SEAT Leon ST facelift

2.0 Benzina Turbo (TSI) 300CP 4x4 Aut6 Cupra

Motor / Transmisie

5.0

Faceliftul primit de Leon la jumătatea carierei nu a fost unul consistent. Designul nu s-a schimbat aproape deloc și interiorul a primit îmbunătățiri discrete. Sub capotă însă, spaniolii au mai făcut rost de încă 10 cai putere pentru versiunea Cupra. Implicit pentru modelul testat de mine, Seat Leon ST Cupra. Și uite așa ne-am ales noi, românii, cu un break de performanță care dezvoltă 300 de cai putere și care prinde foarte bine la familiștii sportivi din vestul Europei.

Veștile bune nu se opresc aici. Cei 300 de cai putere sunt storși dintr-un motor de numai 2.0 litri, deci un impozit plăcut pentru orice familist chibzuit. Cei 300 de cai apar între 5600 și 6200 de rotații, însă mult mai important este cuplul de 380 de Nm și plaja de turații pe care se simte. Ea începe pe la 1800 rpm și se termină abia la 5500, ceea ce înseamnă un cuplu maxim livrat aproape constant și o senzație de resurse inepuizabile, chiar și la viteze mari, de autostradă.

Nu cred că-și pune cineva problema dacă cei 300 de cai putere sunt suficienți pentru un break compact. Bagajul de resurse de sub capotă nu e doar suficient, este chiar exaltant. Ce nu este exaltant? Sunetul evacuării. În modul normal de utilizare, Seat Leon ST Cupra sună ca orice benzinar. Dacă selectezi modul de rulare Cupra, tonalitatea evacuării se schimbă, dar nu e nimic înfricoșător. Probabil, spaniolii s-au temut să nu sperie copiii cu grohăituri obsene și pocnituri violente.

Cuplul de 380 de Nm este transmis ambelor axe prin intermediul unei cutii automate DSG cu șase rapoarte. Se mișcă foarte bine și schimbă alert, răspunsul fiind prompt și plăcut, chiar și atunci când rulezi în modul Comfort, iar mașina pare ceva mai relaxată. De asemenea, alternarea treptelor de viteză se face pe nesimțite atunci când rulezi normal.

Pentru cei care vor să trezească rapid cei 300 de cai putere atunci când se ivește ocazia unei depășiri, Seat a instalat și un set de padele în spatele volanului. Mi-aș fi dorit să nu fie din plastic și să nu semene cu cele ale unui volan de jucărie. E bine însă că retrogradează suficient de repede.

  • Gigi Neon, marţi, 09.10.2018 13:53

    Asta nu-i masina, e racheta cu volan!

  • SIMPLE MINDS, marţi, 09.10.2018 15:00

    Se pare ca Seat n-a avut *curaj* sa mentina doar doua roti motrice in cazul TSI-ului de 300 CP si in aceasta declinare a caroseriei si inclin sa le dau dreptate :-)) ei fiind singurii *vinovati* c-au echipat o fuzee cu un portbagaj de cca 600 l :) si care la un moment dat ar putea sa dea idei posesorilor,putini ce-i drept, si spre activitati cat se poate de *domestice*. As miza pe aceasta abordare cert *traditionala* :) a tractiunii la aceste valori de putere si cuplu chiar daca aceasta vine si cu inerentele inconveniente legate de greutate ,consum ,mentenanta dar oferind deopotriva macar un atu incontestabil.(4.9s e o valoare vulgara pentru un break compact). Pretul in schimb ,nu-i tocmai *amigo* cu toate buzunarele dar poate ca si *excesele* chiar isi merita toti banii la un moment dat.

  • someone, marţi, 09.10.2018 16:17

    acest seat are un rival in segment, si anume golf r variant. si oricare din ele mi se pare masina ideala, nu f mare, dar f incapatoare, care arata relativ simplu dar are performantele descise in articol. adica un sleeper perfect. my kind of car

  • vw s-a apucat de facut carnati, marţi, 09.10.2018 20:14

    La dezavantaje am mai putea trece : Motorul nu e ptr. soselele si traficul de la noi (e buna doar de test-drive), risc mare de a ramane fara carnet ori de a face accident (morti,raniti), pret /devalorizare mare.

  • andrei, marţi, 09.10.2018 21:20

    ei ce sa zic devalorizare mare. ca un cayenne sau alta masina scumpa rau nu s-o devaloriza mult.. cu cat mai scumpa cu atat mai tare devalorizarea.

  • Rudolf D., miercuri, 10.10.2018 08:05

    Ba tocmai ca motorul asta e pentru soselele romanesti. Puterea mare iti permite elegant sa depasesti repede si in siguranta toate obstacolele prezente in traficul de pe drumurile din Romania. Accidentele se fac mai ales datorita masinilor submotorizate si a soferilor incompetenti (indifferent de puterea masinii lor) De cand exista waze-ul, n-am avut probleme cu politia in Romania. Pret/ devalorizare mare?! Pai orice masina e o cheltuiala majora in buget, numai ca, daca ai o situatie materiala mai buna, nu mai gandesti in termeni economici. Sper sa nu ma laud, dar chiar nu ma intereseaza cat costa combustibilul. Pentru mine condusul e o placer, asa ca nu ma uit la bani cand vine vorba de masini. Si n-am Diesel. :)

  • hazard, miercuri, 10.10.2018 09:00

    A treia generatie a motorului EA888 se pare ca este un succes, cel putin pana acum. Are multe modificari fata de generatia anterioara (de ex chiulasa cu evacuarea inclusa) care sa il faca mai putin poluant si cel putin la fel de performant.Vom vedea cum sta si cu fiabilitatea, cel putin eu o s-o testez pe pielea mea. Pentru cine doreste performanta la fel insa pentru bani mai putini, pana in 30k euro gasesti golf r variant sh, cu istoric.

  • vw s-a apucat de facut carnati, miercuri, 10.10.2018 09:31

    @ Rudolf D. Ok. Daca 42.000 euro ptr. marca asta nu sunt o problema, asteptam cu nerabdare pareri despre ea de prin marile parcari (drumuri traditionale) ale tarii.

  • Kirotractor, miercuri, 10.10.2018 12:57

    N-am condus decît Leon Cupra *normal* acu cîțiva ani (280 CP) și mi-a părut prea mult pt... pe la noi - poate mi-oi schimba părerea însă, după instalarea separatoarelor cu role. :-) ...Dar un mai recent ST X-Perience (4x4, gardă la sol 18 cm) 1.8 TSI / 180 CP mi s-a părut mai bine adaptat drumurilor - și anotimpurilor - noastre. Chiar dacă Haldex-ul (prezent și pe ST-ul Cupra testat aici) e ceva mai puțin eficient decît vechile sisteme Torsen mecanice, a progresat destul în ultima vreme ca să nu transpiri rece iarna. Și cei *doar* 28-30.000 € ceruți pt X-Perience par - de fapt și sînt - mai accesibili decît 37-42K. Însă ratele de +700 €/lună cu toate hangaralele incluse nu mi-au mai părut prea prietenoase. :-)

  • unu, miercuri, 10.10.2018 17:59

    sunt prea sarac sa imi dau cu parerea despre und Seat de 300cp, 4x4 care costa 42k.

  • razr, joi, 11.10.2018 00:14

    Masina e ok.....dar daca e pt familia netraditionala nu se va vinde bine mai ales la noi ca avem foarte multi oameni de mare moralitate si respect fata de familia traditionala :))))

  • adi_10, joi, 11.10.2018 09:12

    eu o tin una si buna la fel cum am facut-o si prin alte articole...42.000 de euro ca sa ai o grafica de genul asta????42.000 de euro pt un Seat? 42.000 de euro doar pt ca are 300 de cai, ca daca ii pui motor de 1.6 o iei cu 25.000

  • vianu, joi, 11.10.2018 09:43

    e un simplu vector de imagine....unul dintre modelele care deschide drumul SEAT catre zona "emotion" si concurent direct pentru echivalentul italian, Alfa Romeo, pe care il va elimina din piata. Exista banii si exista ambitia. chiar daca modelul de fata nu va face vanzari e in avantgarda, iar rolul lui nu e de a aduce profit ci schimbare de atitudine fata de SEAT. Pretul mare are si el scopul de a pregati clientii viitori de recepta marca ca fiind valoroasa si de a accepta potentiale scoruri mai ridicate. zic si eu

  • vw s-a apucat de facut carnati, sâmbătă, 13.10.2018 11:26

    Ptr. cei care inca mai viseaza cai verzi pe sosea : https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22755599-foto-video-dou-persoane-murit-urma-unui-accident-produs-timi-oferul-care-provocat-accidentul-cea-live-facebook.htm