Volkswagen Passat Alltrack

2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP 4x4 Aut7

Motor / Transmisie

4.5

Pentru a-l înțelege mai bine pe ”arogantul” segmentului, am apelat la o versiune diesel propulsată de motorul 2.0 TDI. Este cartea de vizită a unui constructor care a făcut din cele trei litere (TDI) un etalon, dar și un subiect de controversă.

Ne-au fost încredințate cheile versiunii 2.0 TDI de 190 de cai putere. Adică suficientă putere, fie că tratăm Passat Alltrack drept un model de familie, fie ca un model off-road.

Break-ul german dispune de un cuplu motor de 400 de Nm, extrem de ofertant atunci când vrei să simți mașina în teren accidentat. Pe șosea, resursele sunt mai mult decât suficiente, garantând rezerve de putere atunci când vrei să execuți o depășire la limită sau vrei să testezi viteza pe autostradă.

Faptul că momentul motor se resimte de la 1900 de rotații, pe o plajă de turații generoasă, îi conferă celui de la volan o senzație de siguranță. E drept că dincolo de 3000 de rpm lucrurile se mai domolesc, iar cei patru cilindri își pun amprenta asupra ambianței din habitaclu cu o intervenție guturală. Nu știu câți vor fi deranjați de notele mai pronunțate ale dieselului, dar ele există.

Pentru a desăvârși rețeta tradițională Volkswagen, lui Passat Alltrack i-a fost asociată o cutie automată cu dublu ambreiaj DSG. Cele șapte rapoarte sunt alternate liniar, iar timpul de răspuns este bun. Poate modul Sport devine ușor prea zelos în așteptarea impulsului decisiv. Dar asta este iarăși o chestiune de acomodare.

  • Igor, vineri, 19.02.2016 10:39

    47 de mii :) passat la pret de tuareg nou

  • pretul e..., vineri, 19.02.2016 10:55

    ...nesimtire obraznica. hai sa ne gandim ce am putea cumpara la banii astia asa...un of road adevarat!

  • Tony_LPP, vineri, 19.02.2016 11:02

    1. Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI Turbo 250CP - 36.420 TVA 2. Subaru Outback 2.0 150CP 4x4 Aut Active - 37.980 TVA 3. Peugeot 508 2.0 HDi 163CP hybrid -38.902 TVA

  • octav71, vineri, 19.02.2016 11:09

    Mai bine nu! Motive: - pret, s-a detaliat mai sus; - incredere in brand; - imagine pe strada.

  • Andy, vineri, 19.02.2016 11:38

    De tehnologizata, e tehnologizata si e clar ca interiorul ala e de nota 10 in cazul marcilor de volum, fie ca vorbim de ergonomie sau de materiale. Pacat ca la aproape 50.000 de euro nu e antifonata cum trebuie. Sunt masini la 20.000 care sunt silentioase in testele AM. Stilul exterior e banal, in stil VAG, iar pretul...WTF!?! In toiul scandalului dieselgate au zis ca maresc preturile pe viitor. Asta mi se pare stupizenie sau aroganta, tinand cont ca perioada 2016-2019 nu va fi una roza dpdv ale vanzarilor mondiale in cazul lor. @Tony 1. Insignia - aparuta in 2008 3. 508 - aparut in 2010 Parca daca achizitionezi o masina noua in 2016 si ai +35.000 euro de dat, nu prea vrei sa iei ceva de 6-8 ani, nu? In 6-8 ani s-au schimbat multe dpdv al platformelor si sigurantei, chiar daca unele dotari au fost aduse dupa facelift-uri... Outback merge, e din 2014. Talisman merge si mai bine ca se va vinde de anul asta. Noua Optima la fel.

  • LauCalin, vineri, 19.02.2016 11:38

    Este o masina scumpa, nimic de reprosat. Dar oare Tuareg are un motor la fel de puternic si e la fel de bine dotat? Plus ca Insignia este cu o generatie in urma si asta se cam simte fata de Mondeo sau Passat. Subaru este mai mult pentru excentrici. Este o masina foarte buna insa. A se intelege inainte de toate fiabila. Iar Peugeot 508 este altceva. Este un hibrid si este gandit mai mult pentru sosele. Passatul asta este gandit si pentru teren accidentat slab si mediu. Nu ma leg de increderea in brand (asta depinde de fiecare cum crede) si nici de imaginea pe strada (... asta nu prea am inteles... e pe principiul ce zice lumea? ar fi ultimul lucru la care m-as gandi). Chiar si asa la acesti bani m-as uita probabil la BMW X3 de 190 CP.

  • g, vineri, 19.02.2016 13:54

    extraordinare toate siglele alea pe spate alltrack, 4motion, 2.0 tdi, bluemotion, passat = pomu laudat

  • Florin, vineri, 19.02.2016 20:39

    Nu aveti ce cauta pe acest site in conditiile in care comparati pretul unui model cu aproape toate dotarile puse pe ea, cu pretul de pornire al altui model (adica fara dotari optionale)!

  • Marius, vineri, 19.02.2016 21:53

    Adevărul e că știu germanii să își facă reclamă și asta vinde bine. În legătură cu prețul, aș alege fără ezitare un SUV adevărat premium mai puțin dotat: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volvo-xc60-edition-pro-66863.html http://www.automarket.ro/test-drive/volvo-xc60-facelift-2014-54105.html Dar trebuie cineva să cumpere și mașini germane...

  • Andy, vineri, 19.02.2016 23:06

    Redactorul trebuia sa-i dea 2-3 stele la pret. Maxim. Asta in conditiile in care rivalii directi sunt pana la 30% mai ieftini...

  • @Andy, sâmbătă, 20.02.2016 13:23

    Care sunt rivalii aia cu 30% mai ieftini? Asta poate la pret de baza, ca daca adaugi optionale ajungi si mai sus. Asta ca sa nu mai spun ca la nivel tehnologic concurenta e muult in urma.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 20.02.2016 17:45

    Passat-ul nu e o masina in zona mea de interes. Le vad pe strada, sunt faine si ma bucur ca exista lume care le cumpara. La ultimul Auto Show la mine in sat am facut cateva lucruri pe care nu le-am mai facut in viata mea. M-am urcat in cateva lecsus-uri, ba chiar am dat un ochi pe la honda si subaru. La infiniti n-am mai avut rabdare sa intru. E totusi vorba de timpul meu liber. Tot acolo m-am intalnit cu un bun prieten mare amator de VW si am mers impreuna si la standurile firmei din Wolfsburg. Cam saracacioasa oferta anul asta, sa fiu sincer, dar a fost un lucru care m-a lasat masca. Mi-am pus fundul intr-un Passat in echiparea de top si am remarcat cu stupoare un lucru de care nu iti dai seama cand te uiti de afara. Interiorul e ok, finisat in piele arata chiar bine iar display-ul central are acel balans si practicalitate superba de la un producator german de masa. Ceea ce m-a dat pe spate a fost insa spatiul interior. Nu stiu daca Passat are vreo varianta Long Wheel Base, dar in spate, distanta dintre genunchi si scaunul soferului e colosala. Nu sunt un tip foarte inalt dar nici scund :). Cert este insa ca era loc destul pentru cap, umeri si in general senzatia de spatiu individual e foarte clara. M-am dat jos din masina si i-am zis prietenului "Hai sa vedem portbagajul. Sunt convins ca au trebuit sa-l sacrifice la greu pentru spatiul de pe locurile din spate". Ei bine dragii mosului, cred ca in portbagajul ala incapea o juma' de Romanie, fara sa rabata bancheta din spate. Singura masina care m-a mai uimit la capitolul asta a fost Skoda Octavia. Deci despre ce vorbim cand discutam ca masina e scumpa? Da, cer mai mult decat concurenta, dar sa fim drepti. E o masina fiabila, spatioasa si care isi pastreaza foarte bine valoarea in timp. Motorul cu tot dieselgate-ul, e puternic si economic iar la capitolul tehnologie majoritatea proletariatului e mult in urma VW. Eu zic ca masina se merita iar cine nu vrea sa dea atatia bani pe ea, o poate astepta sh sau va face compromisuri la alte capitole cu alte firme. Vorbim de echiparea de top, ca la preturile de pornire, eu zic ca VW sta foarte bine. Sa nu uitam ca VW e plasat intre productia de masa si premium. Batalia cu taiota, honda, hiundai si altii e lasata pe seama Skodei si Seat-ului, pe pietele unde acestea sunt prezente bineinteles. Acolo unde e doar VW politica de preturi este cu totul alta.

  • Mitica Blajinul, duminică, 21.02.2016 20:11

    @LauCalin, Subaru este mai mult pentru excentrici ? de unde ai scos asta? Subaru se vinde foarte bine, la ora actuala. Excentrici? Poate in Romania! No offence, man!

  • vianu, luni, 22.02.2016 00:01

    Subaru e si nu e in Europa e pentru execentrici, sub 0,3% cota de piata in SUA e altceva, e pe o panta ascendenta continua de 7 ani de zile si vinde cat Dodge

  • Kirotractor, luni, 22.02.2016 09:23

    @zarnesteanu: Comentariul tau e obiectiv si de bun-simt - nu ma mira deci c-a fost "notat" negativ per total, fiindca-i aglomeratie serioasa de "experti auto" si prin zona asta. Subscriu deci la ce ai scris (mai ales privitor la spatiul interior incredibil al Passat-ului, dar si la motivele politicii de preturi a VW, marca pozitionata deja "semi-premium" si datorita unui marketing abil.) Ontopic acum: fotografiile articolului sint extraordinare - felicitari redactorilor AM pentru ele - dar textul in sine e cel putin derutant, incepind chiar cu titlul. N-o fi deci concernul VAG mort si ingropat, dar nici pe roze nu sta, asa ca de unde oare un "val de simpatie"?! Simpatie - n.b. : pentru SUV-uri - de care s-ar bucura si Alltrack-ul, desi e, citez, "un break înălțat, iar pe break-uri nu le iubește nimeni. Nimeni în România, pentru că în vestul Europei ele chiar sunt extrem de apreciate."

  • abc, luni, 22.02.2016 21:57

    observ numai VALURI de "SIMPATIE" :DDDDDDD

  • mda, miercuri, 24.02.2016 22:37

    Vw DRIC

  • Mecanicu', marţi, 01.03.2016 14:33

    Sunt posesor de VW Passat B8 Limousine 2015, luata la un pret foarte bun si foarte bine dotata. Intr-adevar daca o iei la pret de lista te ustura, daca reusesti sa rezolvi problema pretului sigur vei fi fericitul posesor al unei masini de care vei fi foarte multumit. motive de satisfactie: 1. Scaune certificate AGR - doar 3 producatori ofera asa ceva insa doar pe modele de top: Mercedes, Volksvagen, Opel si producatorul de scaune Recaro 2. Tractiune si comportament rutier: este o masina care pune foarte bine puterea pe asfalt si sta foarte bine pe strada. 3. Spatiul interior este mai bun ca la bmw seria 5 si audi a6 4. Calitate de fabricatie foarte buna, antifonare exemplara 5. Masina mea are 1433 kg si un consum foarte bun, undeva la 4,9 Din punctul meu de vedere masina prezentata este foarte buna, insa pretul este mare, daca se poate reduce pretul cu siguranta nu se va plange nimeni de calitate, utilitate si competentele masinii

  • Mecanicu', marţi, 01.03.2016 14:37

    uitasem de conectivitate ok....cutie automata ok....navigatie ok