Volkswagen Passat Variant facelift

Passat Variant GTE 218 CP Aut6 PHEV

Consum

4.5

Volkswagen nu a publicat încă datele tehnice oficiale complete ale modelului cu facelift, însă declară că autonomia în modul complet electric a crescut la 55 de km în sistem WLTP (adică vreo 70 km în fostul sistem de măsurare). Cu alte cuvinte, ar trebui să poți să te apropii de această valoare în rularea zilnică. 

Dacă 55 de km ți se par puțini, gândește-te la câți kilometri parcurgi în drumul spre serviciu și înapoi. În 90% din cazuri, îi vei parcurge complet electric, cu emisii zero și consum zero de carburant. Rezervorul de 50 de litri asigură o autonomie suplimentară de circa 700-800 de kilometri, așadar scapi de orice fel de „range anxiety”.

Nu am acordat o atenție specială consumului în testul nostru din Germania, însă cu siguranță că la un drum lung valoarea combinată de circa 1,7 litri/100 km estimată de producător nu va fi atinsă vreodată. Dacă insiști să mergi în modul termic (când forțezi încărcarea bateriei), atunci vei consuma circa 6.5 l/100 km în extraurban și spre 8 litri/100 km în mediul urban. Valorile scad imediat ce se reactivează modul hibrid.

Poți folosi ecranul central în modul Hybrid pentru a stabili cât anume din baterie se va încărca în timpul mersului sau la ce nivel trebuie păstrată aceasta. Sunt chestii utile atunci când te așteaptă un oraș în care ai voie să rulezi doar în modul electric. Altminteri, producătorul te îndeamnă călduros să încarci mașina la priză, așa cum e firesc.

Încărcarea de la 0 la 100% se face în cinci ore și treizeci de minute de la o priză normală de 230 V sau în trei ore și treizeci de minute dacă folosești un wall box de 360 volți (oferit chiar de producător). Vei avea nevoie de mult mai puțin timp să încarci bateria dacă mai ai măcar 50% din ea disponibili, așa cum ar trebui să se întâmple la finalul unei zile de mers prin oraș.

  • adi_10, joi, 18.07.2019 10:12

    Eu mi-as fi dorit si tractiune integrala, avand pana acum si masina tractiune fata dar si una tractiune integrala pot spune ca e mare diferenta, mai ales iarna, evident in favoarea tractiunii integrale. in rest eu sunt FAN hybridelor PHEW, atata timp cat stai la curte si ai garaj practic poti merge zilnic la munca in full electric fara sa consumi motorina/benzina si fara sa poluezi. nu ai ce sa iti doresti mai mult. Pe partea de design ma asteptam la mai mult din partea lor, dar fiecare face ce poate si cat poate.

  • Kirotractor, joi, 18.07.2019 10:58

    @Adi_10: Justificată preferința ta pt tracțiunea 4x4, dar majoritatea n-au nevoie de ea în 99% din timpul petrecut la volan și d-aia n-o cumpără. OK, procentul rămas îi face pe unii să regrete pe moment alegerea mai ieftină nu doar ca preț ci și ca întreținere + consum, dar omu uită repede. :-P (eu nu prea, după o cabalino-tractare recentă-n noroaie :-) și d-aia mâ reprofilez cred p-un Swift 4x4.) În rest, crede-mă că designerii VAG pot f. multe, dar în final tot marketingul decide -- de obicei în favoarea evoluției cu pași mici, conservatori. VW Passat rămâne-n orice caz o mașină sobru-elegantă, relativ scumpă dar destul de fiabilă / economică și-n plus campiona spațiului interior raportat la gabarit -- prea mare oricum pt mine, că altfel aș fi mers p-un Alltrack fără dubii. ...Dar stai, că am uitat de Superb Scout 4x4. Sau chiar Octavia Scout ori Seat Leon ST X-Perience, p-aproape-n toate dar nu și la preț.

  • pipo, joi, 18.07.2019 11:18

    @AM / Mircea M. - ceva cam "partinitor" pe ici pe colo as zice...,dar ma rog , putem respecta (eu chiar o fac) faptul ca fiecare jurnalist are stilul sau. Dar eu unul sunt confuz cu privire la cateva aspecte care de fapt m-ar fi interesat cel mai mult la aceasta masina : modurile de rulare , consumul si cum exact functioneaza motorul electric in diverse situatii/ moduri de rulare. Ca in rest, cred ca stie cam toata lumea destule despre Passat. La sectiunea cu modurile de rulare, fara suparare dar...nu am inteles nimic ! Intai spui ca avem 5 moduri :Eco, Comfort, Normal, Sport și Individual , iar apoi spui ca de fapt tu recomanzi ..un altul = GTE , iar apoi tot tu spui ca sunt alte trei in locul celor 5 de mai sus : E-Mode , GTE, si Hybrid . Deci cum e pana la urma , cate moduri avem ? Poate tie iti pare banal si ca ar trebui sa intelegem usor , dar eu unul ( si probabil alti 99% soferi romani) nu am condus inca un asemenea hybrid. Apoi la consum : cum adica "Nu am acordat o atenție specială consumului în testul nostru " ? Pai eu zic ca asta-i printre cele mai importante pt. un eventual client interesat de un astfel de autoturism sau poate chiar cel mai important . Cam care ar fi fost consumul vostru in regim combinat / hybrid vs cei 1,7 indicati de producator ar fi fost cred o foarte importanta informatie. Motorul electric : doar pe masura ce am citit am dedus ca acesta poate fi incarcat si in mers si nu doar la priza . Cred ca ar fi trebuit mai mult insistat si detaliat aici . In ce fel se incarca, doar la decelerare , la franare sau printr-un alt motor/generator , etc?. Sau cat de mult se poate incarca in mers si cam cat de repede , etc @Adi : 4x4 sper sa vedem cat de curand ca spunea d-ul Mircea mai sus ca l-au testat si pe Alltrack in acelasi timp . Si putem atunci si compara direct cu abia testatul Scout .

  • eu, joi, 18.07.2019 13:10

    era o vorba legata de sistemele 4x4 de pe o masina: "cu cat sistemul este mai bun, cu atat vei merge mai mult pe jos sa cauti un tractor"

  • Kirotractor, joi, 18.07.2019 13:55

    @pipo: Cam multe aștepți, stimabile (de la AM, clar). Pt mai multe detalii, ia deci d-aici: https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/plug-in-hybrid-technik-erklaert-vw-passat-gte/ Pe f. scurt -- că altfel ajung la normă-ntreagă moca p-aici :-) -- sunt 3 moduri, cu sub-meniuri însă fiecare. Băieții de la a-m-s recomandă un sub-meniu din *Hybrid* (care permite și reglarea digitală a reîncărcării bateriei în mers -- fie nivel max., fie minim), deși aparent modul *GTE* ar fi mai ispititor. Merita menționată și-aici posibilitatea planificări *iinteligente* a traseului -- de către mașină, evident, că noi de obicei o facem prostește. :-) Rezultă d-aici adaptări I.A.-terifiant de precise a nenumărate procese, de la reîncărcarea bateriei mai bine poate noaptea decât ziua și până la păstrarea unor găleți de kW :-) pentru orașul în care intenționăm să ajungem și să rulăm iarăși electric. Plus reglarea instant-continuă a climatronicului pentru respectivul traseu (posibilă deci și fără s-o luăm cu noi pe Rodica Jurca :-)) ș.a.m.d. A, și să nu uit: la nemți costă 44.250 € -- preț fără opționale, evident. P.S. Fiindcă nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită, aștept mai mult pălmuțe roșii ca de obicei. :-)))

  • andrei, joi, 18.07.2019 14:08

    mai pippo, dar tu nu stiai ca orice masina din asta se poate incarca din mers? pe bune? si cum adica, cat de repede? pai nimeni nu stie, ca depinde de cat de tare franezi, cat de mult, cum e setata franarea regenerativa (ca o poti seta sa fie mai agresiva sau mai putin) etc. masinile astea care permit asa ceva sunt de cel putin 5 ani pe piata. cred ca cei de la AM au presupus ca lumea deja stie macar un minim. urmeaza sa explice cum se face alimentarea cu carburant.

  • Kirotractor, joi, 18.07.2019 14:11

    Erată: Romica, nu Rodica (Jurca) -- se vede că nevastă-mea îmi bântuie subconștientul. :-) P.S. Mărturisesc că mă bucură fiecare *cartonaș roșu* încasat la comment-urile d-acilea. Fiindcă ele-s de fapt, pe lângă o distracție aiuristică, și un pseudo-sondaj de opinie (mai clar: analiza rostului înhămării la un auto-website propriu mult mai mâncător de timp decât postările rapide d-aici.) Inutil să mai adaug concluzia (aproape) finală: NU, nu (se) merită. :-)

  • adi_10, joi, 18.07.2019 15:03

    @Kiro - stiu ce spui, dar pe mine chiar m-ar ajuta in conditiile in care fac mult Bucuresti - Brasov. Iarna pe Valea Prahovei tractiunea integrala e aur curat. planul este sa ma intorc in Brasov, satul fiind de "bogatia si abundenta" din Bucuresti, iar acolo iernile sunt un pic mai grele deci...tot 4x4 aleg. acum depinde de fiecare, unde sta, cat conduce, posibilitati financiare etc. si legat de Swift chiar te incurajez, e o masina f fiabila

  • mircea, joi, 18.07.2019 15:03

    @pipo Adrian Mihălțianu a realizat testul ăsta. Îi transmit doleanțele și vă răspunde la nelămuriri.

  • adi_10, joi, 18.07.2019 15:26

    @Pipo - astept cu nerabdare si testul cu Alltrack. si mie mi-a sarit in ochi exprimarea autorului complet defectuoasa cu privire la modurile de rulare dar mai ales consumul. daca nu iti iei un phev pt consum atunci pt ce il iei??

  • pipo, joi, 18.07.2019 18:57

    @mircea : pot sa jur ca era numele tau mai devreme la semnatura ! Ati schimbat ulterior sau am luat-o eu razna ? Ideea este (si nu vreau sa o luati in nume de rau) ca trebuie sa insistati pe ceea ce este nou la astfel de modele si anume motorul electric si cum anume functioneaza el in diverse moduri si la capitolul consum , ca doar despre asta este voba aici ,nu ? Ca asa, in rest, stie cam toata lumea ce poate un Passat. O sa tot apara astfel de modele in viitorul apropiat si ar fi bune sa repetati la fiecare cat mai detaliat despre functionarea motorului electric si incarcarea bateriei. Te asigur ca marea majoritate nu stiu nimic despre asta , iar altii doar cred ca stiu. Sa vezi cand te duci la un dealer, ca te baga in ceata mai rau . @Kiro : merci , am mai reusit sa aflu una alta , atat cat a putut gugalu' , ca si ala e praf pe germana, iar eu unul nu stiu o boaba , chit ca m-am chinuit o vreme sa invat ceva dar nu s-a lipit de mine neam.

  • PMC, joi, 18.07.2019 23:00

    @Kiro: daca iti faci revista, jur pe cravata mea de pionier ca ma abonez. Daca vrei sa ai articole despre Diesel, promit pe onoarea mea ca ma angajez sa ajut la elaborare/documentare/scriere/paginare, ce vrea Domnia Voastra. :)

  • @kirotractor, vineri, 19.07.2019 00:06

    Eu unul intru pe AM si caut articole cu comentarii si iti citesc comentariile pe nerasuflate. Mi-ar placea sa colaborezi cu AM si sa scrii la o rubrica "Opinii". Cum sunt cei de la autoexpress.co.uk, au rubrica de opinii. Mi-ar placea sa scrii mai mult. Si multor ne-ar placea.

  • io, vineri, 19.07.2019 13:23

    @pipo: confirm si eu, Mircea era semnat la articol. Sper sa nu fie cu suparare pt nimeni ca am indraznit sa constatam, asta e realitatea. Acum cine a scris si facut testul in realitate, ramane o enigma....

  • mircea, sâmbătă, 20.07.2019 01:55

    @pipo, @io Era, bineînțeles, de-aia am precizat că e scris de colaboratorul nostru. Eu am introdus textul în administrare și am uitat să modific numele, asta e tot.

  • Anonim, duminică, 21.07.2019 16:27

    Passat este TROMFUL in clasa lui !

  • Kirotractor, miercuri, 24.07.2019 11:50

    @pipo: Don't worry, be happy -- fiindcă: 1. Rămâne cum am stabilit, adică timpu trece, leafa merge și web-pagina se șterge :-P 2. Adrian Mihălțianu are sigur alte chestii mai importante de făcut (scris SF poate -- o făcea chiar bine pe vremuri) 3. Mark Twain zicea, pe bună dreptate: *Eternitatea a fost inventată ca eu să învăț limba germană* :-) @PMC & @kirotractor: Mulțam pt aprecieri / încurajări, dar una-i să chibițez p-acilea când am chef / timp, alta-i să mă înham la un website auto -- și poate moto -- propriu ȘI serios (nu doar un simplu blog.) ...În care, după 2-3 Test-Drives scrise *cum trebuie*, sigur n-aș mai pupa vreo mașină de la importatori. :-) P.S. Cât despre ideea unei eventuale rubrici *de veteran* în zona AM, stimabilul M. Meșter a răspuns cândva favorabil unei cereri similare *din tribune*, invitându-mă să trimit ceva scris ca să vadă dacă-i ceva de neuronu meu :-) ...dar și-atunci aveam, și-acu mai am lucruri mai bune de făcut. ...Poate la pensie, mai știi?! :-P