Consum

4.5

Un aspect foarte important pentru mulți oameni care se uită acum spre un model electric este consumul, respectiv autonomia reală oferită. În cazul Skoda Enyaq 80 iV vorbim de o configurație de top, ce folosește o baterie de 82 kWh brut, din care sunt utilizabili până la 77 kWh.

Uitându-ne la rivalii săi putem observa că Enyaq are aceeași baterie ca fratele iD.4 de la Volkswagen, mai puțin decât versiunea de top a lui Mach-E, cu 88 kWh utili, mai mult decât Tesla Model Y cu ai săi 72.5 kWh pe modelul Performance și aproape la fel de mult ca BMW iX3 și ai săi 74 kWh.

În ceea ce privește autonomia, lucrurile variază destul de mult. Skoda pretinde că Enyaq ar putea rula până la 534 de kilometri cu o baterie plină conform testelor WLTP. Conform acestora și rivalii săi ar părea să ofere numere impresionante, cu 610 kilometri listați de Ford Mustang Mach-E RWD, respectiv 522 de kilometri în dreptul Volkswagen iD.4.

Totuși, cifrele obținute în testul nostru au fost ceva mai diferite. Skoda Enyaq a înregistrat un consum mediu, in zona urbană de 18.5 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 416 kilometri.

În afara orașului, la o viteză medie de 70 km/h, modelul ceh a înregistrat un consum de 16.5 kWh/100, respectiv o autonomie de 513 kilometri, în timp ce rularea la o viteză medie de 130 km/h, pe autostradă, a dus consumul la 23 kWh/100 km, respectiv o autonomie reală de 340 kilometri.

În cazul modelelor electrice, factorii externi influențează foarte mult consumul, mai mult decât în cazul suratelor termice. Condițiile meteorologice din timpul testului nu au fost vitrege, ci dimpotrivă: o temperatură exterioară în jur de 25 de grade și soare aproape permanent.

Tot aici trebuie să menționăm și timpul de încărcare. Acesta va depinde de tipul de încărcator folosit. Skoda Enyaq știe să se adape, folosind un încărcător AC, cu până la 11 kW. Operațiune care îți va lua un pic peste 8 ore. Cu toate acestea, mașina vine echipată standard cu suport pentru încărcătoare rapide (CCS). Dacă o să găsești o priză rapidă de 50 kW, ea poate duce bateria de la 5 la 80% în aproximativ o oră și jumătate. Dacă, totuși, decizi să bifezi și opțiunea de încărcare ultra-rapidă, de 125 kW, poti ajunge de la 5 la 80% în puțin peste 30 de minute.

Deși lucrurile par clare pe hârtie, experiența de zi cu zi în ceea ce privește procesul de încărcare nu e chiar o poveste idilică. Dacă stații de 50 de kW mai găsești pe ici pe colo, cele de peste acest nivel sunt aproape de negăsit. Mai mult decât atât, din experiența noastră am observat că, poți avea surpriza ca mașina să tragă din încărcator mai puțin, fie din cauza bateriilor supraîncălzite, fie din cauza stației, care nu poate livra puterea necesară.

  • ACE - Craiova, vineri, 06.08.2021 07:00

    Este o alegere OK pentru o familie care isi cumpara prima sa masina electrica. Chiar daca nu este chiar o investitie chiar ieftina, este practic cea mai avansata masina produsa de SKODA si ofera, in principal: - autonomie rezonabila - garda la sol buna (18,6 cm) - siguranta de 5 stele EURONCAP - asistenta la conducere diversificata - spatiu interior mare - volum portbagaj extrem de mare si - confort rezonabil. Ar trebui ca AM sa adauge in configuratorul SKODA Enyaq de pe site si varianta 80x, inclusiv pretul acesteia. MULT SUCCES SKODA!!!

  • Bai, sunteti nebuni!?, vineri, 06.08.2021 08:16

    46000 pe o hardughie de 2 tone cu vmax 160 la ora si care, chipurile, tine peste 500km (daca mergi cu 80 la ora si fara aer conditionat) si dupa aia stai cateva ore la incarcat!!!!! De ce ti-ai supune familia la asa ceva? Si pe tine.

  • adig01, vineri, 06.08.2021 08:22

    Este extraprdinar de scumpa. Te pacaleste initial cu pretul relativ mic de pornire dar cand incepi sa-i adaugi toate maruntisurile pe care te-ai fi asteptat sa fie incluse in standard te sperii. Mai bine Audi Q4 etron.

  • Rik, vineri, 06.08.2021 08:55

    Cazanul asta inexpresiv, 60 de mii de iepuroi, opriti planeta, vreau sa cobor Aaaa, statul ofera o subventie de 10 mii, asa este, cand n-ai bani de benzina si decat 50 de mii sa dai pe o masina, trebe sa te ajute statul Intre un Superb diesel si gay-ala de masina, prefer oricand "tractoru" Iar cand spargi 60 de mii pe o masina, LandCruiser tata, rupe, Rexton, rupe, L200, Navara, Hilux, Wrangler toate Diesul si mai putin poluante ca rasnita asta

  • Vali, vineri, 06.08.2021 09:05

    La pretul asta, clar Volvo XC40 P8: 60495 euro in Olanda. Este net superior, e Volvo, deci mult peste tot ce ofera germanii cu pocnitorile de VW, Audi si Skoda pe electrice.

  • nume, vineri, 06.08.2021 09:07

    5 stele pentru design? Dar arata ca un microbuz. :)))

  • M, vineri, 06.08.2021 09:32

    Masina testata - 61.200 euro. "în timp ce rularea la o viteză medie de 130 km/h, pe autostradă, a dus consumul la 23 kWh/100 km, respectiv o autonomie reală de 340 kilometri" Cred ca in conditiile autostrazii noastre, de la Bucuresti catre Marea Neagra trebuie sa te gandesti ca la destinatie sa cauti o statie de incarcare. Oricum nu poti reveni acasa fara sa incarci undeva, catva.... Aviz amatorilor. In rest, numai de bine.

  • dan_grc, vineri, 06.08.2021 09:35

    Cum putea să ajungă și Skoda la 60.000 euro ? Cu o electrică.

  • Vali, vineri, 06.08.2021 09:35

    https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/volvo-xc40-recharge-p8-awd-r-design-exterieur-styling-set-lo-stroom/ea008751-20a2-4b78-afd3-1cdc56f2d10d/ Acum inteleg cum de face VAG profit asa mare pe seama meltenilor :)) Pe principiul multi si prosti, ca la pacalit cu softurile :)) Cat de departe poate fi Romania comparativ cu alte tari...in urma adica.

  • @dan_grc, vineri, 06.08.2021 09:38

    Stai linistit, BMW face masini cu motoare diesel si cere peste 100000 pe ele, deci clar Skoda e mult mai ok.

  • Izolatul (in sens electric), vineri, 06.08.2021 09:49

    Mi-am permis sa schimb un pic versurile piesei A.M. Blues de Alexandru Andries. Mi se pare ca se potrivesc cu campania desantata proelectrice: Enyak: Ce nume frumos ! Enyak... Cît e de duios ! Doar ce-l rostesc şi mi-e pieptul plin: Mă unge pe suflet Enyak ! Enyak: Masina de vis ! Enyak: Paradisul promis... Diesel şi Benzina - ciulini şi pelin, Nici nu se compară cu Enyak ! Enyak În cîntecul meu... Enyak, Dac-ar fi cum vreau eu, Două'ş'patru de ore, şi tot ar fi prea puţin: Peste tot vreau s-o văd pe Enyak ! Enyak... Enyak...

  • @dan_grc, vineri, 06.08.2021 10:14

    Macar pretul reflecta forta de munca europeana la asamblare. BMW IX3 e mai scumpa si e Made in China, deci clar Skoda merita mai mult banii.

  • X, vineri, 06.08.2021 10:43

    Nu-i cea mai frumoasa sau cea mai ieftina masina pur electrica dar este produsa in Europa. Daca europenii nu vor aduce pe piata masini interesante, la preturi competitive, cu siguranta vor face acest lucru chinezii, indienii sau (de ce nu?!) vietnamezii care si-au propus sa deschida, in curand, si ei, reprezentante pe Batranul Continent!

  • @X, vineri, 06.08.2021 12:16

    nu vom cumpara chinezarii. Ne reorientam spre sh. La bani mai putini poti achizitiona niste super masini putin rulate. Daca asta e viitorul, eu cel putin nu voi mai da bani pe vreo masina noua vreodata. Nu merita.

  • Mentiune, vineri, 06.08.2021 12:21

    Masina asta pleaca de la 45 k cu tractiune spate si de la 48 k cu tractiune integrala. Dupa aplicarea subventiei asta insemana 35 k euro in varianta cu tractiune spate si 38 k euro in varianta cu tractiune integrala! Nu este ieftin dar nic de speriat! Nu te obliga nimeni sa sa bagi optiuni de 60 k euro pe ea! Pentru cine nu stie, exista VW Passat 2.0 TDI de 80 k euro: https://www.mobile.de/ro/Automobil/Volkswagen-Passat-Alltrack-2,0-l-TDI-SCR/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:25200_-37_,frn:2021/pg:vipcar/328600742.html Foarte multi vor descoperi avantajele masinilor electrice dupa ce le vor utiliza! Sa speram ca multi vor primi masini electrice de la firma unde lucreaza! Incet, incet se va anima si piata SH de masini electrice!

  • curentatu, vineri, 06.08.2021 12:33

    Măi nene cu semne de exclamație obsesiv-compulsive, întrebarea e câte e-vagoane d-astea se vor mai putea vinde după NEaplicarea imoralei pomeni-subvenții?? Iar cu piața electro-SH animată chiar ai dat-o în gard, e de desene animate poanta.

  • @curentatu, vineri, 06.08.2021 12:52

    Dupa ce toti producatorii vor reusi sa-si puna la punct liniile de productie pentru masini electrice, preturile vor scadea si nu va mai fi nevoie de subventie. In domeniul tehnologiei tendinta este de ieftinire. Daca preturile primelor computere ramanea neschimbat, nu aveai niciodata asa ceva! Ei, uite ca ai! The IBM 610 was designed between 1948 and 1957 by John Lentz at the Watson Lab at Columbia University as the Personal Automatic Computer (PAC) and announced by IBM as the 610 Auto-Point in 1957. Although it was faulted for its speed, the IBM 610 handled floating-point arithmetic naturally. With a price tag of $55,000. Ai retinut, da? 55.000 $! Exact cat o Skoda Enyaq! :))))

  • @curentatul, vineri, 06.08.2021 13:09

    55.000 $ in 1957 = 519.061 $ in 2021 Uite că lumea a evoluat din 1957 si se acorda subventii pentru tehnologie, cercetare, medicină, agricultură!...

  • dan_grc, vineri, 06.08.2021 13:32

    Încă mai există naivi care cred că electricele se vor ieftini, bateriile poate, dar mașina în niciun caz, industria auto nu înseamnă același lucru cu cea a electrocasnicelor, astăzi se scumpește orice, inclusiv produse banale, relativ ieftin de produs, cum să speri că electricele se vor ieftini ? Nu mai vorbim de subvenții, care vor dispărea la un moment dat.

  • @dan_grc, vineri, 06.08.2021 14:00

    Mobile Phones Phones were priced anywhere from $1,000 to $1,900. But in 1990, that began to change. Prices of cellular phones dropped to between $600 and $1,200, and about 40,000 Hoosiers had mobile phones that year. While the phones were mobile, they were hardly portable. Ai un exemolu concret de tehnologie care de-a lungul timpului s-a scumpit?

  • PMC, vineri, 06.08.2021 14:08

    Cica Eniac noi inceputuri. Inceputuri la ce, anume? La masini de peste 2 T care merg iarna poate 250 de km si se incarca la priza casnica in 40 de ore, adica mai bine de 1,5 zile? Si mai costa si 60.000 de eur? Adica cat costa acum 3 Golfuri nou-noute?? Discutia despre masinile electrice pe mine personal ma plictiseste deja, de aia nici nu mai prea postez pe AM pentru ca voi numai despre asta scrieti mai nou, dar inca mai sper si mai visez la un pic de verticalitate, la un pic de adevar. E inadmisibil sa fie promovate asemenea caraghioslacuri scumpe si proaste. Si n-o spun la siktir si enervare, ci cat se poate de serios: Fratilor! Ce dracu??

  • @PMC, vineri, 06.08.2021 14:23

    Ce vorbești, domule? De unde 3 Golfuri? Tu ai idee cat costă un VW Golf? Eu vad pe mobile.de ca un Golf costă 74.000 euro: https://m.mobile.de/auto/search.html?dam=0&fe%21=EXPORT&fr=2021%3A&ms=25200%3B%3B29%3B&od=down&s=Car&sb=p&vc=Car Ce? Sunt rău, nu? Pai eu asa consider ca e corect! Sa compari cel mai scump Enyaq cu cel mai scump VW Golf! Vedeți ca prețul unui telefon mobil a scazut de la 1900 $ in 1990 la 30 $ in 2021! Dureros, nu? Greu domne...nici nu ai cu cine te certa! Ii faci muci pe cate 10 dintr-o lovitură!

  • dan_grc, vineri, 06.08.2021 14:35

    Electricele sunt ca iPhone-urile băieți, ia spuneți cât de mult s-a ieftinit un iPhone ? De fapt toate mașinile, nu doar electricele. Materiile prime se scumpesc, taxele cresc, costul forței de muncă crește, inclusiv în China, dar electricele se vor ieftini, vor sta producătorii cu pierderi si se vor uita la investițiile lor pierdute, doar să fie mulțumiți ecologiștii.

  • @dan_grc, vineri, 06.08.2021 14:45

    Total gresit! iPhone-ul este la fel ca Tesla! Apple a schimbat pentru totdeauna piata telefonelor mobile si a bagat in faliment cel mai mare producator de telefoane mobile din lume - Nokia Tesla a schimbat pentru totdeauna piata automobilelor! A facut din telefon un computer de buzunar! Cel mai ieftin computer de buzunar pe emag in 2021 costa 248 ron: https://www.emag.ro/telefon-mobil-alcatel-1c-2019-dual-sim-8gb-3g-volcano-black-5003d-2aale11-1/pd/D06685BBM/ Eu sunt sigur ca sunteti niste baieti de treaba, dar stati foarte prost cu procesorul si cu hard-ul!

  • dan_grc, vineri, 06.08.2021 15:02

    Oook, electricele nu sunt o noutate absolută, sunt ceva ani, s-au înmulțit, crește cota de piață, dar prețurile n-au scăzut deloc, explică asta Sherlock, mai vorbim.

  • @dan_grc, vineri, 06.08.2021 15:12

    Unde a fost concurența? Toți constructorii auto au produs mașini electrice? Una e sa investeasca in cercetare UN constructor si alta e sa investească in cercetare TOȚI! Notează: pentru prima data in istorie INFORMATICA, ELECTRONICA și INGINERIA ELECTRICA vor trage in aceeși direcție cu bugete de miliarde de euro!

  • PMC, vineri, 06.08.2021 16:02

    @@PMC: minti, minti intr-una, asa cum mint toti leftistii si toti cei cu apucaturi de stanga. Nicio surpriza.

  • @pmc, vineri, 06.08.2021 16:21

    Revoluția industrială a început la sfârșitul secolului al XVIII-lea și în primele decenii ale secolului al XIX-lea mai întâi în Anglia, care a reușit să se mențină ca prima putere industrială a lumii până la sfârșitul secolului al XIX-lea. În Franța, revoluția industrială a evoluat lent, începuturile ei datând din jurul anilor 1830. Cererea scăzută de produse industriale în condițiile unei populații predominant agrare a făcut că adevărata eră industrială să înceapă abia în 1890. Industrializarea Germaniei a fost marcată de fărâmițarea sa politică, condițiile favorabile declanșării revoluției în acest domeniu fiind create prin anii 1840-1850. Dezvoltarea industrială a SUA a debutat la mijlocul secolului al XIX-lea prin aplicarea unei multitudini de invenții și inovații. Sosirea masivă de emigranți după 1865 a antrenat o puternică dezvoltare a economiei americane și astfel în jurul anului 1900 SUA a devenit prima țară industrială din lume. Descoperirile din domeniul științific au impulsionat apariția unor tehnici și invenții moderne: - 1698 Denis Papin a inventat cazanul cu aburi sub presiune. - 1712 Thomas Newcomen a construit un motor cu aburi prevăzut cu piston și cilindru, însă abia în anul 1776 când James Watt a produs motorul cu aburi perfecționat se consideră că a început revoluția industrială. Aceasta s-a manifestat cu precădere în domeniul textil, la început. Astfel John Kay inventează suveica zburătoare care permitea realizarea de țesături mult mai late decât până la acel moment. Apoi la 1765 James Hargreaves inventează mașina de tors și la 1789 Edmund Cartwright războiul de țesut. În acest moment Anglia primește numele de "atelierul lumii". Importante descoperiri se fac și în alte domenii, precum în metalurgie : Abraham Darby inventează fonta pe bază de cocs, Wilkinson laminarea oțelului. Aceste progrese au impulsionat fenomenul de „revoluție industrială”. Oamenii de afaceri au sustinut intodeauna evolutia, progresul si eficienta! Revolutia industriala nu are nimic de a face cu stanga nici in secolul al XVIII-lea si nici in secolul XXI! Eu m-as uita cu mare atentie la cei care pun frana!

  • Rik, vineri, 06.08.2021 17:33

    @@PMC Nu inteleg nimic din ce scrii, doar ca ai cunostinte de istorie Cine, unde, pune frana?? Spune cineva: Bah inteziceti masinile electrice!! Nicidecum, dar viceversa da :) Avem noi ceva mai bun, care e mult mai scump, trebuie subventionat de stat direct si indirect, ba se pare ca e si cam mai poluant Daca tot facem paralele istorice, a interzis cineva calul si caruta? nu, pe cale naturala a fost inlocuit de mijloace mecanizate, locomotiva cu aburi a fost interzisa de cineva?Nicidecum.. Interventia asta a birocratiilor statale sustinute de talibanii ecologisti cred ca nu ii va pica bine industriei auto, parcurile auto se vor restrange, devalorizarea masinilor sh va fi mult mai accentuata si cumpararea uneia noi mult mai complicata

  • @Rik, vineri, 06.08.2021 17:52

    Pacat ca nu intelegi nimic! Este in limba romana! Formulare simpla, fara neologisme, nimic complicat! "a interzis cineva calul si caruta? " ---incearca sa intri cu caruta si calul in Viena! Ei, bine, in Bucuresti se poate intra cu caruta si calul! :)))) ...pe cale de consecinta Bucurestiul are conducere liberala iar in Viena sunt niste birocrati stangisti la butoane! :))) - e o gluma din trista realitate! Pe scurt, deciziile politice dau directia dezvoltarii! Trebuie pus punct poluarii si trebuie sustinuta cercetarea pentru a asigura mijloace de propulsie nepoluante! Asta e tot! Evolutia nu are nimic de a face cu stangismul si neomarxismul! Temerile referitoare la noile tehnologii sunt neintemiate!

  • @Rik, vineri, 06.08.2021 18:05

    Schimbările climatice vor remodela în mod fundamental viaţa pe Pământ în următoarele decenii, chiar dacă oamenii vor reuşi să diminueze emisiile de gaze cu efect de seră care încălzesc planeta, potrivit unui proiect de raport al experţilor ONU în domeniul ştiinţelor climatice obţinut de AFP. Raportul panelului ONU pentru climă ce conţine până acum 4000 de pagini va fi publicat abia în februarie 2022 şi cuprinde patru mari avertismente. https://adevarul.ro/international/in-lume/expertii-onu-contureaza-scenarii-sumbre-tot-e-mai-rau-urmeaza-vina--patru-mari-avertismente-privind-viitorul-vietii-pamant-1_60f440995163ec427132299a/index.html Curenţii Atlanticului de Nord slăbesc în intensitate, potrivit unui nou studiu. Ce ar însemna asta pentru sistemul climatic global https://adevarul.ro/tech/stiinta/curentii-atlanticului-nord-slabesc-intensitate-potrivit-unui-nou-studiu-insemna-sistemul-climatic-global-1_610cd1f45163ec4271d85828/index.html Studiu. Schimbările climatice duc la înmulţirea episoadelor de vreme extremă https://adevarul.ro/international/in-lume/studiu-schimbarile-climatice-duc-inmultirea-episoadelor-vreme-extrema-1_6102a8ed5163ec427190e527/index.html

  • PMC, vineri, 06.08.2021 19:09

    @Rik: pun pariu ca ai studii solide la baza. Ca ai diplome si titluri puse peste alte certificate si patalamale. Si dupa toate astea esti exemplul perfect de highly educated moron care crede toate balivernele cirezilor de "experti". In anii 80 venea marele inghetz. Apoi ploi acide. Apoi incalzire globala. Acum e pe baza de "schimbari climatice", dupa iernile strasnice din ultimii ani. Pe toate astea le-au prezis cohorte de "experti" pe care alte cete de HEM asa ca tine i-au crezut si au pus botul la laturile pe care le-au turnat in capul lor. "Expertii" au trait bine-merci pana la pensie de pe urma previziunilor apocaliptice, incasand luna de luna plini de amaraciune cecuri grase pentru probleme inventate la care intotdeauna solutia a fost "cat mai multa saracie si mizerie pentru cat mai multi". Asa e si acum. Numai un chior talamb nu vede urmaresc astia. Dupa ce o sa "savarseasca opera" istericalei ecologiste pentru combaterea codoiului, un gaz pe care il expiram fiecare si care are o concentratie in atmosfera de 0.0014%, dupa ce lupta revelatoare va fi fost castigata, credeti ca se vor opri? Nici vorba! Vor aparea alte si alte si noi pericole de care cine credeti ca o sa ne scape? Bine-nteles! EXPERTII! :)

  • curentatu, vineri, 06.08.2021 19:31

    Domnu fără nick cu timp de scris eseuri debile p-aici, ești cumva plătit la nr. de cuvinte-postări? Află că progresul real n-a avut vreodată nevoie de interdicții ca să se impună. Nici de postaci pro-transumanism de fapt, că asta-i buba progresului fără limite morale.

  • @PMC, vineri, 06.08.2021 20:00

    Obisnuiesc sa trec prin filtrul ratiunii toate informatiile care ajung la mine. Cand am ocazia sa mai si experimentez ceea ce aud, lucrurile devin mult mai clare! Cauta te rog pe internet "smog in beijing" ...uita-te la poze! Cauta si "smog in milano"... Iti garantez ca acele noxe iti ingreuneaza respiratia si te ustura si nasul si gatul! Este imposibil sa-ti faca bine asa ceva! Acolo se vede si se simte poluarea, se vede si din satelit! Nu e ok! In Bucuresti, un simplu aparat de purificare instalat in casa, iti va afisa tipurile de particole identificate particolele in suspensie de PM 2.5 sub PM10 - acestea pot intra in plamani si creaza efecte advese asupra sanatatii... Repet, daca nu ai incredere in oamenii de stiinta mergi in locurile cu pricina si experimenteaza pe pielea ta, foloseste aparate de masurare a calitatii aerului! Daca mai privim si incendiile de padure din Grecia si Turcia si valurile de caldura la care se adauga inundatiile din vestul Europei, dezghetul permafrostului din zona Arctica la un nivel fara precedent, putem sa ne dam seama cu usurinta ca ceva nu este in regula! Oricine poate experimenta pe propria piele ce am scris mai sus, nu sunt teorii ale conspiratiei si nici informatii imposibil de verificat si testat!

  • dan_grc, vineri, 06.08.2021 20:33

    Am avut timp să mă joc pe configuratorul Skoda, am ales Superb L&K 2.0 TSI 4x4 DSG 280 cai, n-am bifat cârlig retractabil electric, huse schi, volan încălzit, sistemul de recunoaștere a semnelor și navigația mare, care este foarte puțin mai mare decât cea standard, preț 48.970 euro. Pentru autonomie mai mare, există desigur 2.0 TDI 200 cai, prețul aproape la fel. Despre asta este vorba, Skoda avea prețuri mai accesibile față de VW de exemplu, cu maxim 50.000 euro îți puteai lua cea mai scumpa versiune, asta până la hibride și electrice, Eniaq din test nu este cu nimic mai presus ca un Superb, la nimic aproape, cu motoare electrice mai ieftin de produs, este mai scumpă considerabil, dar " bateriile se vor ieftini atât de mult încât vor fi mult mai ieftine ", râd de fiecare dată, investițiile din prezent sunt susținute de mașinile clasice, când se vor ieftini bateriile pentru producători, prețurile vor rămâne sus pentru că există o treabă care se cheamă recuperarea investițiilor și obiectivul principal, PROFITUL, cât mai mare, deci puneti-va la rând pentru Skode peste 60.000 euro, că peste zece ani va fi 70.000, iar bonusul nu va fi 20.000 . Arde planeta ? Miliarde de copaci plantați de visătorii de taxe, înlocuirea betonului cu spații verzi acolo unde se poate, normal că te sufoci într-o parcare de mall, când nu este niciun copac cât vezi cu ochii, doar beton, nicio umbră, când coborî la 50 de grade la sol, leșini.

  • in concluzie 2, vineri, 06.08.2021 20:36

    tipul de la 20:00 compara Beijingul (20 de mil. fara suburbii) cu Bucurestiul. Da, ceva nu e in regula. Vara e cald. Ce chestie dom'le! Ce e sigur insa, e ca nimeni din cei pe care ii cunoastem sau ii intalnim prin oras nu va muri de la gazele emise de automobil decat daca il leaga mafia de scaun in garaj cu motorul pornit. Ceea ce n-ar fi chiar atat de rau. Un mafiot in minus.

  • @dan_grc, sâmbătă, 07.08.2021 08:51

    Adevarat graiesti cu profitul. Stii cumva si ce marci fac cel mai mult profit pe masina vanduta? Dai si niste exemple pe aici ca sa vada si altii cum sustii BMW care are printre cele mai mari profituri pe bucata masina vanduta? Nota 4, stai jos.

  • Aha, sâmbătă, 07.08.2021 11:31

    @in concluzie 2 de la 20.36 Bă băiete, eu cred că ori acum ai coborât din vârful muntelui, ori ești în lumea ta ideală. Ori de unde ți-ai lua informațiile este imposibil să nu fi aflat până acum că ceea ce se întâmplă la nivel planetar de câțiva ani încoace nu este tocmai în regulă. Exceptând cazul în care nu eșți vreun ascet, cred că ai văzut/auzit despre inundații masive și neprevăzute, incendii, dereglarea anotimpurilor, căldură excesivă, topirea ghețarilor, dispariții de specii întregi. Acum ia gândește un pic, că nu doare, din ce cauză apar toate astea?

  • dan_grc, sâmbătă, 07.08.2021 12:19

    Profitul este regula de bază într-o afacere, inclusiv cu electrice, încercam să explic ca la clasa a doua, cu unii nu se poate .

  • @dan_grc, sâmbătă, 07.08.2021 13:45

    E bine ca explici ca la clasa a doua, dar poate prind idee si cocalarii cu 2 clase fraieriti de samsarii care vand BMW-uri daune totale prin Germania si aduse ca masini aproape noi prin Romania. Ia cauta tu sa vezi rapoartele pe car vertical si alte site-uri, sa vezi cam ce coji germane importati si conduceti pe drumurile publice punand in periocol lumea. Stii cumva de ce BMW e masina cocalarului international si nu Skoda? Daca nu stii iti zic eu: cei ce iau BMW-uri sunt prosti de dau prin gropi si explica ei altora ce inseamna masini adevarate, in timp ce cei care aleg Skoda, vor masina sa se poata deplasa, nu pentru liniute si drifturi, ci pentru a ajunge din A in B. Si vezi ca unii cu BMW nu au nici macar 2 clase, deci nu stiu la aia ce le mai explici. Cele mai mari profituri se fac pe seama oamenilor cu foarte multi bani care iau Ferrari, Porsche si marci super sportive si a celor mai multi fraieri. Tu cu siguranta nu te incadrezi la categoria Ferrari, deci vezi unde te pozitionezi. Pana ajungi tu sa ai bani de o Skoda electrica, mai ai de mers la benzinarie cu bidonul de 5 litri ca sa mai alimentezi putin cu motorina sa ajungi din Tecuci la Galati sa mai iesi si tu in lume.

  • @dan_grc, duminică, 08.08.2021 09:16

    Ai avut timp sa configurezi si un BMW Diesel sa ne zici de la cat porneste si cat ajunge cu toate optiunile? Auzi tu la el: Skoda asta o compara cu Superb. Pai comparam electrica cu diesel? Eu inteleg ca nu te pricepi la masini si ai lua cotet, dar totusi, masinile electrice difera de cele cu motoare diesel prin simplu fapt ca nu put. Si asta e cea mai mare si mai importanta diferenta, ca altfel faceau toti masini cu motoare diesel si cu cate 4 turbine ca BMW. Dar nu toti aspira sa vanda la cocalari, deci sunt si producatori care inteleg ca nu poti sa imputi la nesfarsit. Eu sper ca numarul cocalarilor sa scada si sa putem respira aer mai curat.

  • Mihai, duminică, 08.08.2021 09:53

    Unii se agita pe aici ca tehnologia asta nu merita, iar in alte domenii merge treaba bine: https://insideevs.com/news/524833/dhl-orders-electric-planes-eviation/ Deci deja exista ferry electrice, primele avioane electrice fac teste, camioane electrice, directia e clara. Mai greu cu cei care nu vad decat diesel.

  • dan_grc, duminică, 08.08.2021 10:33

    Nu știam că Skoda este concurentul BMW, de aceea nu mi-am făcut timp.

  • E-dick, luni, 09.08.2021 15:22

    Ba băieți, va troleaza la greu iedick pe aici, baga texte cu ursii și flocile copulare care mor din cauza dereglărilor climatice. Mie mi vine a râde, o mașină electrică as cumpăra și eu dar ceva așa mai de bugetul meu de roman de la coada...iuropei. ceva max 18000 euro. C așa i tenis.... Mă doare sufletul cum va spala ecologiștii la cap și ați ajuns sa credeți că e "normal"sa dai pe o mașină 60000 euro și 1200 euro pe un telefon mobil. Eu prefer sa dau 50000 euro pe un apartament sau pe educația copiilor și restul pe mașina. Va pup.

  • Intreb si eu, marţi, 10.08.2021 07:56

    Date fiind tipul si dimensiunile masinii, de ce nu faceti drive test cu o familie? Una este sa duci 80kg si alta cand ajungi la 3-400 kg (parinti+copii+ bagaje) +mai urci si prin munti. La iarna, la -10grade, cu nevasta, copii, schiuri, sănii, ajung la Predeal sau ma opresc la Posada?

  • Robert, marţi, 24.08.2021 18:04

    Daa.. rupeti pe vizualizari pe Youtube.