Volkswagen Tiguan

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 Highline

Tehnologie

4.5

La capitolul tehnologie, Volkswagen Tiguan încearcă să se pună la punct cu toate cerințele erei actuale. Vine cu un ecran multimedia care poate măsura până la 8 inch, cu senzori de apropiere și cu o interfață ușor de utilizat.

E drept că afișajul ar putea părea ușor perimat, chiar dacă navigația oferă și o vizualizare 3D a clădirilor extrem de fidelă.

Pentru cei care vor totul mură în gură, Volkswagen le pune la dispoziție și Virtual Cockpit, ecranul de 12.3 inch, care înlocuiește instrumentele de bord clasice și care poate proiecta până și harta 3D de care aminteam în cazul ecranului central. Sunt cinci moduri de afișaj, iar complexitatea informațiilor necesită o perioadă de acomodare. În modul Off-road, Virtual Cockpit indică până și gradul de virare al roților.

Este pentru prima dată când Virtual Cockpit este disponibil pe un SUV Volkswagen.

Și dacă vreți informație și mai bine livrată, Volkswagen pune la dispoziție un Head-uP Display, proiectat pe o suprafață de sticlă care se ridică la baza parbrizului. Este unul dintre cele mai lizibile și mai prietenoase sisteme de acest gen din segmentul de volum.

De pe lista opționalelor nu lipsesc scaunele și volanul încălzite, reglarea electrică a scaunelor, climatizarea pe trei zone, luminile LED și un sisem de camere cu vizualizare la 360 de grade. Acestea au marele avantaj că pot fi selectate individual, însă calitatea imaginii este incredibil de slabă, iar lipirea celor patru proiecții este deficitară.

  • ScorpyonVAG, luni, 25.04.2016 10:56

    Nu vi se pare ciudat ca Hyundai si Kia cu 34cp in plus sa fie mai lenese ? Ceva e putred la mijloc...

  • Nor negru, luni, 25.04.2016 10:56

    Importatorul VW Romania sa-si bage undeva tractorul asta zgomotos! http://www.automarket.ro/stiri/londra-vrea-sa-interzica-masinile-diesel-e-cel-mai-simplu-mod-de-a-67301.html http://www.automarket.ro/stiri/vine-o-avalansa-de-masini-diesel-aduse-din-germania-nemtii-vor-interzice-70463.html

  • Stan, luni, 25.04.2016 11:05

    Acele "ușoare vibrații" mentionate de redactori pentru o masina nou-nouta se vor transforma in troncaneli si zguduituri in toata regula dupa cativa zeci de mii de kilometri.

  • @ScorpyonVAG, luni, 25.04.2016 11:17

    E koreana, adica chinezeasca, adica-i mai lenesa. Si Vw tot chinezism este, doar ca-i cu mai mult crom, in consecinta mai scumpa (c/form cotatiei cromului la bursa).

  • Tembelus Rex, luni, 25.04.2016 11:22

    ......Sa le iei oamenilor multi bani, cat mai multi pe optionale.......asta e marea afacere....optionale si personalizare...... care ajung sa nu mai valoreze foarte mult la o eventuala revanzare........http://www.auto-bild.ro/second-hand/mercedes-clasa-de-la-4-500-de-euro-la-inceput-au-fost-probleme-96206.html.....luati exemplu ...optionale de 27. 865 euro ajung sa valoreze in jur de 550 de euro este adevarat asta dupa 11 ani.... Sfat din batrani: incercati sa luati masini cat mai putin impopotonate si dotate, mai entry-level....lasati basinile cu confortul personal si imaginea.....

  • parerea mea, luni, 25.04.2016 11:53

    @ Scorpion, Ce inseamna la tine ca sunt mai lenese? M-am uitat la Sportage de 185CP, 6AT, are aceeasi viteza maxima iar acceleratia este cu 0,2 s mai mica. Ce-i drept nu am stat sa ma uit la reprize, dar am vazut ca VW are un cuplu cu 50Nm mai tredus, ceea ce conteaza, mai ales cand ti-ai pus familia in masina. Trecand peste acest lucru, ce vroiam sa-ti spun este ca o masina este "mai lenesa" nu neaparat din cauza puterii motorului, dimpotriva avem multe exemple de masini puternice care sunt mai lenese decat masini cu motoare mai putin "dotate". Conteaza masa masinii, setarea motorului si a cutiei de viteze, scopul pentru care a fost facuta masina . In concluzie, nu cred ca observatia ta ascunde ceva dubios (ma gandec ca-i suspectai pe cei de la VW de date false) Apropo de articol, sunt informatii incorecte cel putin in ceea ce priveste pretul. Un Tiguan dotat la acelasi nivel cu o coreeana sare de 40 mii euro, ca sa nu mai spun ca nu are tapiterie ventilate (credeti-ma, vara face toti banii). 35mii este pretul de inceput, daca ii mai pui vopsea, hayon electric, navigatie si alte chichite, trece u 10% de Hyundai, care este cea masi scumpa coreeana. La Hyundai mai ai macar 10-15% discuont, in timp ce la VW cu greu iti dau un 5%. Si uite asa, la pret final o sa dai vreo7-8 mii de euro in plus pe VW, bani pe care nu ii mai scoti in veci dupa 7-8 ani de folosinta. Sau altfel spus, daca ai bani si vrei un SUV, iti ei un Sportage si-ti mai raman bani de un Sandero pentru sotie/iubita.

  • @Madalescu, luni, 25.04.2016 13:02

    Si toyota corolla e plina de crom; sau o fi plastic vopsit argintiu? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/2014_Toyota_Corolla_(ZRE172R)_Ascent_sedan_(2014-04-11).jpg

  • @tembelus, luni, 25.04.2016 13:18

    .....eventual doar motorul si volanul puse pe un sasiu de lemn laminat....mai taie din ele da-le......

  • Anonim, luni, 25.04.2016 13:24

    Am vazut masina live am urcat in ea este un pas mare in fata fata de modelul anterior mai mult spatiu pentru pasageri si bagaje . Materiale de buna calitate bine asamblate intradevar plastice mai tari in zonele mai putin vizibile . Legat de afisajul navigatiei eu nu am obesrvat minusuri grafica este chiar buna hartile 3D meniu in limba romana . Referitor la pret pretul este mai mic ca la vechiul model ca o concluzie o masina care trebuie testate daca esti in cautarea unui suv.

  • @Anonim, luni, 25.04.2016 13:37

    @Anonim vanzator de showroom Plasticele tari si ieftine sunt foarte vizibile! Ti se par fetele de usi, cutia torpedoului sau tunelul de transmisie "invizibile" ??? Grafica navigatiei si camerele video sunt ok doar daca-ti plac desenele animate old-school cu Tom&Jerry

  • Klaus, luni, 25.04.2016 14:39

    O masina urata, cel putin la exterior. La fel ca Touareg-ul, Passatul etc., toate sunt urate la exterior. Interiorul este OK.

  • Anonim, luni, 25.04.2016 14:53

    @Anonim de unde ai tras concluzia ca eu sunt vanzator ? Sincer unii sunteti a tot stiutori habar nu ai cine a postat . Nu vand nimica sunt un individ care am vazut masina si mi-am spus parerea , a ca nu coincide cu a ta asta este altceva .

  • Barto, luni, 25.04.2016 15:28

    tot ce e nemtesc e mina de aur, normal... nu va agitati, sunt ironic

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, luni, 25.04.2016 15:28

    Cea mai mare mină de aur ptr. vw e specularea și exacerbarea fuduliei potențialului client. Iar acest aspect e valabil cam ptr. orice marcă auto nemțească (poate cu excepția opel).

  • @Barto, luni, 25.04.2016 16:05

    Adevarata ironie a asa-zisei "mine" e ca atunci cand ai de-a face cu ea, sigur iesi negru de funingine. Orice numai sa nu stati in spatele unui TDI

  • Andy, luni, 25.04.2016 17:18

    Interiorul ramane de laudat: ergonomia e exemplara, peste modelele japoneze si coreene de volum. La capitolul materiale probabil ca nu mai sunt diferentele enorme de acum 7-8 ani. M-am urcat in noul Sportage si interiorul e chiar bine finisat si nu duce lipsa de materiale moi. Plus ca VW a scazut preturile noilor modele fata de cele vechi in momentl lansarii. Regretabila promovarea asta diesel, in conditiile in care in perioada 2020-2025 vor aparea multe restrictii in orasele mari din vest. Insa probabil ca pana atunci le vand la second in Europa de Est. Pacat ca izolarea fonica e doar medie la 33.000 de euro. Nu-l vad detronand Qashqai-ul ca vanzari in Europa...

  • @Tembelus Rex, luni, 25.04.2016 17:26

    Optionalele sunt viata lor ! Fara optionale vandute si cu dieselgate la usa, falimentul le-ar bate la usa! Cine ar vrea un Polo la 12.000 fara oglinzi electrice?

  • Vali, luni, 25.04.2016 18:55

    Când motorizările diesel sunt cam peste tot vizate, când Vw e în rahat până peste cap, se face testul ăsta în care i se dă 4,4 stele acestei mașini, iar Toyota Rav 4 HIBRIDĂ, primește doar 4,2 stele. Ceva e putred rău tare pe aici. Și cică mai e și mină de aur. Adică iei acum unul și într-un an îl mai vinzi, dacă mai vrea cineva așa ceva, cu 2euro. Trebuie să fii scrântit rău la cap ca să faci alegerea asta, dar cu mintea unora nu te pui.

  • gigel, luni, 25.04.2016 21:00

    pentru toti baietii de la showroomurile concurente care posteaza cuprinsi de dorinta de a imparatsi adevarul lor tuturor, sunt cam 400 in ro comenzi pana acum, si masina e lansata de 1 luna un potential client si atat

  • Octavian, luni, 25.04.2016 21:14

    Ca fost posesor de Subaru Forester sunt in cautarea unei masini similare ca specificatii asa ca am tot studiat piata si pe lista scurta au ramas Kuga si noul Tiguan. La Kuga astept facelift-ul care va aparea abia in toamna, iar la Tiguan astept mai multe drive teste. As merge insa pe un 2x4. Cat am avut Forester nu am avut nevoie de AWD mai mult de 2-3% din timp, in rest am carat dupa mine niste fiare in plus. La 2x4 masina este mai usoara cu 100kg => consum si caracter dinamic imbunatatite, pret de achizitie mai mic. Noul Tiguan mi se pare o masina super, dar cam scumpa. Kuga are avantajul ca Ford a mai facut cate ceva in RO spre deosebire de VAG. Pentru mine conteaza si asta. O sa ma decid in perioada urmatoare.

  • @gigel, luni, 25.04.2016 21:15

    Dap, asa este. E plin de agenti de vanzari de la concurenta (si am mentiona si fani japoneze spalati pe creier). Ce sa le faci, au mult timp liber...PS Un posibil client de Tiguan.

  • unu1, luni, 25.04.2016 22:41

    urate, hidoase, oribile, fara nicio noima in ceea ce priveste designul. drepte, colturoase, patratoase. nu se mai fac masini bune! sa vezi si tu o linie fluida, rotundă, sa-ti incante ochiul.

  • 1., luni, 25.04.2016 23:08

    @gigel Tu vad ca ai timp sa le studiezi la fiecare in parte ,,paiul,,. De ,,barna,, aia din ochiul capului tau cand mai ai timp sa te mai ocupi ? Asteptam sa ne lauzi noua ta tiguaie vw.

  • VozWagist, marţi, 26.04.2016 00:00

    Designerii de la VW ce fumeaza?? ca le-a iesit masina cam stramba :))

  • zarnesteanu, marţi, 26.04.2016 01:44

    Mai bine un Tiguan, mina de aur decat takata, mina anti-personal.

  • Dap, marţi, 26.04.2016 08:43

    Super misto masina, am vazut-o si live. Astept test drive-ul si probabil o comand. Am asteptat modelul de mult, intre timp am testat cam tot din acest segment. Alegerea mea este 2.0 tsi.

  • @parerea mea, marţi, 26.04.2016 08:52

    Vezi ca te uiti prost, sportage la 185CP are 0-100 in 9.5 , asta inseamna cu 0.2 sec mai mult nu mai putin cum spui tu acolo. Ca atare este corect in articol sau ce spune scorpionul.

  • @zarnesteanu, marţi, 26.04.2016 12:15

    Numai ca ''mina aia de aur'' Tiguan, ofera aceeasi ''mina anti-personal'' Takata.

  • Sergiu.Andrei, marţi, 26.04.2016 12:26

    Poleiala - Era titlul cel mai realist.

  • rotila, marţi, 26.04.2016 14:37

    @AM nu stiu daca te-a cuprins febra aurului . poate alta febra. de ce dai cinci stele unui motor zgomotos. scrii ca are cplu si putere. bine ,dar e rafinat caun motor pe benzina sau ca un tractor? cum adica schimba liniar? de ce compari cu toyota 4x2?in care din cele patru moduri de rulare s-a obtinut acel consum mediu?

  • Alex, miercuri, 27.04.2016 20:33

    crom la kilogram! Nu este element fara crom. Dupa cateva spalari la spuma activa, cromul se transforma in plastic alb.

  • Architrion, miercuri, 27.04.2016 21:40

    Design dezamagitor, dar e deja o obisnuinta. In plus este amuzant cum la fiecare varianta noua (mai ales) de vw ni se spune: "Materialele au crescut considerabil la capitolul calitate, planșa de bord și fețele ușilor beneficiind de un plastic moale și prietenos. Partea inferioară mai ascunde, pe alocuri, zone ceva mai tari." Cu fiecare generatie calitatea materialelor tot creste si creste ... creste de atatea generatii ca pana acum ar fi trebuit sa fie materiale inteligente, care sa se transforme sub mana noastra in ceea ce vrem noi!

  • Snow, vineri, 29.04.2016 15:27

    Apreciez mentionarea valorilor garzii la sol si a unghiurilor de atac si degajare ! Dar nu am gasit in articol pretul masinii testate ?