Motor / Transmisie
Începutul explorării spațiale începe simplu: cu o cheie briceag pe care n-ai unde să o bagi, dar care pornește scânteia celor patru cilindri de sub capotă. Doar patru, o să spuneți? Da, pare ciudat, dar au fost aleși patru cilindri pentru a livra cei 300 de cai putee care fac din Golf R unul dintre cele mai puternice hot hatch-uri ale momentului.
300 de cai putere și un cuplu motor de 380 Nm, pe care îl simți în ceafă încă de la 1800 de rotații. Resurse extrem de generoase pentru o mașină care cântărește doar 1.5 tone. Simți mereu că ai la picioare un cuplu înșirat pe o plajă nesfârșită, un ospăț pantagruelic, de care nu te saturi și pe care îl savurezi mereu până la 7000 de rotații.
Sunt cinci moduri de rulare, dar vei sta mai tot timpul în modul Race. Pentru că acolo se aud acele grohăituri obscene, acel sunet metalic și acel cântec înfundat. Te vei lăsa păcălit și de ajutorul din boxe, pentru că îți place și pentru că urechile tale sunt indulgente cu acest artificiu necesar epocii în care trăim.
Volkswagen Golf R se aude incredibil de bine și tocmai asta va cuceri inimile celui care apucă să-l facă să cânte. Dacă ești bolnav sau obosit, mașina asta te vindecă. Dacă nu te vindecă, atunci te poți plafona în celelalte moduri: Eco, Normal, Comfort sau Individual. Aici, urechile tale sensibile vor fi în siguranță.
Unitatea pe benzină este asociată unei transmisii DSG cu șase rapoarte, care ne arată încă o dată de ce este considerată un etalon. Chiar și în acest segment sportiv. Transmisia cu dublu ambreiaj schimbă liniar și poate retrograda violent chiar dacă până acum câteva secunde rulai în modul Eco. Răspunsul său este excelent și poate deveni incredibil atunci când selectați treapta Sport.
Acul albastru al turometrului se va încăpățâna să stea la 4000 de rotații, chiar dacă mergeți relaxat. Asta pentru că modul Sport așteaptă un semnal discret pentru a declanșa orgia. Odată primit impulsul, accelerația transformă totul într-un dans desuet, consumat mereu până în zona roșie a turometrului.
Sa nu le zici ceva astora de la Porci Romania ca nu fac test drive cu Golf R cu cei care au deja (tot de la ei) o masina care costa 3/4 din pretul unui Golf R si isi doresc un Golf R? Scuza e jenibila: nu este pentru test drive.