Calitate / Pret
Tivoli nu e deloc o mașină proastă, așa cum ar putea să-ți spună orice "pasionat" care n-a testat niciodată altceva în afară de propria mașină. E chiar o surpriză plăcută în zona SUV-urilor mici. Din două motive: unul e legat de oferta de dotări și opționale pe care le are în portofoliu noul Tivoli, iar celălalt de prețul excelent la care poți pune mâna pe o astfel de mașină.
Îți poți cumpăra un Tivoli de la o sumă care trece cu puțin peste 15.000 de euro, iar la 18.000 de euro dai de mașina pe care a avut-o Automarket.ro în test: un 1.6 benzină de 128 de cai putere combinat cu o cutie manuală. Există patru niveluri de echipare pe Tivoli, iar mașina din imagini dispunea de dotările celui de-al treilea nivel. Și ce dotări!
Ai 7 airbag-uri, din care unul pentru genunchi. Ai climatizare automată cu reglaj pe două zone. Ai conexiune cu telefonul prin Bluetooth. Ai 4 geamuri electrice, cruise control, încălzire în scaune, senzori de presiune în pneuri și lumini de zi LED. În principiu, ai cam toate elementele de confort de care are nevoie de un șofer decent, fără nevoi pretențioase. Dacă ne întrebați pe noi, am mai fi montat pe mașină, pentru 1000 de euro în plus, un display touchscreen care înlocuiește ecranul destul de spartan pe care l-am avut noi pe mașina testată și care oferă atât navigație full-Europa, cât și cameră de marșarier. Cu alți 500 de euro avem și jante de 18 inch care-i schimbă aspectul lui Tivoli în bine. Pentru cutia automată semnată de japonezii de la Aisin și pentru sistemul de tracțiune integrală e nevoie de alți 3000 de euro, dar vă recomandăm cu multă căldură cutia manuală. În acest caz, e mult mai sinceră și mai potrivită situației.
În cazul în care v-ați întrebat, sunt dotări ceva mai bogate decât cele ale lui Duster, iar prețurile opționalelor sunt apropiate de cele ale SUV-ului Dacia. În ecuaţie intră însă şi noul Suzuki Vitara, o maşină care costă cam cât Tivoli atunci când ne uităm pe lista de preţuri. O alternativă destul de serioasă atât la Duster, cât şi la orice alt SUv din segment.
Aflat la intersecția dintre zona utilitară a SUV-urilor mici și aspectul fashion promovat în ultima vreme de mărcile de tradiție, Tivoli are avantajul unui preț excelent în raport cu dotările. Iar ăsta ar putea fi un plus consistent pentru cei care vor să cumpere o mașină simplă, nu una de statut.
Design italienesc, ca numele masinii