Toyota RAV4 Hybrid

2.5 Hibrid 197CP 4x4 Aut1 Luxury

Tinuta de drum

4.0

Când vine vorba despre ținută de drum, RAV4 hibrid mizează pe confort. Crossover-ul japonez vrea să le ofere celor din interior o senzație plăcută, ferită de neregularitățile șoselei.

Noi am încercat mașina și pe un drum forestier îngust, iar suspensia a absorbit bine neregularitățile. Cât privește un verdict despre ce poate RAV4 să facă în off-road, cred că intuiți și voi faptul că mașina se adresează prea puțin celor care sunt pasionați de acest fenomen. Pentru ei există Land Cruiser. Chiar și așa, RAV4 poate aborda pante cu înclinare medie, șleauri nu foarte adânci și poate urca încet pe un drum bolovănos. Garda la sol are o înălțime de aproape 18 centimetri, ceea ce nu înseamnă foarte mult.

Cât privește dinamica modelului japonez, nu sunt foarte multe de spus. Mașina cântărește aproape 1.7 tone, iar asta se simte. Există senzația de mașină ușor greoaie pe viraje, iar ruliul este prezent. Nici direcția nu ajută foarte mult.

Din fericire, motorașul electric de pe puntea spate intervine atunci când mașina detectează o pierdere a aderenței. Iar asta face ca axa posterioară să livreze cuplu și să echilibreze puțin balanța în virajele abordate cu aplomb.

  • @AM, luni, 25.01.2016 11:55

    ...in loc de korando mai bine ati fi bagat tiguan (stiu ca se asteapta noua generatie)dar ati mai facut-o si la alte modele deci...Sau ...l-ar fi prea eclipsat si...nu dadea bine.

  • rotila, luni, 25.01.2016 13:55

    traznet capitolul despre motor/transmisie. de ce n-ai ramas la sushi?

  • C-G-C, luni, 25.01.2016 16:14

    Singura masina interesanta de la Toyota. Retin ca am facut un drive test cu varianta anterioara si am ramas placut impresionat. Nu stiu daca noua fata este neaparat pe gustul in meu, insa in linii mari masina nu s-a schimbat si pot sa spun ca este un produs ok, chiar raportat la concurenta. In nici un caz nu as opta pt un Tiguan in locul acestui RAV. P.S.: "Salut" @vianu... eram dator!

  • arhitect, luni, 25.01.2016 16:35

    Din pacate, dupa parerea mea, linia de design Toyota nu este la nivelul de rafinament pe care il ofera, de exemplu, Mazda ...in cazul de fata discutam de Mazda CX 5, iar asta se simte in cifrele de vanzari in Europa. Pe alte continente designul conteaza mai putin si fiabilitatea Toyota se vinde bine.

  • Madalescu_Georgian, luni, 25.01.2016 21:23

    @@AM, Tiguan nu are nici cea mai vaga ''experienta'' in off-road......Asa ca mucles ! On Topic : O masina care nu poate fi descrisa in cuvinte. Pe langa faptul ca RAV4 si Sportage sunt intemeietorii acestui segment, acum Rav4 vine sa denote ca este si primul crossover hybrid al acestui segment.

  • Mda, luni, 25.01.2016 22:55

    Mor de ras, Rav4 mai are mult pana la Tiguan. Vorbim aici de SUV si nu de veleitati off-road de care sunt interesati 5% din cei care cumpara din acest segment.

  • LR, marţi, 26.01.2016 09:16

    Dacă vorbim de crossover hibrid, pe piață există de ceva timp un frate al lui Mitsu ASX: Peugeot 4008 4x4 Diesel Hybrid. Parcă are cutie secvențială.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 09:36

    Citez dintr-un comentariu care denota mult ''profesionalism'' : ''Mor de ras, Rav4 mai are mult pana la Tiguan. Vorbim aici de SUV si nu de veleitati off-road de care sunt interesati 5% din cei care cumpara din acest segment'' . Pai sa nu tragi o burta de ras cand citesti astfel de ineptii ?

  • @madalescu, marţi, 26.01.2016 10:56

    ...pe respectivul...il intereseaza doar si doar sigla ,scaunele ,covorassele si probabil ceva gat-geturi ....aaa sa aibe si volan restul e pt.5% care oricum nu conteaza...

  • pardon..., marţi, 26.01.2016 10:57

    ....gatget-uri...

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 11:09

    @@madalescu, Eu cred ca ''respectivul'' nu prea are nici o legatura cu domeniul auto. E ca si cum ar zice ca si-a luat M5 in caroserie E39 rupt in 14 inmatriculat la Bulgari care mai mult de 100 de cai nu mai scoate , dar l-a luat doar ca sa arate cat de ''cool'' este. Acelasi lucru si cu Tiguan 2.0 DieselGate.....UPS pardon TDI am vrut sa zic.Deh ca iar confund motoarele :)))))))

  • WJH_1One, marţi, 26.01.2016 14:06

    Un raport calitate/pret imbatabil. Respect Toyota !

  • andi77, marţi, 26.01.2016 16:56

    Deci e singura masina care detecteaza pitoni.Da..... anaconde nu detecteaza? Aloooooooooooooooo tehnoredactareaaaaa trezireaaaaa.

  • razvanis, marţi, 26.01.2016 17:21

    Astia nu sunt in stare sa produca o cutie de viteze automata contemporana? Tot rahatul ala de cvt ? Marea Toyota anii 80

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 17:28

    Poftim cutie aici automata ''contemporana'' mai ''expertule'' http://www.realitatea.net/dupa-4-ani-de-munca-japonezii-au-lansat-o-nebunie-de-lexus-prima-ma-ina-cu-10-trepte-de-viteza_1865301.html

  • Mitica Blajinul, marţi, 26.01.2016 19:27

    Chiar are rost o cutie automata cu 10 trepte? Dupa 4 ani de munca? Parca anul trecut, alti constructori spuneau ca o asemnea cutie (10 rapoarte) nu-si are rostul.Sau , poate numai japosii sunt in stare de asa ceva.

  • Razvan, marţi, 26.01.2016 20:25

    Maine as lua-o si as tine-o 10 -12 ani.

  • AndreiRN, marţi, 26.01.2016 22:34

    Masina pt femei si metrosexuals.

  • top, marţi, 26.01.2016 23:43

    andreirn tesla ptr ce e?

  • Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 08:42

    Bordul ala este mortal. Prefer sa conduc o masina si nu o "pussy".

  • rotila, miercuri, 27.01.2016 11:21

    @ andi 77 la doua zile dupa semnalare eroarea nu a fost remediata. nu-l intereseaza de loc comentariile. un rival adevarat este outlander nu asx si mx5.

  • andi77, miercuri, 27.01.2016 13:48

    Domnu' Mester vedeti ca lu domnu' Mirica ii e foame si a inceput sa manance litere domle sau are ceva iluzii optice vede "pitoni " sau inventeaza cuvinte noi :"posibilitaea ".

  • dgate, miercuri, 27.01.2016 19:32

    Clar , bordu e mortal mai ales daca are airbag Takata :)) sau cum i o mai zice:))

  • AndreiRN, miercuri, 27.01.2016 19:53

    Tesla este pt ecologisti sau zgarciti. Majoritatea s-au vandut ca masina de firma nu ca masina personala. Asta daca sti diferenta.

  • adi, miercuri, 14.03.2018 14:07

    Intrebare:cum adica pe modul electric masina merge maxim 1 km???adica folosesti partea electrica doar pt pornire iar in rest mergi pe benzina? intreb pentru ca nu stiu, nu sunt deloc ironic. Pentru ca daca e asa atunci nu mai pricep ideea de hybrid. multumesc anticipat pt raspuns!