Motor / Transmisie

4.0

Schimbările nu sunt doar de design în ceea ce o privește pe (aproape) mezina familiei Skoda. Platforma MQB A0 este folosită în continuare, ceea ce o face soră cu modele precum Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Cu toate acestea, gama de motorizări oferită în România este destul de limitată, cel puțin momentan.

Deși pe unele piețe găsești Fabia și cu motorizări cu patru cilindri, în România vei fi limitat la motorul de un litru, în trei cilindri, deja cunoscut în gama grupului german. Acesta e oferit în mai multe configurații: cu sau fără turbo.

Versiunea cea mai accesibilă poate fi achiziționată cu versiunea aspirata a acestui motor, capabilă să dezvolte 80 CP. Mai sus în gamă vei găsi o versiune de 95 CP, dar de data aceasta turboalimentat. Vârful de gamă este unitatea de 110 CP.

În ceea ce privește transmisia, vei avea la dispoziție o cutie manuală cu 5 trepte pentru motorul aspirat, manuală cu 6 trepte pentru unitățile turboalimentate, precum și o cutie automată DSG, disponibilă opțional.

Modelul nostru de test a fost echipat cu cel mai potent motor și cu unitatea DSG menționată anterior, cu 7 rapoarte.

Pe Skoda Fabia, în ciuda creșterii sale în dimensiuni, versiunea de 110 CP își face treaba cu brio, mai ales prin oraș. Cuplul maxim, de 200 Nm, disponibil de la 2.000 RPM, este scos la suprafață exemplar de către cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj. Fabia se simte fâșneață prin traficul greu din București.

Chiar și la viteze mai mari, în afara urbei, această combinație se dovedește bine dozată, inclusiv pe autostradă. Sigur, dacă treci de 130 km/h, s-ar putea să simți ocazional nevoia de mai multă putere, dar pentru majoritatea depășirilor până la limita legală, resursele sunt îndestulătoare.

Tot ce trebuie să faci este să te obișnuiești cu un regim de exploatare a motorului la o turație mai mare și, la pachet, cu un zgomot pronunțat în cabină. Până la urmă, vorbim despre un propulsor de un litru și 110 CP.

Cutia de viteze automată va retrograda singură, aproape instantaneu, atunci când ai nevoie de ceva mai multă putere în astfel de situații.

Nu e totul roz, însă, pe noua Fabia. Motorul în trei cilindri ar fi putut fi mai bine echilibrat, iar această problemă se resimte cel mai des în traficul aglomerat, atunci când propulsorul pornește sau se oprește din cauza sistemului Start/Stop. Fiecare astfel de operațiune va trimite un șoc observabil în cabină.

Din păcate, sistemul Start/Stop va ține să îți reamintească de lipsa de echilibru a propulsorului. Asta am observat conducând noua Fabia prin oraș, respectiv faptul că motorul se oprește la stop, ca să pornească două secunde mai târziu. De fiecare dată. Fără noimă. Curios și frustrant în același timp.

  • Mircea, miercuri, 23.11.2022 23:27

    Cred ca calculatorul consumului acestei masini este defect! Utilizez acest motor(varianta 115cp) de 4 ani pe un alt model(mai mare si mai greu,cutie manuala),iar consumul interurban cu “stat” de min 5 ori la fiecare semafor nu “sare” de 8.5-9% in Bucuresti,iar la ore mai “lejere” 7.8-8% . Alte consumuri: drum national plat 100-110 km/h cu trafic lejer 4.9,trafic aglomerat 5.5;autostrada 6.5%

  • DanG, joi, 24.11.2022 09:12

    Mie mi se pare ca masina din test are optiuni destul de multe, o parte nefiind necesare. Jantele de 17 arata bine, dar nu fac decat sa fure din confort pe o astfel de masina. La fel, display in loc de instrumente de bod, pe mine ma obosesc prea multe informatii si culori, imi ajunge sa vad viteza. Eu am condus vara asta prin Sicilia Seat Ibiza aspirat 80 cai, sora acestui model, dar si Seat Leon 1,5 150 de cai. Am fost impresionat de Ibiza, incredibil ce dor imi era sa conduc o masina mica si usoara cu cutie manuala pe viraje. Am si scos un consum de sub 6 oras si autostrada, cum ati ajuns voi la 12 ma depaseste. In schimb Leonul mare dezamagire, sunet ciudat, directie moarta, intrusiv, doar display-uri si culori peste tot. Cu optiuni de bun simt si Fabia poate fi ok, dar consumul ala ma sperie.

  • Seriff, joi, 24.11.2022 09:25

    Hyundai i20, aspirat in 4 cilindrii le da cu vanzarile in cap, dupa vine Skoda si zice ca nu se vand masinile, pai nu se vand ca au motor de drujba si costa o gramada.

  • Andrei, joi, 24.11.2022 09:57

    Am intrat sa va spun ca, si in acest caz, masina are 4.3/5. Ca toate modelele testate.

  • MarDark, joi, 24.11.2022 09:59

    @Seriff e si nu e chiar asa... 1. 1.2 de la Hyundai nu e de drujba dar 1.0 de la Skoda e? 2. 84 CP aspirat 13.1 sec (singura motorizare disponibila la noi) este o gluma proasta pe langa varianta turbo, fie ea 95 sau 110

  • dan_grc, joi, 24.11.2022 10:00

    25.000 euro o Fabia, de aici trebuie pornit, clasa mică va dispărea în ritmul ăsta, clientul mai pune ceva și se duce la o clasă superioară, sau alege la mana a doua, la acești bani cumperi Octavia cu puțini km .

  • adi_10, joi, 24.11.2022 10:30

    Subscriu la ce spune dan_grc - cine va mai da 25k pe o buburuza cu motor de drujba cand cu 30k iti iei un SUV-ulet sau o berlina?! cu 20k iti iei o Hyundai Elantra 1.6 130 cai full option care e mult mai confortabila si spatioasa fata de aceasta Fabia. daca mai punem la socoteala si consumul, nu e de mirare de ce vezi pe strada numai Hyundai-uri, nu sunt cele mai top masini dar macar nu iti rup haina de pe tine. Plus ca au si garantie mai mare fata de grupul VAG

  • ds, joi, 24.11.2022 10:34

    Aoleu! 24.573 euro?? Pentru un consum de 12 urban? Mulțumesc, nu. La 23.910 euro poți lua un Duster SL Extreme blue dCi 115 4x4...

  • MarDark, joi, 24.11.2022 10:44

    @Automarket sa treceti si Dacia Sandero Stepway TCe 1.0 110 CP 0-100 in 10 sec (mai apropiata ca un Clio TCe 90)

  • Kap, joi, 24.11.2022 10:57

    Nu știu cine și pe la ce dealeri a căutat prețurile concurenților dar secțiunea de comparații e praf. M-au frapat niște scoruri prezentate acolo, am intrat pe dacia.ro sau opel.ro și prețurile diferă. Aș vrea să văd și eu Clio ăla de la 13.580 euro, când Sandero începe de la 13.650 (turbo, nu aspirat) iar pe renault.ro Clio pleacă de la 14.080 sau 22.030 euro varianta E-Tech. Nu insist, diferențe am găsit și la Fabia sau Corsa, mai mult mă frapează că la spațiu interior e scris cu subiect și predicat că Fabia are portbagaj mai mare decât Sandero (foarte frumos) dar la comparația de preț Sandero e omis. Da, există scuza convenabilă, că Dacia n-a pus dublu ambreiaj pe Sandero ci doar CVT, dar e evident nu dădea bine o diferență de aproape 4000 de euro între variantele cu automată ale Sandero și Fabia. Acum mai scumpă și decât Clio, mă-ntreb când naiba a fost Fabia vreun chilipir, în trecut existând prețuri mai bune la modele mult mai spațioase gen Dacia Logan, Kia Ceed sau Fiat Albea.

  • Seriff, joi, 24.11.2022 11:50

    @MarDark, nu e de drujba, e bine echilibrat, nu vibreaza si costa in varianta led line 13000 euro tva inclus, nu ca sunt eu fan, dar rup la vanzari din aceste motive, pret si motor in 4 cilindrii, in timp ce Skoda Fabia in curand se va duce dupa Fiesta, alta masina care nu se vinde, pai nu se vinde fiindca e 20.000 euro si motor de 1.0 in 3 cilindrii.

  • PMC, joi, 24.11.2022 11:53

    Odata cu Euro7, onor ineptii de la Bxl vor face praf clasa mica. Polo va incepe de la 25000. Compactele nu vor fi ocolite: alea vor incepe de la 30.000. Dregatorii bruxelezi trudesc cu insufletire la saracirea si uciderea libertatii cetatenilor. Cetateni care sunt destul de inepti sa-i voteze si sa accepte in continuare cizma pe grumaz. Deci lucrurile continua asa cum am stabilit. In rest, permiteti-mi o parere personala: la ora asta Fabia e una din cele mai frumoase masini mici de clasa mica de pe piata. Modelul actual Polo e mai putin reusit. Motoarele de rasnita sunt din nou, vina brucsalului care s-a amestecat pe baze dogmatice in energie, economie, industrie, peste tot.

  • Just_me, joi, 24.11.2022 13:00

    @MarDark, tu compari motor aspirat cu motor turbo, pai compara 1.2 / 84 cp hyundai cu 1.0 / 80 cp grupul vag si ai sa vezi diferentele evidente in favoarea coreenilor. Noua Fabia, frumoasa si atat. Ar fi fost frumos sa testati varianta mai comuna de 1.0 tsi 95 cp. Cand vad review-uri la varfuri de gama ma lasa rece, cati (procentual) clienti cumpara versiunile respective?!

  • MarDark, joi, 24.11.2022 13:59

    @Just_me am si precizat la Hyundai este singura varianta si e o gluma, daca este sa aleg as merge in orice secunda pe cel turbo de 95 nu de alta, dar in 13.1 secunde am timp mult sa mor. Nu as lua niciuna din ele dar pus in situatia sa aleg as mai baga mana in buzunarul mare al bancii si l-as lua pe cel turbo, dar tu poti sa alegi linistit rafinarea celor 4 pistoane lesinate.

  • @seriff, joi, 24.11.2022 14:31

    Tu, ca si parerolog de serviciu , ca deobicei, esti in plus https://carsalesbase.com/european-sales-2022-q1-subcompact-cars/

  • Manuel, joi, 24.11.2022 15:10

    Si eu cred ca Skoda o cam ia razna. La acest pret se poate cumpara Hyundai Tucson de 150 CP cu acceleratie 0-100 mai buna, si consum mai mic. Parerea mea este ca Tucson este peste Fabia la calitatea materialelor, asa ca...

  • nsrei, joi, 24.11.2022 15:15

    nasoale timpuri traim, dar la 24000 de euro iei o toyota corolla euro 6 cu motor aspirat de 1.6 132 cp care i da fum la fiabilitate la skoda cu motor de ascutitoare. Din pacate honda nu mai este fiabila nici ea. iar la mazda preturile au cam sarit in aer

  • andrei, joi, 24.11.2022 15:34

    ai 8% in oras cu asta?? IMENS!!! am mers cu un uber polo 1.0 tsi avea dupa zeci de mii de km 5.7 consum. bine, conducea ca ochiul mortului soferul dar cifra aia e chiar reala. am ramas mut. insa vibra la relanti. deci...sa si-l tina. eu cumpar benzina pt rafinament. deci vibratii la relanti, sesizabile, nu mersi.

  • Asa este, joi, 24.11.2022 15:37

    Confirm ca motoarele in 3 cilindri, 90-110 CP, ca sunt PSA, Vw sau Renault, cutie manuala, start stop, consuma 11 -12% in oras. Le-am incercat pe toate, minim 1000km in oras si conduc unul de 20mii km. Am verificat si de la plin la plin, ca sa elimin eventuala eroare de soft. Ca sa ajungi la media declarata de constructor singura sansa este sa mergi tractat, cu motorul pornit pentru AC. Extra urban, bucuresti -pitesti, 125 medie, +8%, singur in masina. Pe drumul vechi, acelasi traseu, scade sub 7, dar nu cu mult. Pretul de 25mii nu are nicio justificare, gasesti clasa compacta sau aceeasi clasa, dar hybrid. Pentru cine cumpara insa , probabil ca ofertele ajung sub 20k. Anul trecut in vara, manuala, clima, a costat un pic peste 13 mii, fara rabla.

  • Mircea, joi, 24.11.2022 17:24

    Si eu ma intreb ,ca si Kap,unde au mai vazut colegii de comentarii preturi de 13keuro. Probabil au ramas in minte cu cele din 2020 sau 2021 cand si Fabia costa 12-13k la baza.Ca tot s-a vorbit de Hyundai i20,iata unul echivalent 1.0 t-gdi cu “automata” costa 22000 euro,la promotie 20000 euro. Clar ,Hyundai i 20 este o masina buna ,dar are tot motor de “drujba” cum reclama cineva mai sus! Daca locuiesti in Bucuresti si stii ca ai nevoie de 1 ora si 30 min sa traversezi orasul, nu te mai mira un consum de 10% de exemplu. Cineva vorbea de acelasi consum la Tucson 1.6 T-gdi. S-avem pardon,nu in Bucuresti unde a fist testata Fabia, dar spune 14% si te apropii de adevar! Altii vorbesc de Corolla 1.6 aspirata, asta nu prea mai exista in Europa si va spun ca dupa 300.000 km cu Corolla 1.6 nu am avut sub 10% consum in Bucuresti nici acum 15 ani! Sa nu comparam deci consumul intr-un oras aglomerat, necivilizat(scuze) si nesistematizat ca traversarea Tusnadului,de exemplu,ca tot oras este,nu?

  • Valdo, vineri, 25.11.2022 09:08

    Vad ca hotia producatorilor acompaniata de prostia unora care mai si cumpara nu mai are limite ci se imbina armonios. Luati ca e superoferta.

  • pipo, vineri, 25.11.2022 18:20

    Este cel putin suspecta abordarea celor de la Skoda daca luam in considerare ( si nu avem cum sa nu ) sora mai mare = Scala. Ambele folosesc aceeasi platforma si totusi Scala este sensibil mai mare oferind bineinteles un spatiu mai mare . Si atunci ?..cum de Fabia are acelasi pret de lista ? Nu mai pun ca acum gasesti Scala pe stoc la preturi ceva mai bune decat mezina Fabia ! Ma uit la interior si recunosc totul, in afara de cateva ornamente diferite , e exact Scala , pe care o conduc in fiecare zi. Nu e nimic mai avansat ca si materiale sau tehnologie , modul ac, media, volan, cutie, levier frana, etc...sunt fix aceleasi ! De ce e atat de scumpa aceasta Fabia ? E ridicol de scumpa. Si asa cum mai puncteaza pe alocuri si autorul mai sus , nu e nimic care sa te duca cu gandul la o evolutie in calitatea materialelor , ar trebui sa fie spre premium la clasa asta pt. un asa pret , dar chiar este dur si neplacut tot plasticul pe care-l gasesti mai jos de jumatatea bordului. Si nu numai asta, modulul multimedia este unul invechit deja ca si design si performante , de cel de jos pt. ac nu mai vorbesc . Iar selectorul cutiei cu tot ce e in jurul lui... e ceva ce te izbeste de la inceput , vine direct din anii 2000 , nu imi place nici lindicul ala de pe Octavia , dar mai bine decat maciuca asta oribila si care obtureaza la propriu unicul spatiu de depozitare pt. telefon . As putea spune ca e chiar periculos in anumite situatii, nu de putine ori am mutat accidental selectorul in manual in timpul mersului cand am intins mana sa o strecor spre acel spatiu . La fel , dau dreptate autorului si in ce priveste modul de functionare al automat al start/stop-ului , se opreste si apoi reporneste imediat la stop fara nici-un motiv aparent sau altadata nu se opreste deloc la semafor, cica ( vezi doamne) are un sistem care se regleaza automat in functie de trafic ...o vrajeala, la fel ca si alte sisteme gen franare automata sau mentinerea benzii care sunt mult prea intruzive in anumite situatii , chiar periculoase. O alta bila neagra - frana de parcare, in 2022 si la preturile astea chiar nu mai are ce cauta levierul ala acolo ! Sistemul media , vad ca arata fix ca cel de pe Scala si presupun ca e acelasi - e uratel dar in general e ok, desi mai rateaza uneori conectarea cu telefonul , dar este foarte intruziv daca "indraznesti" sa nu te conectezi si mai are un mare bug ( de fapt o mare prostie a celor de la Skoda) , desi este un modul de ac cu butoane separat , totusi nu poti selecta viteza ventilatorului din acestea, trebuie sa intri in meniu pt. asta si deasemenea sa inchizi/deschizi ac-ul , imi pare o scapare mare rau a celor care au gindit astea. Dar cam atat cu criticile, vroiam doar sa scot in evidenta ca nu se justifica un asemenea pret si sa avizez potentialii clienti . In rest totul e ok , sunt masini bine construite ,pe care te poti baza mult timp, se conduc bine si nu ai parte prea des de surpize neplacute pe parte tehnica. Nu va feriti de acest motor de 1 l , este mai mult decat ok pe acest model , eu conduc un 1,5 dar l-am testat in prealabil mult si pe acesta si chiar era ok chiar si pe Scala, nu e "drujba" ,de altfel cred ca cifrele de performanta spun totul , acum 20 ani daca scoteai sub 10s / 100km spuneai ca ai masina sport ! Dar bineinteles , nu trebuie sa te astepti la vreun consum minune , desi consumul din articol pare intr-adevar ceva cam exagerat, da, poate ajunge in trafic aglomerat la 12-13 dar la sfarsitul zilei/calatoriei chiar si in Bucuresti nu ar trebui sa depaseasca niciodata un maxim de 10-10,5 l.