Tehnologie

4.5

Noul C-HR nu este străin de tehnologie. Imediat ce te așezi confortabil în scaunul șoferului ai în față un instrumentar de bord digital, cu diagonala de 12.3 inch. Acesta este ușor personalizabil, iar cu ajutorul unui buton îi poți modifica, tot ușor, grafica.

Acum, aici aș avea ceva de spus. Mi-am cam prins urechile să găsesc nivelul de încărcare al bateriei și după câteva minute bune de căutări am renunțat. Nu ar strica să fie puțin mai intuitiv.

În ceea ce privește display-ul central al sistemului multimedia, și acesta are tot 12.3 inch. Este destul de mare, orientat către șofer pentru a citi mai bine informațiile, e structurat bine și rulează decent. Nici lui nu i-ar fi stricat o grafică ceva mai modernă, în ton cu interiorul SUV-ului nipon.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul de navigație al mașinii, îți poți conecta foarte ușor telefonul mobil, conexiunea Apple CarPlay și Android Auto fiind wireless. Am menționat deja zona de încărcare prin inducție, așa că nu trebuie să îți faci griji pentru baterie.

La o adică ai și câteva port-uri USB-C, inclusiv în spate, dacă vor și ceilalți să își încarce telefonul.

Tot la capitolul tehnologie trebuie să menționez și oglinda retrovizoare cu funcție digitală, chiar dacă am amintit-o și la capitolul vizibilitate. De ce ai avea nevoie de așa ceva? Îmi vine în minte o situație cu care m-am întâlnit de multe ori.

Să spunem că mergi într-o mini escapadă peste weekend, dar soția uită acest detaliu și te trezești că atunci când încarci bagajele în portbagaj acestea ajung până la plafon. În acest caz, vizibilitatea în lunetă este clar afectată, dar oglinda retrovizoare cu funcție digitală este salvarea ta.

Ai câteva butoane mici de la care reglezi intensitatea luminii, dar și cât de aproape vrei să vezi mașina din spate. Trebuie să fii atent, însă, pentru că, oricum, atunci când activezi funcția digitală, lucrurile aflate în spatele mașinii sunt afișate mai aproape decât sunt. Poate și din motive de siguranță.

În rest, camerele video care împânzesc mașina au o claritate bună.

  • Nick, joi, 16.05.2024 15:23

    49000 euro - glumiti... cred ca pret real ar fi 30-35. Cind pui piciorul pe accelerator, tipa de parca l-ai pus pe coaste.... jale mare, nu masina.

  • Banditos, joi, 16.05.2024 15:34

    Tot timpul bagi piciorul in acceleratie ca Ghita.

  • ds, vineri, 17.05.2024 09:13

    Conduc frecvent un Lexus Ux250h, tot motor de 2l hibrid + cvt, 50-60% din drumurile în oraș sunt în mod electric iar cvt-ul se comportă admirabil. Ce să mai, C-HR este o mică bijuterie, un 6-6.5% în oraș, cu un motor de 1.8-2 nu e la îndemâna multora, iar cine se miră de preț să nu uite ca, totuși, e un GR Sport cu tehnologie japoneză pură.

  • Pokemon, vineri, 17.05.2024 10:38

    Bah ce urata e!!!

  • Banditos, vineri, 17.05.2024 11:06

    Nu pot crede ca CHR obtine doar 6-6.5%.

  • andrei, vineri, 17.05.2024 17:28

    50000 euro si transmisie de scuter. Next!

  • Michi, sâmbătă, 18.05.2024 20:43

    Mizeria asta fabricată în Turcia va rupe norii în România. :))))) Stau taximetriștii să arunce 50k pe motor aspirat de 1.8. :)))))))))

  • Matei, sâmbătă, 18.05.2024 23:53

    Lumea nu vrea electrice la 50k, dom'le. Ia de aici șomoioc de hârtie la 50k! :))

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 19.05.2024 16:09

    Buburuza asta hidoasă costă cu 10k mai mult decât un e2008 similar ca dimensiuni. Mult succes, lol.

  • @Dizal, luni, 20.05.2024 11:49

    Ma pis pe masinile frantuzesti!

  • @chelu' penibil, luni, 20.05.2024 23:04

    Peugeot e lux de săraci, produce electrice ca atare, modeste și penibile, uzate moral. :

  • Levente, vineri, 31.05.2024 12:14

    Mi se pare ciudat ca la consumul mediu sa imi afiseze 4.4-5.7l/100km. Eu pana acum nu am condus asa o masina. Toate masinile conduse imi aratau o valoare fixa a consumului mediu nu o perioada. Ciudati mai sunt cei de la Toyota