Motor / Transmisie

4.0

Nu pot nega: există un oarecare stereotip, când spui Subaru. Îți fuge mintea la o berlină albastră, cu eleron uriaș și evacuare ce ne amintește de calibrul furtunului de vidanjă. Acea berlină joacă un rol important în virusarea mea, în pasiunea pentru automobil.

Dar Subaru și-a fidelizat clienții cu alte valori. Și mare parte din aceste valori nu au nimic de-a face cu comoția provocată de plecarea de loc a unui STI din 7.000 rpm. Apropo, Sport este nivel de echipare, nu are nimic a face cu apucăturile acestui model.

Sub capotă un boxer de 2.5 litri, aspirat, nume de cod FB25D. Adică vorbim despre un propulsor nou în proporție de 80%-90%, conform declarațiilor Subaru. Practic, vechiul FB25B lansat în 2011 a fost într-o bună măsură redesenat, a primit injecție directă, distribuți pe lanț. Comparativ cu vechiul motor, se poate observa, în funcție de piață, o pierdere de aproximativ 5 CP, un câștig de 15 Nm, dar și mai important, o scădere a consumului.

Așadar, un boxer de 2.498 cmc, care dezvoltă 169 CP între 5.000 și 5.800 rpm și un cuplu motor de 252 Nm la 3.800 rpm. Old school. Un propulsor căruia, personal, am puține lucruri să-i reproșez, mai ales că vine la pachet cu timbrul inconfundabil al unui boxer.

Vorbim puțin și despre cutia automată cu variație continuă. Da, probabil aici vor fi multe sprâncene ridicate. În test am identificat cam trei moduri de a „consuma” această cutie.

- Modul „talpă grea”, în care lipești pedala de podea, motorul urlă și aștepți să se întâmple lururi.

- Mai există un mod care necesită o mică perioadă de acomodare, o apăsare ușor fermă, care să ducă propulsorul până în zona de 3.000 rpm și vei descoperi că mașina oferă reprize agreabile fără a mai fi acompaniat de sunetul motorului la +5.000 rpm. Iar dacă mai ajuți cutia și cu padelele din spatele volanului, pentru că ea oferă 7 rapoarte predefinte, experiența se apropie de cea a unei automate clasice.

- Al treilea mod este cel cuminte, firesc, în care te miști odată cu traficul, iar aici uiți că mașina este echipată cu o cutie.

Chiar dacă vorbim despre un CVT, pot spune că are și un mare atu: este extrem de lină și fluidă în schimbarea rapoartelor. În plus, la viteze de 90-110 km/h rulezi la un regim de puțin peste 1.500 rpm. În plus este un CVT cu convertizor de cuplu.

 

  • eu, luni, 21.03.2022 15:53

    cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica. pt AM: baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog. la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.

  • quest, luni, 21.03.2022 20:27

    @AM CC. chiar e inconfundabil timbrul unui boxer? dupa ce-l recunosti maestre?

  • DanG, marţi, 22.03.2022 08:33

    Imi plac multe modele de la Subaru, e ceva atragator la aspectul asta de masina serioasa, cu atat mai mult cu cat la acest Outback ofera si un interior pe masura dar performantele motorului pentru 2022 mi se pare mult prea slabe. Stiu ca nu e masina de curse si nu faci liniute cu familie, dar 10 secunde pana la 100 sunt timpi foarte slabi. La fel si consumul. Oricat de hulit ar fi acum, nu pot sa nu ma gandesc ce bine i-ar sta acestui model cu un diesel de 2 litri :(

  • ds, marţi, 22.03.2022 08:40

    Totuși, nu sunt împăcat cu unghiul de atac și unghiul de degajare, mi se par foarte mici și asta în condițiile în care garda la sol este cu doar 12 mm mai mare decât la un Stepway, să zicem, iar consolele, în special consola din spate, sunt destul de lungi. Sincer, ma cam îndoiesc că multe SUV-uri vor capitula înaintea acestui break, precum ziceți. În rest, chiar îmi place cum au integrat disply-ul dar, per general aș prefera noul Noul Subaru Forester 2.5 Boxer Lineartronic 2022 care are un pret de 21.800 euro. E drept, în SUA...

  • M, marţi, 22.03.2022 10:21

    AM ati spus ca: "la consumul am fost undeva între 11 și 13 litri. În condițiile în care am întâlnit propulsoare turbo de un litru care au același consum urban, nu pot spune că sunt deranjat". Asa, din curiozitate - Puteti da si un exemplu de propulsor turbo de un litru care are același consum urban?

  • Gabriel.Nica, marţi, 22.03.2022 10:33

    @M pai sunt multe. Cel mai edificator exemplu ar putea fi motorul de 1 litru de pe Sandero/Logan, mai ales in combinatie cu transmisia automata.

  • M, marţi, 22.03.2022 10:51

    Gabriel.Nica Poti sa-mi dai un link din care sa rezulte ca Sandero consuma urban intre 11 si 13 litri pe suta de km? Merci!

  • Gabriel.Nica, marţi, 22.03.2022 12:18

    Uite aici, testat de mine: https://youtu.be/80YGUd5eG0I?t=1129

  • Je, marţi, 22.03.2022 13:01

    Sunt 3 variante sa ai consumul asa de ridicat la Sandero. 1) In Bucuresti la orele de varf mai mult stai decat mergi. Daca dai reset la consum si faci 3 km in juma' de ora, pe bord iti apare consum mediu de 30l / 100 km. 2) La un trafic normal nu stii sa mergi cu masina, adica acceleratie On/OFF, accelerezi ca bizonul cand vezi clar ca e rosu sau ca e colana de masini apoi rupi franele . 3) combinatie de 1+2 de mai sus.

  • xxx, marţi, 22.03.2022 14:07

    Eu am STEPWAY CVT mașina are 6800km dintre care 4200 in București (Stefan cel Mare-București Noi si încă 10Km înafara Bucureștilor către vest) Consumul mediu este acum de 8,3l. Nu știu cum se obține 12-15l consum! Sau soția nu are abilitățile de conducere pentru un astfel de consum!

  • Kap, marţi, 22.03.2022 16:40

    Subscriu, și mie mi se pare foarte exagerat să pui egal între consumul unui 0,9 TCe și al unui 2,5 aspirat, oricare ar fi el. Persoana care susține că un consum de 12-15 l /100km e normal pentru un motor de 898 cmc eu aș trimite-o la școala de șoferi, poate și pe la cursurile lui Titi Aur. Am impresia că băieții vor să pună în context favorabil gurmandul motor boxer de la Subaru și îl pun alături de-o minciunică de-asta, deși asta numai jurnalism nu e.

  • @Kap, marţi, 22.03.2022 16:47

    motorul actual de la Dacia este de 1.0, nu mai este de 0.9 sigur, asta nu schimba cu nimic valabilitatea punctului tau de vedere.

  • Kap, marţi, 22.03.2022 17:00

    Așa este, scuze de inexactitate, TCe 90 are mai nou 999 cmc.

  • PMC, marţi, 22.03.2022 17:55

    Japonezii se bucura de disparitia Dieselului, un motor pe care n-au stiut niciodata sa-l faca. Pe cat de buni sunt la otto, pe atat de varza sunt la Diesel. Totusi, sa vinzi asa o masina doar cu motor de 2.5 L pe benzina cred eu ca e o greseala. Eu personal nu m-as uita absolut nicio secunda la o asemenea masina pe benzina. Si in cazul in care vor scoate complet Dieselul, da, orice masina mai mare decat clasa compacta ar iesi din calcul pt mine. As lua second-hand pana la adanci batraneti, pana o sa le interzica de tot, ca na, nu ma astept decat la uciderea completa a libertatii tuturor, mai repede sau mai tarziu.

  • Gabriel.Nica, marţi, 22.03.2022 19:19

    Da... Pana la urma cine suntem noi sa ne dam cu parerea de masini... E clar ca habar nu avem despre ce vorbim!

  • ds, marţi, 22.03.2022 19:56

    Un pic cam exagerată comparația cu consumul. Dacă aveți curiozitatea de a intra pe forumuri/grupuri de posesori de mașini cu motoare de 1.0 veți vedea că nu e chiar așa. Un asemenea consum urban nu îl ai nici la gpl. Personal, la mașina de oraș, 0.8 aspirat am 6.8 l/100 km numai urban. Vara, că iarna mai crește un pic. Și vreau să zic că e forjată sărăcuța...

  • M, miercuri, 23.03.2022 10:53

    @Gabriel Nica In opinia mea un drum prin oras nu este relevant pentru consumul unui autoturism si nu se poate numi test - cel putin din vedere al consumului. Un test al consumului presupune testarea masinii pe o perioda de timp mai mare(cateva zile) astfel incat sa intalnesti trafic mai aglomerat, dar si mai lejer, deplasari pe diverse trasee, la diferite ore ale zilei, cu mai multe/putine persoane la bord si bagaje, pentru a se apropia de uzul normal al unei masini. Rezultatul unui astfel de test va fi total diferit de ceea ce fac multi, care zic ca au testat masina in trafic urban facand o singura deplasare de 30-50 de km prin oras (uneori chiar mai scurta). Asta este si ratiunea pentru care unii dintre cei care comenteaza aici (vezi xxx), dar si pe forumuri prezinta un consum mult mai mic. In rest, o zi buna!

  • xxx, miercuri, 23.03.2022 12:52

    Subiectul articolului este despre Subaru. Cine are ceva de spus despre Subaru este invitat sa spună/argumenteze! Pentru mine este un brand „exotic”, nu cunosc multe lucruri despre el. Ca design care un subiect absolut subiectiv, nu este ceva ieșit din comun care m-ar face sa mă „aplec” mai mult si sa „studiez” mașina, mai ales ca îmi trebuie mașina care trebuie sa mă duca din punctul A in punctul B, in mod decent. Eu nu-mi permit o mașină la 40000€ PS @M Stepway CVT nu este o mașină cu un consum mic, este o masina decenta. La ce se anunță ca si consum, utilizând logica WLTP, mai pui minim 2,5l in plus (valabil pentru absolut toți constructorii)

  • Dani, miercuri, 23.03.2022 13:50

    Încercați să vă scoateți din vocabular sintagma "schimb de trepte" când e vorba de CVT. Acest schimb de trepte nu există, ceea ce simțim în exploatare sunt niște simulări. Fizic, nu există schimb de treaptă. Felicitări pentru articol.

  • Constantin Ciobanu, miercuri, 23.03.2022 15:19

    @quest... Am ureche fină!!! La așa întrebare, așa răspuns! Legat de consum, trebuie să clarific lucrurile din punctul meu de vedere. Logan ECO-G, am avut consum de 6 și puțin într-un București carantinat de sâmbătă, dar am avut și un 11,2 într-un București unde consumul este la oră, nu la 100 km. Îmi duc aminte cu ”nostalgie” de EcoBoost de 1 litru când a debutat pe Fiesta - 12,8 într-un București bară la bară, vara pe 800 grade. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, preluat masina cu un 18,6 consum mediu(chiar m-am gândit cine a ucis mașina aia) Resetat consumul, oricât de eco am rulat în oraș, sub 16 nu am putut coborî.

  • xxx, miercuri, 23.03.2022 16:21

    @Constantin Ciobanu La CVT si robotizate cand stai mult pe loc in trafic este bine sa dai pe neutru astfel reduci consumul pe perioada aceasta de minim 5 ori, motorul este la relanti unde consuma maxim 1l/ora la un motor de 1000cm3, asigurând funcționarea climatizării. Automata folosita corect in marile orașe reduce consumul

  • Andrei, miercuri, 23.03.2022 18:24

    Bine ati venit pe acest site, unde toate masinile au acelasi punctaj. Nu exista masini slabe, sa nu se supere importatorii.

  • Zic si eu, joi, 24.03.2022 08:19

    Clio,1.0tce,100 cp,consum mediu numai în București, cu 1 max 2 persoane, luni-duminca-11,4l/100. De luni pana vineri, 13l/100. Asa ca Subaru nu are de ce sa se rușineze.