SEAT Leon ST Cupra

2.0 TSI 290CP Aut

Tinuta de drum

5.0

Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra. Bine, s-ar putea să nu găsești mașina acolo, pentru că tocmai devine unul dintre cele mai scumpe produse ale mărcii, dar în cazul ăsta va trebui să ai încredere în ce-ți povestesc aici.

Mașina asta stă mai bine pe șosea decât mulți dintre concurenții săi cu caroserie cu cinci uși. Nu am simțit că mă aflu într-un break decât atunci când am apăsat pe frână cu toată greutatea înainte de virajele de pe circuit, moment în care spatele "joacă" ușor din cauza forțelor care apasă asupra mașinii. În rest, virajele de șosea sunt abordate absolut perfect, fără probleme. Am dat la un moment dat de un sens giratoriu pe o porțiune părăsită a unei șosele, iar primul break Cupra din istoria celor de la Seat a lăsat spatele în urmă doar când ESP-ul a fost dezactivat de la butonul de pe bord. În orice alt caz, trebuie să fii curat inconștient pentru a trece de limitele de aderență pe care ți-l oferă suspensiile, jantele de 19 inch, controlul dinamic al șasiului (îl găsiți sub numele DCC în lista de opțiuni de pe Cupra) și mai ales diferențialul față care nu lasă roțile să fie depășite de situație.

Un mare plus pentru direcție, exactă ca un bisturiu cu laser, și pentru suspensiile care păstrează mașina pe trasă în viraje și reușesc în acealași timp să nu-ți opereze rinichii la trecerea peste imperfecțiunile șoselelor. 

  • hazard, luni, 23.02.2015 14:03

    Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!

  • @Automarket, luni, 23.02.2015 14:37

    "Leon Cupra era deja una dintre cele mai puternice compacte cu tracțiune de pe piață, "

  • mog, luni, 23.02.2015 14:50

    "a-ți anunșa"

  • Alinescu, luni, 23.02.2015 15:43

    Bun si acuma spuneti-mi si mie de ce dracu isi cumpara lumea Golf cand exista masina asta care arata mai bine, are aceeasi platforma si are motoare identice. Ca eu nu ma prind.

  • mishazaitev, luni, 23.02.2015 16:49

    Te-ai gandit vreodata ca unii chiar s-ar putea sa prefere design-ul mai neutru al Golfului? Stiai ca Scirocco (produs in Spania) este unuil dintre putinele modele VW care a avut probleme cu rugina?

  • rapt, luni, 23.02.2015 19:15

    o reusita deosebita cuvantul "obstinenta", o corcitura de obstinatie si abstinenta. :)) "Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra"

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 19:22

    Imi place, tractiune fata + cutie manuala la puterea asta fac senzatie :). Sunt cam greu de controlat si cam pierzi aderenta daca nu esti atent cred. Daca il tunam putin la vreo 400cp deja... e din alt film. O intrebare pentru Automarket. Ati zis ca nu ati reusit nici cum sa coborati sub 7% consumul. Spuneti ce consum real ati avut. 20% ? Eu as fi interesat de un G5 GTI ed30 si as vrea sa imi fac o idee, chiar daca respectivul va consuma cu vreo2% mai mult.

  • mircea, luni, 23.02.2015 19:24

    @Suleyman Undeva pe la 11.5 a fost consumul cu de toate: tras pirn munţi, trecut pe autostradă, traversat oraşe. Dar dacă mergi liniştit, scade serios.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 20:29

    Il consider un consum foarte bun 11.5, eu consumam cu fosta dacie pe carburatie acu multi ani (,,reglata" de mecanici) cel putin 8%, chiar si 12% :))) si aveam 45cp.

  • LauCalin, luni, 23.02.2015 21:28

    Masina asta e cam naspa, ca e facuta de VW. De ce? De ce nu ar fi?!

  • LUCCI, vineri, 16.10.2015 00:47

    Azi am vazut la Pex auto in Ploiesti un Cupra 280 negru, cu frane Brembo, jante OZ Superlegera si proprietarul mi-a spus ca a dat 38000 pe ea(tocmai schimba placutele cu nr. provizorii cu cele definitive). 10.000 in plus fata de pretul de lista....mi se pare cam mult pt. niste optionale, mai ales ca nu vine ,,cheala,, din fabrica...