Tehnologie
Dacă treci peste faptul că nu poți accesa computerul de bord de pe volan sau bord, ci doar prin butoanele negre, lungi, urâte și mai ales greu accesibile, care "cresc" din instrumentar, Vitara e o mașină care stă destul de bine la nivel tehnologic.
Poate chiar strident de bine, având în vedere că avertizorul acustic are grijă să te atenționeze mai mult decât evident când o mașină din fața ta frânează sau încetinește, iar asta te face să dezactivezi sistemul pe caz de boală.
În centrul planșei de bord avem un ecran cu un ecosistem diferit de ce vedem la celelalte mărci, dar care e foarte intuitiv și ușor de folosit. Păcat că la nivel de grafică a rămas mult în urma rivalilor din segment, fiind încă la nivelul jocurilor 2D de la începutul anilor 1990.
Vitara, în simplitatea sa aparentă, oferă minimul necesar. Ecranul central este un exemplu concludent în acest sens, pentru că deși este produs de un furnizor extern și inserat ulterior în bord, vine cu o grafică simplă care aduce la pachet și o ușurință foarte mare în utilizare.
Până la urmă, dacă ai doar 4 meniuri prin care poți trece, nu te poți plânge de complexitate. Tot sistemul e salvat de includerea Android Auto și Apple CarPlay în standard, cu fir.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.