Tinuta de drum
Dacă te gândeai că un model precum Corolla Cross se va conduce ca un Corolla pe picioroange, nu te-ai înșelat. Este fix senzația pe care am resimțit-o pe parcursul experienței mele de la volanul noului model japonez.
Asta aduce câteva puncte pozitive și câteva puncte negative, în scorul total al acestei secțiuni. Partea bună? Ai confort sporit la bordul lui Corolla Cross. Amortizarea imperfecțiunilor din asfalt mi s-a părut mai bună decât pe Corolla, confortul resimțit la interior fiind superior. Mai mult, poziția mai ridicată la volan va fi, cu siguranță, pe placul multora, oferind o vedere mai bună asupra drumului. Tot aici aș include și garda la sol mai mare, care „îți ia cu mâna” stresul zilnic de a evita tot felul de denivelări suspecte.
Partea mai puțin bună este că vei avea mai mult ruliu dacă vrei să conduci sportiv, deși nici pe Corolla hatchback nu aș fi recomandat asta. Așadar, pentru potențialii clienți Toyota, lucrurile arată bine. Majoritatea celor care caută un SUV o fac pentru confort și poziția la volan, ambele fiind de partea lui Corolla Cross.
Poate te interesează să ieși puțin și în off-road, nu? Ei bine, versiunea 4x4, cum e cea din testul nostru, vine cu un motor electric pe puntea spate, care să se ocupe de asta. Acesta se activează doar în momentul în care sistemele mașinii simt că ai nevoie de ceva mai multă aderență. Cum era și normal, ai și un mod de condus dedicat, care îl poate activa manual. Teoretic, asta ar trebui să ofere un caracter destul de abil în afara drumurilor asfaltate, dar eu nu am testat abilitățile de cățărător.
Comenzile sunt și ele foarte ușoare. Servodirecția nu are feedback aproape deloc, dar pedala de frână este bine dozată. iar efortul necesar pentru a învârti de volan nu este niciodată prea mare, nici în modul Sport. Prin oraș îți va fi destul de ușor să conduci sau să parchezi noul Corolla Cross.
4 stele la interior???? cu indulgenta...3 Plasticele, probabil rezistente, dar vizual sunt sub orice critica, or fi luate la 10 lei punga din targul de vechituri (nu s-au deranjat sa mai lumineze butoanele pentru inchiderea/deschiderea geamurilor), suruburi la vedere (vezi usa portbagajului) manerul interior de inchidere a hayonului e facut si ala in zgarcenie maxima (iti aluneca degetele in el), design ul interior e cel de pe Corolla dar "pa sarachie". La orice pas nu poti sa nu observi cost-cutting-ul. Daca faci exceptie (pentru unii probabil e usor - pentru mine nu) ca interiorul, unde chiar trebuie sa te simti daca nu rasfatat macar bine, este de-a dreptul o bataie de joc. Interiorul e ca unui Logan in versiune japoneza. Dinamic iarasi nicio emotie, merge...bine. Si concurenta la fel. Urcandu-ma in Cross parca m-am intors in timp, acum 10 ani, cand am testat Auris. O masina ok dar care nu se evidentiaza prin nimic. Exista alternative...