Volkswagen Golf GTE

1.4 TSI 204CP hybrid Aut

Motor / Transmisie

4.5

Golf GTE este primul model de serie din această gamă oferit din fabrică cu două motorizări care lucrează în tandem: una electrică și alta alimentată cu benzină. Unitatea 1.4 TSI din dotare dezvoltă 150 CP, în timp ce motorul electric asigură 102 CP. Sistemul hibrid rezultat asigură 204 CP la sarcină maximă - nu 252, aşa cum ar rezulta adunarea celor două puteri - iar cuplul maxim asigurat de acesta este de 350 Nm. Sistemul de propulsie este comun cu cel al lui Audi A3 e-tron.

Asta înseamnă că noul Golf GTE îl egalează pe actualul Golf GTI la cuplu motor și îl surclasează pe actualul Golf GTD la puterea totală. Resursele sunt livrate exclusiv punții față printr-o transmisie DSG cu șase trepte și două ambreiaje. Pentru a amplifica senzațiile sport, mașina are și sistem de sunet artificial al motorului, care îți rulează în difuzoare atunci când este cuplat modul sport al mașinii.

Golful GTE are patru moduri efective de rulare, comandate de două butoane.

Primul este modul 100% electric, în care și pornește atunci când pleacă de pe loc și are acumulatorii încărcați. Al doilea este modul GTE, un soi de buton Sport, care asigură performanțele maxime ale vehiculului.

Modurile de rulare trei și patru sunt cele două variațiuni ale sistemului de propulsie hibrid, șoferul alegând să funcționeze fie într-un mod hibrid care să încarce acumulatorul pentru o funcționare ulterioară în modul electric, fie într-un mod hibrid clasic, în care motorul electric susține pe cât posibil deplasarea mașinii, fiind ajutat de unitatea cu ardere internă. Un mod special are și cutia de viteze, care renunță la modul Sport al DSG-urilor în favoarea unui mod "B" (de la Brake), care accentuează frânarea de motor ca să încarce bateria sistemului hibrid.

Noul Golf GTE asigură reprize impresionante de la orice viteză ai pleca, iar puntea față ajunge să se chinuie destul de mult la plecările agresive de pe loc în condiții de aderență care nu sunt tocmai favorabile. Sunetul cu care ne-au obișnuit hot hatch-urile nu este prezent. Practic nu ai senzația sonoră că ne afli la bordul unui model deosebit de sportiv, dar mașina compensează prin felul în care urcă acul vitezometrului în neștire atunci când apeși puternic accelerația.

Dacă folosești o mașină ca asta în deplasările zilnice, vei avea ceva mai prietenos cu portofelul decât un GTI, mai ecologic și mai iute decât un GTD și un model mai interesant decât orice alt hibrid plug-in de volum lansat până acum.

Singura nemulțumire, pe lângă prezența sunetului artificial de motor, este nivelul de putere, care ar fi putut să fie mai mare. Dacă Volkswagen făcea un hibrid plug-in mai puternic decât GTI și-l lăsa doar pe Golf R mai puternic în ofertă, avea o șansă în plus să cucerească inimile pasionaților de clasa hot hatch-urilor. Așa, singura șansă este ca aceștia să testeze şi să înţeleagă şi această mașină.

 

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 06.11.2015 13:45

    Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.

  • g, vineri, 06.11.2015 14:19

    nu stiu de ce folosesc mizeria aia de material la scaune gen camasa de american somer si betiv.

  • Brembo, vineri, 06.11.2015 14:29

    Au jucat mizerabil , nu le prevad o perioada foarte usoara in viitor.

  • Andy, vineri, 06.11.2015 14:53

    @g De tartan ai auzit? E din Scotia. Cauta pe net si vezi despre ce e vorba si dupa aia mai gandeste-te inainte sa arunci ineptii...

  • Moldovean, vineri, 06.11.2015 16:22

    Iertați-mi ignoranța și țărănismul, dar 7,4 în oraș scot cu mastodontul meu diesel de aproape 4,8 m lungime și 1600 kg. 6,8 extraurban?! 8,4 la 130 km/h? Din nou, oi fi eu vreun ignorant, dar același mastodont al meu stă la 130 km/h la o turație doar cu puțin mai mică - cam 2300-2400 rpm și consumul e 5,3. Adică, nu vă supărați, dar un hibrid nu e hibrid și ca să consume mai puțin decât tractoarele care fumegă? Iar de la 1,6 la cât ați obținut voi e o diferență colosală. Nu cred că poți obține 1,6 nici dacă mergi constant cu 50 km/h pe București - Sinaia.

  • zarnesteanu, vineri, 06.11.2015 17:12

    @Moldovean, din cate am inteles consumurile astea au fost scoase cu bateria descarcata complet. Cred ca altfel sta situatia daca pleci de-acasa si conduci hybrid, nu primii kilometri total electric si pe urma motorul duce totul. Cred ca un test de durata (pe cateva zile si in diferite moduri de rulatre) ar fi mai relevant.

  • mircea, vineri, 06.11.2015 19:04

    @zarnesteanu Corect, ai înțeles perfect. Până la un test de durată, avem doar cifre parțiale valabile în doar câteva moduri de rulare. @Moldovean Mi-ai dat o idee minunată. Un test București-Sinaia și înapoi cu GTE. O să-l facem, chit că asta înseamnă să mai luăm o dată mașina. :)

  • IM, vineri, 06.11.2015 19:27

    VW nu se dezminte, joaca tare in continuare, pacaleste la fel de ca la diesel, auzi consum 1,6i/100km. Toyota care care a inventat, experimentat si imbunatatit acest sistem de propulsie, pe multe modele, inclusiv pe cele de lux din gama Lexus, nu au declarat un asemenea consum, pana si micutul Yaris hibrid declara un consum mediu peste dublul acestui fenomen GTE, ha, ha, ha.....

  • Sam93, vineri, 06.11.2015 20:01

    Cat? 47 de mii? Astia au inebunit complet? Pai ce masina imi iau eu de banii astia si mai imi raman si cateva mii de euro de benzina. Mor de ras. Plus ca consumul ala oficial e total aberant. Pot sa fie incarcate bateriile cat vrei ca tot o sa consume de cel putin 4-5 consumul oficial, ceea ce inseamna ca nu ai absolut nici un motiv sa cumperi masina, daca esti normal la cap.

  • unu1, vineri, 06.11.2015 20:42

    „Nu scurclasează GTI-ul”. ce face, scurclasează? :))

  • Moldovean, vineri, 06.11.2015 21:35

    Mircea, chiar mă gândeam dacă va răspunde cineva provocării, dar sincer, nu mă așteptam. Aștept să-mi dați peste nas :)

  • flavius, sâmbătă, 07.11.2015 00:52

    Inca o porcarie a marketingului ,acum hybrid-turbo-benzina.La banii astia daca esti eco rau iti iei o full electrica.Si bineinteles daca ai o eoliana.

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 07.11.2015 13:51

    HALAL performante. Si cer un pret nesimtit de mare, asta in cazul in care Golf este o masina non-premium mediocra. Cat despre consum, se pare ca nici aici nu prea pot tine pasul ( asta daca nu or mai avea montat un soft care sa il mai scada cu vreo 3-4 litrii in viata reala pe computerul de bord ) ca sa prosteasca ''multimea'' cu argumente ca ~ vzi Doamne , masina era cu bateria descarcata complet .WHAT ? Cu bateria descarcata complet ? Cu atat mai NASOL , daca ne gandim ca motorul termic dezvolta doar 150 CP din 1.4 L adica '' daun saizing '' . BUA-HAHAHAHAHA . 7,4 L what ? si ''Regimul extraurban cu acumulatorul electric descărcat ne-a adus un consum de 6.8 litri la sută'' . CEEEE ???? 6.8 pt 1.4 150 de cai ? Pai va amintesc o masina de clasa superioara ( medie ) cu motor aspirat 2.0 165 Cp ) deci cu 15 cai in plus ) , ziceati asa la partea de consum : '' În regim extraurban, consumul variază în jurul a şase litri la sută, în funcţie de ritmul impus de şofer '' . Pai cum e cu ''daun saizingul'' si cu ''ingineria'' DAS AUTO ? :)))))

  • claudiu378, sâmbătă, 07.11.2015 18:46

    @Madalescu_Georgian 1. Poate ca pretul este intradevar putin cam mare, dar la o simpla comparatie cu Toyota Prius Plug-in o sa vezi ca Golf GTE este doar cu 1000 euro mai scump. 2. Este primul model hibrid al celor de la VW si conform specificatiilor arata destul de bine ca prima incercare. Ai totusi 200 de cai si poti rula doar cu motorul electric pana la 130 km/h(un Prius este limitat la 50 km/h in mod electric, sau varianta plug-in e limitata la 100km/h) si autonomia in mod electric este de 20 km, ceea ce e suficient pentru mersul la locul de munca. 3. Consumul real al Golf-ului este cam mare pentru un hibrid, probabil din cauza ca motorul termic nu incarca bateria la nevoie, aceasta fiind incarcata doar din recuperarea energiei la franare(platforma tehnica de la Prius poate folosi motorul termic pentru incarcarea bateriei pentru a avea suficient curent electric ca sa fie folosit la viteze mici si la plecarea de pe loc) Eu sunt de parere ca GTE are mai multe avantaje fata de un Prius Plug-in(performante superioare, autonomie mai mare in mod electric, viteza mai mare in mod electric, confort si materiale mai bune, iar Prius e superior la consum, fiabilitate, experienta in clasa hibrizilor), dar comparabil cu un model cu propulsie clasica, este prea scump. Totusi, e o optiune foarte interesanta in clasa hibrizilor si arata ca se pot obtine performante si dintr-un hibrid de volum.

  • Tiganas Alexandru, miercuri, 02.12.2015 11:19

    Toti marii producatori sunt total depasiti de fenomenul electrificarii masinilor. In cazul lui VW si al sau GOLF GTE cu al sau pret de 36 000 euro sau mai rau 47 000 euro cu cateva optiuni vorbim de pretul unui apartament cu 2-3 camere. Pana pretul unui hibrid sau unei masini electrice nu va fi asemanator unei masini normale acestea nu se vor vinde in numere mari. Singurul producator care dupa opinia mea are un produs bun si in curand va avea unul excelent este Tesla. Este singurul producator care ofera si carburant gratuit impreuna cu masina sa. Noul Tesla model 3 va revolutiona masina electrica asa cum o percepem noi si se va vinde in numere mari. Vom vorbi de o masina premium ce va sta in clasa cu Audi A4 sau BMW seria 3 si va costa 30 000 euro in conditiile in care statul roman ofera 6500 euro bonus si tesla ofera carburant gratuit. In 8 ani cat garanteaza Tesla bateriile la un 20 000 km pe an daca am folosi un autoturism diesel cu putere similara am consuma circa 2000 euro pe an pe carburant. In 8 ani ar rezulta 16 000 euro ceea ce impreuna cu bonusul de 6500 euro din partea statului ar duce suma la 22500 euro daca mai adaugam filtre ulei si alte consumabile de 1500 euro pe 8 ani am duce la 24000 euro economia. Ceea ce ar insemna ca masina dupa 8 ani te va costa 6000 euro. Daca o vinzi si mai recuperezi 3000 euro ramai cu un cost infim. Astfel autoturismul va fi un bun ce iti va face viata mai usoara si nu o corvoada financiara cum se intampla acum.

  • MariusP, miercuri, 02.12.2015 21:17

    Eforturile marilor producatori auto de a veni cu modele hibride sunt laudabile. Nu are rost sa ne legam de preturi si detalii de consum. Sa incercam sa privim mai detasati subiectul. E foarte bine ca se intampla in sfarsit. Ca apar noi modele hibrid si ca producatorii se gandesc la asta si fac eforturi. Normal ca pretul e mare pentru ca banii de cercetare si testare trebuie scosi de undeva.