Consum

5.0

Conform estimărilor oficiale din Mlada Boleslav, în această versiune, Skoda Enyaq 80x ar trebui să aibă un consum mediu de 17.4 kWh/100 kilometri. Ei bine, spre surprinderea mea, numerele din viața reală s-au apropiat destul de mult de cele oficiale.

Prin oraș, Skoda Enyaq 80x a indicat un consum mediu de 18 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de circa 427 de kilometri. E adevărat, condițiile au fost aproape ideale, cu temperaturi între 15 si 20 de grade Celsius.

În afara orașului, după o călătorie de 220 de kilometri, care a inclus drumuri naționale, dar și aproximativ 60 de kilometri de autostradă, consumul afișat a fost de 17.1 kWh/100 kilometri (cu o viteză medie de 60 km/h). Astfel, ai putea obține o autonomie de 450 de kilometri cu un singur „plin”.

Având în vedere că estimarea oficială Skoda este de 496 de kilometri, Enyaq 80x este unul dintre puținele modele electrice care se apropie vertiginos de cifrele din fișă.

Rivalii săi au valori asemănătoare în fișele lor oficiale. Ford Mustang Mach-E, de exemplu, în versiune AWD, cu acumulatorul de 70 kWh, are o autonomie estimată la 400 de kilometri, în timp ce Toyota BZ4X se laudă cu 498 kilometri, iar Hyundai Ioniq 5 cu 481 kilometri, în versiunea cu baterie de 74 kWh.

Tot aici trebuie să menționăm și timpul de încărcare. Acesta va depinde de tipul de încărcator folosit. Skoda Enyaq știe să se adape, folosind un încărcător AC, cu până la 11 kW. Operațiune care îți va lua un pic peste 8 ore.

Cu toate acestea, mașina vine echipată standard cu suport pentru încărcătoare rapide (CCS). Dacă o să găsești o priză rapidă de 50 kW, ea poate duce bateria de la 5 la 80% în aproximativ o oră și jumătate. Dacă, totuși, decizi să bifezi și opțiunea de încărcare ultra-rapidă, de 135 kW, poți ajunge de la 5 la 80% în puțin peste 30 de minute.

  • DanG, joi, 02.02.2023 10:12

    Ar trebui mentionat de acum la fiecare review si durata de asteptare pe care o da producatorul. De exemplu la aceasta Skoda, astepti un an de la data comenzii, si asta daca ai noroc. O fi avand ea 4,6 stele, dar multi se orienteaza spre alte modele, care sunt pe stoc. In rest, mi se pare ca ofera un range decent, spatiu enorm, design chiar placut si performante ok.

  • Enigmatrix, joi, 02.02.2023 10:16

    Dacă astea vor fi prețurile "normale" la electrice(50k) o să cumpere românii la second din Germania,Olanda,Belgia multi ani de acum încolo.

  • Banditos, joi, 02.02.2023 10:48

    da, de aia se inghesuie romanii la SH, pentru ca electricele sunt 50.000. Dar e altceva cand o termica e 50.000, marci banu' de parca ai tiparnita acasa, nu?

  • q, joi, 02.02.2023 11:06

    In articol "Pentru o Skoda Enyaq va trebui să începi calculele de la 44.416 euro. Asta pentru versiunea de bază, cu baterie de 58 kWh și 179 CP. Dacă vorbim despre versiunea 80x, calculele încep de la 52.619 euro." Pe configurator acum la skoda, 80x pret de pornire 54 096 euro, iar cea de baza pret de pornire 45 991 euro

  • Gabriel.Nica, joi, 02.02.2023 12:48

    @q da, preturile variaza destul de mult in ultimul timp, si e greu sa tii pasul cu ele. La momentul redactarii, acelea erau preturile de pe site.

  • Vlad08, joi, 02.02.2023 13:18

    Am fost in test drive in 2022 cu varianta de Eniaq cu bateria mare, pret model testat 60.000 fara rabla. Comportament ok, desi se simte foarte tare greutatea, nu foarte confortabila suspensia,design frumos, insa interiorul unde voi ati dat 5 stele, nu e cu nimic mai presus de o simpla Octavia. Mult plastic tare, imbracat pe alocuri intr-o piele ecologica menita sa iti dea impresia de calitate. sa nu mai vorbim de acel display minuscul din fata volanului,foarte putin personalizabil. Ar fi o masina corecta daca in varianta cu capacitatea bateriei extinsa s-ar invarti in jurul sumei maxime de 40-45.000. Stiu ca preturile pe piata auto au luat-o razna, insa Eniaq nu merita cei 65.000 ceruti, pe testate si pe pipaite,cum s-ar zice.

  • dan_grc, joi, 02.02.2023 13:48

    Observ că doar domnul Gabriel Nica a mai rămas la AM ce face teste, nu știu dacă e bine sau rău, dar erați mai mulți :) .

  • Andrei, joi, 02.02.2023 13:58

    65000 euro o Skoda... Cu interior de masina de 25000 euro. Bine, ceasurile de bord sunt de motocicleta.

  • nume, joi, 02.02.2023 15:32

    65.100 euro pentru o Skoda? In climatul economic actual? Asta ar trebui sa insemne o achizitie rationala? PS: Pentru ca autorul nu s-a sinchisit sa arunce o privire si pe site-ul Tesla, am facut-o eu. Cu noile ieftiniri, o Tesla Model Y Dual Range costa cu peste 10.000 de euro mai putin decat masina din test. Chiar si un Model Y Performance e mai ieftin decat acest Enyaq cu grila din "cristale".

  • adi_10, joi, 02.02.2023 17:38

    interesanta masina, destul de scumpa dar deh, toate sunt in scumpe in ziua de azi dar ca sa cumperi o electrica eu voi astepta pana va aparea cea cu o autonomie de macar 600km REALI. masina asta iarna va avea o autonomie reala de probabil 300 - 330km, ceea ce nu suna foarte bina daca asta este singura ta masina. iti cumperi o masina cu 35k si diferenta de bani bagi combustibil si repari la ea 15 ani pe putin.

  • PMC, duminică, 05.02.2023 21:55

    @adi_10: +1. Bravo! Am si eu o speranta: Ca Musk cu ieftinirile lui va pune in cap VAG. Si Hyundai. In momentul in care Y-ul lui Musk e mai ieftin decat o Skoda cam de acelasi volum, lucrurile ar trebui sa ia o turnura dramatica pentru VW, Diess & all. :) Vom trai si vom vedea. O autoimplozie VAG m-ar bucura mai mult decat orice veste din industria auto ideologizata si plecata cu vaca la pascut. :) Daca nu se intampla nimic, inseamna ca masinile cu baterii chiar nu conteaza. Si nici clientela pentru ele.

  • Jan, marţi, 26.09.2023 23:23

    Enyak 80x . Aproape 40 000km.f bine se comporta .preț 47 k. Cu rabla plus 265 cp. Tracțiune. Integrala. Matrix. Cam tot ce trebuie. Laasina .nici o problema Recomand !