Volkswagen Jetta

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Highline

Motor / Transmisie

4.5

Despre cele trei litere T, D şi I s-au scris adevărate epopei de-a lungul ultimului deceniu. Mai ales dacă ne referim la un diesel cu ştate vechi în gama Volkswagen, cum este 2.0 TDI.

Am reîntâlnit agregatul cu patru cilindri sub capota noului Jetta facelift şi m-am bucurat încă o dată de asocierea sa cu o transmisie automată. Spun m-am bucurat pentru că legătura pe care acest motor o are cu celebra cutie automată DSG este una specială, bine gândită, asemănătoare legăturii dintre mamă şi fiică.

Este un întreg pe care îl digeri cu plăcere, de la turaţii reduse (1750 rpm), atunci când cei 340 de Nm încep să se simtă la capacitate maximă. De asemenea, exploatarea celor 150 de cai se face şi ea foarte bine. Resursele sunt suficiente chiar şi atunci când maşina este încărcată complet cu bucuriile unei familii numeroase.

Livrarea lor către puntea faţă se face liniar, plăcut şi pe nesimţite cu ajutorul celor şase rapoarte. În situaţii de urgenţă, DSG-ul retrogradează eficient, padelele din spatele volanului fiind un ajutor concret în acest sens. La fel de util este şi modul Sport al transmisiei cu dublu ambreiaj, extrem de alert, uneori mult prea zelos cu turaţiile.

Ce ar fi de reproşat? Faptul că motorul continuă să fie uşor zgomotos, mai ales atunci când acul turometrului se îndreaptă către zona roşie. De asemenea, dimineţile reci aduc cu ele şi câteva vibraţii uşoare până când lucrurile se mai încălzesc.

  • Andy, marţi, 17.02.2015 12:21

    Jetta-urile pentru piata europeana sunt produse in Mexic? Per total vad ca e mult sub Golf 6 (zgomot, materiale etc.) si are ca avantaj portbagajul foarte mare. Octavia actuala e probabil peste ea la toate capitolele.

  • misha_zaitev, marţi, 17.02.2015 12:27

    Desi este cel mai bine vandut model VW in SUA, pe piata europeana are doar rolul de a a arata ca VW are in gama si un sedan mai ieftin decat Passat... Pretul piperat (probabil datorita taxelor vamale), dar si faptul ca masina nu foloseste platforma MQB ci pe cea utilizata pe Golfurile 5 si 6, vor determina publicul european sa se reorienteze. Nu vreau sa anticipez, dar din experienta utilizarrii unui model mai vechi, pot spune ca o Skoda Octavia fabricata la ea acasa in Cehia, nepurtatoare de taxe vamale, este net superioara in ceea ce priveste calitatea ansamblarii unei Jetta fabricata in Mexic destinata unei piete care nu emite pretentii foarte mari sun acest aspect.

  • misha_zaitev, marţi, 17.02.2015 12:30

    @Andy Am postat simultan si ... gand la gand. Da, la Puebla !

  • Anonim, marţi, 17.02.2015 13:06

    Skoda Octavia este peste masina asta la un pret mai decent pe noua platforma MQB a grupului. Singurul avantaj la Jetta este puntea spate independenta fata de ce este pe Skoda Octavia la un motor similar.

  • yo, marţi, 17.02.2015 13:30

    ha....aproape 30.000 pentru o jeta....sa fim seriosi

  • LauCalin, marţi, 17.02.2015 14:37

    @misha, sunt si nu prea de aord cu tine. New Beetle-ul meu este fabricat in Mexic si nu am avut nici un fel de problema cu el. Am deja 60000 de km de cand il conduc si in total are aproape 90000 de km. Doar becurile am schimbat. In rest merge brici. E drept ca am si grija de ea. Dar nu stiu daca a mea este ok si sunt multumit de ea pentru ca a fost facuta pentru Europa sau pur si simplu asa sunt toate dpdv calitativ. Oricum in opinia mea o Jetta nu prea se merita sa cumperi. Este si scumpa si dpdv al tinutei de drum sau confortului este sub Ford Focus, clar sub Octvaia 3 si poate este undeva la nivelul Astrei Sedan sau Toyotei Corolla. Singura care cred ca ii este inferioara dpdv tehnic ar fi Renault Fluence.

  • vianu, marţi, 17.02.2015 15:27

    mie imi place...tot o vad la un vecin (de cartier) si tot imi zic ca e un model de bun simt. Alaturarea cu un Focus e usor fortata atat timp cat se considera ca fiind mult sub Golf...argumentul ar fi ca Focus si Golf detin suprematia in clasa la tinuta de drum. Deci....mai degraba o vad alaturi de Octavia si Astra. Pretul...imi place justificarea importului de peste Ocean, cand se face vorbire de un produs venit din Asia lumea face urticarie cand citeste pretul unei asiatice. Dar aici...aici e explicabil :) mai ales ca japonia ori coreea nu e mexic, nu!? In fine, cred ca modelul asta e luat drept Cenusareasa si e...pacat.

  • Obbie, marţi, 17.02.2015 16:24

    Mda, nu pot sa nu trec cu vederea pretul de ~30k euro pt o compacta sedan cu un motor banal. Exagerat de mare, stiind ce-am gasit/condus pe la dealeri acum vreo jumate de an cand imi cautam masina. Ca design o gasesc neatragatoare atat la exterior, cat si la interior, diferentele fata de vechiul model fiind aproape insesizabile. In banii astia, daca as vrea o masina "cu portbagaj" m-as orienta spre Mazda 6, motorul diesel twin turbo, cutie AT, cea noua vine si cu faruri led. Sau exista si Mondeo pe la aceeasi suma, iarasi o masina reusita. Dar sa dau 30k euro pe o compacta de volum...sorry...poate doar pe un hothatch...

  • edi80, marţi, 17.02.2015 17:03

    Sa ajungi sa dai 30k pe o jetta trebuie sa fii trepanat!!

  • misha_zaitev, marţi, 17.02.2015 17:11

    @vianu Este sub Golf . Si "argumentul NU ar fi ca Focus si Golf detin suprematia in clasa la tinuta de drum", ci pur si simplu ca platforma folosita este cea de Golf 5/6 si nu MQB -ul folosit de Golf 7. Avand in vedere ca Octavia foloseste acelasi MQB, eu zic ca si aceasta este superioara Jettei. Cu toate acestea nu pot sa nu remarc cuplul mai bun in cazul acesteia din urma... In rest eu n-am spus niciodata ca asiaticele sunt scumpe. Cu atat mai mult cu cat koreenii fabrica in UE la fel ca cel putin un producator japonez. @Lau Calin Ai dreptate, s-ar fi putut ca indoielile mele in legatura cu calitatea sa aiba un caracter subiectiv. Totusi, argumentul principal era diferenta de platforma.

  • gigi_frana, marţi, 17.02.2015 17:50

    @misha , am testat in weekend atat Jetta, cat si Octavia. Nu esti subiectiv, Octavia este superioara. Am fost dezamagit dupa test, este prost antifonata, plastice aiurea in interior, zgomote ciudate la schimbatul vitezelor. Oricum, pretul modelului testat e o gluma proasta. Poti lua linistit Passat cu acelasi motor. Si nu chel. Nu mai dau exemple de ce poti cumpara cu 30.000 de la altii, cu siguranta o vor face "haterii" :)

  • mihai, marţi, 17.02.2015 18:29

    "viteza maxima este de 218 km/h" Corect,ce n-au precizat baietii de la VAG este ca daca mergi cu aceasta viteza mai mult de 15 km,probabil ramai fara bloc motor.Viteza maxima a masinii este viteza cu care masina ruleaza in siguranta,fara a pune viata pasagerilor in pericol si totodata viteza la care masina poate sa ruleze pana consuma rezervoru fara o uzura semnificativa(decat cea care apare in mod normal).La KiaCeed 1.6 diesel viteza maxima este de vreo 175 km/h,insa poate rula si cu 190-195 km/h,dar nu este o viteza sigura pentru pasageri si pentru sanatatea motorului,deaia a fost coborata undeva la 175( in cartea tehnica).Cunosc persoana cu jetta care a avut probleme cu masina(in special motorul) pe la 150.000 km si baga scuza ca masina a fost "fugarita" cu 150 km/h mai mereu.Pai daca viteza maxima este de,cum a fost fugarita la 150.in fine,chestii specifice seriozitatii VAG

  • fermi, marţi, 17.02.2015 18:55

    asteptam o informatie despre 1.6 D. degeaba . altfel e mai scumpa ca avensis antimarketing. d-aia a scazui la vanzari

  • Adrian, miercuri, 18.02.2015 10:10

    Anonim............suna te rog la un showroom Skoda si intreaba in ce varianta de motorizare ai suspensie independenta spate.

  • mishazaitev, miercuri, 18.02.2015 13:33

    @Adrian La Golf, punte spate independenta se ofera la motorizarile de peste 120 cp. M-ar mira ca la Jetta sa fie altfel. Nu stiu cum e la Skoda...

  • Marian.Nedelcu, miercuri, 18.02.2015 13:40

    E strigator la cer. Nesimtire curata sa ceara 30 de mii pe un model demoralizat total de trecerea timpului. In suma de 22.800 poti cumpara Mazda 3 Sedan in varianta diesel tot cu 150 cp , si un cuplu mult mai mare. In plus dispui si de dotari avansate precum : HUD, Lane assist, BLIS, scaune electrice fata, MZD Connect, Sistem Audio Premium BOSE cu 9 difuzoare, etc. Deci nu vad care-i faza prin care ai da 30 de mii pe o masina total demodata.

  • Adrian, miercuri, 18.02.2015 19:30

    @ mishazaitev Nu ai fost atent ce a spus Anonim.

  • Adrian, miercuri, 18.02.2015 20:09

    @ mishazaitev Tu ai spus mai sus ca Jetta foloseste platforma Golf 5/6 , deci exista o diferenta.

  • Adrian, miercuri, 18.02.2015 20:09

    @ mishazaitev Tu ai spus mai sus ca Jetta foloseste platforma Golf 5/6 , deci exista o diferenta.

  • Anonim, joi, 19.02.2015 07:32

    @ Adrian nu trebuie sa sun la Skoda pentru ca eu chiar am o Skoda Octavia 3 motor 2.0 TDI 150 Cp cutie manuala si nu am punte independenta pe spate . Doar motorizarea 2.0 TDI de 184 Cp si 1.8 TSI au punte independenta pe spate la Skoda Octavia . Asa ca la plusuri Jetta are aceasta punte si pe o motorizare ca a mea . Are un motor euro 6 si 20 Nm in plus la cuplu care nu se vad in viata reala daca citesti fisa tehnica a celor doua modele . In rest Jetta este sub Skoda la mai toate capitolele nu pentru ca este o masina rea dar este un model vechi restilizat care costa enorm . Eu am dotari mai bune pe masina mea decat cea din test si am dat pe ea dupa negocieri cu cei de la Skoda 24100 de euro . 5600 euro diferenta sunt bani multi ! Fara sa jignesc pe nimeni dar unii cu banii astia isi cumpara masina .

  • Ion, joi, 19.02.2015 08:42

    Cand am auzit prima data de faimoasa platforma MQB m-am gandit ca o fi vreo platforma dezvoltata in conlucrare cu Mercedes sau BMW. Toata lumea spunea ca, OAU!, de acum , cu platforma MQB, o sa fie o revolutie in lumea auto. Am cautat pe net si surpriza!, este o platforma dezvoltata de VAG. Propaganda VAG loveste tare si nu numai in Ro.

  • gicu nepriceputu, marţi, 17.03.2015 14:51

    alo tovarasi , ce greutate are o skoda diesel la 2 l si ce greutate are asta , e diferenta de vreo 200 de kg .masinile ce se fabrica dupa criza au, f multe platice pe la motor ,de acea sunt pe mobile.de f multe passaturi diesel fabricate dupa criza care iau foc ,la tamponari . asta e ceva . 2. cum naiba dau europenii 5 stele la masini la care parbrizul se pulverizeaza , sau care se inconvoaie dupa stalpul de care sunt lovite ., stalpul ajunge intre cracii soferului si asta primeste 5 stele . taranusi ! nu ma intereseaza sa cumpar mase plastice ci fier . da scheltul masinii e mai greu si de asta costa mai mult. taranusi ! ati uitat testul facut de adac cand au lovit o skoda yeti cu o superb si yeti a intrat in superba pana la parbriz ? sau testul cu fieste si peugeotul 207 ? ganditi ca un economist ! e vorba de ce este in ea . s a ajuns ca un chrysler neon din 2001 , 1, 6 cmc motor chrysler rover bmw - mini , de 4, 4 m si 1275 kg cu jante de 14 , nu cu jante de 16 cum ii este permis si n cartea tehnica sa fie mai usor doar cu 50 kg ca o sckoda octavia ultimul model de 4,7 m motor diesel de 1968 si cutie manuala cu 6 trepete . cum credeti ca obtin astia tot timpul valori scazute de poluarea masinilor ? da , scade si greutatea masinii pe moment singura piata din lume, unde este permis ca constructorii sa si compare masinile cu altii si sa le critice este piata nord americana . daca doriti mase plastice , si sa luati foc , cumparati europene . problema este ca scot metal si de cutia de viteze nu numai de la scaune . cand o sa vad vapoare si tancuri si avioane din plastic mai vorbim . si va rog verificati cum un camaro este loveste un perete in cadrul unor teste in america si cat din masina este distrus . priviti discurile la pasat la golf , si la tuareg , si capota , varful capotei, dupa 2 ani ruginesc . ce banii mei ruginesc in 2 ani . am masini americane cu motoare germane, diesel sau benzina, si asta e viitorul aici in romania ,pt a ocoli o impozitare mare . deci nu comparati un tanc merkava 4 , testat si care face fata in lupta , inebunit de rachetele rusesti , cu un tanc german , care face fata , dar care nu i rezista armura . eu nu vorbesc aici sa intri cu masina intr un tir . ci intr o alta masina de pana n 2, 5 tone . cand vorbiti de masini, incepeti cu cutia automata , jantele , care iti dau viteza , kg la caroserie , si apoi motorul si celelalte . cine naiba crede mai crede ca masinile de dupa criza mai sunt facute ca cele de dinaintea crizei ?

  • avyped, sâmbătă, 24.10.2015 16:49

    Jetta este ansamblata in Mexic, in orasul Puebla. Initial a fost construita pe cele doua Americi, iar apoi dupa un an au inceput vanzarile in toate continentele. La fel si Amarok, productia a inceput in Argentina doar pt America de Sud si Nord si apoi s-a raspandit in tot Globul.

  • SorinXp, duminică, 23.04.2017 23:29

    In grupul vag exista skoda, seat, vw si audi (nu putem porsche, bentley... masini foarte scumpe). un audi a4 din 2008-2010 din toate punctele de vedere este peste ce s-a pus pe o skoda, seat si chiar vw (din aceeasi clasa). Cand zic asta ma refer la modul in care sunt implementate acele dotari. Daca la skoda octavia 3 faci cioc-cioc in mijlocul capotei si se aude ca la logan (similar si la seat as zice), la vw e mai decent ... iar la audi e mult mai ok. Nu se aude tabla de conserva. Are nervuri, intarituri etc. Apoi la cat de grea e o usa, cand se inchide ce fel se aude.... etc Nu mai ganditi dupa MQB (Care e o platforma foarte economica pentru vw , poate fi adaptata foarte usor si pentru alte masini si permite instalarea motoarelor hibride cu costuri minime). O skoda octavia 3 are aceeasi platforma MQB ca si vw golf/passat, acelasi motor+cutie. Materialele sunt bune calitativ, imbinarile ok+, geamuri atermice, vopsea metalizata ... etc ... dar costa la jumatate fata de passat si mai ieftina decat golf. Oare inginerii aia stiu ceva si noi nu? Parerea mea: - bateti in tabla (cioc-cioc cu degetul) pe la usi, capota, aripi fata/spate si la roata de rezerva (pe aici ajung zgomotele de la suspensia de pe spate). - cat de grea este o portiera, in cate suruburi se prinde o portiera de skoda oct vs golf - reglati scaunul si apoi accesati toate butoanele din masina, o sa observati ca la skoda intindeti mana la maxim la unele. - Plasticul de la scaun, ala de jos de la maneta... cat de subtire e la vw si cat e la skoda - calitatea pieselor - ce filtre vin la vw si ce filtre vin la skoda ( e mica dif, dar ca idee) - inchideti portiera si fiti atenti la sunetul produs - calitatea imbinarilor in interior/exterior - de analizat dupa 3-4 ani de utilizare - un surub, doua fac diferenta peste ani... per total exista skoda/seat -> vw -> audi -> ... - DE comparat in aceleasi clase, in aceeasi ani. Jetta cu platforma veche a trecut la IIHS small overlap cu brio, ca si golf 7/passat pe MQB. Deci veche si totusi adaptata de face fata oricarei situatie (doar ca nu e asa de adaptabila ca si MQB.).