Toyota Yaris

1.5 Benzina (VVT-i) 111CP Aut1 Luna

Calitate / Pret

3.5

Prețul a fost întotdeauna un punct-cheie în achiziția modelelor de clasă B, pentru că în general vorbim de clienți care și doresc un raport calitate/preț cât mai bun în condiții de spațiu cât mai ridicat. Altfel spus, un pachet ultracompact care oferă mai multe lucruri decât pare la prima vedere.

Tocmai din acest motiv există multe familii care se bazează pe un model de clasă B ca mașină de familie bună implicit la concedii. Asta mai ales că, lărgind ușor obiectivul, Sandero și Logan sunt modele aflate în această zonă a pieței, la limita superioară a dimensiunilor segmentului.

Probabil că nu e nevoie să vă spun că pe piață există o abordare foarte pestriță a capitolului preț când vine vorba de modele pe benzină din acest segment de putere. Mai ales că există modele care nu oferă cutii automate (Mazda 2, Opel Corsa 1.0 Turbo de 115 CP sau Kia Rio 1.0 Turbo de 120 CP).

Yaris are un preț de pornire de puțin peste 13.600 de euro în versiunea de bază 1.0 benzină de 69 CP. Dacă urcăm în gamă la motorul cu benzină superior, cel testat de noi, și ne așezăm pe nivelul de echipare mediu Luna (Terra, Luna și Sol sunt, în ordine, numele echipărilor de pe Yaris), ajungem la 15.800 de euro. Mai punem 1100 de euro pentru cutia automată CVT, iar prețul de achiziție al mașinii testate de Automarket ajunge la 16.900 de euro.

În paranteză fie spus, Toyota oferă o reducere de 1500 de euro pe această versiune la momentul redactării acestui text, însă nu știm cât va fi valabilă, iar noi ne limităm la comparație prețurilor de listă, ca întotdeauna.

Echiparea medie la Yaris depășește însă unele echipări superioare ale concurenților, pentru că Toyota menține politica de versiuni "complete", fără a oferi opționale suplimentare. Altfel spus, în banii ăștia ai jante din aliaj de 15 inch, climatizare pe două zone, sistem audio cu 6 difuzoare, ecranul tactil de 7 inch din fotografii, un ecran de 4.2 inch între ceasurile de bord, cameră video marșarier, senzori cu alertă la părăsirea accidentală a benzii și volan multifuncțional cu comenzi incluse. Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra. 

În fine, echiparea superioară Sol completează peisajul cu toate elementele pe care le oferă Toyota pe Yaris. Ai lumini de zi LED (foarte interesante, unele dintre cele mai reușite estetic din întreaga industrie, nu doar din segment), senzori de lumină și de ploaie, geamuri electrice spate, scaune încălzite și sistem de acces și de pornire fără cheie. Prețul e însă destul de piperat: 2500 de euro în plus față de echiparea Luna.

La acest capitol, Toyota nu oferă cele mai ieftine mașini de pe piață, încadrându-le - așa cum ne-am obișnuit - în zona superioară a plajei de prețuri. Știm însă că un Yaris în echipare de top nu poate primi niciun element opțional suplimentar.

Dacă așezăm în comparație modelelele concurenților pe benzină cu transmisii automate în echipări echivalente, observăm că prețurile merg de la 15.500 (Citroen C3 1.2 Turbo Automat) până la 17.800 de euro (VW Polo 1.2 TSI cu DSG în echipare Highline).

 

  • someone, marţi, 08.08.2017 14:26

    apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime

  • mircea, marţi, 08.08.2017 15:35

    @someone Nu e nimic oficial încă. Se vorbește și de o variantă, și de cealaltă. Vom vedea în scurt timp.

  • nume, marţi, 08.08.2017 21:03

    @someone Varianta corecta si oficiala este compresorul mecanic. Toate exemplarele destinate pietei din Europa, 400 sau cate vor fi, sunt deja rezervate.

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 22:35

    Din text : ''De exemplu, Yaris 1.5 benzină de 111 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 11.2 secunde, singurul model din segment cu un timp mai slab fiind Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 CP, care vine în 12.2 secunde.'' Lasand la o parte exprimarea ''care vine in 12,2 secunde'', lucrurile nu stau deloc asa. Motorizarea 1.0 EcoBoost 100 CP de pe generatia anterioara Fiesta poate asigura acceleratia 0-100 km/h in 11,2 secunde, fix cat Yaris 1.5 benzina 111 CP. Iar in cazul generatiei recent lansate Fiesta cu 1.0 EcoBoost 100 CP, acceleratia 0-100 km/h este mai buna, de 10,5 secunde. Nicidecum de 12,2 secunde... Alt pasaj care necesita ajustari : ''Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).'' Etc.

  • dudu, marţi, 08.08.2017 23:08

    doamne dar urata mai e.... spatele ala zici ca plange..

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 23:10

    Scuze, paragraful anterior de la capitolul ''Performante'' lamureste faptul ca este vorba tot de Fiesta cu CVT, nu despre varianta cu transmisie manuala: ''Dacă transmisiile de tip CVT sunt perfecte pentru cei care vor să ruleze liniștiți și fără griji majore când vine vorba de consum, modul în care sunt construite aceste cutii pe mașinile de stradă fac ca nivelul performanțelor oferite să nu fie unul de nivel înalt. Am mai spus-o: e o chestiune asumată de constructori, deci nicio surpriză la acest capitol.'' Sunt anumite aspecte ce necesita ajustari, de exemplu cele legate de volumul portbagajului, cum am scris in comentariul anterior. Iar in unele locuri apar litere in plus: ''Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra.'' Toti gresim, insa avem posibilitatea sa redresam :)

  • dan, miercuri, 09.08.2017 18:37

    masina este interesanta si destul de fiabila as zice insa ceea ce ma enerveaza este pretul care a crescut de la o generatie la alta;pe a mea din 2008 am dat 12645 euro iar acum acelas model este vreo 14500 de euro singurul avantaj concret fiin tichetul rabla, asta daca il ai ! :) In rest pot spune ca masina este destul de bine facuta, este spatioasa, ai garantie de 6 ani integrala iar fata de competitori cred ca nu sunt mari diferente de calitatae sa zicem fata de cele germane; poate fata de clio sau stiu eu fiesta

  • raducu, vineri, 11.08.2017 15:15

    Voi toti astia care va dati att cu parerea, sunteti inca la liceu, sau nu aveti de munca? Ba ce buni suntem la glas!

  • Daniel, sâmbătă, 12.08.2017 14:13

    Eu am luat de nou modelul din 2008 ....120 000 km si nici o problema , doar schimbare de ulei si filtre. Consum mic in uras ...singur - .....cuplu mic la motorul de 1l.