SEAT Leon ST Cupra

2.0 TSI 290CP Aut

Performante

4.5

Atunci când un test internațional se termină pe un circuit, am un prim indiciu al faptului că marca are încredere deplină în capacitățile dnamice ale noului său model. Pentru că există momente în care îți dorești să vezi limitele mașinii într-un context care-ți oferă siguranță perfectă. Iar cu Leon ST Cupra am ajuns pe circuitul Castelloli, undeva la 30 de kilometri de Barcelona, o pistă de încercare extrem de tehnică pe care vezi exact dacă mașina convinge sau nu.

Iar Seat ST Cupra m-a lăsat pe alocuri cu gura căscată. În cartea tehnică avem 6.0 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 de kilometri pe oră, însă este absolut fermecător să simți o repriză 80-120 km/h la volanul acestei mașini. Modul în care motorul urcă în turații pe modul de rulare Cupra (celelalte sunt Comfort, Sport și Individual), indiferent de viteza cu care rulezi, îți arată că mașina asta poate fi folosită la fel de ușor în oraș sau pe circuit în aceeași zi. În aceeași configurație. Mai mult, după câteva ture în condiții extreme pe circuit, frânele și anvelopele Michelin de performanță nu au dat semne de oboseală, deci probabil că pe șosea nu veți avea niciodată probleme din acest punct de vedere.

Într-o comparație directă cu break-urile de performanță din segment, Leon ST Cupra este depășit doar de Golf R, însă reușește să treacă clar, fără probleme, de ceilalți doi concurenți apropiați care au puteri mai mici.

  • hazard, luni, 23.02.2015 14:03

    Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!

  • @Automarket, luni, 23.02.2015 14:37

    "Leon Cupra era deja una dintre cele mai puternice compacte cu tracțiune de pe piață, "

  • mog, luni, 23.02.2015 14:50

    "a-ți anunșa"

  • Alinescu, luni, 23.02.2015 15:43

    Bun si acuma spuneti-mi si mie de ce dracu isi cumpara lumea Golf cand exista masina asta care arata mai bine, are aceeasi platforma si are motoare identice. Ca eu nu ma prind.

  • mishazaitev, luni, 23.02.2015 16:49

    Te-ai gandit vreodata ca unii chiar s-ar putea sa prefere design-ul mai neutru al Golfului? Stiai ca Scirocco (produs in Spania) este unuil dintre putinele modele VW care a avut probleme cu rugina?

  • rapt, luni, 23.02.2015 19:15

    o reusita deosebita cuvantul "obstinenta", o corcitura de obstinatie si abstinenta. :)) "Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra"

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 19:22

    Imi place, tractiune fata + cutie manuala la puterea asta fac senzatie :). Sunt cam greu de controlat si cam pierzi aderenta daca nu esti atent cred. Daca il tunam putin la vreo 400cp deja... e din alt film. O intrebare pentru Automarket. Ati zis ca nu ati reusit nici cum sa coborati sub 7% consumul. Spuneti ce consum real ati avut. 20% ? Eu as fi interesat de un G5 GTI ed30 si as vrea sa imi fac o idee, chiar daca respectivul va consuma cu vreo2% mai mult.

  • mircea, luni, 23.02.2015 19:24

    @Suleyman Undeva pe la 11.5 a fost consumul cu de toate: tras pirn munţi, trecut pe autostradă, traversat oraşe. Dar dacă mergi liniştit, scade serios.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 20:29

    Il consider un consum foarte bun 11.5, eu consumam cu fosta dacie pe carburatie acu multi ani (,,reglata" de mecanici) cel putin 8%, chiar si 12% :))) si aveam 45cp.

  • LauCalin, luni, 23.02.2015 21:28

    Masina asta e cam naspa, ca e facuta de VW. De ce? De ce nu ar fi?!

  • LUCCI, vineri, 16.10.2015 00:47

    Azi am vazut la Pex auto in Ploiesti un Cupra 280 negru, cu frane Brembo, jante OZ Superlegera si proprietarul mi-a spus ca a dat 38000 pe ea(tocmai schimba placutele cu nr. provizorii cu cele definitive). 10.000 in plus fata de pretul de lista....mi se pare cam mult pt. niste optionale, mai ales ca nu vine ,,cheala,, din fabrica...