Volkswagen T-Roc

Design

4.0

„Cel mai emoțional design Volkswagen”. Așa își descriu germanii micul crossover. E puțin exagerat, însă, la o privire mai atentă, sunt câteva detalii care ies din peisajul monotoniei Volkswagen. Nu sunt neapărat emoționale, semn că virusul italian nu s-a transmis întru totul, dar sunt altfel și dau o notă personală mașinii.

Primul detaliu ar fi luminile LED diurne, amplasate în spoilerul frontal, care servesc și pentru semnalizare. E o formă de trapez pe care nu prea o găsești în industrie. Bine, asta se întâmplă pe versiunile de top, pentru că cele accesibile au doar o o singură bandă LED, simplistă și fără nici un fel de poveste.

Posteriorul vine și el cu un set de stopuri noi, diferite de cele ale fraților. Este iarăși o decizie curajoasă de a ieși din cutumele estetice ale părintelui. Mă întreb ce s-o fi întâmplat cu designerul lui T-Roc? Mai lucrează pentru Volkswagen?

Lăsând gluma la o parte, Volkswagen T-Roc este un crossover care arată bine, care vine și cu o doză de personalitate și cu o mulțime de posibilități de personalizare: 11 culori de caroserie + 4 nuanțe de acoperiș = o mulțime de combinații cromatice.

  • ACE - Craiova, luni, 06.11.2017 07:46

    O masina interesanta pentru fanii VW. Multumim pentru test drive. Nota 10 ! Doua lucruri sunt usor in dezavantaj, la acest model fata de altele din gama sa: garda la sol de 16,1 cm si pretul. Asteptam si o varianta hibrida/electrica cu toate ca, avand in vedere aerodinamicitatea masinii e greu de inchipuit un model electric pe o asemenea caroserie ( TESLA are coeficientul de aerodinamicitate la modele de cca. 0,2 ) ....departe de ceea ce vedem la VW T-Roc. Una peste alta, nota generala: 8 - pentru VW T-Roc

  • Kirotractor, luni, 06.11.2017 09:07

    ...De neînțeles plasticăraia dură a Trocului ori antifonarea slabă?! Nici vorbă - VW a ajuns la fundul sacului după +30 miliarde vărsate americanilor (și niciun sfanț europenilor, dar asta-i altă ciorbă) și încearcă să vîndă la aceleași prețuri (mari) marfă de duzină. Prin prisma calității percepute, evident. Exteriorul e însă reușit (părere subiectivă, clar), iar nivelul tehnic/mecanic n-are cum să fie dezamăgitor. Ref. la ținuta de drum, merita poate pomenit și că versiunile 4x4 (de +150 CP) au punte spate multibraț, spre deosebire de cele mai anemice, cu semirigidă (care vor constitui grosul vânzărilor pe la noi - v. motorașul 1.0 TSI 115 CP, reușit de altfel.) P.S. (inutil cred :-)) Paragraful cu comparațiile de consum... oficial - adică iluzoriu - vs. rivali poate lipsi fără probleme.

  • andrei, luni, 06.11.2017 09:24

    Imi pare rau ca Automarket este atat de rigid la notarea masinilor. Adica toate masinile sunt intre 3.7 si 4.3. Chiar asa sa fie? Parca dati notele din buzunar, pe bune. Dupa ce va plangeti in articol ca interiorul e nasol, ca are plastice tari, etc, primeste 4 stele. Serios? Si daca avea plastice moi primea si 5 stele? Care mai e atunci diferenta intre un model "asa si asa" si unul cu adevarat deosebit? Cine scrie articolul sa isi asume responsabilitatea si sa dea stelele pe bune. Adica nu imi place interiorul, dau 2 stele si gata. Ce daca unora le place? Nu ei scriu articolul. Daca vrem sa multumim pe toata lumea, hai sa facem poll-uri pentru fiecare feature al masinii, voteaza toti, apoi articolul se scrie tinand cont de parerea tuturor. Ori folositi stelele alea cum trebuie, ori le scoateti, pe bune.

  • LLL, luni, 06.11.2017 10:05

    tdi + 30 k pentru o cutie galbena, trebuie sa fii scapat de la sanatoriu sa arunci banii pentru asa ceva.

  • LauCalin, luni, 06.11.2017 11:09

    Recunosc. Acesta este VW meu preferat. Atata timp cat nu depaseste 20000-21000 de euro. Adica e un buget ok sa configurezi un T-Roc 1.0 TSI 115 CP (nu vad ce nevoie ai avea de mai mult de la o masina de genul asta), cu dotari mai misto.

  • Andy, luni, 06.11.2017 13:21

    Dupa mult timp (de la Scirocco pe care l-au ingropat a doua oara), VW avea sansa sa lanseze un model de-a dreptul interesant: design exterior mai funky, interior hi-tech si colorat, toate orientate catre un public mai tanar la trup sau doar la spirit. Nu le-a prea iesit pasenta. Preturile sunt enorme, iar daca vrei materiale tari, Vitara isi face treaba mult mai bine la capitolul 4x4, plus ca ramai cu mii de euro in buzunar. Sa nu mai vorbim de Karoq care are preturi asemanatoare si e SUV de clasa C, cu spatiu interior si portbagaj mult peste modelul VW. A, si daca tot dai ~30.000 pe un model de clasa mica, te uiti direct la Renegade care are materiale mai bune in zonele palpabile si e si cel mai capabil SUV de clasa B in off-road.

  • Frone, luni, 06.11.2017 14:04

    "T-Roc poate să-i lase mult în urmă pe Ateca și Qashqai cu motorizări apropiate" Sa vedem daca poate....Qashqai a lasat mult in urma inclusiv Tiguanul asa ca... sa vedem daca macar o sa se apropie de Juke sau Captur.

  • Rares, luni, 06.11.2017 15:22

    Tucson are 177 cp si era la un moment dat la reducere la estimativ 25k euro. 177 e apropiat de 190 si diferenta mare de pret ... da' voi nu stiti vedea altceva in afara de nemtesti

  • vianu, luni, 06.11.2017 15:25

    Nu inteleg de ce va plangeti de materialele din interior. Cum credeti ca veti putea diferentia generatia actuala de viitoarea?

  • Andy, luni, 06.11.2017 15:40

    @vianu Intelegem si ironia ta, insa cand ajungi ca C3 Aircross sa aiba materiale mai bune ca tine, VW, care de cateva generatii folosesti pe mai toate modelele materiale mai aproape de premium decat de volum, ai o problema... Preturile alea umflate nu se mai regasesc in calitatea perceputa. Sa nu mai zicem de garda la sol care e cu 4.7 cm mai mica ca la Sandero Stepway (cu 30% mai mica), care nu se da mare SUV.

  • vianu, luni, 06.11.2017 15:57

    @Andy...baietii astia n-au nici o problema, in afara de cea baneasca. Dar n-au nici o durere sa-ti ceara, in amintirea vremurilor, si ultimii banuti din buzunar. Daca stratwgia va funtiona? Vom vedea cifrele de vanzari...

  • WOB, luni, 06.11.2017 16:45

    Hotie a la Wolfsburg, de data asta mai pe fata. Poate fraierii nu vor mai alerga la banci sa-si faca credite pentru a achizitiona un * pe bat cu sigla masinii poporului. Duster-ul nou calareste rasnita asta la orice ora si costa la jumate.

  • @vianu, luni, 06.11.2017 16:58

    man, tu oricum nu vei avea banii de vw prea curand. poate doar daca dublezi nr de posturi...dar nici atunci

  • @@vianu, luni, 06.11.2017 17:08

    Bine ca ai tu bani de sh-uri VW, no_name user hahahaha

  • vianu, luni, 06.11.2017 17:11

    @@ ai perfecta dreptate, nicicand nu voi avea atatia bani de dat pe marca asta.

  • Coco, luni, 06.11.2017 18:02

    Este o mașină reușită orice ar spune "spicialistii". Că unora nu le place OK că alții îl consideră piperat și neindicat OK că alții scriu pro sau contra deși nu au nicio intenție/posibilitate de achiziție OK dar să faci afirmații raportat la valoarea unui produs auto / marcă pe bază strict de opțiune personală sau subiectivism este o aberație. Va fi o nouă ofertă intru-un segment în ascensiune clară și evoluție majoră de piață, care va avea clientela sa iar timpul va arăta câtă cotă de piață va avea și unde se va situat atât că opțiune de achiziție cât și că valoare de produs ambele comparativ cu modele din același segment...alte comparații/aprecieri raportat la auto gen Duster, Karoq, Tucson, Ateca, Qashqai fiind fără nicio logică raportat la segmentul din care face parte acest model VW

  • @Coco, luni, 06.11.2017 18:27

    Comparatia cu SUV-urile mai mari, gen Ateca, are ca vorbim de aceeasi bani. Si, la naiba! La ~30.000 exista Tiguan cu acelasi motor in echiparea de top: http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/tiguan-2016-prezent-20-diesel-turbo-tdi-150cp-4x4-man6-highline-115567/specificatii.html Comparatia cu Duster e pertinenta, atata timp cat sunt tor SUV-uri B si ambele folosesc materiale ieftine la interior.

  • Coco, luni, 06.11.2017 18:44

    @Coco Pentru Dumnezeu... înainte de a vorbi este bine de reamintit/ revăzut planul cu politica de poziționare a SUV din cadrul grupului VAG raportat la apartenența/poziționarea în segmente și la politica de preturi pentru mărcile grupului . ( T-Roc este pe segmentul Audi Q2, Seat Aroma și viitoarea Skoda Polar ) iar că diferențiere VW cu cca 2000 euro mai mult că Skoda care la rândul său este poziționată cu cca 2000 euro peste Seat...deci e evident că intră în plaja de preț sau chiar peste a modelului din segmentul imediat superior fiind vorba de ierarhizarea mărcilor și marja de profit adoptate de VAG Duster va avea 4,5 m deci...cam mare pentru a intra în plaja segmentului 4,25 - 4,35

  • Coco, luni, 06.11.2017 18:47

    Erata - Seat Arona

  • bogdanm, luni, 06.11.2017 18:48

    @andrei Algoritmul Automarket este bine pus la punct și ia în calcul mai multe elemente când vine vorba de interior. OK, am stabilit că materialele sunt jalnice, dar nu putem să trecem cu vederea faptul că găsim cel mai mare portbagaj din segment, că avem spații de depozitare foarte bine gândite, iar ergonomia bate tot în segment. Dacă pui toate astea la un loc, ies cele 4 stele, nu-i așa?

  • Andrei, luni, 06.11.2017 19:21

    Comentarii de toata jena! Ce treaba au Duster si Sandero cu masina asta, care e concurent direct pentru Captur, Juke sau 2008?

  • Andy, luni, 06.11.2017 20:57

    @Coco Duster are 4.31 m - e exact in aceeasi clasa. Mai documenteaza-te inainte sa postezi aiureli.

  • @Andy, luni, 06.11.2017 21:04

    Dar Renault ce zice? E concurent Duster-ul pentru mașina asta? Ai auzit de Captur? Bine că nu ai spus că Duster e concurent și pentru Clasa G, că au cam aceleași dimensiuni. Da-le-n spanac de preturi, amplasari pe piata, categorii de clienți, public țintă... Așa și cu T-Roc vs Duster.

  • Andy, luni, 06.11.2017 21:19

    @@Andy Coco s-a referit la dimensiuni. Captur e in aceeasi clasa, adevarat, insa are cam 21 cm in minus fata de T-Roc. 21 cm inseamna aproape alta clasa. Ca sa nu mai vorbim ca modelul Renault nu are 4x4. Concurentii reali ai T-Roc-ului sunt de fapt CX-3, Mokka, Vitara, Juke si Kona. Cei care ofera si 4x4. Restul fac doar surogate de SUV-uri care nu-s altceva decat niste masini de oras un pic ridicate si care nu se descurca nici pe o zapada mai mare...

  • zarnesteanu, marţi, 07.11.2017 00:43

    Cineva sa-i aduca lui cashcai pantalonii maro!

  • Kirotractor, marţi, 07.11.2017 07:29

    E distractiv să vezi dispute aprinse pornind de la date greșite (lungimea lui T-Roc nefiind 4,33 m cum apare-n tabelul AM, ci 4,23 m !!!) ...Ei și? Ce mai contează 10 cm? - vor zice unii. Enorm, în... segmentarea aproape de neînțeles a SUV-ăraiei actuale, așa cum plastic descrie și Bogdan Mirică situația la-nceput de articol.

  • @Andy, marţi, 07.11.2017 08:59

    Sa se refere @coco la ce vrea. Pentru că o face degeaba. Și asta pentru că această masina NU este gândită sa se "bata" cu nici o Dacie. Este gândită ca un SUV de clasă mică, adică un SUV lifestyle de oraș, precum Captur sau Juke. Nu este gândită sa se duca și pe coclauri, precum Duster. Duster e un SUV veritabil(!). Faptul că T-Roc are și tracțiune integrală, nu înseamnă că gata, avem un SUV serios. Această opțiune e probabil gândită ca un avantaj față de Captur. Unii nu concep o mașina cu valeitati (teoretice) de SUV și cu tracțiune față. Simplu. Dar deja vorbim de abecedar.

  • vianu, marţi, 07.11.2017 09:04

    si aia cu "cashcai"-ul vor sta cu mainile in .... uitandu-se pasiv la evolutia pietei. Si un buticar isi da seama ca daca vecinu vine cu marfa noua tre' sa ia masuri.

  • c, marţi, 07.11.2017 10:10

    Apreciez modul elegant si plin de argumente in care va sustineti punctele de vedere. Ideea e ca fiecare are dreptate in felul sau, intrucat priviti problema din puncte de vedere diferite (foarte bine - vorba rabinului: toata lumea are dreptate, chiar si io, totul e OK, chiar si tu). Dar T-Roc frumos VW, nu mai baga atata zanzanie pe la noi, ca nu mai stim ce e cu atatea modele si unde sa le mai incadram... T-Roc mult de tot... Si T-ROC inca ceva mai VW: fa ceva cu preturile astea... ca ne doare capu mai tare decat de la discutiile interminabile despre masina...

  • LLL, marţi, 07.11.2017 10:53

    Dupa atatea comentarii citite am venit cu o concluzie: T-Roc_ul are pretul mai tare decat plasticul de pe portiere si bord.

  • arhitect, marţi, 07.11.2017 13:34

    @automarket La drive teste propun inca o notare pe langa nota automarket : nota proprietarilor masinii respective, care pot fi in cunostinta de cauza si obiectivi in apreciere . Vezi exemplu caradisiac : http://www.caradisiac.com/modele--alfa-romeo-stelvio/avis/

  • Coco, marţi, 07.11.2017 17:50

    Andy Cred că te-ai documentat prea mult....legat de Duster Un lucru este clar indiferent de ce păreri ai tu și anume 1. T-Roc are 4.23 2. De la Renault concurent ( dacă putem spune așa ) este modelul Captur 3. VW ( cel puțin în prezent ) nu concepe modele care să intre în concurență/ target cu nicio Dacie.....deci altă lume ce nu suportă nici măcar un comparativ. 4. Concurență nu are legătură cu lungimea, lățimea, garda la sol, tipul motorizării sau tipul de tracțiune ci cu încadrarea producătorului intr-- un anumit segment auto in cazul de față fiind vorba de crossovere, Duster fiind ce vrei tu numai crossover nu.... 5. Majoritatea clientelei optează la acest tip de auto la 4x2 din rațiuni evidente, oferte de 4x4 acoperind în vânzări un procent redus....deci să fim realiști și documentați profund și mai ales să nu mai comparăm auto ce nu au nimic în comun ( ex. VW vs Dacia )

  • vianu, marţi, 07.11.2017 18:45

    @coco are dreptate...io zic sa fim realisti si sa scoatem Dacia din ecuatie. Orice comparativ nemtesc e asa: ...vs Mercedes sau ...vs BMW.

  • Edikkk, marţi, 07.11.2017 20:34

    Mi se pare exact un VW.... Qashqai ... !!! Deci VAG nu au facut decat sa isi traga un model copie ca marimi, idee pe baza celor de la Nissan care au un succes foarte mare cu SUV-ul lor, masina care se claseaza pe locul 2 IN VANZARI in EUROPA ! Peste orice Tiguan, da ?

  • Andy, marţi, 07.11.2017 21:17

    @Coco Nu mai da lectii de documentare profunda. Ai afirmat ca viitorul Duster va avea 4.5 m. Ia citeste aici cat va avea: http://www.automarket.ro/stiri/noul-dacia-duster-lansat-la-frankfurt-design-revizuit-interior-nou-si-79623.html Ca dimensiuni e fix in aceeasi clasa cu T-Roc. Buun. De acord ca Dacia e low-cost, dar fac pariu cu tine pe ce vrei ca in cazul persoanelor fizice din vest, Duster se va vinde mai bine ca T-Roc. Clientela e aceeasi, vesticul gandindu-se de doua ori cand da jdemii de euro pe o masina (mai ales ca la ei preturile sunt cu 5-15% mai mari ca in RO). Si da, comparam T-Roc si Duster pentru ca e clar ca-s doua modele care folosesc materiale ieftine la interior. Adica tari, mai pe intelesul unora. E jenibil ca pe Polo sa pui super materiale (cele mai bune in clasa mica), si pe un model ca T-Roc care costa mult mai mult, sa folosesti materiale cum foloseu coreenii acum 10-15 ani... Asta in 2017! Daca veneau cu preturi gen Vitara, era alta poveste.

  • Coco, marţi, 07.11.2017 22:03

    Andy Ori nu am fost clar, ori nu vrei să accepți realitatea....Eu nu dau lecții că nu sunt profesor documentarist la specialitatea multimarca. Singurul lucru cu care suntem de acord este că Dacia este un produs low-cost deci nu suportă comparații decât cu aceeași categorie, din care VW nu face parte. Referitor la volumul de vânzări nu fac comentarii pornind de la principiul că fiecare știe ce este mai bine pentru el, dar în realitatea auto a zilelor noastre fiecare își achiziționează din ce își permite ce dorește și în funcție de cât cunoaște...deci argumentul opțiunii de achiziție ca si previziune este subțire. Că tu faci comparații auto având ca și criteriu major/determinant calitatea materialelor este OK deși criteriile comparative sunt mult mai numeroase așa cum bine cunoști, iar că acest model este cu totul altfel decât a obișnuit VW clientelă proprie și analiștii pro/contra este un aspect explicat de producător cu ocazia lansării....iar dacă au greșit vor avea un fiasco cu acest model...dar nu mai canta prohodul că nu va fi cazul Referitor la producătorii coreenii presupun că ai studiat, documentat și poate și testat noile modele Stonic și Kona....clar sub T-Roc la elementele importante, chiar dacă acest lucru deranjează

  • @Andy&Coco, marţi, 07.11.2017 22:18

    Repet: AMANDOI aveti dreptate! Fiecare din perspectiva proprie... si nu o spun doar fiindca va apreciez comm-urile, ci mai ales datorita faptului ca, desi va contrati (cu argumente solide fiecare), reusiti sa faceti voturi pozitive de umpleti pe multi de invidie... (cel putin pe mine). Bravo amandurora! P.S. Sper sa nu pun paie pe foc... departe de mine aceasta intentie.

  • tot eu, marţi, 07.11.2017 22:32

    Poate vi se pare ca m-am bagat ca musca in lapte, dar am facut-o cu cele mai bune intentii...

  • Andy, miercuri, 08.11.2017 00:07

    @Coco In Kona m-am urcat ieri la targ. Spatiul interior e suuuper mic. Ca materiale e tot so-so. Singura parte mai ok e zona de top a bordului, insa si aia e semi-tare. Altfel, inclusiv frana de mana e naspa la atingere (chestii pe care si Renault le-a rezolvat de cativa ani). VW nu e la targ oricum. M-am mai urcat si-n Vitara S care e ok ca spatiu, scaunele sunt misto...insa materialele sunt la nivel de Duster. Sunt doar imbinate mai bine. Bine, e si iefina si destul de tehnologizata. Trebuiau sa faca un compromis. CX-5-ul nou m-a lasat masca insa, atat ca design exterior cat si cu interiorul care e la nivel aproape premium. Bine, era flagship-ul 2.2 175 cp Revolution Top. Na, la 37.440 de euro in cazul unui SUV compact ai parte de altceva ca la 20-25.000 ca in cazul unui SUV mic.

  • Coco, miercuri, 08.11.2017 00:38

    Andy Total de acord cu constatările tale raportat la Kona. Marea problemă în opinia mea este motorizarea de 1.0 turbo care vibrează puternic, consumă relativ mult, este vlăguită la turații joase și pare că nu au reușit să transmită puterea la roți cu toate că este vorba de un motor turbo de putere medie - concluzii trase de drive test. Vitara este onestă și cred că acest lucru va fi apreciat de public Mazda CX5 - respect deși are probleme evidente la frânare

  • xxx, miercuri, 08.11.2017 13:04

    Ce nu înțeleg eu: 1. De ce îți trebuie un motor de 2l diesel? @Automarket 40% din știrile voastre sunt despre mașini electrice si cat de repede va dispărea diesel. Daca vreți sa fiți consecvenți nu scrieți despre un diesel de 2l sau nu dați 4,3, merge si un 3,9 pe subiectul acesta. Va propun ca in cotarea voastră 40% din nota sa fie data de impactul asupra mediului, daca nu lăsați-o mai moale cu știrile menționate mai sus 2. Plastic moale, înafara de fetele interioare de la uși, nu am văzut pe nimeni frecând-se de bord, deci nu înțeleg nemulțumirile de pe aici. Pun si eu o întrebarea când ai bordul "tapetat" cu lemn de esență superioara înseamnă ca mașina este proasta?

  • Tibi, joi, 09.11.2017 20:20

    T-Cross va fi rivalul lui Captur, 2008, Crossland X, scrie chiar autorul. T-Roc cu Mokka X. Va disputati degeaba.

  • rov, joi, 11.01.2018 16:30

    Mergeti si vedeti Roc-ul...:)) Dusterul e peste si la calitatea interiorului... Portbagaj jenant, nemodulabil

  • rov, joi, 11.01.2018 20:52

    Revin cu un comentariu. De la bun inteles vreau sa va spun ca sunt fan VW, am avut Passat 2000 115 Cp diesel, Passat 2006 170 cp, am Golf 2013, 1,6 TDI...o masina extraordinara!! Dar, masina mai prosta ca T Roc nu cred ca a produs VW vre-o data! Plasic dur pe bord, portbagaj prost compartimentat, fara posibilitate de a muta tablia mai jos, totul in interior emana a ieftin, este sub Noul Duster in mod clar... mult sub Polo! Iar ca pret...29.000 euro un motor ok... FIASCO !

  • adi, joi, 22.02.2018 23:45

    Slabuta masina. sincer m-am indragostit de Skoda Karoq. nu mi-o permit momentan, dar e cu cel putin o clasa peste T-Roc si ceva mai ieftina.