Consum

4.0

Pentru că vorbim despre un model electric, cifrele de consum se vor dovedi foarte importante. Nu neapărat pentru că vrei să faci economie, ci pentru că, spre deosebire de un model termic, vei fi foarte dependent de autonomie și timpii de încărcare.

Deși ai crede că avem de-a face cu un alt acumulator în podeaua lui Enyaq RS, grație puterii crescute, se pare că cei din Mlada Boleslav consideră că nu e nevoie. Așadar, vorbim în continuare de bateria de 82 kWh brut, cu 77 kWh utili. Conform cifrelor oficiale, autonomia estimată, maximă, ar trebui să fie de 487 de kilometri „cu un plin”.

Ei bine, testul nostru ne-a arătat cifre mai aproape de 400 de kilometri, cu un consum mediu de 19-20 kWh/100 kilometri, după trei zile. Nu e rău deloc, dar am avut și condiții ideale de exploatare, cu temperaturi de aproximativ 20 de grade Celsius.

Cât despre rivalii lui Enyaq Coupe iV RS, lucrurile sunt complicate. Asta pentru că ar trebui să căutăm SUV-urile compacte electrice, cu formă de Coupe. Primul rival care îți vine în minte este chiar fratele de platformă: Volkswagen iD.5 GTX, cu fix aceleași specificații tehnice, dar un design diferit.

Alt rival ar putea fi considerat Ford Mustang Mach-E ER RWD, cu 294 CP și o baterie de 91 kWh utili. Acesta, predictibil, are o autonomie estimată, maximă, de 600 de kilometri.

În ceea ce privește puterea de încărcare, Skoda i-a oferit lui Enyaq Coupe o putere maximă de 175 kW la o stație CCS, la fel ca pe iD.5 GTX. Ford Mustang Mach-E se oprește la 107 kW. Practic, timpul de încărcare pe modelul ceh este mai rapid, iar astfel poți compensa dimensiunea mai mică a acumulatorului.

  • Matei, marţi, 12.09.2023 12:44

    O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.

  • ACE - Craiova, marţi, 12.09.2023 13:20

    Volumul portbagajului Enyaq Coupe: 570 litri, cu 15 litri mai putin decat varianta Enyaq standard. Cei 299 CP sunt disponibili cand stadiul incarcarii acumulatorului este peste 80%. Altfel ramai cu 265 CP - ccea ce nu e putin. Ar merita, ca pret, varianta Enyaq Coupe 80X care beneficiaza permanent de 265 CP (nedisponibila inca in Romania). Cel mai frumos coupe electric din Grupul VW!

  • 63000!!!, marţi, 12.09.2023 13:54

    pentru o skoda cu care nu poti face un citi break la mare fara sa cauti o statie de incarcare?!?! Mentionez ca stau in Bucuresti.

  • Alx, marţi, 12.09.2023 14:03

    Ati cautat alte masini asemanatoare cu care sa o comparati, suv electric cu forma coupe, dar Tesla Model Y nu va venit in minte? Cea mai vanduta masina de orice fel in primele 3 trimestre, din lume. Eu cred ca problema sta in faptul ca Tesla nu plateste jurnalisti pentru review-uri. Va fac eu un rezumat scurt la cum ar fi o comparatie intre cele 2. Model Y in varianta Dual Motor Long Range, mai rapida cu 1.5 sau 2 secunde (daca se cumpara Acceleration Boost din aplicatie) pana la 100, viteza maxima mai mare cu 37 km/h, se incarca la max 250kw fata de 175kw, consum ceva mai mic. Enyak RS Coupe cu optiunile adaugate pentru a putea fi comparata cu ce vine din stock Model Y, ajunge la 68000 Eur, cu 14000 de euro mai mult decat Model Y, ca sa nu mai mentionam ca tesla livreaza intr-o luna de zile masina, Skoda in 8 - 12 luni. Pacat, pentru ca Skoda este o masina mai frumoasa decat Model Y.

  • Fast_and_Curious, marţi, 12.09.2023 15:45

    Eu nu inteleg modalitatea de notare: - Motor / Transmisie: 4,5/5 - Consum: 4/5 - Performante: 4,5/5 - Interior: 5/5 - Pret de achizitie: 4,5/5 - Siguranta: 5/5 - Tinuta de drum: 4,5/5 - Vizibilitate: 4/5 - Tehnologie: 4,5/5 - Design: 5/5 Nota finala: 4,7 ---> CUM!? Cel putin dpdv matematic nu se poate. Ar dori autorul sa ne lumineze cum se poate ca o Skoda Eniaq sa aiba nota finala mai mare ca un BMW i7 notat cu 4,6?

  • Gabriel.Nica, marţi, 12.09.2023 16:21

    @Fast_and_Curious, nu pot sa te luminez. E un algoritm al sistemului de notare pe care nici eu nu il stiu... Nu e medie aritmetica, e medie ponderata, unele criterii avand o pondere mai mare in nota finala decat altele.

  • Andrei, marţi, 12.09.2023 18:11

    Skoda asta e mai scumpa, mai lenta și cu autonomie mai mică decât Model Y? Bravo! Cumva au reușit sa o facă și mai urâtă decât Model Y, ceea ce cred ca a fost destul de greu. Grila aia, după ce ca e complet inutilă, mai arată și precum un gard de închisoare.

  • Banditos, marţi, 12.09.2023 20:15

    Fata de Y, interiorul Skodei este absolut OK. Ca design mi se pare la cote f inalte. Exteriorul este mai digerabil in realitate decat in poze. Daca autonomia ar fi fost identica cu cea a lui Y, Tesla nu ar fi avut nicio sansa. Skoda compenseaza prin design.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 13.09.2023 15:37

    @Gabriel.Nica multumesc de raspuns Dar recunosti ca e ciudat ca o Skoda sa aiba nota mai mare decat un BMW de lux :)

  • bogdanm, joi, 14.09.2023 00:23

    @Fast_and_curious Pe lângă explicația algoritmului oferită de Gabi, cred că cel mai important lucru de reținut este următorul: noi acordăm notele uitându-ne în segment. Deci, notele pe care le primește mașina sunt raportate la rivalii săi. BMW i7 are alți rivali decât acest Enyaq. Nu putem compara notele a două mașini care nu sunt în același segment.

  • alex_cu_a_mic, joi, 14.09.2023 12:14

    2.25 tone un suv coupe mediu? Asta-i greutate de Dodge RAM. Oare chiar asa sa arate viitorul? Masini de 2 tone care fac 3-400 km dupa care dau emotii? Si pe care dai 40-50k?

  • ironR, vineri, 22.09.2023 12:59

    La ce e buna aceasta masina? Daca au ajuns sa poarte sigla RS masinile cu viteza maxima 180km/h, am ajuns rau de tot, rad si aia cu logan 0.9