Motor / Transmisie

4.0

Pe lângă faptul că poate fi comandată în două variante de caroserie, Skoda Superb este una dintre acele mașini care vrea să fie plăcută de toată lumea. Nu face discriminări.

Gama de motorizări este diversificată, în sensul că include atât propulsoare pe benzină și diesel, dar și unități care sunt pe placul "verzilor". Adică mild-hybrid sau chiar plug-in hybrid. Aceasta din urmă poate fi comandată acum, în premieră, și pe variantă hatch, în trecut fiind rezervată doar pentru varianta Combi.

Mașina testată de noi nu a fost una PHEV. Sub capotă s-a regăsit un motor termic, mai exact un 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 265 de cai putere și 400 Nm cuplu, disponibil între 1.650 și 4.350 de rotații pe minut.

Desigur, 265 de cai putere sunt mai mult decât suficienți pentru o mașină de familie. Tocmai pentru că nu vorbim despre un model cu valențe sportive, cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați.

Accelerările sunt destul de progresive. La tot acest comportament contribuie și transmisia automată DSG, cu 7 rapoarte. Trecerile prin treptele de viteză sunt rapide și line (deși uneori este nehotărâtă, mai ales în oraș), astfel încât turațiile să fie întotdeauna sub 2.000 rpm, pentru un consum cât mai redus.

Vor fi și momente în care consumul nu va fi una dintre grijile tale, tocmai de aceea ai la dispoziție și un mod de rulare Sport. Acesta iuțește puțin cei 265 de cai putere, crește turațiile motorului și menține mai mult treapta de viteză.

Pentru un plus de siguranță, mai ales atunci când condițiile meteo nu sunt cele mai strălucite, această motorizare vine în compania unei tracțiuni integrale.

  • nsrei, vineri, 14.03.2025 11:08

    oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...

  • Seriff, vineri, 14.03.2025 12:01

    @nsrei, ai ramas in urma, masina merita banii, focus RS nu se mai fabrica de ceva timp, zi-mi tu un sedan de astfel dimensiuni cu 265 de cai mai ieftin.

  • ds, vineri, 14.03.2025 13:41

    Poate să adapi calu' lu' Georgescu, că RS nu se mai fabrică din 2018...

  • mult, mult prea scumpă, vineri, 14.03.2025 15:50

    pentru ce oferă!

  • Andrei, vineri, 14.03.2025 16:06

    Mult pentru o Skoda, iar motorul de 265CP e o risipa, sasiul nu ii face fata decat pe drumuri drepte. Skoda merita atunci cand ai nevoie de spatiu si dotari de baza si asteptari realiste de la sasiu, care e sub un VW.

  • eu, vineri, 14.03.2025 16:08

    usor invechit conceptul pentru 2025. majoritatea producatorilor au renuntat la sedan. insa avantajul major al superbului e ca doar arata a sedan, in timp de deschiderea portbagajului e larga si practica, cu tot cu luneta, ca la octavia. si desigur, faptul ca per total a fost mereu si inca este o masina foarte solida si fiabila, bine primita si apreciata de public. toate astea nu sterg insa imaginea de invechit, ca si concept. daca ai peste 50 ani si esti foarte conservator in preferinte si sobru/discret in atitudine, superb sedan ar putea totusi sa ti se potriveasca manusa. personal, daca ar fi sa am nevoie de o masina atat de ... interminabila interior/exterior, as alege versiunea combi. cine are combi stie ca marginea aia joasa de incarcare face totii banii.

  • grila aia, vineri, 14.03.2025 18:11

    parcă e Gheorghe Doja după ce a luat o sapă în dinți la răscoală

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 18:31

    Făn-eu, cum talanga lui Hector se face că reproduceţi cu toţii (nişte voi…cunoaştem prea bine marfa!) aceleaşi şabloane, pardon, axiome? Coane, ascultă-l pe moşu’ : măcar când şi când, mai variaţi şi voi (nu doar cu mândrele). “Ştiţi” voi (şi vă daţi şi sentenţioşi-incontestabili-inatacabili) că sedanul (sau coupé-ul) n-ar mai fi de actualitate, că s-ar preta doar “bătrânetului”…M-hm! Unde/cum se constată sau cine stabileşte? “Realiştii” de pe L14?! Nu, mulţumim! Preferăm să cercetăm…piaţa (unde închipuirile/samavolniciile voastre n-au sens/valoare nici ca hârtie igienică). Neîndoielnic fiind faptul că, în general, piaţa (nici n-ar mai fi nevoie să precizez: Globală…) va preţui (ba încă multă vreme!) forma de caroserie consacrată ((iar amatorii de senzaţii sport, totodată…cunoscătorii, vor miza tot pe coupé – plus Otto, plus, desigur, “manuala” – da, biiine, “joacă sârba în trei pedale”…aşa, şi?! / joacă direct pe creierii (nu şi creiere :D) voştri (Stângo-îmbâcsiţi – ca să continui ideea din paranteza anterioară) sau ce??)). PS. Şi bagă odată în craniul cela de granit al tău că…autovotarea (fidelă manierei “subtile” psihologic “Nu multă, ca să nu bată la ochi, dar neapărat rapidă”) nu ţine loc de popularitate (başca instituţională), de argumente nici atât… Deci nu-ţi mai irosi timpul: ia pulpa!

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:51

    Pentru cine crede că mă exprim încifrat-ezoteric: “L14” = B-dul Libertăţii nr. 14 (Bucureşti). Iar cine n-are idee ce reprezintă să efectueze un “sărci” pe “goagăl” (:D) şi va afla negreşit (sursa unică, standardizată, a tuturor belelelor noastre sociale şi naţionale…).

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:59

    PS. Libertăţii…Ca să fie ironia completă (întru încununarea sorţii noastre – totuşi, care este intriga din “Terminator 2” ?...”No Fate”).