Subaru Forester

Motor / Transmisie

4.0

Pornind de la motorul boxer pe benzină de 2.0 litri și de la un motor electric de mici dimensiuni integrat la nivelul transmisiei, niponii au dat naștere unui hibrid pe care l-au botezat e-Boxer. Motorul cu ardere internă cu patru cilindri dezvoltă 150 de cai putere la 5.600 rpm și un cuplu de 194 Nm la 4.000 rpm. Acesta este asistat de motorul electric capabil să ofere până la 16.7 CP și 66 Nm.

Pentru un SUV cu o masă de aproape 2.2 tone, resursele puse la dispoziție de sistemul hibrid nu te vor lua prin surprindere. Puterea este livrată liniar, fără explozii de personalitate, iar modul în care în care sistemul face trecerea de la hibrid la electric și invers nu se resimte la nivelul habitaclului.

În funcție de nevoile de moment, Subaru propune două "hărți" pentru exploatarea resurselor: Intelligent și Sport. În modul Sport vei observa cum reacțiile ansamblului hibrid sunt ceva mai alerte, în timp ce în modul Intelligent, sistemele lucrează pentru ca tu să te bucuri fie de un consum redus de carburant, fie de performanțe, în funcție de cât de tare apeși pedala de accelerație.

Sistemul hibrid este echipat și cu un acumulator de mici dimensiuni care se încarcă atât în momentul decelerării/frânării, cât și în timpul accelerațiilor, surplusul de energie furnizat de motorul cu ardere internă fiind rapid "înghițit" de celulele din baterie.

Subaru nu oferă un buton pentru a putea trece din modul normal (doar motor convențional) în modul hibrid sau în cel electric, sistemul analizând tot timpul comportamentul celui de la volan, astfel încât să ofere eficiență maximă.

În modul electric, Forester poate rula pe o distanță maximă de până la 1.8 kilometri, o valoare suficientă pentru a putea traversa parcarea subterană a unui centru comercial fără ca motorul cu ardere internă să emită gram de CO2. Viteza maximă pentru rularea în modul electric este de 35 km/h, însă pentru a putea ajunge la această valoare trebuie să ai mișcări chirurgicale în gleznă.

Deși la peste 3.000 rpm habitaclul este încet, încet, inundat de vocea motorului boxer, sunetul acestuia este unul plăcut. Până la viteza maximă permisă pe drumurile naționale din România, Forester se descurcă admirabil, însă la viteze de autostradă, masa totală mare și lipsa resurselor își pun amprenta asupra agilității SUV-ului nipon.

Pentru gestionarea resurselor, Subaru propune pentru Forester o transmisie CVT capabilă să mimeze până la șapte trepte. Deși cutia reușește cu ușurință să te ajute în exploatarea resurselor sistemului e-Boxer, tot ea este cea care imprimă și acel comportament lent chiar și atunci când apeși la maximum pedala de accelerație.

  • Kirotractor, luni, 17.08.2020 13:06

    Nu credeam să văd vreun SUV mai urâțel ca Mitsu Outlander, dar Subaru a reușit performanța cu același ampatement minuscul și console enorme, plus zdângânele baroce prin tot locul. Trecând însă peste faptul că un Duster pare top-model pe lângâ e-Forester, niponul rămâne cu plusul sistemului 4WD eficient și lipsa turbinei/lor. P.S. Atenție AM la date, că mild/micro-hibridul ăsta are o baterie de ...aproape 0,6 kWh și nicidecum 13,5 kWh (asta-i puterea e-motorașului integrat în cutia de viteze, bacteria având implicit resurse de descărcare maximă spre 25C.) Înmulțiți și voi 118,4 volți cu 4,8 Ah, nu trebuie să fiți olimpici la fizică pentru asta. :-)

  • mm, luni, 17.08.2020 13:15

    Chiar ca pasare rara. Totusi nu inteleg diferenta de pret dintre US si UE, 24550 vs 34500, poate de aia se vinde in draci in state. Imi place mult forester, o masina cinstita, fara figuri inutile, satisfacatoare pe drum si capabila pe langa, pacat ca restrictiile de consum au scos XT din denumire. Redactia, vedeti ca masa proprie este de 1570 kg, cea autorizata de 2185.

  • mm, luni, 17.08.2020 13:33

    @kiro, Subaru mereu au avut masini urate dar practice cu designul conceput de inginerii de productie, poate tocmai de asta-mi place, nu dau 2 bani pe artificiile de stil inutile, gen cocoasa, evacuari si grile false, proiectii luminoase pe asfalt, prefer uratenia ghiorlaniei.

  • aha, luni, 17.08.2020 13:44

    Am văzut și la case mai mari să te lauzi cu oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric sau lumini de zi cu led-uri, ori de spațiu de depozitare pentru telefon sau unde "vei putea depozita fără probleme o sticlă de un litru și alte lucruri de dimensiuni mici și medii", fără să mai vorbesc despre "două suporturi adânci pentru pahare". WOW !!!! Multumesc, Subaru! Chestiile astea le gasesc si la Sandero de 11.800 euro, iar treaba ca pot merge pur electric aproape 1800 de metri e geniala. Practic motorul ăla electric e pus doar să iasă norma de poluare la număr pentru cativa metri si cai in plus... Nu că ar ajuta la ceva, că doar nu iau Subaru pentru demaraj.

  • mm, luni, 17.08.2020 13:45

    @mm 24550usd vs 34500 euro

  • Tatraurs, luni, 17.08.2020 13:52

    Stiu ca Subaru s-a retras oficial din Romania de vreo trei ani(parca si din toata Europa de E),intrebare,daca imi iau un Subaru d'asta nou si locuiesc in Sighetul Marmatiei,unde ii fac reviziile si reparatiile in garantie? Vin pana la Brasov la Autokino?

  • alex, luni, 17.08.2020 15:24

    @aha Microhibridul ala ajuta la mai multe chestii. 1. oficial, iese mult mai bine la CO2 2. prinde stimulii fiscali care au inceput sa se dea si la mild-hibride 3. te tarasti prin oras intre alea 2-3-4 opriri la acelasi semafor fara sa folosesti motorul termic. 4. reduci simtitor uzura transmisiei si motorului din traficul urban 5. ai un boost de cuplu si putere la nevoie.

  • xxx, luni, 17.08.2020 16:43

    154 g CO2 cu hibrid ar da un malus in Europa de peste 3800€. Poate au norocul, malus-ul, plătindu-se la media CO2 al constructorului, sa aibă in portofoliu mașini care emit mai puțin CO2 sau sub limita impusa! Mai este o chestia pe care mulți nu o înțeleg, hibridul in momentul de fata nu este pus pentru clienți. El reduce cantitatea de CO2 omologata WLTP sau alta norma, așa se diminuând-se malus-ul plătit de constructori. Cand emiți cea mai mare cantitate de CO2?! Pana/inclusiv treapta a III de viteza, nu m-ar mira sa vad „hibride” care sa funcționeze 500m maxim 800m, ceea ce nu ar fi deloc criticabil in oraș. Ce mă enervează este ca hibridul este prezentat ca o mare realizare si nu o incapacitate tehnica a constructorului! Bine toate acestea la cererea clientului care vrea putere foarte mare, ca sa stea blocat in ambuteiaje!

  • pipo, luni, 17.08.2020 17:26

    Va ramane o pasare la fel de rara daca vor sa-l vanda la pretul ala. Cel putin la noi in tara , eu unul nu imi aduc aminte sa fi vazut generatia asta pe strada. E greu sa treci peste aspect in conditiile in care nu exceleaza la nimic , sa fim seriosi, au un sistem 4x4 bun dar si ala cu limitele lui. Aaa..ca poate fi o masina onesta ..ok..dar nu pentru pretul ala , poate la un 25.000 euro mi-as lua-o pentru "onestitate". Masina e chiar hidoasa pe alocuri, trebuie sa fii chiar fan al marcii ca sa-ti placa. Un spate asa urat rar am mai vazut . Daca vrea sa mai vanda in Europa ,Subaru trebuie sa puna mana pe creion si planse si sa schiteze cateva linii mai de doamne ajuta ,nu e chiar asa o mare provocare ,aici SUV-ul nu mai este doar un vehicul de utilitate , este o moda, este un mod de viata si chiar o imagine pentru multi . Daca nu intelegi asta, iti faci calculele ,impachetezi si pleci , cum a decis si Mitsu. Te duci pe continente unde SUV-ul e inca un "Utility Vehicle " si unde poti vinde inca la un pret corect .

  • Kirotractor, luni, 17.08.2020 19:10

    @pipo: Da, cu TVA lipit la prețul USA iese chiar prețul corect, adică vreo 25K €. Pe felia designului catastrofal nu-i înțeleg totuși, fiindcă (și) Subaru au artiști veritabili în ogradă (v. conceptul de excepție Subaru Viziv Adrenaline din 2019.) Nu mai intru-n detalii, deși pe unii îi cunosc bine de tot. Parcă-s masochiști managerii însă, parol, de aleg cele mai kitsch proiecte (că tot veni vorba, subscriu la opinia ta, @mm, cu disclaimer-ul că și ghiorlănia e inclusă-n noțiunea de kitsch. :-))

  • joe, luni, 17.08.2020 19:14

    Prin lumea civilizata,,e masina saracului,,daca nu vrea un Duster.

  • aha, luni, 17.08.2020 20:36

    @alex, de acord cu punctele 1,2,4 și 5. Cât privește punctul 3, cum să te-ar ajuta motorul electric când el poate, săracul, doar 1800 de metri pur electric.

  • Octavian, luni, 17.08.2020 22:36

    Masina nu e rea deloc dar e overpriced, in special service-ul e overpriced.

  • netam-nissan, marţi, 18.08.2020 07:51

    ziceti ca designul e conceput de inginerii de productie dle mm?? nici vorba, toti cred ca erau beti cu sake.. altfel nu ar avea unghiurile alea atac-degajare de 20 / 25 grade (duster 30 / 33 grade)

  • pipo, marţi, 18.08.2020 11:07

    @Kirotractor: da, arata ok conceptul ,habar nu aveam de el ,pare chiar sa aiba intentii serioase Subaru cu el. Dar cred ca XV-ul este cel care ar putea prelua ideile conceptului, dealtfel parca chiar de la XV pare ca pleaca conceptul daca ma uit atent. Sa speram ca si viitoarea generatie de Forester o sa imprumute macar cateva elemente de acolo, altfel eu nu-i vad prea bine nici macar pe la Nord americani sau australieni ,cu tot cu cohorta lor de clienti fideli ai boxer-ului de p-acolo. Oricum, sunt multe modele japoneze in general pe care nu le pot intelege d.p.d.v al design-ului ,stiu ca sunt o total alta cultura dar multe din modelele lor as spune ca sunt uratele pentru ochii oricarui potential client de pe orice continent. Aceasta generatie de Forester se apropie parerea mea de aceasta categorie, spre deosebire de fostele generatii care nu erau o frumusete dar erau chiar ok, cu un design simplu si cu un "aer" serios, onest.

  • cosmin dicu, marţi, 18.08.2020 11:53

    Pentru MM si cunoscatori pretul de 25k pentru SUA e pentru varianta basic,iar cel de 39k in Europa-RO e pentru o variantaechipata bine ! Daca mai pui,probabil,un % de 10%,ajungi pe la 36k. Ia configureaza tu ceva din grupul Vag-fara /cu(nu au toate)echivalentul eboxer si o sa vezi ca clase inferioare Karok,Tiguan,care au 4,45cm,nu 4,62cm costa cel putin la fel in echipari similare

  • Kirotractor, marţi, 18.08.2020 13:26

    Văd că trebuie desenată cu carioca mai groasă :-) problematica prețurilor. Pe f. scurt, versiunea de bază costă într-adevăr 35K € la noi și nu 39K. Dacă transformăm însă dolarii prețului american în euroi și le mai adăugăm taxele aferente hrăpăreței UE (10% că-i import extra-comunitar și 19% Sfânta TVA) tot nu ajungem decât la 27K €. ...Rămâne deci cum am stabilit. :-P

  • mip, miercuri, 19.08.2020 05:23

    @kiro, pipo, etc. ... in EU masinile produse aiurea au supra-taxe ... maaari !!! de aceea sunt preturi ne-competitive ... nu demult s-a hiriit Nea' Trump cu cei de la Bruxelles pe aceasta tema: americanii le cer doar 2.5% la import ca taxe !!! pe cind nemtii au sarit in sus ca americanii nu stiu sa faca masini ... ia nu mai bagati voi domnilor suprataxe si atunci sa va vedem !!! pe de alta parte, americanul are altceva in cap cind isi ia masina; acel ceva ii spune sa ia o masina in fc de nevoi in primul rind, apoi se gindeste la fiabilitate (care in cazul subaru e bun, cu exceptia motor+CVT) si abia mai la urma estetica masinii !!! plus ca subaru a prins o parte buna de piata la americani, ceea ce le permite sa pretinda preturi mai corecte pt client ... au si fabrici in SUA deci si de acolo le decurg costuri mai mici si scutiri de taxe. acuma ca mie personal nu-mi plac cum arata - in special exteriorul - asta e altceva; interioarele desi nu-s frumoase, sunt bine lucrate/finisate ... am citit mult despre ele si nu m-au convins ... deocamdata motoarele lor sunt cam scump de intretinut, iar de vreo 3 ani incoace au bagat si ei CVT-uri pe modelele lor si cu alea iar nu-s de acord ... parerea mea legata de subaru e cam ca cea din bancurile alea cu femeile si barbatii ... adica, o femeie pt un cirnat, ia tot porcul ... cirnatul fiind tractiunea integrala simetrica ... iar porcul e ... subaru ... drumuri bune s-aveti !

  • Kirotractor, miercuri, 19.08.2020 08:34

    @mip: Corectă analiza ta, care explică și de ce prin satul nostru Subaru va rămâne la statutul de *exotic*, spre deosebire de Amerika. ..Unde nici consumul cam mare al motoarelor cu cilindri orizontali opuși nu contează, nici hibele lor recurente uneori, că garanția+culanța mai funcționează pe la voi. Hibe incluzând dieselul lor tot boxer, dar și altele pe care în UE și pasionații de WRX-uri (mai ales 2.5 boxer) le-au simțit pe propriul portofel. Concluzia mea rămâne însă aceeași: japonezele deasupra tuturor! ...Până le-or detrona coreencele:-)

  • cosmin dicu, miercuri, 19.08.2020 13:34

    https://www.subaru.com/vehicles/forester/index.html/FOR-compare-wrapper-modal Kirotractor si MM-preturile sunt cele de care va ziceam!!! Aveti link care va dovedeste cu configuratorul Subaru SUA!!! Varianta romanaeasca e cu e-boxer si e 3/4 nivel echipare!!! Daca scazi e-boxerul si revii pe motor termic,probabil pretul ar cobori pe la 32-33k. In SUA-dupa cum se vede in link ,a treia varianta de echipare(din 5)e 29k dolari iar a patra 31k. Cea de la noi e undeva intre ele. Dar si la ei mai poti pune optionale de cateva mii de dolari/euro. Daca pui ca au fabrica in SUA+costuri de aducere/comercializare in Europa=aia e diferenta...MAXIM 10-15% Aveti totul in link,configurati similar si convingeti-va!! Nu mai induceti lumea in eroare! Multumesc!

  • alex, miercuri, 19.08.2020 15:44

    @aha relativ la punctul 3, cei 1800m de rulaj electric ajuta in orasele aglomerate unde in perioadele aglomerate viteza medie scade si sub 10km/h.

  • mip, miercuri, 19.08.2020 23:44

    @Kiro... "jnapele ie mai bune ?" banui ca vrei sa zici ca te referi doar la un capitol: fiabilitate ... daaar, nu toate jnapele " ie fiabile " ... in virf e tayoda, apoi vin hailalti care cum apuca ... mazda, subaru, honda, suzuki, mitsubishi, nissan ... daca ai in vedere alte criterii de comparatiune sti si tu ca sunt cam codasi ... in fine ... coreenele ... sunt de bagat in seama ca au garantii mult mai bune (5 vs 3 ani), la interior au materiale si aspect mai frumos, fiabilitatea lor e pe la nivel de mazda sau subaru, peste misti, suzuki ... unde pui la socoteala ca se vind la preturi f bune, cu finantari serioase (0-1% vs 3-5% la jnapchi)... de aia am trecut pe mina lor ... subaru se vinde, asa cum am zis, datorita "cirnatului" numit tractiune integrala simetrica ... mi se pare cam bizar de ce multa lume cumpara, pt ca am vazut multe cazuri care au avut un suby in fam si apoi nu au mai renuntat la ele, macar ca era destul de scumpa masina, finantarea, intretinerea si reparatiile ... dar ... fiecare e cu piticotii lui ... drumuri bune sa ai !

  • 8746578234, joi, 20.08.2020 14:57

    salut @mip de curiozitate, ce model de coreanca ai ales? stiu ca tu erai cu jeep mai demult...banuiesc ca tot ceva SUV, nu? multam!

  • mip, sâmbătă, 22.08.2020 03:26

    @8746578234 ... hm ... ma faci sa zimbesc ... de ce ? pt ca nu am ales ... a fost o intimplare ... am gasit o Hyundai Santa Fe XL in configuratie Limited AWD cu motor V6, cu 6 locuri ... fabricata in 2017, am cumparat-o in aprilie 2019 ... o poti vedea pe canalul meu de youtube ... mip-mix channel ... atit ca tot ce am postat acolo e cu explicatii in engleza ... pe scurt ... imi trebuia o masina mai mare, pt un spatiu de incarcare mai mare (iesiri in camping, excursii, etc.), cautam ceva de gen gmc yukon sau chevy tahoe dar sotia nu a vrut datorita dimensiunilor f mari ... necesare pe drive ca sa incapa 2 masini :)) dupa multe cautari si descurajari ... am gasit o Santa Fe si nu eram convins s-o iau, concesionarul mi-a aratat-o si pe asta ... ne-a placut, ne-a facut un pret de nerefuzat (mai mic cu vreo 15.000$ fata de una 2019), am pierdut un an din garantia de baza a masinii ... Jeep Wrangler sau Grand Cherooke(in special modelul fabricat intre 1999-2004, sau cele de dupa 2012) sunt preferatele mele ... in 2015-2017 gaseam Grand Cherooke sub 1.000 km, la rabaturi fff bune (aproximativ 35.000$ fata de 40-42 de mii inainte de taxe) ... dar nu am avut tupeul sa ma infig ... ca ar fi trebuit sa vind una din cele 2 pe care le aveam atunci si as fi pierdut cam mult la pret ... apoi din 2018 nu am mai gasit asa oferte faine; Wrangler e fff scump si de nou si de uzat ... am mai scris pe aci ca in America de Nord e masina care pierde cel mai putin in timp raportat la valoarea de nou ... Jeep ramine deocamdata o dorinta ... am mai multe piste si variante ... dar mai astept; acum au scos si Gladiator ... e o masina practica si interesanta, desi nu prea frumos ... multumesc de intrebari, scuze ca am lungit-o ... drumuri bune sa ai !

  • pretu corect, joi, 03.09.2020 19:38

    Pentru a compara preturile USA cu EU trebuie sa luam abacul: $ 25k pret baza in USA+ minim 3000$ transport (nu se fabrica decat in USA si JPN, depinde de unde vine, unde se descarca si unde se livreaza , cine asigura etc) si ajungem la minim 28 k DDU, mai degraba 28,5:). Adaugat 10% taxe+ manipulare, comisioane = 31,5k. Cum nu este reprezentanta oficiala SUBARU, mai puneti 500 coco middlemanu'! Ajungem astfel la 32k, fara TVA sau cca. 38k US$, TTI. Faceti voi transformare in Euro. Alta-i intrebarea: daca are masa 1,55 tone conform fisei, cum ajunge la "un suv de aproape 2,2 to"in articol?