
Motor / Transmisie
Pe lângă faptul că poate fi comandată în două variante de caroserie, Skoda Superb este una dintre acele mașini care vrea să fie plăcută de toată lumea. Nu face discriminări.
Gama de motorizări este diversificată, în sensul că include atât propulsoare pe benzină și diesel, dar și unități care sunt pe placul "verzilor". Adică mild-hybrid sau chiar plug-in hybrid. Aceasta din urmă poate fi comandată acum, în premieră, și pe variantă hatch, în trecut fiind rezervată doar pentru varianta Combi.
Mașina testată de noi nu a fost una PHEV. Sub capotă s-a regăsit un motor termic, mai exact un 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 265 de cai putere și 400 Nm cuplu, disponibil între 1.650 și 4.350 de rotații pe minut.
Desigur, 265 de cai putere sunt mai mult decât suficienți pentru o mașină de familie. Tocmai pentru că nu vorbim despre un model cu valențe sportive, cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați.
Accelerările sunt destul de progresive. La tot acest comportament contribuie și transmisia automată DSG, cu 7 rapoarte. Trecerile prin treptele de viteză sunt rapide și line (deși uneori este nehotărâtă, mai ales în oraș), astfel încât turațiile să fie întotdeauna sub 2.000 rpm, pentru un consum cât mai redus.
Vor fi și momente în care consumul nu va fi una dintre grijile tale, tocmai de aceea ai la dispoziție și un mod de rulare Sport. Acesta iuțește puțin cei 265 de cai putere, crește turațiile motorului și menține mai mult treapta de viteză.
Pentru un plus de siguranță, mai ales atunci când condițiile meteo nu sunt cele mai strălucite, această motorizare vine în compania unei tracțiuni integrale.
oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...