Skoda Octavia facelift

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut6 Style

Interior

4.5

Interiorul este din nou atuul principal al modelului Octavia. Deși este considerat un model de clasă compactă, Octavia este așezată în mod evident la limita superioară a clasei cu cei 4.670 mm lungime și cu ampatamentul de 2.680 mm. Față de versiunea fără facelift, Octavia a crescut cu 11 mm (breakul a crescut în lungime cu opt mm). Iar asta înseamnă că cei mai avantajați vor fi pasagerii din spate. Spațiul pentru picioare pe locurile posterioare este extrem de generos, iar portbagajul este la fel de uriaș cum ni-l aminteam: 590 litri pentru hatchback și 610 litri pentru Combi. Dacă rabatăm bacheta, spațiul de încărcare crește la un volum total de 1.740 litri și poate primi obiecte de până la 2.92 metri lungime.

Feelingul că ești într-o mașină solidă s-a păstrat, calitatea materialelor este excelentă, iar finisările sunt foarte bune. Skoda oferă nu mai puțin de patru variante pentru sistemul de infotaiment, iar versiunea de top primește un impresionant sistem botezat Columbus care vine la pachet cu un display tactil de 9.2 inch și cu butoane capacitive ce simt apropierea mâinii. Grafica este impresionantă, iar volumul audio poate fi modificat acționate prin simpla atingere a suprafeței, Skoda eliminând butoanele fizice sau rotative. Sistemul audio este marca Canton și are 10 incinte acustice.

Mai mult, Skoda continua adăugarea de soluții inteligente pe lista dotărilor Simply Clever, iar Octavia facelift are, de exemplu, un spațiu pentru o sticlă de apă în consola centrală care-și permite să desfaci dopul cu o singură mână, două porturi USB, priză de 230V, spații pentru sticle de 1.5 litri în buzunarelor portierelor și hayon electric.

  • vianu, joi, 23.02.2017 13:59

    sa aduci purtator de cuvinte sa explice designul....pai frate, ai "vorbit" cand ai desenat masina!!!. Las-o sa imi incante ochii si sa-mi spuna ea, ce vrea sa transmita. 'nezaule, ce trist! :(

  • Vlad, joi, 23.02.2017 14:16

    Urat design, pacat de tehnologia bagata in ambalaj

  • scamel, joi, 23.02.2017 14:21

    @AM computerul n-a aratat mai mult de 5,5 llitri la suta. nu e clar. consum mediu, sau nici consumul instantaneu nu sare peste?

  • mircea, joi, 23.02.2017 14:31

    @scamel Singurul consum instantaneu care nu sare de 5.5 litri/100 km poate fi găsit la electrice, unde e constant zero. Litri. Deci cred că e, totuși, foarte clar :)

  • ioi, joi, 23.02.2017 14:38

    Faptul ca farurile dinspre mijloc sunt integrate in linia grilei centrale e chiar ok. In schimb farurile dinspre laterale sunt ca nuca in perete. Parca sunt niste abtibilde patrate lipite pe caroserie, ca un petec sau ca si cum nu ar fi stiut cum sa umple golul si au zis "Hai sa punem un bandaj, poate se vindeca" :-P

  • ioi, joi, 23.02.2017 14:39

    erata pansament, nu bandaj

  • Alex, joi, 23.02.2017 14:57

    Daca renuntau doar la "mustati" zic ca ar fi aratat de 1000 de ori mai bine. Nu sunt convins nici de spate, acum parca stopurile sunt subiectiv mai mici. Este posibil sa o fi facut-o intr-adins mai urata decat Golf ca sa sporeasca vanzarile celui din urma. Nu vom sti niciodata care a fost procesul de creatie. De obicei bagi designul final intr-un workshop. Ma indoiesc sa nu fi fost obiectii acolo. Meh...

  • eee, joi, 23.02.2017 14:59

    ma intreb cum ar arata fara farurile laterale ... sa le aiba doar pe alea de langa grila ...

  • hazard, joi, 23.02.2017 15:08

    asa urata face toti banii

  • doncarlo, joi, 23.02.2017 15:53

    Deci referitor la notare. Face 0-100 in 8.6s si primeste 4.5. Megane face suta in 10s primeste tot 4.5 (megane sedan pt 10.5s primeste 3.5 puncte) Octavia e peste megane din toate punctele de vedere si totusi primeste un scor general chiar si sub megane sedan?

  • dumy78, joi, 23.02.2017 16:11

    pun pariu ca intr-un an o sa-i faca facelift si o sa ajusteze farurile dinspre laterale......

  • ignis, joi, 23.02.2017 16:12

    @doncarlo Nu văzuși că primi doar 3 stele la design pentru că-i urâtă la față? Când 9 oameni din 10 îți spun că farurile alea sunt ca nuca în perete (sau politically correct - "nu a fost inspirat"), poate este chiar așa.

  • Andrei, joi, 23.02.2017 16:33

    Scumpa, dar cand vad ca o Corolla Sol 1.4 Diesel este 24.500 euro cu Tva, parca nu mai e atat de scumpa. Deci se poate si mai rau :) O masina care vinde o gramada pentru flote, foarte echilibrata ca motoare, transmisii, interior, spatiu, valoare de revanzare etc De vazut in realitate cat de ochioasa este :)

  • xxx, joi, 23.02.2017 16:36

    Un plus au scos ornamentul ala oribil cromat de pe panourile ușilor din fata. Totuși designul a îmbătrânit, 4x4 rămâne o dotare inutila, dar după mine rămâne cea mai buna in segmentul ei.

  • Stefi, joi, 23.02.2017 16:43

    Daca n-am iesit in strada si pentru asta, uite ca au scos-o! :)

  • Andy, joi, 23.02.2017 17:03

    Inspiratia farurilor probabil ca a fost vechea generatie E Class, unde erau rezultatul era mai fluid si erau integrate mult mai bine in linia caroseriei. Octavia ramane o alegere foarte buna, mai ales ca spre deosebire de un sedan clasic, portbagajul ala imens are datorita haionului o gura de incarcare pe masura. Pacat ca partea inferioara a portbagajului nu formeaza o suprafata plana cu partea superioara a spoilerului spate, astfel ca trebuie sa faci ceva sport ridicand bagaje mari si grele. Ergonomie excelenta, asa cum Skoda ne-a obisnuit in ultimii ani. Vad ca redactorii lauda si materialele, ceea ce e un mare plus pentru un model Skoda. Se pare ca la capitolul respectiv a depasit producatorii japonezi gen Toyota sau Nissan. E interesant cum dintr-o verisoara mai ieftina a Golf-ului (destinata mai mult pietelor Europei de Est), Octavia ajunge sa aiba sau sa depaseasca chiar preturile respectivului. Per total e un facelift reusit si probabil ca va avea si vanzari. Sa nu uitam ca Skoda a terminat 2016 cu 1.1 mil auto vandute. In Europa 654k unitati, 4.36% cota de piata. Restul sunt vandute pe piata chineza - 330k unitati - si in spatiul ex-sovietic.

  • ioi, joi, 23.02.2017 19:00

    Cum sunt unii care si-au cumparat spoiler fata de GTI sa-l puna pe Golf 5 normal, asa o sa-si ia unii proprietari de Skoda Octavia 3 FaceLift, spoilerul de pe Octavia 3 ante-FL, ca sa arate mai bine :-P P.S. Tehnic, masina e ok.

  • Coco, joi, 23.02.2017 20:02

    O mașină foarte bună care își arată maturitatea. În variantele de motorizare pe benzină 1.0 TSI și viitorul 1.5 TSI EVO reprezintă alegerea optimă a momentului la mașini de familie.

  • ctincristi, joi, 23.02.2017 22:23

    Ce si-a dorit dintotdeauna romanul de la masina, in general, decat sa emane agresivitate pe autostrada, pe banda 2 din 2, dand flash-uri? "În ceea ce mă privește, vă pot spune că noua Octavia arată mult mai bine în realitate. Pozele nu îi fac dreptate. Cu luminile de zi aprinse (benzi LED subțiri amplasate în partea de jos a blocului optic), mașina chiar arată agresiv atunci când este în spatele tău pe autostradă".

  • Luc, joi, 23.02.2017 23:15

    Cine imi poate explica de ce pretul acestei masini (acelasi motor, aceeasi cutie, etc) e mai mare cu cel putin 10.000 euro in Germania? La fel, Golful 2.0 150 Highline testat de Automarket, 22.400 Euro....cu aproape 10.000 mai mic decat in Germania. Intreb deoarece pretul unei Fabia 1.4 tdi DSG7 in echiparea Style e aproape 22.000 euro in Germania. Inteleg ca e vorba si de puterea noastra de cumparare, dar totusi....

  • Anonim, vineri, 24.02.2017 07:49

    Detin o Skoda Octavia 3 cu aceasta motorizare ce pot sa spun dupa 3 ani de utilizare si 50.000 de km facuti . Este o masina foarte spatioasa , confortabila , facuta pentru autostrada motorul si cutia de viteze sunt grozave am un consum redus de motorina . Desigur ca la orice masina au mai fost si mici probleme mecanice rezolvate in garantie dar una peste alta sunt multumit de masina . Recomand aceasta masina cu siguranta au mai rezolvat si din bolile copilariei ca sa zic asa . Singura problema ramane pretul mai ales la varianta de echipare de varf si ceva optionale bifate va duce masina pe la 25000 de euro .

  • Luc, vineri, 24.02.2017 10:09

    Care e explicatia pentru care acest model e cu 10.000 de euro mai scump in Germania (exact aceeasi masina)? La fel si golful 2.0 tdi highline prezentat intr.un articol precedent, 22.500 euro, cu 10.000 mai ieftin decat in Germania.

  • @Anonim, vineri, 24.02.2017 10:26

    Cat e de "redus" consumul ala de motorina si la ce viteza? Ca si eu la 230cp, la mers de 60-80km/h obtin 5.8l/100km

  • cosmin, vineri, 24.02.2017 11:19

    Salut Doncario! De unde pana unde Megane nu se compara cu Octavia?! Singurul lucru la care nu se compara e gama de motorizari.Atat! Restul e subiectiv. Ca idee,varianta testata de Automarket de 2l tdi cu 4x4 in varianta Style,nu e 24000euro decat daca e fara restul optionalelor la care Megane ajunge sa coste 24000. Asa ca Megane full e 24-25000maxim cu tot ce se poate pune pe el.Cu discount,il iei probabil pe la 22000. Skoda,echipata cu ce are Meganul pe el,se duce clar in 28000!Configureaz-o singur si vezi! Sa spunem ca ai 2-3000euro in plus datorita 4x4 si DSG-ului si celor 20CP in plus dar restul....pana la 22000?! Nu mai dezinforma te rog! Renault vinde global mult mai bine decat Skoda si chiar si in Europa,chiar daca Skoda merge f.bine de 4-5 ani. Referitor la Octavia-e un bestseller se pare dar e singura masina sedan compacta care vinde in Europa,in rest nimeni nu vinde sedanuri compacte la un nivel la care sa dezvolte un produs special pt.clasa asta.

  • Andi, vineri, 24.02.2017 12:15

    Quote: "propulsorul 2.0 TDI de 150 CP asociat cu cutia automată DSG cu șapte trepte și tracțiune integrală. Este combo-ul perfect pentru piața din România" End Quote Inteleg ca incepe romanul sa se trezeasca si sa aprecieze automatele, dar cred in continuare ca mare parte din piata prefera manualele.

  • bughy, vineri, 24.02.2017 13:22

    dealerii vor avea oferte foarte bune la mașini din stoc.

  • Alex, vineri, 24.02.2017 13:32

    Octavia vinde bine pentru ca primesti foarte multa masina pentru banii dati. Este o masina foarte spatioasa si bine compartimentata. Mult spatiu pentru absolut toti pasagerii si un portbagaj imens cu o gura de incarcare uriasa. Are multe spatii de stocare peste tot. La configurare poti alege dintr-o multitudine de motoare, atat pe partea diesel cat si benzina. Daca va uitati pe forumul detinatorilor VAG veti vedea ca generatia de TSI disponibila si pe Octavia este una reusita. Nu se mai strica distributia si nici nu mai mananca ulei. TDI-urile merg bine de asemenea. Un alt plus este reprezentat de cele foarte multe optiuni disponibile atat pentru confort cat si pentru rulat sportiv sau siguranta. Inca un plus: 4x4 si DSG atat in combinatie cu TSI cat si DSG. De condus, se conduce bine iar interiorul este bine finisat, cu materiale bune (pentru nivelul acesta de pret). Singurul minus al acestui facelift este designul frontal. Generatia preFL arata bine din fata, aceasta nu. Octavia este comparata cu Focus, Astra, Mazda3, Megane doar prin incadrarea in clasa compacta. Dar Octavia, prin dimensiunile interioare se aseamana cu Mondeo, Insignia, Mazda6, Talisman. Aici este castigul Skoda.

  • Danulian, vineri, 24.02.2017 19:11

    O masina mult supraapreciata la noi, care exceleaza doar la capitolul spatiu...Tinuta de drum este ok daca iti place sa te dai cu caruta, calitatea nu se compara cu a modelelor din firma mama (normal ca e un logan pt wv), consum de ulei la tsi uri, mai nou si de lichid de racire....lufturi intre elementele caroseriei din fabrica care nu se pot rezolva pe garantie, scaune mediocre tari si fara sustinere laterala, etc. Si vb din proprie experienta, in ordine am detinut asa: Octavia 3 1.2 tsi elegance cu ceva optionale, luata din reprezentanta, Octavia 2 rs tdi sh cu km fara numar 172 k in bord si vreo 250 k reali si Octavia 2 fl 160 k 1.8 tsi dsg (asta in 6 luni m a terminat....consuma ulei in draci pb recunscuta in service uri). Masina asta e o gluma proasta, care costa mai mult decat face. Sa dai 20000 e pe asa ceva tb sa ai probleme la mansarda...nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar cam asa stau lucrurile...desi sunt putini care recunosc ca sunt slabe.

  • alexis, sâmbătă, 25.02.2017 11:16

    o masina slaba, la un pret umflat pt a aduce un profit cat mai mare firmei mama. Calitate indoielnica la super pret. In afara de imagine de marca si spatiu, nu are absolut nimic in plus fata de competitori chiar dc e cotata mai bine de presa auto. Alegeti doar comentariile pozitive?

  • lulu, sâmbătă, 25.02.2017 21:45

    @Luc - e simplu sa-ti dai seama ca ce se vinde in est au alta calitate care se simte la buzunar dupa 120-140000 km. De la nemti cand o iei la mana a doua tot cu km astia o mai tii inca pe atat.

  • Prince Mohamed Parish Vounthe, duminică, 26.02.2017 23:29

    da intru adevar din fata desingului noii skoda octavia 3 restilizata " intru adevar "Se aseamana izbitor cu "Actuala Limuzina Germana" vechiul mercedes benz "E" class modelul 2012 dinaintea falceliftului acestuia" Oricum "Urmatoarea "berlina"ceheasca "Skoda "Octavia 4 sedan"care va sosi in toamna anului 2019 " va fii putin mai mare decat modelul curent testat "de Automarket cel din foto cu motor diesel 2.0 L TDi[140 cp] Bravo si felicitari echipei Automarket! Reusit test ! (y) (y) :-)

  • @danulian, marţi, 28.02.2017 11:58

    mama da o zici de parca te astepti la japonezele anilor 90 :)). Iti iei o skoda anii 2020 aproape. Obisnuiestete cu (lipsa) calitatea

  • mariusmm, miercuri, 01.03.2017 11:18

    arata oribil din fata

  • cacat, duminică, 05.03.2017 04:34

    octavia arata la fel ca rpima adica oribila

  • Steven, joi, 16.03.2017 01:05

    acest facelift indraznet si agresiv este formidabil, nu e asa Kirotractor? Vai de capu tau! Ce gusturi ai, ce cunostiinte despre design ai....