Consum

4.5

Aici am avut parte de adevărate surprize. Recunosc, mi-am făcut cruce de vreo câteva ori. Prima a fost atunci când m-am urcat în mașină și am văzut că autonomia indicată (cu bateria 100%) era de 478 de kilometri. În condițiile în care, oficial, Volkswagen anunță 425 în regim WLTP.

Ok, să zicem că mașina a mers mult prin oraș. A doua cruce mi-am făcut-o după 110 kilometri parcurși pe lângă Copenhaga, în regim mixt, cu autostradă, drumuri naționale și orășele mici. Computerul de bord a indicat un consum de 21.3 kWh la 100 de km. Păi în cartea tehnică Volkswagen anunță 21 kWh/100 de km.

Nu cred că am fost vreodată atât de aproape de valorile oficiale. Să ținem cont și de faptul că am avut o temperatură ideală (24 de grade Celsius) și că limitele de viteză sunt stricte, iar amenzile mari. Volkswagen ID.Buzz are o baterie cu o valoare netă de 77 kWh, produsă de LG Chem.

Spre deosebire de celelalte baterii folosite pe modelele ID, aici inginerii și-au suflecat mânecile și au folosit puțin „tuning”. Pentru că bateria poate trage maxim 170 kW de la o priză rapidă. Și până acum nici un Volkswagen electric nu trăgea mai mult de 135 kW.

La o priză AC lucrurile rămân neschimbate: maxim 11 kW, ceea ce echivalează cu 7 ore și jumătate pentru o încărcare completă. În rarele momente când o să găsiți o priză de la care să trageți cu 170 kW, să știți că bateria se va încărca de la 5 la 80% în 30 de minute.

Aveți și un mod de recuperare B, care încetinește mașina când ridicați piciorul din accelerație și înmagazinează energia în baterie. Nu este, însă, genul de recuperare „one pedal”.

Magia lui ID.Buzz nu se oprește aici. La fel ca la Tesla (nu degeaba s-au întâlnit președinții celor două companii, în trecut), și ID.Buzz poate comunica cu priza. Asta înseamnă că nu mai ai nevoie de aplicații sau carduri înrolate pe site-uri. Mașina comunică cu priza, tu încarci, iar factura vine la final de lună. Rețeaua de prize europene include BP, EON, Ionity și alte câteva nume mari. Și promisiunea este că va crește numărul partenerilor.

De asemenea, ID.Buzz dispune și de transfer de energie bidirecțional. Adică poate transmite și el energie casei.

  • Adi, miercuri, 07.09.2022 15:30

    Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.

  • Moldovean, miercuri, 07.09.2022 16:55

    Mașina asta are ceva care mă face să îmi placă. Păcat că nu are și versiune termică.

  • Mircea Badea, joi, 08.09.2022 00:57

    pare de copii din fata..dexter...in rest da fum la multe gioarse dizal.. 140km/h in bulgaria?! traim in romania si toate merg inapoi...

  • ACE - Craiova, joi, 08.09.2022 07:49

    O masina foarte interesanta. Singurul lucru care te poate intimida putin: - pretul de aproape 58.000 Euro. In ceea ce priveste siguranta, VW Multivan a obtinut 5 stele la testele EURONCAP in anul 2022.

  • Seriff, joi, 08.09.2022 08:56

    @Mircea Badea la ce gioarsa diesel da fum? E o duba obosita cu un interior de anii 70 care are o autonomie penibila, o acceleratie mediocra si o viteza maxima de 2 lei. Si costa cat un Audi A4 bine dotat. Asa ca despre ce vorbim? Asta mai mult de 15.000 nu ar trebui sa coste. E o ghena cu stecher.

  • inexorabil, joi, 08.09.2022 10:05

    Deja mi-am rezervat tichete la VW Bus Festival de la Hanovra, din 2023. Astfel, acolo voi avea ocazia să studiez acest “VW”. Oricum, se pare că va fi o nebunie, oficialii firmei germane anticipând peste 100.000 de participanţi. Vor veni “Bulli”-işti din toată lumea. Sunt curios câţi dintre ei vor cădea pe spate în privinţa e-viitorului “luminos”. La urma urmei, cine este oligofrenul/autistul sadea care crede că ID.Buzz-ul va constitui obiect de colecţie şi va determina înfiinţarea unor cluburi retro?... Ah, da: poate doar Fănel (alias “inexopix”) să se bucure de el, impunând respect pe stradă cu inscripţia “Brigada Antitero”.

  • Andrei, sâmbătă, 10.09.2022 22:07

    70000 euro, plastic de Polo. Progres curat!

  • PMC, duminică, 11.09.2022 19:21

    https://www.romaniatv.net/video-culmea-crizei-energetice-bucurestenii-cu-tesla-de-zeci-de-mii-de-euro-stau-ore-intregi-la-coada-noaptea-in-parcarea-subterana-de-la-mall-ca-sa-si-incarce-masinile-electrice-gratis_6807281.html

  • PMC, marţi, 13.09.2022 10:42

    Incepand de azi nu mai ofera incarcare moca cei de la Lidl si Kaufland. Urmeaza cel mai probabil primariile de municipii de judet, care odata cu pretul exorbitant al energiei electrice, cu siguranta ca va taxa incarcarea din parcarile de primarie. Dar nu-i nimic, voi de la Automarket impingeti in continuare asta cu masinile electrice. Pana n-o sa va mai citeasca nimeni. Aia de la Autolatest, care scriu despre aceste adevaruri, au cateva mii de likeuri la un articol. Voi aveti cateva zeci. Nu stiu... dar daca as fi in locul vostru mi-as regandi un pic strategia publicistica. Dar e o vorba, "Fiecare pasare pe limba ei piere". Poate vi s-a urat si voua cu binele, who knows?...

  • andrei, vineri, 16.09.2022 10:52

    as vrea sa te vad eu pe tine bagand in A4 ce bagi in asta :))))))))))); sunt produse diferite cu scopuri diferite. si vezi daca respiri in spatele tevii de esapament de la dieselul ala macar 5 minute :). pretul e influentat de preturile actuale la piese. s-au scumpit toate, otel, materii prime etc. stii cat a ajuns o baterie din aia sa coste? SIGUR NU STII. evident, nu zic sa iti iei masina asta. doar ca astea sunt preturile acum. unii insa or sa si-o ia. in germania ai 3% dobanda cand iei o masina. mersi, sa tot iei.

  • Seriff, marţi, 20.09.2022 14:07

    @Andrei, o duba de genul pe motorina costa in jur de 20.000 euro, asta costa dublu si nu e deloc practica.

  • Vio, duminică, 16.10.2022 21:48

    in primul rand volkswagen Bulli era accesibil ca si pret si se adresa in general hipiotilor cu venituri mici, iar asta nu are are nici o treaba cu nisa asta, la ce pret are, deci cine sa-l cumpere? ...o pierdere de vreme...