Motor / Transmisie
Suzuki oferă doar două motorizări în gama Vitara: un motor alimentat cu benzină și un diesel. Exemplarul testat de noi a fost echipat cu propulsorul diesel de 120 CP (sigurul nivel de putere) și cu tracțiune integrală decuplabilă. Variantele 4x4 AllGrip ale lui Vitara au mai multe moduri de rulare (Auto, Sport, Snow, Lock) și permit, printre altele, decuplarea tracțiunii integrale pentru a ajuta la economisirea de carburant.
Unitatea 1.6 diesel din dotarea lui Vitara are un cuplu maxim foarte bun, de 320 Nm, atins încă de la 1.750 rpm. Asta înseamnă că mașina trage de jos și poate să atingă vitezele regulamentare de circulație în țara noastră fără să urce prea tare în ture. Dar, chiar și când urcă în ture, Vitara este destul de silențioasă, cu toate că sunetul specific al motoarelor diesel se face auzit dacă vorbim despre pornire și de turații de peste 2.500 rpm.
Mașina are un răspuns vioi la apăsarea accelerației și asigură reprize agreabile, cu toate că pentru un sprint 80-120 km/h este mai potrivită treapta a patra decât a cincea. Chiar și cu etajarea ceva mai lungă a cutiei, Vitara este un companion bun de drum și plăcut de condus, iar timoneria cu cursă scurtă și precisă își are meritele la această remarcă.
Pentru un punctaj mai mare, n-ar fi stricat mai multe variante de putere pentru ambele motorizări din ofertă, iar transmisia automată și motoarele diesel obișnuiesc să facă perechi bune.
n-are succes ca lumea ia duster........daca ar fi mai scumpa ar lua-o