Tinuta de drum
Suspensia lui SX4 Scross a fost încă o surpriză plăcută. Modelul japonez a fost calibrat pentru a fi cât mai confortabil în oraș, lăsând pretențiile de off-road deoparte.
Puntea față beneficiază de o suspensie de tip McPherson, în timp ce puntea spate este în continuare rigidă. Asta înseamnă, în mod normal, că vei resimți anumite denivelări puțin mai pronunțat. Ei bine, pe Scross, nu a fost cazul. Nu știu exact ce magie au făcut cei de la Suzuki, dar puntea spate s-a comportat excelent pe parcursul testului, cu o nivelare foarte bună a zonelor accidentate peste care am rulat, dar și cu o insonorizare pe măsură.
La viteze mai mari, această insonorizare își arată limitele, mai ales la viteze de autostradă, unde va trebui să faci ceva eforturi pentru ca cei de lângă tine să înțeleagă ce vrei să spui.
Ieșirile în teren accident sunt recomandate, însă cu măsură. Pentru că Scross rămâne un crossover, nu un off-roader pur, așa cum erau vechile modele Suzuki în urmă cu câteva decenii.
Sistemul opțional de tracțiune integrală, Allgrip, a fost și el inclus pe modelul testat de mine și și-a făcut treaba în liniște pe tot parcursul testului. Acesta e un sistem care trimite în modul standard putere către roțile față, activând puntea spate doar în caz de nevoie. Totul din aceleași considerente care țin de economia de combustibil.
Cuplați modul Snow al selectorului amplasat pe consola centrală și diferența este notabilă. Există un mod Auto, există și unul Sport și există și funcția Lock, pentru cei mai fanatici.
28.000 de euro pe o masina cu tehnologii folosite acum 15 ani si cu un design urat spre orbil...e clar ca doar fanii Suzuki vor cumpara masina asta.