Tinuta de drum
Traseul pe care am condus noul Subaru Crosstrek a fost destul de scurt, dar ne-am făcut o idee despre ținuta de drum a modelului nipon. Suspensia este confortabilă și amortizează foarte bine denivelările din asfalt, chiar și limitatoarele de viteză.
Pe viraje, mașina este controlabilă, dar nu îți pot spune mai multe pentru că toate exemplarele de test au fost încălțate cu anvelope de vară, iar afară temperatura era de un grad Celsius și condiții de iarnă. Așadar, nu am putut forța puțin pentru a vedea dacă subvirează sau nu.
De menționat că vine echipată cu un sistem Active Torque Vectoring (vectorizare a cuplului), care reduce subvirarea și supravirarea.
Din fericire, oferă încă din standard un sistem de tracțiune integrală Symmetrical AWD, care deja are o grămadă de fani. Acestea fiind spuse, nu am simțit în nicio clipă o pierdere de aderență sau tracțiune, nici chiar pe mica porțiune de off-road.
Aici, suprafața de rulare era acoperită cu zăpadă și frunze, dar am pus sistemul X-Mode pe configurația Snow/Dirt, iar mașina a înaintat fără probleme. Garda la sol care măsoară 220 de milimetri mi-a dat destulă încredere încât să trec fără probleme prin vaduri și peste pietrele mai înalte.
Unghiul de atac măsoară 19.3 grade, cel de degajare 31.2 grade, iar unghiul de rampă este de 20.8 grade. Dacă te gândești să tractezi ceva cu noul Crosstrek, o poți face liniștit având în vedere că are o capacitate de tractare de 1.270 de kilograme.
Pe lângă Normal și Snow/Dirt, sistemul X-Mode mai are un mod numit Deep Snow/Mud. Dacă îl selectezi, mașina va dezactiva ESP-ul pentru a nu risca să rămâi împotmolit.
nimic de comentat, nici macar pretul, pare masina perfecta insa cu 2 neajunsuri - Lineartronic, sau CVT sau moartea pasiunii pe înțelesul tuturor. - motorul de 2 litri si doar 136 cp, pai alea vechi aveau 150CP acu 15 ani. ce facem gogule ?