Volkswagen ID.3

Motor / Transmisie

4.5

Dacă ID.3 ar fi fost un model din gama clasică Volkswagen, ar fi fost un Golf de putere medie spre mare (așezat undeva între linia de motorizări clasice și sportivul GTI) cu un motor turbo de 1.5 sau 2.0 litri în echipare generoasă. Care ar fi costat fix cât costă ID.3, fie vorba-ntre noi. Dar despre asta vorbim la capitolul Preț, ceva mai jos.

Am făcut această introducere ușor forțată pentru a pune lucrurile în context. Pentru că ID.3 nu e deloc o mașină plictisitoare la nivelul resurselor, chiar dacă liniile molcome ar putea să te facă să înțelegi altceva. 

La fel ca majoritatea mașinilor electrice de pe piață, e de ajuns să apeși pedala de accelerație cu furie atunci când mașina stă pe loc pentru a înțelege că tehnologia electrică nu doar că are viitor, dar îți oferă acces la senzații tari neașteptate. Însă ID.3 este în majoritatea timpului o mașină mai degrabă liniștită care te duce, te aduce și-ți lasă și energie în baterie cât să mai faci de câteva ori bune această mișcare. 

De notat că cei 204 cai și 310 Nm vor deveni în viitorul apropiat versiunea de motorizare de top a modelului ID.3, pentru că Volkswagen pregătește o variantă de bază de 126 de cai și 225 Nm. 

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 10:05

    Nici nu mai conteaza altceva,49 617 euro pretul modelului testat,enom,zicea cineva pe aici ca tehnologia electrica evolueaza iar masinile electrice devin din ce in ce mai ieftine ca d'aia s-au si "ieftinit" Teslele cu cate 5000euroi de caciula.Cu tot cu subventie,orice om echilibrat care tine de banul lui si-ar lua un Golf8 de 1.5benzina care e peste ligheanul asta electric la absolut tot iar de restul banilor si-ar baga benzina si ar calatori fara sa piarda ore intregi la incarcat,poate peste zece ani sa devina viabile,acum sa lasam temerarii sa isi bata capul cu ele iar noi sa be bucuram de putinul care ne-a mai ramas cu termicele.

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 10:10

    Ps. Am mers aseara mult timp pe centura de N a Bucurestiului in spatele unui id3 alb cu numere rosii,exact ca cel testat.Aproape de podul de la Otopeni,cand s-a eliberat spre dreapta pe langa pod,a tasnit,mai degraba a explodat in accelerare. Impresionant vazut din spate.

  • cos, vineri, 27.11.2020 10:25

    Mircea, ati scos sectiunea de "ne-a placut/nu ne-a placut"? Nu de alta dar 'se stie' ca orice om care citeste ceva, o carte, un articol, mai intai citeste finalul si abia mai apoi restul :)

  • ds, vineri, 27.11.2020 10:27

    @Tatraurs, totusi pretul pentru modelul de baza este sub 34.000, iar cu tichet rabla ajunge undeva pe la 24.500, ceea ce suna mai rezonabil. Iar daca vrei sa ai tot felul de afafiuri pe ea e alta treaba. Ca in orice alta achizitie, daca vrei dotari bagi mana in buzunar.

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 10:44

    @ds. Asta cat o mai tine treaba cu tichetul,ca fara subventie,parerea mea e ca inca nu merita si vad ca nici mai ieftine nu ajung de la an la an.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 11:12

    Pretul e absurd, performantele sunt limitate spre jalnice. Mie mi-a soptit o viorea ca daca o incarci azi full, si noaptea sunt -3, maine cand o pornesti o sa ai sub 70% baterie. Fiecare face ce vrea cu banii lui. Eu sper sa se cumpere cat mai multe, si nu o spun in bataie de joc. Sper sa cumpere lumea, sa fie concurenta pentru termice, care vor fi in continuare mult si bine pe piata, in ciuda anunturilor si trompetelor stridente. PS: in continuare ma enerveaza f tare subventia de 10.000 de eur de la stat.

  • mircea, vineri, 27.11.2020 11:16

    @cos Rezolvat. Merci de heads-up.

  • ds, vineri, 27.11.2020 11:39

    @Tatraurs Până una-alta programul rabla este în vigoare, indiferent că unora le convine au ba. Asta e, cui nu-i place nu îl obligă nimeni să folosească tichetul. Altfel vorbim discuții, exact că în povestea cu drobul de sare. Când nu va mai fi programul rabla, om discuta, deocamdată asta este o varianta ce trebuie luată în seamă.

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 11:54

    @ds. Personal nu-mi convine deloc tichetul,il detest,la cate taxe si impozite platim,la cat de saraca si indatorata eRomania,de ce sa sustin din banii mei aerele ecologiste ale unora? Sa vina Edik sa rada de mine ca "sta acum la piscina personala,citeste ziarul si rade de cei cu termicele",mai sa fie,rade si pe banii mei(asta daca are carnet).Cine vrea electrica sa plateasc cat face,cand laudau toti dieselul acum 10 ani ca e mai eco decat benzina,nu mi-a dat nimeni nicio subventie,din contra,am platit mai mult inclusiv pe litrul de motorina.

  • ds, vineri, 27.11.2020 12:35

    @Tatraurs, Acestea sunt considerate scheme de ajutor de minimis pentru categoria de programe privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi. Sunt acordate tocmai pentru promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic si nu au treaba cu impozitele si taxele pe care le platiti. Exista o legislatie europeana unitara in privinta asta, spre exemplu in Tratatul CE, articolul 73 – ex 77 transport si, din fericire, nu prea putem sa facem de capul nostru pentru ca regulile şi interpretarea schemei de ajutor sunt stabilite atât de jurisprudenţa CEJ, cât şi de legislaţia comunitară secundară.

  • @inexorabil, vineri, 27.11.2020 13:10

    Si uite asa iar bati campii pe aci

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 13:16

    @ds Nu mai zic nimic de legislatia europesna ca iar o sa sara in capul meu ca sunt un trol putinist platit pe zi cu samagon si o copeica postarea. Vezi doar "schema de ajutor"Pachetul de Mobilitate I de la Ue care prin legislatie a cam dat mat transportatorilor romani.Incearca sa reduca atat de mult emisiile,incatfiecare camion e obligat sa vina in tara la fiecare doua luni.Si mai sunt multe rautati.

  • ds, vineri, 27.11.2020 13:47

    eu va ziceam despre condițiile în care se acordă vaucherele și despre faptul că nu au legătură cu taxele & impozitele pe care le plătiți. Cât privește noile reguli acestea sunt aplicabile tuturor țărilor membre ue, nu numai nouă. Dacă citiți cu atenție noile reguli veți vedea că ne afectează în special pe noi, românii pentru că noi suntem obișnuiți să le ocolim, adică, în bună tradiție românească, să le smecherim. Spre exemplu: noile reguli impun, între altele, camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni pentru a nu se utiliza firme gen "cutie poștală". Iar o mare parte din activitate ar trebui să se desfășoare în statul membru în care sunt înregistrate. Dar cum firmele din România și Bulgaria au prețuri de dumping este normal să nu convină patronilor români care trag pe șofer. În plus, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. Ceea ce nu e tocmai rău. Eh, cam asta e!

  • andrei, vineri, 27.11.2020 13:51

    am condus-o nu e rea. personal nu imi place cum se simte o electrica, dar asta e preferinta mea. insa daca interiorul ala e de 4 stele, interiorul de golf e de cel putin 10. sa ne fie cu iertare, ala nu e interior de 4 stele. se vad compromisurile la fiecare centimetru pe care iti cad ochii. e firesc, ii inteleg, dar nota e imensa.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 13:54

    @ds: deci vrei sa spui ca ecotichetul rabla e platit din fonduri UE? Nu din banii nostri? Intreb pentru ca spui ca voucher-ele nu au legatura cu taxele platite de prostul de rand. In ce priveste soferii romani, sunt complet de acord. Cunosc cazuri concrete de prieteni de-ai mei cu vieti si sanatate distruse de patroni. Si nu, nu de patroni "romani", ci de patroni. Pentru ca absolut oriunde in lumea asta un patron ar face la fel daca ii permite legea. O sa traga de angajat pana cand il face harcea-parcea, fara niciun pic de mila si suflet. Ca asa e natura umana. Aici nu e vorba de romani. Ba daca ma intrebi pe mine, cred ca ai nostri sunt mai cumsecade decat hraparetii din Vest.

  • Sorin, vineri, 27.11.2020 14:17

    Astept un test de 2 luni ... ianuarie-februarie ... ca vad ca toata lumea fuge de asa ceva si se ocoleste grav subiectul... apoi discutam de cat de misto e o electrica

  • inexorabil, vineri, 27.11.2020 14:19

    On topping: staţi calmi, că n-o să vă măguliţi prea mulţi (şi nu prea mult timp) preţiosul popou în “electrice”. Acum doar vi se arată pe la nas, precum unui câine hămesit halca aburindă. În realitate, “electricele” constituie etapa de tranziţie către mult clocitul şi prioritarul scop final al EMOL: cuburile autonome, anoste şi dedicate exclusiv transportului în comun, în care obiectele inerte cu urme insesizabile de umanitate vor sta aliniate impecabil şi mai ales disciplinate sub zodia mucles (ca-n armată: “Masca pe figură!”). Ah, nu şi “crema” – nişte “hibride” mai acătării o vizează pe dânsa, la pachet cu, desigur, sufrageria libertăţii de tip vest-berlinez.

  • Chiuloasa_bengoasa, vineri, 27.11.2020 14:21

    @tatraurs, atat vreau sa te intreb: Ai condus ID3 sau oricare alta electrica? Da sau nu? Ontopic: Am condus ID3 pentru prima data acum 2 saptamani si am mai mers acum cateva zile. Arata bine, se conduce f misto! In momentul de fata cred ca este cea mai buna oferta pret/autonomie/putere/design/practicabilitate. Altfel, foarte mult plastic dur si de calitate proasta (chiar neasteptat din partea VW), lipsa butoanelor fizice este deranjanta (cel putin butoanele de volum si climatizare ar trebui sa fie fizice). De ce nu au pus si in spate lumina ambientala chiar nu imi explic. E rapida dar nu se simte asa rapida precum ai crede (BMW i3 iti lasa senzatia de masina mai rapida, desi nu este). All in all, misto masina, al 2-lea VW pe care mi l-as cumpara (dupa Scirocco)

  • Tatraurs, vineri, 27.11.2020 14:28

    @chiuloasa_bengoasa. E irelevant daca am condus-o sau nu pentru ca nu m-am legat de tinuta de drum si nici de performantele ei ci doar de pret. Totusi,sunt 50 000euro pentru o masina facuta in special pentru a circula in oras.

  • dan_grc, vineri, 27.11.2020 14:31

    Daca la sfarsitul anului viitor nu intra in top 10 vanzari in Europa, nici pe departe nu va fi Golful electricelor. Valabil pentru orice electrica de fapt.

  • ds, vineri, 27.11.2020 14:36

    @PMC @Tatraurs Ajutorul de minimis este platit din Fondul de Mediu la care cotizeaza companiile ce generează sau dețin deșeuri pe care le tranzacționează, cele cu activități în domeniul gestionării deșeurilor, precum și unitățile administrativ teritoriale (UAT). Deasemenea obligația de a declara și plăti către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) o contribuție de 2% din veniturile realizate pentru toate categoriile de deșeuri tranzacționate. Suma aferentă se reține la sursă, însă obligația declarării și plății către AFM revine companiilor ce colectează și/sau valorifică deșeurile. achitarea unei contribuții de 2 RON/kg de către companiile ce realizează o serie de operațiuni de gestionare deșeuri de: ambalaje, baterii și acumulatori, echipamente electrice și electronice, anvelope uzate pentru organizațiile care implementează responsabilitatea extinsă a producătorului (OIREP). Aceasta contribuție se plătește pentru diferența dintre cantitățile declarate către OIREP ca fiind gestionate în numele acestora și cele constatate de AFM ca fiind gestionate în realitate. Schimbări referitoare la modalitatea de calcul a contribuției de 50 RON/tona de deșeuri municipale depozitate ce este declarată și achitată de către UAT. Vor fi afectate de această prevedere în special UAT ce încă nu dispun de un serviciu public de salubrizare. În plus, valoarea ecotaxei aplicate pentru pungile de transport din plastic, cu excepția celor fabricate din materiale ce pot fi valorificate prin compostare sau biodegradare conform cerințelor Standardului 13432:2002, a fost modificată de la 0,1 Ron/bucată la 0,15 Ron/bucată. În vederea informării consumatorilor finali, valoarea ecotaxei trebuie afișată în loc vizibil la punctul de vânzare. In plus: exista vreo suta de pagini de activitati indreptatite sa primeasca ajutoare de minimis, nu numai pentru cumpararea unui autoturism nou. Asa ca nu vad de ce atata inversunare...

  • Kirotractor, vineri, 27.11.2020 15:33

    Scurtissim și strict ontopic, dezamăgirea mea se leagă de eficiența / randamentul SUB cel al ”bătrânului” Golf-e. Pe care l-am condus și nu-i rău deloc. La stilul de van mă așteptam, ca și la designul pe linia depersonalizării din toate domeniile industriei. Nu cu EV-uri de 1,8 tone mă va convinge deci VW să devin eco-freak, deși-s convins că toate deciziile ref. la ID.3 au fost luate după studii atente.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 17:23

    @ds: deci daca se colecteaza bani de la operatori economici si de la fiecare dintre noi, taxe verzi inventate din nimic, atunci nu trebuie sa fim inversunati, asa-i? Deci aia nu tot banii nostri, ai tuturor, sunt, nu-i asa? Cu alte cuvinte la fiecare punga in care imi pun cartofi si mere la supermarket, trebuie sa platesc 10 bani, ca sa salvez planeta. Bani pe care statul a decis sa-i dea la niste unii sa-si ia masini cu 50.000 de eur/buc. Asta tie ti se pare motiv de veselie? Mie mi se pare motiv de enervare.

  • raz, vineri, 27.11.2020 17:58

    mie personal nu-mi place. arata ca un golf plastificat consola centrala ma duce cu gandul la tablete chinezesti cu tot felul de nume ciudate. probabil cu timpul VW va reusi sa faca o masina ok din IDX, dar deocamdata da impresia de lucru neterminat sau facut in graba.

  • Bobo, vineri, 27.11.2020 21:30

    Masina citadina de 50.000 de euro cu interior execrabil- ma intreb plasticul ala e macar reciclat? Adica bio suntem sau nu mai suntem? Sunt pentru electrice si daca ma voi muta vreodata la casa o sa aleg ceva micut cu autonomie de maxim 150 de km ca a 3-a masina atata timp cat pretul nu va depasi 15.000 de euro. De-ar costa si Honda aia electrica atat ce bine ar fi!

  • Assur, vineri, 27.11.2020 22:34

    Putem merge linistiti cel putin 5 ani daca nu chiar 10 cu termicele pana vin din urma electricele. Electrica asta de 50K de euro este clar inferioara termicelor de doua ori mai ieftine. Sunt convins ca viitorul este electric dar deocamdata nu pare deloc viitor adevarat. Daca vreti sa radeti uitati va la piata de electrice SH sa vedeti devalorizari demne de electrocasnice.

  • X, sâmbătă, 28.11.2020 08:30

    Eu vad doua chestiuni pozitive deosebite, la acest model si doua care nu-mi plac. Plusuri: 1) Manevrabilitatea si sportivitatea deopotriva, in ciuda faptului ca, la acest moment greutatea bateriilor Li-ion reprezinta cca. 25% din greutatea totala a masinii; 2) Este produsul de serie - perfectibil, e drept - pe care VW trebuia sa-l imagineze si sa-l arunce pe piata mai demult (de 4-5 ani) pentru ca avea fani ....ei insa nu aveau produsul pe piata! Minusuri: 1) Faptul ca aceasta masina electrica, din ceea ce am auzit, este omologata pentru un numar de 4 persoane, in ciuda spatiului interior (mult)laudat.... 2) Mai degraba, pentru preturi relativ egale, mi-as cumpara un ID.4 2021 sau ID.5 (ID.4 coupe) 2022, cu autonomie de circa 500-520 km WLTP - masini omologate pentru un numar de 5 persoane. Pe de alta parte, pentru anii 2023-2024, se anunta si primele baterii solid state comerciale - care vor schimba dramatic regulile jocului, oferind: 1) o autonomie mai mare cu cca. 50% fata de cele Li-ion utilizate la aceasta ora pe piata masinilor electrice 2) o siguranta in exploatare si o incarcare a bateriei de la 0-80% in circa 15-20 minute.... Drumuri excelente sa aveti!

  • @dan_grc, sâmbătă, 28.11.2020 11:57

    Doar daca o cumpara numai firmele sa intre in top 10. La cate probleme are, sa vedem daca ramane pe piata. Oricum, interzicerea dieselurilor va favoriza cresterea vanzarilor electricelor. Acum vanzarile au fost foarte fortate si produsele impinse pe piata ca sa dea bine unele companii la emisiile anului viitor: vezi ford, BMW, VW, dar le recheama inapoi. Sa speram ca UE va da niste amenzi pe masura la cei ce mint si nu ii acopera.

  • Andrei, sâmbătă, 28.11.2020 18:39

    Nimic despre faptul ca interiorul e extrem de "ieftin", cu plastice mai tari si urate decat la Logan?

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 28.11.2020 20:12

    Putem vorbi despre masina si nu despre unde se duc banii de pe pungi si alte lucruri de gen? Chiar nu ma intereseaza ce va debiteaza mintea, oricat de fascinante sunt comentariile voastre. Felicitari Kirotractor, Dan Grc si altii. Oameni normali la cap

  • LUCCI LUCIANO, sâmbătă, 28.11.2020 23:18

    Direct pretul unui Kia Stinger GT 3.3 . Oare ce ati cumpara, daca i-ati avea?

  • Fanel_, duminică, 29.11.2020 00:38

    @LUCCI intrebarea ta e o capcana absoluta. E ca si cum te-as intreba eu, direct: cu cine te-ai insura cu o blonda top-model sau cu o roscata desteapta?

  • ds, duminică, 29.11.2020 18:38

    @Chiuloasa_bengoasa, dar nu te obliga nimeni sa citesti ce ne debiteaza noua mintea, poti trece foarte usor peste. Ai varianta "scroll", o poti folosi cu incredere. sau nu stiai? Si apropo de cunoastere, vezi ca termenul "chiuloasa" nu exista, mai rasfoieste si tu un dex, ceva...

  • inexorabil, luni, 30.11.2020 17:45

    REIAU. 1) Şi uite aşa discuţiile despre maşini încep să se axeze pe orice altceva decât…maşini. Ba încă şi producătorii dispreţuiesc vădit producţia (cine ar fi crezut vreodată?!), acreditând alte lucruri, “mai importante”, precum…nu ştiu ce concept “avansat” de economie, de tehnologie, de cercetare, de mobilitate ş.a.m.d. În special mi-a reţinut atenţia această sintagmă: “economia circulară”. I-am parcurs definiţia oficială, dar pe mine, unul, mă duce instantaneu cu gândul la “circular” (fierăstrău), care funcţionează la turaţie maximă astăzi, spulberând şi însemnătatea, şi pilda Trecutului. Dar parcă mai abitir caută să pulverizeze “istoricitatea” lui. Da, nu există dubiu, “istoria s-a terminat” (Francis Fukuyama), dar mă tem că prea puţini realizează ce anume se va “învârti” în locul ei: NIMICUL…Care nu se va perpetua de la o clipă la alta, ci se va confunda cu iluzia clipei “curente”, chipurile, singura care contează. 2) Şi uite aşa arsenalul vostru de epitete şi verdicte este înţepenit de limitat. Mă îndoiesc că se găseşte la vreun magazin uleiul adecvat. Repet, Mafia: SRI angajează specialişti în arta disimulării identităţii. Normal că îmi pari cel mai indicat pentru un asemenea post. Acum te rog să mă scuzi, căci mă îmbie o tură cu BMW Supra, pardon, Toyota Z4.

  • unsirb, marţi, 01.12.2020 22:52

    @inexorabil: "1) Şi uite aşa discuţiile despre maşini încep să se axeze pe orice altceva decât…maşini." Acum, ce ne mai permite si oculta sa discutam, stii cum e...

  • Chiuloasa_bengoasa, duminică, 13.12.2020 14:04

    @DS, este un site despre masini. Daca ai chef sa scrii altceva, deschide un fisier in Word si fa-ti de cap! Nu suntem obligati sa sa scrollam peste nonsensurile tale (dupa cum observi nu sunt singurul care reproseaza asta) In alta ordine de idei, nu cunosc oameni care sa "rasfoiasca dex-ul din cand in cand" iar daca nu ai inteligenta necesara sa te prinzi la glume subtile e problema ta :) Revenind la subiect, a mai condus cineva ID3? Ceva impresii?

  • Chiuloasa_bengoasa, duminică, 13.12.2020 14:09

    @LUCCI Luciano serios ca pui intrebarea asta? Este un test drive de masina electrica si tu compari cu o masina pe benzina din alta clasa? Dar de ce nu o camioneta SH? Sau 4 biciclete Ferrari? Sau 10 tone de mango? Sau haine Gucci? Sau o calatorie de 2 ani prin Asia? Sau un rinichi?

  • ironie!?, joi, 18.03.2021 09:58

    decat asa ceva, mai bine o bicicleta in oras!