Suzuki Vitara

1.6 Benzina (VVT) 120CP 4x4 Man5 Spirit

Consum

5.0

Chiar dacă vorbim despre un motor vintage, sub capota noului Vitara s-au strecurat și elemente de modernitate, cum ar fi sistemul start-stop. Acesta oprește motorul la semafor pentru a economisi combustibil. Tehnologia se împacă foarte bine cu motorul, întrucât repornirea se face destul de discret, fără vibrații.

Sistemul start-stop ajută la obținerea unui consum urban de aproximativ 8 litri/100 de kilometri, bineînțeles fără exagerări. În afara orașului, un drum de peste 600 de kilometri de la București la Sibiu și înapoi a adus un consum mediu de 5.3 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, noul Suzuki Vitara promite o medie de 5.6 litri/100 de kilometri, similară cu cea a rivalului Juke, chiar dacă acesta vine cu un motor turbo de 1.2 litri. Vitara consumă mult mai puțin decât Opel Mokka, Peugeot 2008 și proaspăt lansatul Mazda CX-5.

  • razorsbk, vineri, 08.05.2015 12:08

    Se poate remedia cumva la site aspectul urmator: Am trimis linkul cu acest review cuiva care l-a deschis pe mobil dar l-a redirectionat catre homepage. Am incercat si eu si acelasi lucru se intampla, nu ai cum sa ajungi la articolul pe care il primesti decat cautand in home.

  • mircea, vineri, 08.05.2015 12:11

    @razorsbk Versiunea de mobil e în lucru, se vor rezolva toate acste aspecte. Mulţumim pentru sesizare.

  • mircea1380, vineri, 08.05.2015 12:41

    @automarket: - cel putin pana la aparitia Duster-ului cu 1.2TCe Euro6 si 4x4, poate n-ar fi rau sa punctati si pretul la "Ne-a placut" - la cate ofera, nu prea are rival; - referitor la cuplul motor, cam greu de obtinut ceva mai bun pentru acest tip de motor (benzina aspirat 1,600cm3). My two cents...

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 08.05.2015 14:03

    Parerea mea e ca ii cam sufla in ceafa lui Duster dupa cum zicea si mircea380 , mi se pare un crossover reusit si se vede ca cei de la suzuki au mai umblat si la motoare pentru a le face mai economice.

  • mog, vineri, 08.05.2015 15:19

    daca pui la socoteala aspectul exterior mai placut, interiorul mai de calitate, cele 5 stele euro-ncap precum si un motor cumva mai nou, realizezi ca diferenta de 2000 eur fata de un duster 1.6mpi full, 4x4 e justificata.

  • Andy, vineri, 08.05.2015 16:43

    De acord cu tine mog la plusurile Suzuki-ului fata de Duster insa diferenta nu e de 2000 de euro ci de peste 4000...Duster-ul de care zici tu in echiparea Laureate e 15.100 de euro adica ~30% mai ieftin. Nici nu avea cum sa fie diferenta intre un low-cost si un model de volum de doar 15% cum ziceai tu...

  • Saladin, vineri, 08.05.2015 17:48

    Duster 4x4 1.2 TCe EURO 6 se poate comanda si costa 16600 Euro pret de lista . Are un doscount de 400 euro cumulabil cu programul rabla in valoare de 1450 euro . Motorul 1.6 nu face o pereche prea buna cu aceasta masina .

  • wst, vineri, 08.05.2015 20:23

    Duster la 125 CP vine macar in 6 trepte...

  • 1., vineri, 08.05.2015 20:27

    La diferența de prețuri dintre Duster și Vitara mai treceți și costurile revizilor cel puțin pe 5 ani la Suzuki.

  • Andy, vineri, 08.05.2015 22:22

    @wst 6 vtrepte manuale sunt praf in ochi in ceea ce priveste diferentele de consum fata de o manuala in 5 trepte etajata bine. De la 6 viteze in sus e ideala o automata cu dublu ambreiaj...

  • Octav72, sâmbătă, 09.05.2015 00:44

    Motorizarea 1.6 benzina 120 CP este folosita de ceva vreme pe modele Suzuki si s-a dovedit de incredere. Atat ADAC cat si DEKRA Germania considera acest motor printre cele mai fiabile din lume. Motorul are distributie pe lant, este modelul M16A si se gaseste pe Suzuki SX4 facelift 2010 (norma de poluare euro 5), cat si pe S-Cross si Vitara, fiind actualizat pentru norma de poluare euro 6. In configuratia de baza Vitara are destule dotari si un pret competitiv pentru clasa din care face parte.

  • kim_vl, sâmbătă, 09.05.2015 08:55

    Motorul pe benzina are distributie pe lant, cel diesel are curea. Din iunie 2015 o sa apara si o cutie automata cu 6 trepte (nu cred ca e cu dublu ambreiaj), doar pe motorul pe benzina, atat 4x2 cat si 4x4.

  • kim_vl, sâmbătă, 09.05.2015 14:42

    Am citit si vizionat mai multe review-uri si drive teste romanesti si straine cu versiunea diesel (inclusiv pe S-Cross) si, din pacate, motorul respectiv e f.f. zgomotos, suna efectiv ca un tractor. Acest fapt, impreuna cu transmisia pe curea si lipsa unei transmisii automate pe diesel m-au facut sa renunt la acesta si sa ma orientez spre benzina cu tot cu cuplul cam mic al acesteia. Am vazut masinuta pe viu (n-am apucat sa ma dau cu ea) si e super si are si un raport pret/dotari excelent (probabil pe primul loc).

  • Sam93, sâmbătă, 09.05.2015 16:47

    Cu noile norme de siguranta, Duster are noroc daca ia 3 stele, avand in vedere ca 3 o scos dupa vechile norme. O fi Vitara mai scump, dar are 5 stele in prezent. Eu zic ca merita sa platesti mai mult avand in vedere ca asta-i genul de masina in care transporti familia. Imi place si ca folosesc un motor aspirat natural si nu unul turbo, i-ar rezultatele se vad la consum si fiabilitate.

  • vianu, sâmbătă, 09.05.2015 22:58

    tocmai am facut (din nou) un test de consum pe 120km. 2 adulti, viteza medie 60km/h, consum 3,6%, 125CP cu 170Nm, motor de 1L, evident benzina (si turbo) Comparandu-l, motorul lui Vitara se prezinta foarte bine dar NU MAI bine. Designul exterior, in schimb, ma lasa complet rece

  • kim_vl, duminică, 10.05.2015 00:08

    Daca pui pe un Duster tot ce are Vitara oare la ce pret ar ajunge ?

  • rov, duminică, 10.05.2015 01:37

    Buna afacere cu SUV-ul asta. Daca-l comparam cu un Golf de exp., are toate dimensiunile(in afara de inaltime si garda la sol) mai mici...inclusiv portbagajul. Spatiu interior si confortul e cu cel putin doua clase sub. La fel si performantele, mult inferioare. Doar pretul e la fel... Vechiul Vitara avea un scop, noul Vitara are doar numele si speculeaza o moda din care se fac bani buni...

  • kim_vl, duminică, 10.05.2015 09:12

    @rov Ia pune tu pe un Golf tot ce ai pe Vitara si vezi ce-ti iese. Nu uita si de tractiunea 4x4.

  • SM, duminică, 10.05.2015 15:33

    Dacia si Mazda vor avea viata grea de acum incolo. 1. Motorul asta pe benzina consuma mai putin decat motorizarile diesel de la Mazda (e adevarat la cilindree mare de 2200 cc si puteri mai mari). Ca sa nu mai vorbim de pret- cu vreo 10.000 euro mai putin. 2.Pretul e foarte apropiat de Duster, interiorul de o calitatea mai buna, configurabila la un nivel superior Daciei. Hmmm...vin vremuri interesante! PS Am vazut astazi una pe DN1 (masina de reprezentanta) si din viteza masinii pot spune ca mi-a placut ce am vazut.

  • hai ma..., duminică, 10.05.2015 15:50

    Daca ar fi sa ne lasam aburiti de ce zic unii pe aici, vest europenii ar trebui sa nu mai cumpere Duster si sa se lase prinsi in mirajul lasat de "fenomenalul" chilipir numit Vitara. Revenid cu picioarele pe pamant...plastic vorbind... Daca o sa vanda 20 de masini sa fie norocosi...problema e ca are competitie mare: nissan juke,mini countryman, fiat 500x, renault captur, peugeot 2008, mazda cx-3 etc.VITARA are interior ieftin, directie extrem de artificiala, motoare agricole, transmisie datata, tinuta de drum proasta, retea service slaba, personalitate? care personalitate? nici n-ai posibilitati de personalizare.

  • kim_vl, duminică, 10.05.2015 18:37

    @hai ma Fiecare marfa isi are clientul ei. Uite, eu o sa fiu printre cei 20 sau poate al 21-lea (benzina, cutie automata). Vorbind din punctul meu de vedere (si pt. mine), din ce ai enumerat tu acolo: Duster e prea auster, juke cam scump si mai slab la dotari, mini e in alta liga...de preturi, fiat 500x vad ca nu apare in oferta in Ro dar nu cred sa fie mai ieftin, captur am si e ok, mai ales cutia EDC dar nu are 4x4 si alte cateva dotari, peugeot nu cunosc dar nu mi-au placut niciodata, mazda cx-3 e superba dar scumpa si parca mi-ar fi mila s-o bag pe drumuri mai proaste. Vitara a gasit o nisa in segment; din punct de vedere al raportului pret/dotari ea nu prea se suprapune peste altceva. Eu o iau ca a 2-a, chiar a 3-a masina pt. naveta zilnica la serviciu si pt. iesiri pe coclauri in weekend (offroad usor). Imi plac confortul si gadgeturile si nu fac offroad greu. Desi caracteristicile motoarelor de pe Vitara nu te dau pe spate pt. ce-mi trebuie mie e suficient. Pt. concedii am altceva.

  • Azazel, duminică, 10.05.2015 20:51

    Masina asta nu se va vinde bine in Romania din simplul motiv ca romanul se pricepe de minune la masini. Astfel ca este posibil nici sa nu calce intr-un showroom Suzuki atunci cand isi va comanda un Duster. Ca Vitara nu ii e asa cunoscuta (poate chiar deloc), Dusterul arata mai masiv, impunator si "este" mai robust, il cumpara aia din Vest (nu conteaza ca il cumpara pentru ca isi permit mult mai usor)... si la 15000 de euro poti avea navigatie, frate! PS: comparatiile cu Juke sau Mazda nu isi au rostul. Masina asta nu a fost gandita ca un concurent pentru ele. Imi place de Suzuki ca, raportat la banii destul de putini pe care ii dai comparativ cu ce este la altii, primesti o masina buna, cu fiabilitate (foarte) buna si destul de bine dotata.

  • mm, luni, 11.05.2015 08:10

    - vitara primul nivel de echipare 4x4,15800 euro, echiparea este decenta, al doilea nivel la 17300 are cam tot ce ai nevoie, deci ca preturi este langa dacia, acum depinde ce-ti doresti de la masina, daca o vrei capabila off road si caruta in rest, dacia este o oferta imbatabila. - motorul pe benzina n-are cuplu, n-ar fi o problema pe sosea, unde poti retrograda doua trepte, acest motor fiind f. elastic, dar off road la rampe mai acute e greu, ar fi fost necesar un reductor, in schimb motorul asta n-are moarte. -sa-ti iei un suv fara 4x4 este aiurea, adica te dai pe coclauri dar te impotmolesti in prima baltoaca sau groapa de nisip, se justifica doar daca o iei pt. d-na din dotare ca sa vada lumea de sus si sa nu rupa masina cand urca o bordura - ca vanzari au inceput bine, daca comanzi acum vitara, comenzile se onoreaza undeva in septembrie - preturi oneste, echipare decenta, economica, fiabila, destul de comfortabila la drum lung, suficient de compacta pt. orase, o poti scoate pe coclauri cand simti nevoia de o evadare - daca nu te dau banii afara si vrei o masina noua buna la toate, atunci cred ca vitara este cea mai viabila optiune (imi pare rau ca mi-am

  • TC1900, luni, 11.05.2015 11:31

    o masina f reusita

  • LUCCI, luni, 11.05.2015 23:40

    Ce am inteles eu: o masina f. sigura, un consum care trimite la colt toata gama Renault/Dacia ( ca de, la ea ne raportam, nu?), portbagaj la -2 litri fata de lider insa acest lucru bineinleles ca trebuia depunctat de dvs!!! dar in schimb nu va place plasticul interiorului( nu stiu daca se si gusta...) are ruliu si...n-are cuplu. Cuplu nu poate avea mai decent insa , probabil, ca era nevoie de motive pt. depunctare...ca de obicei. Pe scurt , o depunctare tendentioasa la anumite capitole, sa nu cumva sa iasa in evidenta ca este cu 5 clase peste Captur. ...Nu mai retin, cat consuma motorul 1.6 benzina pe Duster???? Parca nu 5,3 ,,la drum''...iar in varianta 4x4, nu mai intreb. Bravo Suzuki!!!! Noroc cu drive-testul dvs, in care comparati pretul unei variante 4x4 cu toate celelalte marci, care nu ofera aceasta ractiune....ar fi fost jenanta diferenta de bani, fata de Suzuki 4x2!

  • flavius, miercuri, 20.05.2015 23:21

    Salut Vintage.A considera batranesti niste principii fizice care spun clar ca motorul in 4 timpi Otto nu merge fara echilibrare in 3 cil.si ca turbo e bun zi de zi e aiurea.Dar cu electronica actuala si cu nevoia de innoire a facelifturilor totul e posibil.

  • gabi, vineri, 29.05.2015 23:38

    Sincer, mi se pare OK dar nu stiu de ce naiba n-au pus un CD-player pe bord, nu cred ca mai exista o asa prostie....

  • mm, luni, 29.06.2015 10:14

    Referitor la plastice. 1. Aspect vizual - OK in comparatie cu altele. 2. Miros - OK in comparatie cu altele. 3. Tactil - nu cred ca exista cineva sa stea toata ziua cu mainile pe ele.

  • Vlad, miercuri, 27.01.2016 12:09

    Ca un minus este linia audio. Nu ma refer la "high fidelity" insa playerul MP3 cu difuzoarele de pe Vitara nu cred ca este cea mai buna solutie. Majoritatea producatorilor au inceput sa renunte la CD-player. Pacat!