Tehnologie
Avantajul de a apărea pe piață la câțiva ani buni după fratele Golf este că Tiguan nu doar că împrumută cele mai populare elemente tehnologice de pe modelul compact, ci că SUV-ul compact plusează cu sisteme pe care Golf încă nu le are, cum ar fi display-ul digital spectaculos (botezat Active Info Display). Acesta înlocuiește ceasurile analog de bord și are atât de multe moduri de personalizare, încât e greu să te ridici de pe scaun și să exclami "Băi, gata, scoateți ecranele de aici, eu sunt un om al acelor fizice!".
Nu vorbim de aceeași calitate grafică pe care o întâlnim la frații de la Audi, pentru că se schimbă rezoluția ecranului, însă dacă vii de pe o mașină cu ceasuri analog ți se va părea oricum că ai traversat două decenii când ai trecut pragul mașinii.
Un display capacitiv de 20.3 centimetri cu senzor de proximitate se află în centrul bordului, iar de aici vei controla tot ce înseamnă sisteme de personalizare a mașinii. De la postul de radio la conexiunea cu telefonul. De la sistemul de navigație la toate celelalte pachete de care ai nevoie pe Tiguan.
Bonus, Volkswagen oferă un serviciu denumit Car Net prin care nu e nevoie să-ți consumi abonamentul de date de pe telefon, ci ți se face cadou o cartelă care va lega la internet toate sistemele mașinii. Aceasta intră într-un centru de comandă ascuns în torpedou (și care mănâncă serios din spațiul de acolo) și te va ajuta rintre altele să asculți muzică online, să găsești locuri de parcare, să citești știri și să găsești benzinării în apropiere.
Partea bună e că serviciul e gratuit timp de 12 luni șo că ai 10 GB de date la dispoziție lunar, dar după această perioadă vei plăti un abonament de date suplimentar pe o perioadă de minim 24 de luni suplimentare. Eu am văzut treaba asta ca pe un serviciu care ar putea să fie util pentru unii clienți, dar care pe mine nu m-a prins foarte mult în cele câteva zile de test. Luați, testați mașina și citiți despre Car Net să vedeți dacă vi se potrivește.
În rest, pe Tiguan avem toate sistemele de asistență activă pe care te aștepți să le vezi în 2016, impliciit frânare automată la viteze de oraș sau de autostradă și tragere de mînecă în caz că vrei să schimbi banda când se apropie o mașină în unghiul mort.
-
@novoX, vineri, 12.08.2016 13:54
ia-ti Duster cine te te opreste, daca-ti place? si ai si cheie smechera, brisca fixa de aia stii tu gen ca la toyota
-
mircea, vineri, 12.08.2016 13:57
@NovoX E explicat totul în text. Sper că nu te uiți doar la poze :)
-
vlad, vineri, 12.08.2016 14:15
Sub orice critica din toate punctele de vedere !!!
-
Andy, vineri, 12.08.2016 14:21
Design-ul exterior e un plus fata de vechea generatie, chiar daca ramane unul conservator. La interior e laudabila ideea ecranului de 20 cm care inlocuieste instrumentarul clasic. Ofera mult mai multe informatii. Traim in lumea tabletelor si telefoanelor cu diagonale din ce in ce mai mari. Majoritatea producatorilor au renuntat partial sau urmeaza sa renunte integral la analog. Nostalgicii se vor educa si ei in timp :-) sau vor cauta masini de colectie. La materiale nu ma pronunt ca nu am pipait-o insa daca sunt in stilul VW inseamna ca plasticele folosite sunt cam cele mai bune in categoria de pret respectiva. Non-premium. Moi si placute la atingere. Cine se plange ca se foloseste plastic confunda volumul cu premium-ul. A, ca-s producatori gen Mazda sau Toyota care mai pun piele ecologica pe ici si colo e altceva. Ei compenseaza plasticul tare pe care-l folosesc in general in proportie mare. La minusuri as spune ca izolarea medie e un mare dezavantaj la 40.000 de euro. Sunt si compacte la 20.000 care au izolare foarte buna. Zonele glossy de pe bord sunt enervante (desi de vreo 3-4 ani toti producatorii le folosesc cam in aceleasi zone ca VW). Un plastic mat care eventual sa imite metalul era mai indicat. Cel mai mare minus il vad insa in incapatanarea VW de a ramane cu TSI-uri si TDI-uri ca oferta principala si pentru modelul de fata. Dupa tot scandalul. Au promis un hibrid, insa cand va veni? La facelift peste 3-4 ani? Ca sa nu mai zic ca un RAV4 hibrid full costa sub 39.000 de euro si are performante si consum mai bune (desi design-ul e discutabil), cu tot motorul principal de 2.5 l aspirat si CVT-ul mult hulit de unii. Un hibrid cuplat cu un benzinar turbo si DSG, ce zici VW? Ceva? Really...
-
NovoX, vineri, 12.08.2016 14:22
@@novoX .Multumesc dar eu am Ford Kuga, cel mai bun Suv compact din segment. Iti las tie Dusterul, stiu ca nu ai buget. Ti-as acorda un prim ajutor daca mi-ai oferii contul tau . Sunt capabil sa-ti ofer tie maruntisul pe care-l las ca bacsis la paine, poate asa nu te va mai da controlorul jos din RATB. O zi frumoasa, pasionatule auto si umbrela ca se anunta ploaie azi. @mircea Multumesc pentru raspuns, dar in text nu specifica nimic de faptul ca concurenta directa al lui Tiguan a anulat DPF-ul sau EGR-ul pentru aceleasi performante . O zi cat mai placuta.
-
Kap, vineri, 12.08.2016 14:24
Da, e specificat că atinge 201 pe oră și că atinge suta ”sănătos” în 9,3 secunde. E tipic nemților, dau niște cifre numai bune de bifat pe hârtie ca să justifice prețurile exagerate doar prin imagine și ”performanțe”. Își ia cineva ”mașinuță” de 1,7 tone să facă liniuțe? Era interesantă măcar o gardă la sol, nu în câte secunde atinge suta. Pe forestier intră și o compactă, nu e nevoie neapărat de Tiguan, poate ar fi trebuit atinse niște motive care-l diferențiază. Că doar din dorința de a se uita lumea la tine în sus....
-
NovoX, vineri, 12.08.2016 14:27
@Andy, ecranul de 20 inchi este cea mai penibila idee , a spus-o foarte multi care au testat astfel de masini, poftim : http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-tiguan-20-tdi-dsg-4motion-72111.html#comment_post Plasticul tare este abundent si in VW in cele mai vulnerabile zone la zgomot atunci cand treci peste sine de tramvai sau gropi.
-
NovoX, vineri, 12.08.2016 14:28
pardon, acesta e linkul : https://www.youtube.com/watch?v=46K09B2y9Fs
-
Titlu, vineri, 12.08.2016 14:43
De cate ori vad o conserva care costa cat ipoteca mea pe 30 de ani,devin ceva mai optimist.
-
Octavian, vineri, 12.08.2016 16:54
Lasand deoparte comentariile pro si contra de mai sus este o masina ok de luat in calcul. 40.000 este insa prea mult pt un Tiguan. De la aceasta suma deja te poti gandi la altceva. Probabil grosul vanzarilor va fi pe versiunile de 30.000-33.000 euro. Ma deranjeaza insa termenul de livrare de 3-4 luni si faptul ca 95% din vanzari sunt in continuare pe 2.0TDI. Nu inteleg de ce lumea nu ia in calcul 1.4TSI 150CP in locul galagiosului TDI.
-
DanG, vineri, 12.08.2016 17:17
@Octavian 40.000 e mult prea mult, cand s-a lansat acum cateva luni era un Tiguan la Iulius Mall cu 35.000 EURO, TDI DSG Highline, trapa, piele si acel display in loc de indicatoare de bord. Nu stiu ce au mai pus pe masina asta de 6000 EURO. Iar in privinta motorului, nu e deloc zgomotos (poate in modul Sport cand il turezi), am acelasi motor pe Golf. E drept ca nici nu are un sound grozav, se aude mai degraba ca un aparat electrocasnic cand e normal exploatat, dar silentios :-)) @automarket. E pacat ca scrieti un articol interesant si vin spammerii crizati de mai sus si isi dau in stamba cu link-uri aiurea.
-
razvan, vineri, 12.08.2016 17:23
Iar un test cu motor diesel.Fata de tiguan asta as lua oricand Rav 4 hibrid 4x4 cvt cu 197cp.Nu incape comparatie.
-
Coco, vineri, 12.08.2016 18:47
O mașină foarte bine gândită și foarte bine realizată. În varianta 1.4 TSI de 150 Cp cu tehnologia ACT este cel mai bun SUV compact de pe piață. Când analizați modelul actual , pe fiecare latură a unei analize obiective, trebuie avut în vedere evoluția și concepția din actualul trend SUV compact, iar în afara de Mazda CX-5 ( nu iau în analiza modelele oferite de mărcile premium ) nu prea mai există nimeni la acest nivel.
-
Scorpionul.negru, vineri, 12.08.2016 22:04
O evolutie uriasa fata de prostia aia veche de Tiguan. E peste Touareg-ul din prima generatie....dar si asa nu as cumpara un Tiguan. Mai pui ceva si iei Touareg care e altceva.... @Andy Cu siguranta majoritatea vor cauta masini de colectie ! Monitoarele nu sunt pe placul oamenilor seriosi ! Si cum 90% din cei cu bani sunt oameni seriosi, clar vor dori vechituri !
-
Kotegaeshi, vineri, 12.08.2016 22:23
@novuletz, decat sa pierzi timpul pe aici, mai bine fugi repede cu forduletzul tau sa-ti faca revizia de 75 000 km. Ca doar ai o gramada de probleme cu el.
-
Mda, vineri, 12.08.2016 22:33
Novotembelix de unde ai scos 41.700 euro pt 2.0 tdi , cand la model testat in articol scrie 33.200 euro. @andy si octavian , voi va luati dupa el cu 40.000 :)) Articolul l-ati citit?
-
@AM, vineri, 12.08.2016 22:37
Este o greseala in articol. La sectiunea pret scrie : Versiunea testată de noi urcă până la 33.200 de euro în condițiile în care acest preț include o cutie automată, un diesel de 150 de cai putere. tracțiune integrală și echiparea de top Highline. La model testat 41.700 , pe versiunea mobile arata tot 33.200 la model testat la sfarsit.
-
Stefi, sâmbătă, 13.08.2016 07:04
Eu astept Skoda Kodiak. Sunt sigur ca va fi o afacere mai buna! :)
-
,,haudi,, !!, sâmbătă, 13.08.2016 08:53
Ptr. cei cei ce se plang ca masina e scumpa ar trebui sa stie ca pretul unei masinii este in stransa concordanta cu profiturile companiei (cati euro le raman celor de la vag in buzunar dupa ce ti-au vandut ,,marfa,, nemteasca-extra-super-bla-bla-bla). Daca mai sunt si ceva amenzi de platit pretul devine explicabil, ca doar nu o sa plateasca neamtul (,,baiatul destept,,).
-
Coco, sâmbătă, 13.08.2016 11:41
@Stefi Vezi că numele corect este Skoda KODIAQ. Da va fi o ofertă foarte interesantă și un concurent redutabil în clasa asta, inclusiv pentru Tiguan.
-
dafinu_asterod, sâmbătă, 13.08.2016 13:06
Cel mai anost din clasa suvs, iar ecranul ala de bord este de-a dreptul chicios, cand reflecta soarele se vede atat de "bine" ca la smartphones.
-
LauCalin, sâmbătă, 13.08.2016 15:48
E scump. Dar niciodata VW nu a avut cele mai mici preturi. Asteptati o alternativa cu sigla Seat. Sau uitati-va la Skoda Yeti daca vreti pret mai mic. VW tinde spre premium si vrea sa fie un fel de liant spre asa ceva. Desigur, nu e chiar premium. Insa nici preturile nu sunt de Mercedes. Nu este o masina pe gustul meu (personal prefer Mazda CX-5), mai ales in privinta designului. Dar sa nu-i recunosti si avantaje, denota inainte de toate prostie. Nu-i nimic. La ea se raporteaza inginerii concurentei (mai ales din Europa). Mi se pare un VW tipic, un echilibru poate cel mai bun intre mai multe aspecte. Iar asta duce inevitabil la un pret mai mare.
-
Scorpionul.negru, sâmbătă, 13.08.2016 18:10
@LR Nu vezi pt. ca esti orb ! La foto cu motorul in articol pe rosu jos scrie clar 41.700 €
-
LR, sâmbătă, 13.08.2016 19:30
Mea culpa, mulțumesc că mi-ai indicat unde scrie 41.700.
-
LR, sâmbătă, 13.08.2016 19:33
Dar îmi mențin afirmațiile despre mafia.
-
Doncarlo, duminică, 14.08.2016 18:49
În aprilie s-a facut un test cu exact acelasi motor transmisie. Care e rostul nu s-a gasit altceva pt test?
-
zic si eu, vineri, 19.08.2016 16:01
Voi va mirati ca este 41700 euro modelul testat? Incercati sa faceti o configurare pe site-ul VW si o sa fiti surprinsi ca, pentru un 2,0TDI Higline de 150 CP cu DSG (modelul testat), puteti ajunge usor la 45 mii euro. Iar daca ii mai adaugati si un head up display, incalzire stationara sau bobarnace la depasirea linei continue, va indreptati repejor spre 47 mii euro!!! Da, ati citit bine, 47 MII euro! La pretul acesta nu mai are sens sa discutam ce am putea cumpara, sigur gasiti macar un Touareg nou si destul de bine dotat. Amuzant insa mi se pare titlul articolului: Vanatoare de japonezi! Trecand peste faptul ca Nissan si Kadjar (identificate de Mircea ca elemente exterioare grupului VW care au determinat aparitia noului Tiguan) apartin "japonezilor" de la Renault nu prea va d cum un SUV ce ajunge poate trece de 45 mii mii euro (2.0TDI de 190 CP chiar la 50 mii) poate ataca Qashkai-ul, la care cea mai scumpa versiune Diesel costa un pic peste 31 mii euro. Ca idee, pretul de start al versiunii Highline este mai mare decat cel mai dotat Qashqai! La preturile acestea Tiguan vaneaza SUVuri compacte germane, nu japoneze! Tecand peste aceste inadvertnte (deja obisnuite la AM), parerea mea este ca Tiguan ar putea fi un mare success daca ar fi propus la un pret cu cca. 20-30% mai mic. Atat timp cat un Hyundai Tucson de AT, 400Nm si 185 CP poate fi cumparat la aproape 35 mii euro , nu vad de ce cineva ar plati 45 mii euro pentru 100l in plus la portbagaj! Iar daca esti foarte cumpatat la bani, poti lua Qashqai sau un Sportage (aici insa nu ai faruri led).
-
r, miercuri, 24.08.2016 09:26
De ce v-ați enervat ? Migranții nu trebuie și ei întreținuți ? Că doar nu aduce mama Șmerkel bani de acasă.
-
@zic si eu, sâmbătă, 27.08.2016 00:52
Cam deraiezi. Optioanelele scumpe cat si motoarele puternice de pe tiguan concurenta nu le are, asa ca comparam mere cu pere. Daca faci o comparatie stricta diferenta nu este asa mare de pret iar de dif tot primesti ceva suplimentar. Am o analiza facuta cu toate ofertele de la mai multe branduri in segment iar alegerea a fost facuta fix pe dif asta. Zici ca tiguanul de 190cp e nu stiu cat iar qashqai e mai ieftin cu cel mai mare diesel, care ala de 130Cp (lol). Mere cu pere cum ziceam. Qashqai e de buget si cam atat cu o singurs motirizare oferita cu 4x4 , adresata celor care vor suv ieftin 4X2 fara automata. Zic si eu sa mai studiezi .
-
verde, sâmbătă, 04.03.2017 09:16
Când testați un Tiguan cu motor pe benzină, 4x4 cu cutie manuală?
Fenomenal de scump : 41.700 € pt 2.0 TDI de 150 cai si vulnerabila la hoti si in plin scandal de emisii ? Iar daca vrei un Tiguan mai la 25-30 mii ti se ofera unul de 125cai cu punte rigida spate si materiale plastice la interior . Pai atunci cumpar Dacia Duster ca-i mai ieftin. @automarket. Cum performante fara rival in zona de putere ?