Tinuta de drum

5.0

Spuneam mai sus că Toyota Supra și BMW Z4 sunt practic aceeași mașină, cu un design exterior diferit. Ei bine, deși platforma tehnică este identică, iar motorul, transmisia și multe alte componente sunt folosite de ambele modele, setările finale au fost făcute de inginerii fiecărei companii. Iar diferența e notabilă.

Se pare că Toyota are cu ce, iar oamenii care s-au ocupat de ținuta de drum ar putea să îi învețe ceva și pe cei din Munchen. O afirmație pe care nu am făcut-o doar eu, ci mai mulți colegi de breaslă după o tură cu japoneza.

Faptul că stai foarte aproape de puntea spate te face să simți complet diferit comportamentul mașinii. Orice mică vibrație, dar mai ales orice mic derapaj este simțit instantaneu și îți oferă posibilitatea de a reacționa rapid. De altfel, Supra se simte vie sub tine, ca o entitate care se zvârcolește la comanda ta, de parcă ar vrea să o rupă la fugă și să nu se mai întoarcă.

Răspunsul motorului la orice input este aproape instantaneu. Apasă cu nesaț pedala de accelerație și decolezi de pe loc, dacă ai destulă aderență. Dacă nu, cum am pățit eu pe asfalt umed, nu e nicio tragedie. Să vezi cum dansează spatele acestei mașini în simfonie de 6 cilindri în linie e o experiență aparte. Asta se poate face, fără probleme, și într-un viraj abordat cu ceva mai mult curaj, dacă știi ce faci. Poți transforma Supra într-o mașinărie care devorează anvelope fără prea mare chin.

Mi-a plăcut mult și controlul greutății pe cele două axe. Deși avem o capotă care măsoară 1.6 metri lungime, ai ceva feedback cu privire la ce se întâmplă cu roțile față. Nu e ideal, dar e mai bine decât pe BMW, cu siguranță.

Chiar și peste denivelări ceva mai pronunțate suspensia adaptivă și-a făcut treaba bine și, după mai multe ore petrecute la volan, nu am simțit o oboseală pronunțată.

Rar mi-a fost dat să văd și să experimentez un șasiu atât de bine echilibrat. Cu puțin curaj poți să duci Supra la limită și să o transformi într-un adevărat bisturiu cu care să tranșezi secțiunile de drum preferate. Atenție doar să nu fii furat de peisaj, pentru că Supra este un model care oferă, pe alocuri, chiar prea multă încredere. Clar poți ajunge la viteze ușor indecente.

  • Alin, luni, 12.06.2023 19:48

    BMW Z4 coupe

  • Andrei, duminică, 18.06.2023 20:36

    Comparatia cu Cayman e fortata, sasiul lui 718 este din cu totul alt film, iar precizia acestuia nu are nicio legatura cu Supra sau Z4. Si, da, o manuala e fix ce trebuie pe masina asta, tocmai pentru ca e greu de stapanit si te implica serios in conducere. Strivesti acceleratia la 80km/h in treapta a treia si spatele ar vrea sa se joace. Chiar si in linie dreapta.