SEAT Ibiza

1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Xcellence

Tinuta de drum

4.0

În cadrul testului nostru din Barcelona am nimerit la volanul unui Seat Ibiza înzestrat cu nivelul de echipare Xcellence. Adică pentru cei cu gusturi fine, nu pentru cei sportivi. Aceștia din urmă au la dispoziție nivelul de echipare FR, care vine inclusiv cu o suspensie sport.

Chiar dacă n-am avut toate ingredientele unui șofat sportiv, Ibiza a reușit să impresioneze plăcut pe drumurile virajate din apropierea Barcelonei. Există un ușor ruliu, însă micul model spaniol reușește să îți ofere o experiență destul de implicată. Stă bine pe viraje, iar aderența se păstrează admirabil. Direcția poate deveni și ea ceva mai precisă dacă selectați modul de rulare Sport. E drept că se simte artificială, fiind extrem de asistată.

N-am uitat de modurile de rulare. Sunt patru la număr (Eco, Normal, Sport și Individual) și pot influența modul în care se simte mașina: suspensie, motor, accelerație, transmisie, direcție și funcționarea climatizării. Trăsăturile mașinii se schimbă la selectarea fiecărui mod, însă nu modifică radical comportamentul.

  • eee, vineri, 19.05.2017 16:45

    asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...

  • @eee, vineri, 19.05.2017 16:57

    Pai Clio e trecut bine de jumatatea perioadei cat dureaza aceasta generatie. Asa si Clio RS in urma cu 15 ani era 14 k Euro ai acum e 22-24 k ;-P

  • Seat, vineri, 19.05.2017 17:57

    era si mai bine daca o faceau usoara ca swift.

  • ;os, vineri, 19.05.2017 20:33

    Cica varianta cupra nu o sa apara. Cea mai puternica varianta va fi cea de 150cp 1.5l

  • haha, vineri, 19.05.2017 22:59

    Puteam sa jur ca va fi cineva care va aminti de Clio. Oricum naspa masina. Asa cum sunt toate masinile facute de VAG. Clio o bate la orice ora si la orice capitol.

  • S, sâmbătă, 20.05.2017 18:45

    Imi place mult aceasta bijuterie, motorizarea de 95cp nu prea e pentru temperamentul meu, insa pretul e cam piperat.

  • Anton, duminică, 21.05.2017 11:13

    Toate masinile noi din clasa asta sunt scumpe. Sa va amintesc ca noul Nissan Micra (da, aceeasi platforma cu Clio) costa 19.000 euro?

  • maximuspc, luni, 22.05.2017 08:44

    @haha: acri strugurii? :P @Anton: de unde ai scos pretul ala? Cum sa coste 19000?

  • adi, luni, 22.05.2017 11:31

    Sunt convins ca va avea succes mai ales in varianta diesel (momentan nu apare in lista nici o varianta pe motorina dar sigur se va putea achizitiona cu motor de 1.6 TDI 105 CP, motorul tipic). Masina este frumoasa, iti ia ochii, si are cam tot ce trebuie pe o masina din 2017, parking assist, faruri led, computer de bord cu ecran mare si navigatie. Pacat ca pretul este un pic cam mare, dupa parerea mea.

  • sandu, marţi, 23.05.2017 10:49

    f frumoasa masina. cea mai frumoasa din clasa ei. pacat ca nu are si varianta diesel. poate pe viitor. ca si pret, se stie ca cei de la seat practica niste reduceri masive la masinile noi(20%) asa ca pretul e chiar ok.

  • Andrei, sâmbătă, 27.05.2017 12:07

    Tot tamburi pe spate pentru variantele sub 100 cp? La 13k euro macar niste discuri mititele putea sa ofere.