Skoda Karoq

Motor / Transmisie

4.5

Pentru că mulți dintre voi ne-au recomandat să testăm mai multe versiuni pe benzină și pentru că dieselul este pus la colț din ce în ce mai des, mai ales în Grupul Volkswagen, Karoq se va prezenta la raport alături de unitatea 1.5 TSI. Un test cu una dintre versiunile diesel vine imediat ce mașina ajunge și pe piața din România.

Unitatea de 1.5 litri face parte din noua ofensivă a Grupului Volkswagen. Este un motor care ia locul vechiului agregat 1.4 TSI, fără a aduce însă foarte multe noutăți. Sunt tot 150 de cai putere anunțați la 5000 de rotații. Cuplul motor de 250 Nm este oferit pe o plajă de turații largă, cuprinsă între 1500 și 3500 de rotații, garantând o senzație constantă de resurse. Nu este similar cu generozitatea unui diesel, dar este suficient pentru a face din Karoq o mașină care se mișcă bine atât în oraș, cât și în zone extraurbane. Sunt resurse suficiente pentru o depășire la limită sau pentru o demonstrație sportivă.

Ajută mult în acest sens și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, de asemenea de generație nouă. Schimbă liniar, retrogradează rapid și vine și cu un set de padele în spatele volanului pentru o operare manuală. Există însă și momente când soliciți o retrogradare bruscă, iar cutia te aruncă aproape de zona roșie a turometrului, unde nu găsești neapărat vreo resursă ascunsă.

Antifonarea motorului este excelentă. Zgomotul și vibrațiile sunt ținute departe de habitaclu, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care aș recomanda oricând versiunea pe benzină.

Cele patru tipuri de rulare, Eco, Normal, Sport și Individual, dictează la rândul lor modul în care se conduce mașina. Dacă ne referim la răspunsul motorului, e clar că modul Eco anesteziază pedala de accelerație, iar cutia de viteze caută să ruleze subturat. În modul Sport, cutia schimbă disciplinat și nu ai parte de retrogradări cu surprize, ca în cazul amintit mai sus.

  • Klaus, marţi, 24.10.2017 13:51

    La exterior este oribila.....ca si sora mai mare, de altfel. Si putem adauga si Tiguan-ul aici.

  • Silviu, marţi, 24.10.2017 14:19

    Am vazut-o live la Frankfurt. Arata mai bine in realitate decat in poze. Nemtii se bat pe ea.

  • petrol, marţi, 24.10.2017 14:21

    Ooopaaa, motorizare pe benzina testata la un SUV ! Ma bucur si apreciez ca se fac si astfel de teste.

  • Steff, marţi, 24.10.2017 14:22

    Dragut! Sunt curios de preturi. Daca Ateca avea unele minusuri la modularitate si tehnologie fata de Tiguan, Karoq se pare ca vine foarte bine dotat si probabil un pret sesizabil mai mic decat fratele din Germania. Nu stiu care e filosofie VAG, dar Skodita asta pare o alegere mult mai buna decat Tiguan.

  • ACE - Craiova, marţi, 24.10.2017 14:27

    Comentariul automarket este foarte bun. Modelul Karoq este O.K. dpdv al design-ului, incadrandu-se in zona lui SEAT ATECA ( garda la sol 18,7 cm ) si VW T-roc ( garda la sol 16,1 cm) care au insa si versiuni 4x4. Pacat ca nu se ofera - INCA - in grupul VW si o versiune hibrid/electrica. GARDA LA SOL este mai buna decat la fratii de concern:18,3 cm. Nota pentru modelul SKODA Karoq: 8/9. La noi s-ar parea ca va ajunge prin ianuarie anul viitor. In comenzile de pe site-ul Skoda Germania, un model cu tractiune fata, cutie automata 7AT, bine echipat, ajunge la cca 30.000 EURO.....

  • Vlad, marţi, 24.10.2017 14:27

    "Propulsorul 1.5 TSI poate fi comandat și alături de o tracțiune integrală 4x4, însă noi am testat o versiune doar cu tracțiune față." Unde si cand ? Pe Skoda Germania si Cehia, in configurator ai 4x4 doar pe 2.0 TDI

  • MM, marţi, 24.10.2017 14:45

    Personal, nu cred ca un consum de 8,3 la 100 Km - in regim extraurban este de 4 stele si jumatate din 5. Aceasi poveste cu interiorul. Aspectul exterior este pur si simplu banal. Cat priveste pretul in echipare de top cred ca trebuie sa nu stii ce sa faci cu banii tai ca sa-i dai pe aceasta masina.

  • Ilici02, marţi, 24.10.2017 15:01

    @petrol Nu vad mari motive de bucurie. Motivele sunt de gasit in text. Consumul de 8.3% pentru un crossover 4x2 cu DCT 1.5 turbo de ultima generatie e mare. Un Diesel echivalent s-ar fi oprit la 7% in acelseasi conditii de fuga. In conditii de mers la consum, un diesel s-ar opri la 5.5 pe cand 1.5-ul asta n-ar scadea sub 6.5. Ajungem la vechea problema. Benzina consuma cu 10-20% mai mult decat un diesel si dpdv. dinamic, se comporta mai prost cu 10-20% decat acesta (ambele de ultima generatie). Diferenta de pret nu mai e nici ea ce era pe vremea benzina aspirat vs. diesel turbo. Nu-i greu de ales intre ele atat timp cat esti sincer cu tine.

  • bogdanm, marţi, 24.10.2017 15:24

    @Vlad Se strecurase o eroare în test. 4x4 primesc doar versiunile diesel. Nu și cea testată de noi. @MM Nota pentru consum este acordată în raport cu cea a rivalilor din segment. Aceștia consumă mai mult, de aici și nota mare obținută de Karoq. Cât privește interiorul, și acesta a primit o notă mare pentru că, pe lângă carențele estetice, mașina vine cu o ergonomie excelentă, este cam cea mai spațioasă alegere din segment, iar materialele sunt bune per total. Așadar, designul interior este un detaliu mărunt, pe care l-am semnalat și eu, dar care nu cântărește așa de mult în alegerea unei mașini precum Skoda Karoq. @petrol Mulțumim și noi. @Ilici Comentariul tău surprinde foarte bine realitatea. Aș mai trece în dreptul benzinarului și rafinamentul de care dă dovadă. Totuși, trendul actual ne conduce către o renunțare la dieseluri. Ușor, ușor, ofertele producătorilor se vor adapta la acest trend.

  • Andy, marţi, 24.10.2017 15:28

    @Illici la consum ai dreptate, insa daca compari 1.5 150 cp cu 2.0 150 ai sa vezi ca dpdv al performantelor benzinarul sta mai bine, mai precis 8.4 vs 8.9. Daca faci +20.000 km/an merita dieselul. La mai putin de 20.000 nu are rost sa iei dieselul pentru ca diferenta aia de 1.000-1.500 euro se amortizeaza greu, in conditiile in care la 100 km rulati vei consuma 1-2 litri in plus cu benzinarul. Nu la fel de greu ca pe vremea aspiratelor, asa cum ai zis si tu, aspirate care costau 2-3.000 de euro mai putin ca dieselurile comparative ca puteri dar care cusumau 3-5 l in plus la 100 km. Modelul e cuminte. Nu e genul meu, insa gusturile nu se discuta. Ii dau un plus pentru bord care desi e banal e foarte ergonomic si vine cu tabloul digital. Probabil ca pretul de pornire in RO va fi undeva pe la ~17.000, iar varianta full (motorizare, 4x4, echipare si toate optionalele) va ajunge la ~35.000. Asa se intampla la toti producatorii europeni.

  • Andy, marţi, 24.10.2017 15:33

    P.S. Am comparat variantele 4x2 cu manuale, pentru ca deocamdata nu exista benzina 4x4 la 150 cp cu automata si nici diesel 4x2 la 150 cp cu automata...

  • Manuel, marţi, 24.10.2017 16:32

    Automarke. Din poze nu-mi dau seama, avem vreo suprafata plana in spate, fie dupa rabatarea scaunelor, fie dupa scoaterea lor de tot. Mie mi se pare ca la rabatare au bordura sus, iar la scoaterea de tot,au bordura in jos, gaura. multumesc

  • Andy, marţi, 24.10.2017 19:35

    @Manuel Intreabarea nu e potrivita pentru ca daca privesti pozele vei vedea ca in ambele situatii se poate crea o suprafata plana: atat cu bancheta pliata si plafonul care ascunde partea inferioara a portbagajului, cat si fara bancheta si fara plafon. Daca nu-ti imaginezi cum se pliaza bancheta, poti cauta pe youtube :-)

  • VAG, marţi, 24.10.2017 22:36

    Buna, proasta nu mai conteaza la cum arata ! Nu pot sa inteleg un lucru ! Ce a fost in mintea celui care la desenat ?

  • Cineva, marţi, 24.10.2017 23:08

    @VAG Probabil era in stare de ebrietate :))

  • Ilici02, miercuri, 25.10.2017 11:09

    @Andy. Pe hartie 1.5-ul cu 8.4s sta mai bine decat 2.0 cu 8.9s dar in viata reala cand nu prea sari de 3000 rpm dieselul se simte muuult mai bine. Plus ca are cuplu generos la turatii joase. Diferenta de pret de la achizitie o recuperezi la revanzare considerand ca kilometrii sunt aceiasi si la benzina si la diesel. In plus un diesel il vei revinde mult mai usor decat o benzina pentru ca vei da de clienti mult mai atenti la consum comparativ cu cei care au 25k euro pentru o masina noua. @bogdanm. Trendul anti-diesel e o chestie fashion si va trece mai devreme sau mai tarziu cand isi vor da seama si clientii c-au fost pacaliti cu benzine mici turbo, si producatorii c-au investit in tehnologie care nu prea livreaza nimic pe sosea, indiferent cate premii si diplome or fi avand.

  • @Ilici02, miercuri, 25.10.2017 11:49

    Cand vad ca faceti comparatie intre 1.5 benzina si 2.0 diesel....total lipsit de logica si sens. Ia compara tu 1.5 benzina cu 1.6 diesel... sa vezi atunci ce "muuuult" mai bine se simte dieselul tau. Sau compara 2.0 benzina cu 2.0 diesel. Problema voastra este consumul: sunteti prea saraci sa platiti 1-2 litri de benzina in plus, dar vreti putere si demaraj. De aia umpleti tara cu fumegatoare diesel vechi de 20 de ani.

  • Andy, miercuri, 25.10.2017 13:51

    @@Ilici02 pentru ca se compara puteri identice sau asemanatoare. Nu compari un 1.5 150 cu un 1.6 de 115... E stupid.

  • zet, miercuri, 25.10.2017 14:35

    Diesel = tractoare, vapoare, locomotive, tiruri, carat rulote sau mai stiu eu ce nebunii. Pentru toate celalalte exista benzina. In sfarsit un test drive fara fumegatoare. Sunteti pe drumul cel bun, la cat mai multe!

  • @Andy, miercuri, 25.10.2017 15:18

    Corect este sa se compare motoare de capacitati diferite. Ti se pare corect sa compari 1.0 tsi (115 cp) cu 1.6 tdi (115 cp) ? Compari un motor de 3 cilindri cu un diesel de 1.6 ? Si chiar si asa, diferenta intre 1.0 tsi si 1.6 tdi este de doar 50 Nm si 1 litru de benzina in plus.

  • Ilici02, miercuri, 25.10.2017 17:20

    Facem comparatia intre 1.5 si 2.0 pentru ca au aceiasi putere si teoretic sunt marketate ca identice (150 CP ambele). Daca vreti neaparat sa comparam 1.5 (150cp) cu 1.6 (~120cp) le comparam dar limitam 1.5-ul la 4k rpm ca sa fie cat de cat echilibrat testul si in cazul asta eu tot pe diesel pariez ca se misca mai bine. In fine, eu unul nu imbratisez un curent pentru ca-i impins de cine stie ce interese. Am analizat "redescoperirea" benzinei sub forma de down-sizing si e fake. Arata bine doar pe hartie. Pe sosea dieselul ramane mai bun din toate punctele de vedere inafara de poluare si zgomot desi ambele aspecte mai suporta ameliorare (vezi skyactive si noile dieseluri mult imbunatatite la nivel de zgomot). @zet Printre altele si ambulantele sunt tot diesel ca trebuie sa rupa asfaltul in drum spre urgenta. Si nici n-ar fi ok sa vina copilasii pe lume prin benzinarii in timp ce soferul ar alimenta cu benzina. Cine vrea, poate nega evidentele. Aparent, inca suntem liberi.

  • Zuzu, duminică, 29.10.2017 07:27

    @Ilici02 - eu cred că uiți un detaliu important - cutia automata. Audi A4 2,0 diesel automata - 8-10 litri în oraș. Afară 7.

  • zet, marţi, 31.10.2017 18:10

    @Ilici02 eu inca sper ca trolezi grav cu fumegatoarele. asta sau ai fabrica de diesel-uri in curte. noile benzinare turbo au cuplu comparabil cu diesel-urile si sunt incomparabil mai rafinate cu o diferenta de consum de maxim 1,5 litri in favoarea diesel-ului.

  • brusli, duminică, 21.10.2018 13:35

    Bine ca nu seamana cu opel astra...si a4 seamana cu a6..a8...si seria 3..cu 5..7..ce comparatie e asta? mai mergeti la scoala ca nu aveti o treaba cu masinile...bagati can can..ceva xxx