Tehnologie

5.0

Noua generație a modelului de clasă compactă a trecut printr-o serie de modificări consistente la nivel tehnologic. Încep chiar cu celebra rotiță folosită pentru controlul farurilor. Aceasta a dispărut, nemții mizând acum pe o zonă tactilă, integrată în partea stângă a planșei de bord.

Tot la nivelul planșei de bord descoperi instrumentarul digital. Ecranul are patru moduri predefinite de afișaj (unul dintre ele umple întreg spațiul disponibil cu harta sistemului de navigație). Ele pot fi personalizate. În locul cadranelor clasice, pe instrumentarul de bord vei putea găsi informații cu privire la consum, distanță și timp petrecut la volan, viteză medie, treapta de viteză, autonomia rămasă, sistemele de asistență, navigația, busola și informații despre sistemul audio sau telefonul conectat.

Mai mult decât atât, pentru modelul GTE ai la dispoziție o temă specială, care include sigla specială a versiunii plug-in hybrid, dominată de nuanțe albastre.

Un head-up display opțional completează pachetul oferit de nemți. Acesta va putea afișa informații despre viteza de rulare, limita de viteză pe sectorul de drum și informațiile primite de la sistemul de navigație.

Ecranul central integrează acum și comenzile sistemului de climatizare și astfel dispar butoanele fizice. Pentru reglarea temperaturii fiecărei zone, pasagerii au la dispoziție o bandă tactilă care oferă feedback haptic ori de câte ori este atinsă. Același principiu este folosit și pentru reglajul volumului. Deși soluția este una modernă și atent integrată, aș fi preferat varianta clasică, cu butoane.

Sistemul de infotainment introdus de Volkswagen se mișcă mult mai rapid, iar meniul este structurat asemănător sistemelor de operare disponibile pe telefoanele mobile. Deși sună bine în teorie, acesta pare complicat uneori și necesită destul de mult timp pentru acomodare.

  • ds, joi, 12.01.2023 10:19

    Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1

  • unsirb, joi, 12.01.2023 11:36

    N-ati avut voie sa si scrieti de ce puteti da doar 3.5 stele la interior? "Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită." ... serios? Nimic despre ergonomia distrusa si pericolul pe care il reprezinta umblatul la setarile climatizarii pe un ecran, in mers?

  • adi_10, joi, 12.01.2023 12:00

    aproape 50k de euro pentru o masinuta cu motor de 1.4 si portbagaj de Matiz. ne mai spuneti in test si de faptul ca suspensia e rigida si zgomotoasa...la banii astia iti iei masini mult mai spatioase, confortabile, 4x4 etc

  • dan_grc, joi, 12.01.2023 17:55

    Varianta pe benzină 1.5 tfsi, 150 cai, R Line, mild hybrid este până în 30.000 euro, cu dotări standard decente, de ce ar da cineva 50.000 pe această variantă, pentru 95 de cai și câteva dotări în plus ?

  • Mike, joi, 12.01.2023 18:31

    Pentru ca merge si electric, pentru oras e vis, iar in rest termic.. ce stii matale!?

  • Vericu, joi, 12.01.2023 19:00

    Vând Golf 4

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:58

    totusi, ce faci cu 4x4, in afara de plouare? nu toti ne-am nascut pe ulite inamolite....

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:59

    meh, innamolite pt AI...

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 09:42

    @Mircea Badea, daca tu te duci doar pana la Lidl si inapoi cu masina nu inseamna ca toti fac acelasi lucru, sunt oameni care urca pe munte iarna si au nevoie de un 4x4, nu iti mai da tu cu parerea despre nevoile altora, ca nu esti tu in masura sa spui nimanui ce sa isi cumpere si ce nu, de Mike, nu mai zic, mai distrus ca el nu exista.

  • Anonim, vineri, 13.01.2023 09:53

    Masina strict de oras , la drum lung mers pe autostrada are consum ff mare . La ora actuala pentru consum in regim de autostrada nimica nu bate un diesel . Si la incarcat la o astfel de masina pierzi mult timp nu suporta incarcari rapide . Plus pretul care este urias pentru o masina de genul asta cu motorizarea o motorizare asa de mica

  • PMC, vineri, 13.01.2023 12:23

    Deci toate bune si frumoase pana la pret. :) Mda... Daca mai e cineva lucid p'aici, as avea o intebare: de ce nu era bun Dieselul? :)

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 15:16

    @PMC fiindca s-au gasit niste terminati sa spuna ca polueaza si moare lumea de la el, cand de fapt nu moare nimeni si nu se intampla nimic, dar fraierii au pus botul si uite asa au reusit sa faca sa dispara unul dintre cele mai eficiente si fiabile motorizari din istorie.

  • nume, vineri, 13.01.2023 19:46

    Vad ca prostia persevereaza la automarket: https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/47140

  • Andrei, luni, 16.01.2023 14:36

    Ne-a placut: consumul redus de carburant. Nu ne-a placut: consumul mare pe autostrada. Presa romanesca nu poate sa spuna nimic rau despre un producator auto, doar lucruri nevinovate