Volkswagen Passat facelift

Passat 1.5 TSI benzină 150 CP, DSG, Comfortline

Motor / Transmisie

4.5

Într-o țară îndrăgostită profund de diesel, un Passat cu motor pe benzină este o ciudățenie. Eu m-am împrietenit neașteptat de mult cu ciudatul și pot să vă spun că poate să ridice un uriaș semn de întrebare deasupra deciziei voastre de a achiziționa un Passat diesel.

Propulsorul cu patru cilindri, de 1.5 litri, oferă 150 de cai putere și un cuplu motor de 250 Nm. Nu e o valoare impresionantă, mai ales pentru o berlină care cântărește 1.4 tone. Cu toate acestea, plaja de cuplu foarte generoasă, care începe la 1500 de rotații și se termină la 3500 rpm, compensează. Iar Passat se simte o mașină motorizată corect, fără sincope și fără gâfâieli.

Ele apar la viteze de autostradă, când transmisia automată DSG caută retrogradări inutile pentru a stoarce câteva resurse în plus. În regim urban, motorul se descurcă excelent, oferind o accelerare fluidă și constantă, dovedind o elasticitate bună. Sentimentul se menține și în regim extraurban, pe drumurile naționale. Cutia automată DSG, cu șapte rapoarte, garantează retrogradări prompte și, implicit, o siguranță constantă în depășiri. Chiar și fără să selectezi modul Sport al transmisiei.

Atunci când nu vrei să mergi tare, cutia parcă are o singură treaptă. Rapoartele se succed pe nesimțite, liniaritatea fiind una demnă de segmentul premium.

De altfel, și rafinamentul motorului este bun, fără vibrații, cu o repornire extrem de discretă a sistemului start-stop atunci când pleci de la semafor. Însă, la peste 5000 de rotații, e drept că motorul devine destul de zgomotos și prezent în habitaclu.

În testele mele anterioare cu această transmisie DSG am acuzat faptul că se străduia să țină prea mult cu buzunarul tău și devenea supărător acest comportament de Hagi Tudose. Se grăbea să urce în trepte și de multe ori te trezeai că mergi subturat. În cazul acestei motorizări n-am mai simțit asta. Sau poate a fost de la faptul că benzina se comportă mult mai plăcut la 1200 de rotații, iar cuplul maxim apare destul de devreme.

  • Anon, miercuri, 06.11.2019 10:45

    Ginseng*. Ai mancat o litera in primul paragraf. Oricum, fain testul. Mersi!

  • adi_10, miercuri, 06.11.2019 10:47

    Masina nu e urata deloc, si este f confortabila. Problema este ca daca vrei echipare de top ( nu e cazul masinii din test) pretul sare de 40.000 de euro. Ceea ce mi se pare mult, totusi este VW. As prefera un Peugeot 508, care la interior este MULT mai spectaculos, iar pretul cu dotari de top este undeva la 35.000 euro.

  • hazard, miercuri, 06.11.2019 12:05

    cam scump, compenseaza totusi cu valoare mai ridicata de revanzare.

  • 413417312, miercuri, 06.11.2019 12:10

    prea mult accent se pune pe optionale, care urca pretul masinii prea mult, il dubleaza practic. 23.200 euro, cum scrie si in articol, costa versiunea de pornire cu motorul din test inclusiv DSG. e o suma rezonabila, iar masina isi face treaba la fel de bine ca aia burdusita de dotari care bate spre 40.000 Euro, cum zice @adi_10.... banuiesc ca zice corect, eu nu am timp sa caut acum preturi sau configurari. ideea e ca eu personal, as alege varianta la care ma refer mai sus, de baza. uneori, e mai simpla viata intr-o masina mai simpla, pe mine ma "sufoca" pleiada de sisteme si accesorii din masinile prea dotate. stiu, o sa ziceti ca va ganditi la valoarea de re-vanzare, dar cand cumpar o masina, intreb eu, o cumpar pentru mine sau pentru urmatorul proprietar?

  • Tatraurs, miercuri, 06.11.2019 12:11

    Au taiat din costuri peste tot,au scos pana ceasul din bord si au pus o mizerie cocalareasca pe care scrie Passat. Passat b8,2.0 Tdi de 150cp consuma intre 10-12l in Bucale,consum bun la cel din test,recunosc.Vad ca se practica ceva pe la toate marcile,masinile sunt din ce in ce mai ieftin de construit si din ce in ce mai scumpe la vanzare.Nu inteleg de ce o Mazda 6 care e mult mai bine echipata costa cu mii de euro bune mai putin ca un Passat care e un Golf alungit,compartimentul motor e identic doar ca are tabla pe aripi puse pe niste distantiere sa para mai lata.

  • DLP, miercuri, 06.11.2019 12:22

    Butoanele de clima sunt cam aceleasi de vreo 10 ani; iar la facelift (cu musetel, etc.) au scos ceasul analog central si au pus un logo Passat+semnalizarea de avarie + ceva materiale mai moi. Consider ca ultima varianta de referinta a fost versiunea B6. Diferenta in versiunea de inceput (21.500E) si varianta testata (35.000E) cu inca o lista posibila de optiuni este mult prea mare. Cu exceptia farurilor adaptive cu LED (n.b. pe care le recomand indiferent de masina - sporul de vizibilitate apreciez ca este de 100%) in rest ai sentimentul ca undeva este o greseala: la entry-level sunt ceva piese/accesorii lipsa, la versiunea testata ca ti-au bagat un VW Polo in portbagaj.

  • Andrei, miercuri, 06.11.2019 12:49

    E cel mai bine vandut model din clasa. Si cel mai scump, in acelasi timp. Asta spune ceva despre masina. Excelenta si ca masina de companie, oferte foarte competitive in cazul leasing-ului operational. Ratele ajung sa fie comparabile cu ale masinilor mult mai ieftine. Si atunci de ce sa nu il cumperi si sa iei un Mondeo sau Insignia, de pilda? Ce nu imi place la el e tinuta de drum, masina e moale, prefer Golf-ul in locul oricarui Passat, dar masina asta a fost gandita destept, de la bun inceput. De aceea se vinde mult mai bine decat concurenta. Pretul pentru unul corect echipat, insa, la achizitia ca persoana fizica e greu de suportat de majoritate.

  • masca, miercuri, 06.11.2019 13:11

    Minus pentru sunetul motorului la turatii inalte...pai daca-i motor de drujba ce vreti?!...

  • Anonim, miercuri, 06.11.2019 13:33

    La minus si lipsa bord digital . Nu se poate pune nici macar optional . In rest masina si motorizarea ok . Personal as merge pe o cutie manuala DSG-ul nu este chiar asa fiabil .

  • Anonim, miercuri, 06.11.2019 13:45

    Dotare de serie MOTOR 1.5 TSI 150 CP PRET FINAL 21 350 de euro PRET FOARTE BUN LA DOTARILE DE SERIE . Dotari exterior Bandouri laterale negre Fara inscriptionare cilindree Geamuri termoizolante Lampa ceata spate Lampi spate LED Dotari interior Bancheta spate cu spatar rabatabil asimetric 40:60 Cotiera centrala fata,reglabila pe inaltime, cu spatiu de depozitare, 2 guri de ventilatie si priza 12V in partea din spate. Decor "New Brushed Design" pe plansa de bord, consola centrala si usi. Elemente crom: guri ventilatie fata si intrerupatoare lumini Lumini pentru citit fata/spate Pachet fumatori Pachet iarna: scaune fata incalzite duze parbriz incalzite automat Prindere Isofix (dispozitiv pentru prinderea a 2 scaune copil pe bancheta din spate) Scaune fata reglabile pe inaltime Suport cu capac pentru 2 pahare pentru locurile din fata Tapiterie stofa "Lizard" Siguranta Airbag sofer si pasager cu posibilitatea dezactivarii airbagului pasager; airbag genunchi pe partea soferului Airbag-uri cortina fata/spate si airbag-uri laterale fata Asistent pornire in rampa Centuri de siguranta in 3 puncte fata cu pretensionare, reglabile si averizare optica si acustica la necuplare Detector oboseala Front Assist si Autonomus Emergency Braking Lane Assist - asistent pentru mentinerea masinii pe banda de circulatie Park Pilot (avertizare acustica pentru obstacole fata/spate) Pedestrian monitoring Sistem electronic pentru control al stabilitatii masinii ESC, inclusiv ABS cu asistent frânare, ASR, EDL, EDTC si sistem de stabilizare a remorcii Sistem monitorizare presiune pneuri Triunghi reflectorizant Functionalitate Aer conditionat automat Air Care Climatronic, cu reglare pe 3 zone, inclusiv filtru alergen. Buton deblocare portbagaj Claxon bitonal Computer de bord "Plus" afiseaza informatii suplimentare despre temperatura uleiului de motor, viteza de rulare, limitare de viteza pentru anvelope de iarna si functiile de lumini si vizibilitate Cruise control cu limitator de viteză Frana de stationare electronica cu functie Auto Hold Keyless Start, fara Safelock Oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, oglinda asferica pe partea soferului Oglinzi make-up in parasolare Servodirectie elecromecanica ,reglabila in functie de viteza Sistem start-stop si sistem de franare cu recuperarea energiei Stergatoare parbriz cu temporizator Sisteme multimedia 8 incinte acustice App-Connect Interfata Bluetooth pentru telefonie mobila Interfata USB-C Radio Composition 4 x 20 Watt, 8 incinte acustice, TFT- Display cu Touchscreen, diagonala de 16,5 cm, interfata Bluetooth pentru telefonie mobila si interfata USB-C Security & Service We Connect Plus - 1 an gratuit Jante / Roti Anvelope 215/60 R16 cu rezistenta redusa la rulare (incepand cu sapt.48 2019) Jante otel 6,5J x 16 cu capace decorative Roata de rezerva otel Lumini si vizibilitate Faruri de ceata LED cu iluminare statica la virare Faruri LED, inclusiv lumini de drum permanente LED Pachet lumini si vizibilitate pentru Climatronic oglinda retrovizoare interioara cu sistem automat antiorbire senzor de ploaie pentru activarea automata a stergatoarelor senzor de lumina pentru activarea automata a farurilor faruri cu functie manuala "Coming Home" si functie automata "Leaving Home" Volane Volan multifunctional din piele in 3 spite, control pentru radio si telefon, schimbator viteze imbracat in piele. Alte dotari Volan multifunctional din piele in 3 spite, control pentru radio si telefon, schimbator viteze imbracat in piele.

  • Tatraurs, miercuri, 06.11.2019 14:02

    @anonim De la o Dacia Logan de 10000 coco SL Techroad SL Techroad de la10.650 EUR Vezi toate echipamentele Configurează Compară versiuni Mențiuni juridice: Consum mixt:5,2-5,4 l/100 km Consum urban:5,9-6,3 l/100 km Consum extra-urban:4,7-4,8 l/100km Emisii de CO2:117-122 g/km Consumul și emisiile declarate sunt determinate în urma unor teste efectuate într-un laborator acreditat, în condițiile standard impuse de reglementările în vigoare la data fabricației vehiculului, în conformitate cu prevederile regulamentului European 715/2007, cu modificările și completările ulterioare. Consumul de carburant și emisiile de CO2 ale unui autoturism depind nu doar de randamentul său energetic, ci și de comportamentul la volan și de alți factori care nu țin de tehnică. Datorită modificărilor tarifare sau evoluțiilor constante ale produselor, prețurile și echipamentele afișate, standard sau opționale pot să nu reflecte întocmai ultimele date oficiale Dacia. Consultați un agent autorizat Dacia pentru informații actualizate. Au fost depuse toate eforturile astfel încât informațiile, descrierile și imaginile prezentate să fie cele corecte la momentul publicării lor. Menționăm însă că nu toate imaginile prezintă în mod exact versiunea sau echipamentele selectate. EchipamenteDe serie CONFORT SIGURANTA POST CONDUCERE DESIGN TOATE Iluminare portbagaj Geamuri electrice spate (comenzi pe portiere usi spate si consola centrala) Geamuri electrice fata cu impuls pe partea soferului (comenzi pe portiere usi fata) Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3 si 2/3 Scrumiera mobila si bricheta Inchidere centralizata cu telecomanda pe cheie Aer conditionat cu reglare automata monozona Sistem de monitorizare a presiunii in pneuri Sistem isofix de fixare a scaunelor pentru copii pentru locurile laterale spate 3 Centuri de siguranta spate cu prindere in 3 puncte Faruri de zi cu led tip semnatura luminoasa Proiectoare de ceata ASR - ESP cu functie Hill Start Assist (asistenta la pornirea in rampa) Tetiere fata reglabile pe inaltime (pline) Centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime Airbag frontal pasager (cu deconectare manuala) ABS, repartitor electronic de franare Airbaguri frontale laterale AFU (asistenta la franarea de urgenta) Alerta sonora si vizuala prindere centura de siguranta sofer si pasager 3 Tetiere spate reglabile pe inaltime ( tip virgula ) Asistenta la parcarea cu spatele (senzori acustici) Volan reglabil pe inaltime Computer de bord Gear Shift Indicator (GSI = indicator pentru shimbarea treptei de viteza) Sistem Stop & Start Directie asistata hidraulic Luneta incalzita Scaun sofer cu reglaj pe inaltime Tapiterie "Waffle" si plansa de bord "Carbon Foncé" Jante de otel structurale 16" cu capace Genea Dark Metal Geamuri cu tenta de culoare Stripping stalpi centrali usi in culoare neagra Bare de protectie vopsite integral in culoarea caroseriei Manere deschidere usi din exterior in culoarea caroseriei Manere deschidere usi din exterior negre

  • Moldovean, miercuri, 06.11.2019 14:15

    Uneori mă mai jucam pe configuratoarele producătorilor auto și băgam pe diferite mașini câte dotări încăpeau ca să văd la cât poate să ajungă. Am făcut asta cu Passat, anul trecut cred, și ajunsesem pe la 60.000 Euro... Și rivalii sar de 40k și bat spre 50 ultra dotați, dar 60.000...

  • zet, miercuri, 06.11.2019 16:33

    genul de masina in care adormi fara probleme, si cand o privesti de afara si cand stai in interior te ia somnul. probabil e ok daca ai peste 65 de ani.

  • sandu, miercuri, 06.11.2019 17:25

    motorul trage f bine in combinatia cu dsg. schimba cum trebuie si tot timpul ai cuplu. consumul e chiar ok pentru o benzinara, uneori chiar mai bun ca al unui diesel. discounturile sunt pe masura pretului, nu va asteptati ca la o suma de 40,000 sa primit doar 1-2000 euro discount, cum fac alte marci de pe la noi.

  • sandu, miercuri, 06.11.2019 17:31

    ps: motorul chiar nu e de drujba, trebuie sa il testati inainte.

  • PMC, miercuri, 06.11.2019 20:45

    Masina e super. Pacat ca preturile sunt aberante daca nu te multumesti cu o masina stock...

  • Parere, joi, 07.11.2019 07:07

    Masina asta nici la pensie nu as cumpara-o. O tristete specifica producatorilor germai. Si da, scumpa pentru un Golf marit.

  • @Parere, joi, 07.11.2019 09:42

    noroc cu cei ca tine care fac cota de piata a acestei masini ;)

  • @Parere, joi, 07.11.2019 09:44

    ai dreptate nici eu nu as cumpara-o la batranete, ca poate nu mai prind o cumpar acum,

  • pipo, joi, 07.11.2019 11:34

    @AM : ceva nu se pupa in configuratorul VW Romania , echiparea ADVANCE cred ca ar trebui sa fie la 22.900 euro fiindca este mai bogata decat cea TRENDLINE . Ori au incurcat preturile ori denumirile echiparilor. Rog sesizati/corectati ca altfel 'da lumea buluc" la dealeri . Foarte tare in configurator la descriere display central = 16,5 ..cm (deci nu inch) , pai cat dracu inseamna asta ?...6,5 inch?...mai are vreun auto in 2019 ecran de 6,5 inch ? Hmmm...am senzatia ca astea-s echipari cu dedicatie pt. Europa de Est.

  • DLP, joi, 07.11.2019 14:19

    @pipo 1" (inch)=1 tol=2,54cm; ca urmare: 16.5 : 2.54 = 6.49 inch; rotund 6,5. Fiat 500 are un asemenea "ecran" mare. PS Nu intotdeauna cele mai achizitionate produse sunt si cele mai bune - vezi carpele de prin Dragon sau fosta Europa sau (pentru cunoscatori) testeTUV (n.b. tot germani) unde Passat la 4-5ani vechime este pe un loc fruntas - 113, dupa 6-7 ani urca pe 87, 8-9 pe 70 - toate celelalte modele VW sunt mai sus, inclusiv Caddy https://autoblog.md/raportul-fiabilitatii-tuv-2018-top-masini-recomandate-pentru-fi-achizitionate-la-mana-doua/ Concluzie: pentru cei ce nu vor sa rateza sansa de a achizitiona un chilipir pe nume VW Passat , ii rog sa se grabeasca, stocul fiind limitat.

  • Ionut, luni, 11.11.2019 10:25

    Salut, Referitor la acest paragraf: "dezactivarea s-a făcut de multe ori pe decelerare sau când abia mângâiam accelerația." Care mai este logica sa se dezactiveze 2 cilindri pe decelerare daca atunci oricum motorul nu consuma carburant? Pentru uzura mai mica? Nu cred.. mi-ar placea sa inteleg acest aspect.