Consum

3.5

Plecând la drum cu iD.Buzz nici nu știam la ce să mă aștept când vine vorba de consum. Cert este că, la fel ca în cazul multor mașini electrice, numerele oficiale nu s-au apropiat de ce am obținut eu în trafic real.

Conform celor de la Volkswagen, iD.Buzz ar trebui să ofere o autonomie de maxim 425 de kilometri în regim WLTP. Dacă aș fi obținut astfel de numere, aș fi fost foarte fericit. Din păcate, viața bate filmul, iar după 100 de kilometri parcurși prin București, la temperaturi scăzute, consumul afișat de mașină a fost de 26.8 kWh/100 kilometri. Asta s-ar traduce într-o autonomie de 287 de kilometri.

Cert este că lui iD.Buzz pare că i se potrivește cel mai mult drumul lung, dar cu o viteză medie ceva mai mică. Adică, pe drumuri naționale, cu o viteză medie de 72 km/h, consumul a scăzut la 18.5 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de 416 kilometri cu „un plin”. Aproape de cifrele citate de Volkswagen.

Pe autostradă, însă, lucrurile au degenerat. La 130 km/h consumul lui iD.Buzz a fost de 34.3 kWh/100 kilometri. Scade viteza la 110 km/h și vei vedea cifre aproape de 25 kWh/100 kilometri. Asta poate reprezenta diferența între o autonomie de 224 de kilometri și una de 300 de kilometri. Tu alegi.

Cât despre încărcare, pentru iD.Buzz poți folosi stații de până la 170 de kW putere. Pesemne, cei de la Volkswagen sunt conștienți de faptul că resursele din baterie s-ar putea epuiza prematur, așa că au oferit o putere de încărcare mai mare, care să compenseze.

Practic, dacă găsești o astfel de stație de încărcare, poți urca de la 5 la 80% în doar 30 de minute. Altfel, pe o priză AC, poți alimenta cu doar 11 kW, ceea ce se traduce într-un timp de peste 7 ore. Slăbuț.

Teoretic, iD.Buzz nu e singura opțiune de acest fel din segment. Printre rivali se numără cei de la PSA (Citroën e-Spacetourer, Opel Vivaro e-Life, și Peugeot e-Traveller) și Mercedes-Benz EQV. Din păcate, doar EQV este disponibil în acest moment pentru comenzi în România.

Acesta e oferit în mai multe configurații, EQV 300 fiind cel mai apropiat de configurația oferită de Volkswagen pe iD.Buzz Pro. Cu 204 CP și o autonomie estimată la 357 de kilometri, EQV nu se apropie de cifrele lui iD.Buzz conform testelor WLTP.

 
  • joe, joi, 21.09.2023 12:04

    este f mic si f scump. cumperi doar pt imagine.

  • Nico, joi, 21.09.2023 12:49

    Parca nici hipiotii nu mai sunt ce erau odata; acum vor trebui sa-si cumpere masini de 60-80k sa doarma in ele pe plaja.

  • Alex, joi, 21.09.2023 13:41

    70k Pt o mașină care doar arata bine, autonomie nu, putere nu, nimic. La un 30 40k era ceva, dar asa este exagerat

  • ds, joi, 21.09.2023 14:10

    Concedierea designerului o fi avut vreo legătură cu iD Buzz?

  • Trilulilu, joi, 21.09.2023 17:14

    Este atât de bună încât au vândut doar vreo 2 mii de exemplare, majoritatea in Germania. Cu autonomie de 300km în medie, pentru un model dedicat mersului departe, cu multe acareturi și persoane, este un model de nevândut. La inconvenientele de mai sus se mai adaugă și prețul prohibitiv. Numai rockerii și hipsterii nu mai cumpără așa ceva. Pe scurt: au redesenat o legendă minunat dar i-au pus și cruce

  • Cyrus, joi, 21.09.2023 17:16

    Numai ca pretul nu este pentru tineri

  • PMC, joi, 21.09.2023 17:57

    Am auzit o stire electrizanta ca VW deveni peste noapte foarte marinimoasa: pomana de 12.000 E la masinute pe baterii din stoc. Carevasazica daca plateste statul roman din banii nostri, sa fie primit! Cand nu mai plateste, se ieftinesc ca prin minune, ca si asa pretul e doar o cifra din pix, nu-i asa? :) Ziceau unii pe aici ca la lansare costa 32000 un id3. Acum e 43k pornirea. UIte ca le pot adunce inapoi la pretul ala si nu falimenteaza ditai VAGul. :) Am spus de cand s-a lansat acel program Rabla Plus ca nu e decat un indemn pentru producatori sa creasca preturile nejustificat si nesimtit. Si nu numai eu am spus. Dar vorba aia, platesc prostii si nu-i intreaba nimeni. Noi platim, nu politicienii.

  • Alin, joi, 21.09.2023 20:29

    Ne-a luata gaia cand comparam vw cu mercedes la preturi. Dupa mintea coruptilor astora de "jurnalisti". Mai Gabriel Nica, ia zi tu, EQV 300 cat de mare e mah?! Noaptea mintii sa compari id.buzz. Te-a platiti bine vag group nu-i asa?! Ar trebui sa se expuna ce beneficii ofera importatorii/vanzatorii/producatorii unei organizatii "jurnalistice", sa se vada cat de corecte sunt articolele si prezentarile. EQV 300 are peste 5100mm, pe cand un id.buzz are 4700mm. Bai baiatule, BAI BAIATULE !!!! Tu ai fost drogat cand ai scris "Pare mult? Țineți cont că un Mercedes-Benz EQV 300 are un preț de pornire de 66.759 euro înainte să-l judecați greșit pe iD.Buzz." Sau esti platit de VAG pe fata sa imprastii mizerii din astea. VAg nu vand masini electrice tocmai de asta. Preturi mizerabile, DUBLE la ce produse sunt oferite. Mercedes are taxa de prost inclusa, si de aia sunt scumpe, ca se lauda posesorul ca s-a realizat, mercedes. Cine dracu se lauda cu VW sau skoda?! Astea sunt masini de segment mainstream, fara taxa de prost (de sigla). Au prostit tedeiiul, si multi cu IQ de gaina au cumparat mitul ala de motor. Dar acum nu mai este, gata si mitul foltvagan, si se dovedeste ca sunt pilaf, softul la aceste masini electrice a fost o problema, si unitatea centrala cu lag in miscare si animatii.

  • @PMC, joi, 21.09.2023 20:32

    Programul e ok, buba este ca politicienii corupti si angajatii la stat care nu fac audit la spalarile de bani. Pai in prima clipa cand producatorii vind cu preturi din astea, in secunda doi ii zici, PA!, nu mai vinzi in tara asta. Pai ce, glumim cu mizerii din astea? Dacia Spring (dongfeng nanobox) se vinde la pret aproape triplu ca in china, unde e fabricat. Coreenii vand in romania cu ~10.000 euro peste pretul din alte piete. La dracu toyota prius se vinde in romania cu peste 50000 euro si pretul ei corect e undeva la 35.000. La noi, e jaf national, politicienii au tradat tara si cetatenii romani si toti se imbuiba.

  • Andi, joi, 21.09.2023 22:08

    Ne-am tampit toți ? Am ajuns sa apreciem, sa laudam si sa platim o caruta de bani unei firme care realizeaza TOT interiorul unei masini din gunoaie de plastic vopsite frumos? Nu exista atatea materiale naturale care pot fi folosite, trebuie sa fim inconjurati de reziduri din plastic colorat?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 22.09.2023 00:08

    "Spațiul generos, motorul modest, dar fiabil, și designul simplu, dar atrăgător, l-au făcut un adevărat best-buy, pentru cei care doreau să exploreze." siiiiiiiiiiiiiiii pretul mic. Toate masinile simbol (500, Beetle, Mini, 2CV, Mustang, F-150) au avut in comun pretul accesibil raportat la cata masina primeai si a fost probabil factorul decisiv al succesului.

  • Trilulilu, vineri, 22.09.2023 07:38

    De ce se șterg comentariile?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 22.09.2023 14:27

    @Trilulilu Pentru ca au vorbit urat ... ele adicatelea comentariile

  • PMC, vineri, 22.09.2023 15:08

    @@PMC: n-ai sa vezi asa ceva. Nu mai exista barbatie in Romania demult... Bine-nteles ca ar trebui sanctionati masiv, bine-nteles ca ar trebui sa fie exclusi din programul Rabla instantaneu, si ei si Hyundai si Renault si toti care practica haiducia preturilor din banii nostri. Dar cine s-o faca? Ciolacu, care ne jecmaneste din nou cu taxe absurde din care sa poata plati in continuare ajutoare sociale pentru masa de manevra la vot si pensii speciale pentru institutii care sa le apere scaunele in caz ca explodeaza mamaliga?? Sa fim seriosi... Pentru asemenea masuri ai nevoie de barbati de stat, de patrioti si nu tradatori, asa cum spui, de politicieni care sa se gandeasca la cei pe care ii reprezinta. Eu am tot timpul sentimentul ca statul e indreptat impotriva cetateanului. Oriunde am fost in lumea asta, niciodata nu am avut sentimentul asta, numai in Romania. Am impresia ca institutiile si legile sunt facute sa te pedepseasca, sa te jecmaneasca, sa te fraiereasca, sa fii luat la misto. Iar daca ai o problema, nu existi, ti se rade in nas. -Ce crezi ba, ca noi avem timp de prostiile tale? Cam asta e atitudinea Am spus-o de N ori: daca ar avea un dram de grija pentru cetatean/economie/bunastarea noastra, programul asta trebuia sa poata fi accesat numai pentru masini produse pe teritoriul Romaniei. Sa ne intelgem: am beneficiat la randul meu de Rabla si nu numai o data. Dar sunt destul de corect si vertical sa spun ca n-ar fi trebuit sa primesc acel ajutor de stat. Nu mi-as fi luat o Dacie, dar nu m-ar fi deranjat absolut deloc sa nu pot participa la program pentru ca am optat pentru o masina produsa in afara tarii. Dimpotriva! Mi-ar fi placut sa vad ca exista politicieni care se gandesc la economia romaniei, la bunastarea noastra, in cele din urma ca exista patriotism economic. Asa cum exista in toate tarile din Europa si nu ni se pare nimic aiurea in asta. Nu ne miram ca francezii isi cumpara propriile masini, germanii si italienii la fel, pentru ca intelegem constient sau nu ca oamenii isi apara propriile interese, economia, bunastarea, locurile de munca. E ceva absolut FIRESC. Noi tradam cu mic cu mare. Tot ce e romanesc ne pute, de la limba romana pana la oalele emailate produse aici, totul e "naspa". Toate crasmele se numesc Burger House, Eatery, Resort samd, pt ca limba romana pute, nu-i destul de "cool". As fi vrut sa vad niste politicieni responsabili, care se gandesc si lupta pentru noi, chiar si cu armata de birocracti nealesi de la Bruxelles daca e nevoie. Dar cine s-o faca? Aia de la USR care voteaza impotriva romaniei in PE? Sa fim seriosi... Nu ne respectam, nu ne iubim, si de aceea toti ne urasc si nimeni nu ne respecta.

  • Kap, sâmbătă, 23.09.2023 14:38

    Foarte de acord PMC dar la sfârșit ai dat-o de gard. Știi măcar 2 exemple de așa zis ”votat împotriva României” sau iei de bună dstorsionarea asta împotriva USR care face parte din retorica P$D?

  • PMC, luni, 25.09.2023 15:52

    Nu e locul de discutii aici. As propune sa ne mutam toti pe un forum de discutii. Suntem o mana de oameni cei care comentam pe AM, cred ca ar fi mai bine... Softpedia sau altul, ziceti voi. Daca vreti