Interior
Nu te lăsa păcălit de exteriorul masiv și, poate, spartan, pentru că interiorul lui Subaru Outback este un loc unde modernul se îmbină cu clasicul.
Încă din standard, primești o tapițerie din piele Nappa, adică o piele naturală, de calitate superioară, regăsită de obicei pe modelele premium. Volanul și schimbătorul de viteze sunt și ele îmbrăcate în același material.
Fie că stai pe locurile din față sau pe cele din spate, ești înconjurat de suprafețe moi, plăcute la atingere. Nu lipsește eternul negru lucios, sau Piano Black în termeni de specialitate, dar din fericire îl regăsim doar pe o zonă mică de pe tunelul central.
Și tot din fericire nu sunt foarte multe butoane fizice în habitaclu. Majoritatea funcțiilor au fost preluate de ecranul central al sistemului multimedia, dar despre acest aspect voi vorbi puțin mai incolo.
Dacă tot am pomenit de butoane, cele mai multe le întâlnești pe volan. Ele au dimensiuni potrivite și simți când le apeși, nu trebuie să îți iei ochii de la drum pentru a vedea dacă ai activat sau dezactivat încălzirea în volan, spre exemplu.
Ceasurile de bord sunt clasice, analog, dacă vrei. Ele încadrează un display color, de mici dimensiuni, dar care îți afișează toate informațiile necesare pentru condus.
Portierele au dimensiuni generoase și au un grad de deschidere mare, astfel că accesul în mașină se face foarte lejer. Scaunele față sunt confortabile, chiar și la drum lung, inclusiv șezutul susține corect picioarele.
Locurile din spate pot găzdui lejer 3 pasageri, oferind un spațiu uriaș pentru picioare. De preferat ar fi să fie 2 pasageri, pentru că astfel se pot bucura de cotiera integrată în spătar. Pentru zilele răcoroase, bancheta are funcție de încălzire.
Spații de depozitare găsești peste tot. Ce-i drept, buzunarele portierelor nu ar strica să fie puțin mai încăpătoare. Cotiera centrală este decentă, din punct de vedere al spațiului. Până și pasagerul din dreapta are în față un spațiu de depozitare care poate găzdui, fără probleme, chiar și 2 telefoane de ultimă generație.
Suprafețele vitrate sunt multe și generoase ca dimensiuni, tocmai de aceea va intra multă lumină naturală în habitaclu. Dacă vrei mai mult, ai și o trapă acționată electric.
Cu toate locurile în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 561 litri. Dacă rabatezi bancheta obții un spațiu de 1.822 litri. Pentru că roata de rezervă clasică lipsește (primești, în schimb, un kit de pană), sub planșeul portbagajului mai găsești un spațiu de depozitare compartimentat.
La acest capitol, modelul nipon stă mai bine decât Audi A4 Allroad (495 litri), dar și decât Volvo V60 Cross Country (519 litri). Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain propune un portbagaj de 490 de litri.
Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.