Siguranta
Subaru Outback are foarte multe atuuri, iar siguranța este unul dintre ele. Pachetul de sisteme EyeSight, cu toate tehnologiile de siguranță care pot fi bifate, este inclus în echiparea de serie. Indiferent dacă optezi pentru un Outback de bază sau unul de top.
Lista include sisteme ca Front View and Side Monitor, Subaru Rear Vehicle Detection, Asistent fază lungă, o armată de airbag-uri, Brake Assist, sistem inteligent de prevenire a accelerării accidentale, Adaptive Cruise Control cu funcție Lead Vehicle Start Alert și Line Sway, Lane Keep Assist, Departure Warning, Pre Collision Braking System, Pre Collision Steering Assist și Pre Collision Throttle Management.
În plus, Outback mai are un element fizic, de această dată: un cui de siguranță în ușa spate, care se conectează cu ușa față prin șasiu. În cazul unui impact din lateral, portierele rămân fixe. Se deformează, dar nu intră înauntru și pot fi deschise cu ușurință.
Toate aceste sisteme de siguranță i-au adus lui Outback punctajul maxim de 5 stele la testele Euro NCAP.
Modelul nipon a fost testat în 2021, iar gradul de protecție oferit adulților, în caz de impact, a fost notat cu 88%. Acest lucru plasează Outback pe locul 6 în clasamentul modelelor testate în acel an, având ca reper acest aspect.
Apoi, protecția copiilor a fost notată cu 89%. Folosind acest reper, Outback este pe prima poziție. Protecția pietonilor și bicicliștilor a primit 84% (locul 6), iar eficiența sistemelor de asistență a fost evaluată cu 95%. Din nou locul 1.
Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.