor unei mașini construite pentru a fi "bună la toate": cuplul de 400 Nm este sprijin de încredere când ai nevoie de elan, puterea de 200 de cai atinge nivelul de pragmatism perfect și este un amestec excelent între cerințele șoferului și un nivel decent al consumului, iar transmisia DSG cu 7 trepte, trecută parcă printr-un proces de rafinare acustică, va fi un aliat pe care-l vei repecta pentru confortul mental pe care ți-l oferă.

Dacă vrei să nu ai griji la nivel de consum și nu te pasionează partea dinamică pentru că vrei o mașină corectă, alege versiunea mai "moale" a acestui motor, adică cea de 150 de cai putere. Nu vei simți mașina submotorizată, dar nici nu vei putea miza pe vârfuri dinamice. Dacă însă îți dorești o mașină care să nu dea semne de oboseală atunci când o convoci la arme, mergi pe motorul de 200 CP. Cu toată diferența de preț implicată în ecuație, cei 50 CP sunt evident acolo și se simt chiar și dacă nu te pricepi la mașini.

Versiunea 2.0 TDI de 200 CP (disponibilă exclusiv în echipările de top R-Line și Elegance) oferă sistemul 4Motion în echiparea de bază, deci cei care vor considera că noul lor SUV au nevoie uneori de aportul dinamic al roților spate motrice se pot baza pe acest sistem. 

  • PMC, marţi, 22.12.2020 11:23

    6.5 l/100km consum. Motor de 2 L Diesel. 7.3s pt. 0-100 la o masina nu tocmai aerodinamica si care are minim 2 Tone echipata de drum cu sofer cu tot. Spre 1000 de km autonomie cu un plin, la un mers mai atent. Toate astea, courtesy of a tried and true DIESEL! Pentru ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :) Craciun Fericit, fratilor! :)

  • Tatraurs, marţi, 22.12.2020 11:56

    1-La minusuri vad "consum mediocru",pentru o masina de 200cai si pseudo4x4 mi se pare bun,cine nu crede,sa se uite la testul cu noua Dacia de 1.0 benzina si 90 de cai,a consumat mai mult:)) 30 000km intervalul de service,foarte mult,mai ales intr-o tara unde stai ore intregi cu motorul mornit si te misti 2m,cine mai vrea sa aiba cuzineti, axe cu came,turbine si segmenti dupa 120 000km,sa schimve uleiul la max 9-10000. Pretul nu-l comentez ca aici pe site toti cititorii castiga de la 10 000 euroi pe luna si mi-as lua castane.ps: De mult n-am mai vazut un Vw care sa nu aiba martorul galben (motorul)aprins in bord,saubde airbag :)) @pmc Craciun fericit,craciun fericit tuturor.

  • mircea, marţi, 22.12.2020 12:12

    @Tatraurs E un consum bun dacă te uiți la el fără context. La capitolul consum am explicat pe larg situația. E de nivel mediu în comparație cu rivalii direcți :)

  • DLP, marţi, 22.12.2020 12:22

    O masina "trista" desi, daca iei chestionarul si incercuiesti/bifezi toate caracteristicile tehnice, constati ca e in regula (a se citi in top) cam din toate punctele de vedere (portbagaj: are, 4Motion: are, sprint: are, etc.) Prin comparatia cu alte modele, unde se evidentiaza anumite minusuri cuantificabile si specifice ale competitorilor, ajung o gramada de clienti sa o cumpere p'asta.... Dpdv al statutului: Ce masina ai/ti-ai luat? Tiguan...Hmmm...si trage/fuge/ai loc de bagaje? Da....si-ti place?...Hmmm

  • Parere, marţi, 22.12.2020 12:23

    Deci ia 12% in oras in trafic aglomerat. Cam atat stiam si eu ca iau mult-laudatele cazane nemtesti.

  • steff, marţi, 22.12.2020 14:27

    vad ca iarasi preluati cifrele mincinoase (de fapt un adevar trunchiat) legate de portbagaj. volumul real e de 520l, cu tot cu spatiul de sub podeaua portbagajului si locul pt roata de rezerva. daca impingi bancheta la maxim in fata si ii indrepti spatarul ajungi la 615l, dar locurile din spate vor fi bune doar pt copii pedepsiti sa stea cu spatele drept. ca posesor de Tiguan pre-facelift, pot confirma ca e o masina buna la toate... dar scumpa si anosta fata de concurenta (si aici ma uit cu atentie la coreene).

  • Sorin, marţi, 22.12.2020 16:28

    Noul Tucson o face praf din toate punctele de vedere si e mai ieftina cu aprox 10.000 de euroi... cum or fi ajuns la pretul ala ? vor sa recupereze daunele din Dizalgheit :))))

  • Tatraurs, marţi, 22.12.2020 17:17

    @Sorin,asiaticii au inceput sa cam spele pe jos cu mitul masinii nemtesti,masini nejustificat de scumpe si cu o fiabilitate submediocra.

  • Snow, marţi, 22.12.2020 17:23

    O masina foarte echilibrata, foarte practica, foarte dezirabila si cu cifre de vanzari remarcabile. Reamintesc rugamintea catre Automarket: cand evaluati un SUV mentionati va rog garda la sol, unghiul de atac si cel de degajare, daca are scut metalic si daca tractiunea integrala trece testul rolelor sau nu ... La garda la sol prefer sa masurati distanta si sa nu va incredeti in cifrele producatorului: generatia anterioara de Tiguan are pe hartie 200 de mm si in realitate vreo 180 ...

  • dan_grc, marţi, 22.12.2020 18:52

    Nicio asiatica nu face praf o echivalenta europeana in Europa, iar VW este cel mai mare constructor strain in China, evident ma refer la vanzari, care poate nu reflecta mereu calitatile unei masini, dar nici " stersul pe jos " nu este mai breaz la obiectivitate. Ca veni vorba, astazi SsangYong si-a anuntat isolventa, avea probleme de cativa ani, anul acesta i-a pus capac, proprietarul, Mahindra, nu va mai investi nimic, a scos-o la vanzare, practic aceasta marca a avut cateva modele interesante lansate in ultimii ani, fiabilitate asiatica, preturi decente, dar vanzarile s-au dus la vale peste tot, DAR, toate marcile cu probleme au sustinatori foarte multi pe net, care " matura si fac muci " concurenta.

  • khal drogo, marţi, 22.12.2020 20:45

    Stie cineva (argumentat, cu informatii verificabile, nu cu presupuneri), daca Tiguan-ul va fi disponibil in RO si cu motor de 2l benzina 4Motion (micro-hibrid sau nu, nu are importanta) ? Si daca va fi, cand va fi ? Eu nu am reusit sa gasesc nimic in sensul asta (e adevarat ca nici nu am intrebat la vreo reprezentanta). Multumesc anticipat !

  • Snow, marţi, 22.12.2020 23:20

    Minunatul motor biturbo TDI (prezent pana de curand si pe Tiguan dar si pe Passat) de 240 CP si 500 Nm, un adevarat varf de gama, pare scos din oferta si inlocuit cu cel de ... 200 CP, testat aici. Daca se confirma nu pot decat sa banuiesc ca vinovat cursa aberanta pt reducerea mediei de emisii de CO2 pe flota vanduta ... cu orice pret !

  • jiji, miercuri, 23.12.2020 10:57

    Cifrele pentru un SUV compact sunt impresionante. Nu am inteles niciodata de ce romanii sadea care sunt ........gramada, compara cu toate tuciurile facute te miri unde, asta e unii se multumesc cu putin in viata!

  • rov, miercuri, 23.12.2020 15:09

    Posesor de Tiguan Allspace 2018 HighLine, 150 TDI DSG, 5 locuri. Dupa 50.000 km totul ok, foarte multumit, e o combinatie intre cele 2 masini anterioare preferate de mine Golf 7 si Land Cruiser 120. Din pacate daca avea si motorul de 240 cp, nu mai plangeam dupa BMW-ul 730 :)). Iar daca avea macar motorul de 190, puteam sa-i adaug si suspensia adaptiva, de care chiar are nevoie, suspensia standard e mai dura decat la Golf, mai ales in oras. Consum in oras 9-9,5, fata de 12,5 -13 LC120 si 7,5-8 Golf 1,6 TDI In afara 5,5 -6 de 4,5 Golf si 8,5-9 LC120 Autostrada 8 litri fata de 5,5-6 Golf si 10-12 LC 120, ma refer la stilul meu de mers, aprox aceleasi viteze. Dar cel mai mult m-a impresionat in off road, unde greutatea mica 1800 kg vs 2200 LC 120, il ajuta sa se decurce exelent pe nisip uscat, chiar pe camp arat si ud, la urcari pante abrupte, oriunde nu e nevoie de incrucisari de punti. Deasemenea sistemul de asistenta la coborare e fabulos, reglezi viteza extraordinar de simplu intre 5 si 30 km/h, doar din acceleratie si frana. Recomandare, daca optati pentru versiunea ALLSPACE, retineti ca pentru varianta cu 5 locuri, bancheta culiseaza cu cca, 8 cm in spate mai mult fata de varianta cu 7 locuri, creand un spatiu fabulos in spate...mai mare ca in 730...:))) Sarbatori fericite !

  • Moldovean, miercuri, 23.12.2020 15:41

    @ Dan grc Când spuneam ceva pro-Dacia, unii îmi replicau cu exemplul lui SsangYong Tivoli cum că la 15.000 euro ar fi o afacere mai bună ca Sandero Stepway. Pe lângă faptul că la dotări similare acel Tivoli e vreo 18.500, dacă oamenii ăștia vin cu așa exemple, de ce nu cumpără ei Tivoli? De ce Dacia e în topurile europene la vânzări și SsangYong nici nu apare. Mai ales că ei fac doar SUV-uri care sunt la mare modă astăzi. Nu zic că nu ar fi bune sau dezirabile, dar uite că nu se vând.

  • Parere, miercuri, 23.12.2020 19:00

    Când o sa vad mașinile astea de pussies prin deserturile din Africa și lanțurile muntoase din Asia sa ma anunțat-o și pe mine. Aia folosesc Land Cruiser, Patrol si Pajero. Aia mai bogați Land Cruiser. Fetitele folosesc Tiguan, Touareg, Q5, Q7, X5 and comp. Singura excepție de la nemți este G class. Asa ca să ma lase ala cu comparația Lc vs Tiguan, învață să folosești LC-ul și nu mai ai nevoie de Golf-ul Plus ala supraînălțat.

  • Tatraurs, miercuri, 23.12.2020 22:41

    @rov Il si vindeti sau doar va laudati?

  • rov, joi, 24.12.2020 01:43

    @Tatraurs, La un moment dat il voi vinde :)) Nu stiu cum poti sa te lauzi cu ce fabrica un producator...daca il produceam eu, puteam eventual sa ma laud... Poti fi incantat de unele calitati si nemultumit de altele. Facem schimb de experiente...nu ne cunoastem de altfel. Dar uite pot sa laud inventia webasto montata pe Tiguan. La 5-6 grade, dupa 30 min de functionare iti aduce apa din motor la 80 grade, astfel motorul nu functioneaza deloc la rece, iar in max 2 km uleiul ajunge deja la 55 grade. Dar poate nu-i rubrica potrivita...

  • Tatraurs, joi, 24.12.2020 22:22

    @rov Prima oara cand am vazut mult laudata inventie Webasto pe o masina,eram copil,anii 90,din fabrica pe un camion Roman al unui unchi,Sirocou se numea pe atunci pe la noi,niciodata n-am stiut daca asta ii era numele pe bune dar stiu ca era super,facea treaba buna,mai ales iarna,caldura cu motorul oprit. Ps. Vedeti ca e panica cu el pe la noi,mai scoate fum si multi nu stiu cum sa-l ia,cred ca-i incendiu la bord :)) https://m.youtube.com/watch?v=Ne13JbB5vGA

  • Gabi, duminică, 27.12.2020 21:53

    Tiguan cred ca este una dintre cele mai echilibrate oferte de pe piata; ofera tehnologie, confort, motorizari eficiente si echilibrate, la un pret mai mare decat majoritatea contracandidatilor, dar, totusi, ramanand dezirabila. In plus, sunt putine modele care ofera combinatia cutie automata si 4x4. Eu am ales Karoq 4x4 DSG 2.0 TDI 150, care e pe aceeasi platforma cu Tiguan, dupa ce am testat Qashqai, CX-5 si Sportage.