Skoda Kodiaq

Tinuta de drum

4.0

Așa cum spuneam și la începutul acestui test, Skoda a ales ca loc de desfășurare a testului cu noul Kodiaq drumurile virajate și înguste din Palma de Mallorca. O alegere oarecum neinspirată pentru un SUV care nu caută să demonstreze trăsăturile sale sportive.

E cât se poate de clar că ruliul este prezent și că garda la sol mai înaltă face din Kodiaq o mașină care nu agreează foarte tare virajele luate cu aplomb. Sistemul 4x4 își face însă datoria și te ține pe drum, păstrând o aderență bună. Nu vă așteptați însă la escapade curajoase în off-road, chiar dacă există un mod Snow, care vă garantează mai multă aderență, și un asistent la coborâre. Kodiaq e bun pe un drum forestier, pe unul accidentat, dar nu mai mult.

Suspensia este calibrată pentru a oferi confort. Absoarbe foarte bine denivelările și nu pare zgomotoasă. Dacă alegeți însă un set de jante de 19 inch, ea ar putea să fie ceva mai prezentă, mai ales când rulați în modul Sport.

Pentru cei care au câțiva bani de cheltuit pe opționale, Skoda oferă și sistemul Dynamic Chassis Control, adică amortizoare adaptive. Și acestea contribuie la diferențierea clară a modurilor de rulare Normal, Sport și Comfort.

Direcția nu oferă feedback, însă rămâne ușor de manevrat la viteze mici. În modul Sport precizia sa se îmbunătățește, însă feeling-ul este în continuare unul artificial.

  • Stefan, vineri, 25.11.2016 11:00

    stiam ca DSG-ul are 7 trepte

  • Dudu, vineri, 25.11.2016 11:19

    @stefan Pe varianta 4x4 e DSG6 iar pe 4x2 DSG7. Cel putin la varianta pe benzina, la diesel nu stiu 100%. Asa e si la Seat Ateca.

  • bogdanm, vineri, 25.11.2016 11:25

    @Stefan Cutia DSG cu 7 trepte este disponibilă pe motorizările diesel și pe TSI-ul de 180 de cai putere.

  • scamel, vineri, 25.11.2016 11:27

    foarte profana comparatia. in germania pleaca de la 25.5 KE. si e normal Kodiac fiind cu 20 cm mai lung decat Tiguan se poate considera ca face parte din clasa superioara.

  • Andy, vineri, 25.11.2016 12:15

    @Scamel In Gemania Tiguan pleaca de la 26.575 Euro, deci e clar mai scump, la fel cum si Golf-ul e mai scump ca Octavia. Skoda ofera mai multa masina ca dimensiuni la preturi mai mici. Pare o masina reusita per total. Nu ma omor cu design-ul bordului, care desi e foarte ergonomic, pare invechit vs modele concurente gen Kadjar sau Sportage. Nu mai zic de viitoarele CR-V si CX-5, insa acolo avem preturi mai mari, la nivel de VW. Ateca arata mult mai bine la interior, ca sa raman cu comparatia in curtea VAG. Un mare plus pentru insonorizare. Pacat de ruliu si de directie...aici se vede clar ca Skoda e firma mai ieftina a grupului.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:10

    Cam mult consuma la motorasul ala. Un Asx e si cu 3 litri mai econom.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:13

    "Ca o premieră pentru modelele Skoda, noul Kodiaq oferă și un sistem de patru camere cu vedere la 360 de grade." Nissan Qashqai avea in 2009....sunt curios ce "inovatii" va scoate skoda peste 10 ani....

  • mm, vineri, 25.11.2016 14:03

    NIMIC DE REPROSAT, NIMIC DE REMARCAT, RETETA PERFECTA. CA LA CARCIUMA, CAND NU STII CE SA COMANZI IEI O CEAFA CU CARTOFI PRAJITI, N-AI CUM SA GRESESTI....

  • `, vineri, 25.11.2016 16:30

    1.4 TSI 150CP 4x4 Aut- Asta ar inseamna sa aibe suspensie independeta pe spate, chiar daca nu prea imi pute.

  • OLAA, vineri, 25.11.2016 20:36

    ''Abordez dinamic virajul, iar masina tinde sa paraseasca sensul de mers. Skoda Kodiaq ofera bara de torsiune pe spate, ceea ce-i confera o tinuta de drum inferioara motorizarii cu suspensie independenta'' Citat dintr-un test drive.

  • Seat, sâmbătă, 26.11.2016 01:39

    e suv, deci e inutila pt 98% dintre soferi.

  • AutoJus, sâmbătă, 26.11.2016 10:34

    Un SUV care la clasa sa este foarte corect. Va avea și opțiunea de suspensie DCC pentru cei pretențioși astfel încât va beneficia de reducereao ținută de drum firească pentru gabaritul deținut. Singura situație negativă este direcția artificială, în rest o mașină foarte riguroasă și bine gândită. Va avea succes comercial pentru că are un raport preț/tehnologie imbatabil ( raportat la preturile și echiparile valabile pentru Germania ).

  • jd, duminică, 27.11.2016 01:00

    Atita "soldat universal "si cyborg este in articol ca m-am plictisit si nu am reusit sa termin...o fi tanc smart skoda aia

  • xxx, luni, 28.11.2016 12:14

    Mașina este mai mult decât onesta referitor la dimensiune si echipare, dar prețul pentru full option va fi mare după aprecierea mea in jur de 40000€. Cat de frumoasa este?! rămâne la latitudinea fiecăruia sa decidă.

  • mog, miercuri, 07.12.2016 17:05

    pt ditamai suv-ul de aproape 1700kg gol, cu 7 locuri si portbagaj imens, mi se pare fff putin 150cp si mai ales 250nm cuplul. o sa se vada asta cand masina va fi incarcata la drum lung. pe un deal intr o depasire, nush cat de placut va fi.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 12:14

    A primit o nota asa mica fiindca traim in tara in care cumparatorul auto apreciaza masinile in care pot cara porcul si butoiul cu varza si pe cele la care se gasesc cele mai multe piese la dezmembrari. Dar de la cumparator nu am pretentii. De la jurnalisti, da. Pacat, unde au ajuns si astia.