Interior

4.0

Clienții s-au plâns că vechea generație T-Roc avea prea mult plastic în habitaclu, dar și că spațiul era cam limitat pe banchetă. Ei bine, noua iterație vine să corecteze ambele probleme, mulțumită noii platforme MQB Evo pe care sunt, de asemenea, dezvoltate Tiguan și Tayron.

Așadar, plasticul din habitaclu a fost redus, iar în locul său au apărut materiale moi și plăcute la atingere. Numărul lor este influențat, desigur, și de nivelul de echipare pe care îl bifezi. Noi, de pildă, am condus nivelul de top R Line.

Partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un material textil, mai prietenos decât plasticul vechii generații. Ai apoi o inserție care imită metalul și care se întinde pe toată lungimea bordului, în partea dreaptă, iar puțin mai jos ai, din nou, o inserție din material moale. Aceleași materiale moi se întind și pe portiere.

Consola centrală include și ea materiale moi, cel puțin în partea superioară acolo unde avem o piele ecologică cu o serie de cusături contrastante.

Așa cum era de așteptat, în părțile inferioare mai regăsești plastic. Dar nu este nimic neobișnuit, mai ales pentru segmentul din care face parte T-Roc.

Scaunele sunt confortabile, dar chiar dacă plătești peste 40.000 de euro pe un T-Roc R Line, în standard primești tot scaune reglabile manual. Cel puțin au funcție de încălzire. Tot în standard vin îmbrăcate într-o combinație de microfibră, material textil și piele ecologică, cu logo-ul R brodat pe spătar.

Dacă bifezi un nivel de echipare de bază, adică Trend, primești o tapițerie din stofă.

La cererea clienților, Volkswagen a revenit la butoane fizice pe volan, iar noul T-Roc nu face excepție de la regulă. A fost păstrată, însă, zona tactilă de la baza display-ului central, de unde modifici temperatura din habitaclu sau volumul sistemului audio. Aceasta este acum iluminată pentru a fi mai vizibilă pe timpul nopții.

Toate funcțiile le controlezi din sistemul multimedia, așadar pe tunelul central nu ai deloc butoane fizice. În afară de butonul de la care pornești sau oprești motorul.

Portierele se deschid acum de la un mâner poziționat în partea din față a cotierelor de pe portiere. Nu este o deschidere electrică, așadar deschiderea accidentală în timpul mersului este posibilă chiar dacă ușile sunt blocate.

Și lumina ambientală este nouă, ea fiind ascunsă în spatele unor perforații de pe portiere.

Și acum, să vorbim despre spațiu. Noua arhitectură, MQB Evo, a adăugat 28 de milimetri în dreptul ampatamentului, astfel că noul T-Roc este mai generos cu pasagerii săi. În special cu cei din spate.

Germanii susțin că, pe banchetă pot sta confortabil persoane cu o înălțime de 1.85 metri, chiar și atunci când locurile din față sunt ocupate de persoane înalte. Eu, la o înălțime de 1.92 metri, nu mă încadrez în calculele germanilor.

Tocmai de aceea, pentru mine, spațiul la genunchi și la cap este în continuare limitat.

Cu spațiile de depozitare, Volkswagen T-Roc a stat întotdeauna bine. Cotiera centrală nu este una convențională. Ai mai degrabă un spațiu (deschis) de 5.5 litri și suporturi de pahare modulare. Și buzunarele portierelor sunt decente.

Vestea cea mai bună este că volumul portbagajului a crescut cu 30 de litri, astfel că acum ai la dispoziție 475 de litri pentru bagaje.

Hyundai Kona are un portbagaj de 466 litri, Nissan Qashqai depășește cu puțin pragul psihologic de 400 de litri (404 litri), iar Skoda Karoq este campioană din acest punct de vedere cu ai săi 588 de litri pentru bagaje.