Consum

4.5

Pentru motorizările diesel pe care le-am condus noi, Skoda declară un consum cuprins între 4.9 și 6.1 litri/100 de kilometri. Traseul nostru a însumat circa 140 de kilometri de drumuri naționale, pe alocuri virajate, și porțiuni de autostradă.

Cu motorizarea de 2.0 litri TDI și 150 CP am obținut un consum cuprins între 6.0 și 6.4 litri/100 de km. Apoi, am luat versiunea cu 193 CP și tracțiune integrală, iar consumul nu a fost cu mult mai mare: între 6.6 și 7.1 litri/100 de km.

Cu mențiunea că de această dată traseul a fost mult mai scurt: cam 50 de kilometri în total. Așadar, dacă am fi testat versiunea cu 193 CP pe același traseu cu versiunea de 150 CP, eu cred că am fi reușit un consum identic sau măcar foarte apropiat.

De curiozitate, versiunea pe benzină, cu 265 CP și tracțiune integrală, a consumat în jur de 8 litri/100 de km. Asta așa, să îți faci o idee.

Cehii de la Skoda poziționează noul Superb alături de modele ca Alfa Romeo Giulia, Peugeot 508, Mazda 6 și, dacă ar fi să forțăm puțin intrarea în segmentul premium, BMW Seria 3.

Pentru motorizarea 2.2 JTDM, cu 210 CP și 4x4, de pe Giulia, Alfa Romeo declară un consum de 5.4 litri/100 de km. Eternul 1.5 BlueHDI, cu 130 CP, al lui Peugeot 508 consumă 5.5 litri/100 de km, iar BMW 320d, cu 190 CP, consumă 5.2 litri/100 de km.

Mazda6 este disponibilă numai alături de motorizări pe benzină. Spre exemplu, unitatea de 2.5 litri cu 194 CP consumă 7.4 litri/100 de km. Nu am uitat nici de Volkswagen Passat break, disponibil și el cu această configurație și cu un consum mediu de 5.9 litri/100 de kilometri.

  • Nick, joi, 20.06.2024 09:53

    Varianta 2.0 diesel de 150 cp este cea mai fiabila in concernul VAG, iar cea de 190 cp consuma ulei. Nu poate concernul VAG fara lacune....

  • Trilulilu, joi, 20.06.2024 10:15

    Nu înțeleg de ce ați testat o motorizare extrem de bine cunoscută și nu v-ați îndreptat atenția către 1,5 mh.

  • DanG, joi, 20.06.2024 10:37

    Motorul de 150 de cai ar fi fost suficienti si pe Superb si pe Passat daca nu le lungeau cu 14 cm si puneau 150 kg in plus pe ele, degeaba au marit cuplul cu 20 Nm, cu fizica nu te joci asa de usor. Vorbim de ecologie si salvarea planetei, dar facem masini tot mai mari, consumul se scade in primul rand prin reducerea greutatii. Mie imi place cum arata acest Superb, din punctul meu de vedere este mai ok decat Passat, daca este si mai ieftin atunci cei de la VAG au luat niste decizii ciudate. Generatiile de dinainte erau destul de diferite, Passat-ul mai scurt oferea o senzatie mai placuta pe viraje si un design mai sobru, mai serios, in timp si Superb venea cu un spatiu mai mare dar materiale mai slabe la interior. Am preferat mereu Passat-ul, am facut drive test cu ambele si m-am decis pe nemti. Acum le-au bagat una in alta. Sunt curios de primul test comparativ. P.S. Nu inteleg comparatia cu seria 3 si Giulia, cele doua modele sunt intr-o liga a lor prin simplul fapt ca au tractiune spate si cred ca se adreseaza unui altfel de public. Nu stiu cine pune pe lista de cumparaturi Giulia cu Superb :-) E ca si cum merg la restaurant si ma decid in snitel cu cartofi si fructe de mare.

  • DanG, joi, 20.06.2024 10:40

    Am uitat sa mentionez, felicitari pentru articol!

  • Andrei, joi, 20.06.2024 10:43

    Masina banuiesc ca e tot o barca pe sosea, de aceea e bine sa fie comparata cu un BMW Serie 3. Nu e de mirare ca 150CP se simt lesinati la 2 tone cu doi pasageri si bagaje.

  • ds, joi, 20.06.2024 11:45

    Să zicem că este o alternativă mai ieftină la 508 sau Passat dar, dacă ar fi să aleg între Superb și competitori nu prea m-aș înghesui s-o aleg. Intredevar, ai loc berechet în spate, este mașină în care poți să stai chiar picior peste picior, dar cam atât. Nici măcar motorul 2.0 tdi nu ma atrage, mai ales. Mai degrabă aș vedea-o că mașină de serviciu pentru ceva directorasi pe la multinaționale, ceva ceo pe la vreo firma. În rest, de ce aș lua așa ceva? Mai ales că intră intr-un segment de preț in care ai destule oportunități. Iar bordul ăla gen riflaj face toți banii. La orașele noastre pline de praf cred că este o nebunie să-l cureți.

  • M, joi, 20.06.2024 11:47

    Mai lasati sintagma asta "Nava amiral" ca e plictisitoare tare. Iar tableta aia din bord e ca o nuca de cocos in perete, pardon, in ochii soferului. In rest o masina ok pentru oamenii de rand, nepretentiosi si care nu-si vor cumpara niciodata o Alfa Romeo.

  • blablabla, joi, 20.06.2024 12:28

    Gata, m-am convins. Nu ai cum sa iei Automarket in serios. Mai intai ni se spune ca aceasta masina trece neobservata, iar apoi suntem loviti in plex cu o nota de 4.5 (din cinci stele) la capitolul Design. Cat despre comparatia cu BMW Seria 3, aceasta nu face decat sa ne arate cat de fanboy Skoda Superb este autorul testului. Si atunci, cum poti atunci sa iei in serios ce zice el? Iar partea mea favorita: "daca te nimeresti la o cursa de acceleratie langa o Alfa Romeo Giulia si un BMW Seria 3". Ba, trezirea! Ce cursa de acceleratie cu Skoda Superb dizal visezi? Se pare ca doar masina s-a maturizat, nu si autorul acestui test.

  • jamal, joi, 20.06.2024 12:37

    ce ne poti spune de DSG?aceleasi probleme banuiesc.pacat ca nu mai au "manuale"...am un mark3,peste 500.000km si nu am ce sa-i reprosez.cand ma gandesc ca niste amici,7 la numar,au avut probleme cu DSG-ul

  • flo, joi, 20.06.2024 13:10

    Peugeot 508 este peste skoda amiral ,ce sa mai vb de BMW.

  • Andrei, joi, 20.06.2024 14:20

    E pacat ca din teama de a nu mai primi masini la testdrive nu iau in serios notarea, si pana la urma nici textul. Le-am atras de multe ori atentia legata de lipsa de profesionalism. Toate masinile au 4.3-4.6, ori asta este hilar.

  • dan_grc, joi, 20.06.2024 18:30

    Cea mai potrivită motorizare din ofertă este clar 2.0 TDI de 193 cai, 4x4, nu trebuie altceva pe această mașină, la un consum foarte bun, se poate și benzină la 265 cai, dar mult mai gurmand . Nu știu cum se comportă mașina, găsesc la fel de nepotrivita comparația cu seria 3 sau Giulia, n-au nicio legătură, în afara faptului ca fac parte oficial din clasa medie, clasare forțată tot de presa auto, pentru că Superb a fost tot timpul mai mare, cu o clasă mai sus, ca spațiu și lungime doar . Oricum Skoda este sus ca brand, a crescut foarte mult, mi-as fi dorit ca și Dacia să ofere un sedan/break nu de nivelul Superb, dar măcar Octavia .

  • Adi, vineri, 21.06.2024 08:11

    Aceasta coaja nu a concurat si nu va concura niciodata cu Alfa Giulia sau cu BMW seria 3, chiar nu e locul ei acolo deloc.

  • Kap, vineri, 21.06.2024 11:22

    Dan, urmează să vedem cele două modele noi de la Dacia, probabil în decurs de un an. Dacă la Bigster nu cred că vom avea parte de surprize, cred că majoritatea suntem curioși cum vor poziționa celălalt model compact, noutate absolută la Dacia, care sper că va avea versiune break și va concura Octavia, mai ales că Lodgy nu avea cifre chiar rele de vânzări.

  • hey, vineri, 21.06.2024 16:13

    @M: masina ok pentru oamenii de rand, nepretentiosi // tu te auzi ce vorbesti? oamenii de rand din Romania, fie ei pretentiosi sau nepretentiosi, au un buget mediu pentru masina circa 5-8 ori mai mic decat costa Superbul, deci pentru care oameni de rand? aia din danemarca sau olanda poate, dar din romania sigur nu. @jamal: DSG-ul s-a imbunatatit foarte mult de-a lungul anilor, in prezent este o cutie fara repros la fiabilitate, mai ales cele facute dupa anii 2018-2019. eu inteleg la ce te gandesti cand zici ca preferi manuala, probabil vrei sa n-ai batai de cap si probleme la DSG, dar oricat de fiabila ar fi manuala, e totusi prea depasita in anul de gratie 2024, e prea "muncitoreasca". mi-ar fi mila pana si de bietii livratori/curieri sa-i torturez cu o manuala.

  • Matei, vineri, 21.06.2024 17:18

    O balena obosită, acum și mai mare și cu televizor pe bord.

  • parere, sâmbătă, 22.06.2024 10:59

    Am condus Superb-ul. Este facuta pentru tarani, exact ca si romanii care vor sa transporte catelul, purcelul si 1/2 din casa in porcbagaj. In rest, tangaj cat cuprinde, este balena la tinuta la drum si materiale o categorie mai jos ca Passat (care nici el nu mai exceleaza la calitate). Se va vinde, pt ca romanul este interesat de cantitate vs calitate. PS DSG-ul mi s-a parut ca se balbaie mai mult in oras ca vechea generatie. Probabil este doar o impresie sau au lucrat baietii aia de la soft mai mult la el ca sa para ca s-au redus emisiile.

  • Fast_and_Curious, sâmbătă, 22.06.2024 15:15

    Am mai avut un comentariu acum ceva timp legat de modul de notare, care nu are niciun sens. Iata ultimele rezultate ale testelor dvs.: - Skoda Superb 4,5 - Renault Rafale 4,5 - Citroen C3 4,1 - Mustang Dark Horse 4,6 - Audi Q8 4,5 - Honda Jazz 4,3 - Subaru Outback 4,4 - Toyota C-HR 4,5 - Geely Coolray 4,3 - Dacia Duster Hybrid 4,3 - Opel Corsa 4,1 - Volvo EX30 4,6 - Suzuki Swift 4,2 - Renault Scenic electric 4,5 - VW Passat 4,6 - Mazda 6 4,5 - Ford Tourneo Courier 4,2 - Mercedes GLC Coupe 4,6 Ar fi bine daca ati clarifica in detaliu modul dvs. de notare si clasificare intr-un articol dedicat pentru ca pur si simplu nu au niciun sens notele dvs.

  • nsrei, miercuri, 26.06.2024 15:21

    combustibil tdi bifat pret 43 de mii bifat tableta de 20" bifat beculete, ledulete bifat aaa tinuta de drum de cacat bifat mult noroc la parcat bifat pentru mine NU e de cumparat bifat

  • andrei, marţi, 02.07.2024 10:26

    de ce nu intra la comparatie cu seria 3? eu asta ma tot gandesc ce sa aleg: seria 3 318i, cu cateva optionale, break normal sau aceasta skoda superb 2.0 tsi 265 4x4 cu mult mai multe dotari. si da, am de carat cu ea, bagaje multe in vacante, 4 persoane tot timpul, mers sportiv. ce sa aleg? alfa romeo clar nu ma uit ca nu incap 4 trolere mari in ea, desi imi place cum arata. 508 nu are motoare potrivite pt mine. mai e si q5 4x4 tdi la acelasi buget. vorbit de masini noi. mazda, kia, hyundai, toyota nu ma uit ca sunt urate si motoare slabe.

  • andrei, marţi, 02.07.2024 11:03

    cum adica 2.0 tsi 265 cp nu este ce v-ati asteptat? este cu 2 secunde mai rapida decat 2.0tdi de 193 cp....