SEAT Ibiza

1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Xcellence

Motor / Transmisie

4.0

Noul Seat Ibiza este promotorul noii platforme MQB A0, cea pe care și Volkswagen o va folosi pentru noua generație Polo, pregătită să apară din moment în moment. Platforma comună înseamnă și motoare comune, iar printr-o deducție destul de simplă putem spune că am condus la Barcelona un motor pe care îl vom regăsi și pe Polo.

Este vorba despre un agregat de numai un litru, cu trei cilindri, capabil să ofere 95 de cai putere. Interesează însă mai mult cei 175 de Nm, disponibili încă de la 2000 de rotații. Cuplul motor este generos și animă situația pentru cel de la volan.

În această configurație, Ibiza se simte bine, este dinamică și găsește resurse pentru unele excese. La viteze mari, de autostradă, entuziasmul pare să se mai domoloească.

Unitatea cu trei cilindri este asociată unei cutii manuale cu cinci rapoarte. De dragul consumului redus a fost etajată destul de lung, doar treapta a doua și a treia fiind recomandate atunci când vreți să vedeți potențialul mașinii pe un drum de munte.

Antifonarea este destul de bună, cei trei cilindri fiind resimțiți în habitaclu abia pe la 4000 de turații. Vibrațiile sunt însă prezente.

  • eee, vineri, 19.05.2017 16:45

    asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...

  • @eee, vineri, 19.05.2017 16:57

    Pai Clio e trecut bine de jumatatea perioadei cat dureaza aceasta generatie. Asa si Clio RS in urma cu 15 ani era 14 k Euro ai acum e 22-24 k ;-P

  • Seat, vineri, 19.05.2017 17:57

    era si mai bine daca o faceau usoara ca swift.

  • ;os, vineri, 19.05.2017 20:33

    Cica varianta cupra nu o sa apara. Cea mai puternica varianta va fi cea de 150cp 1.5l

  • haha, vineri, 19.05.2017 22:59

    Puteam sa jur ca va fi cineva care va aminti de Clio. Oricum naspa masina. Asa cum sunt toate masinile facute de VAG. Clio o bate la orice ora si la orice capitol.

  • S, sâmbătă, 20.05.2017 18:45

    Imi place mult aceasta bijuterie, motorizarea de 95cp nu prea e pentru temperamentul meu, insa pretul e cam piperat.

  • Anton, duminică, 21.05.2017 11:13

    Toate masinile noi din clasa asta sunt scumpe. Sa va amintesc ca noul Nissan Micra (da, aceeasi platforma cu Clio) costa 19.000 euro?

  • maximuspc, luni, 22.05.2017 08:44

    @haha: acri strugurii? :P @Anton: de unde ai scos pretul ala? Cum sa coste 19000?

  • adi, luni, 22.05.2017 11:31

    Sunt convins ca va avea succes mai ales in varianta diesel (momentan nu apare in lista nici o varianta pe motorina dar sigur se va putea achizitiona cu motor de 1.6 TDI 105 CP, motorul tipic). Masina este frumoasa, iti ia ochii, si are cam tot ce trebuie pe o masina din 2017, parking assist, faruri led, computer de bord cu ecran mare si navigatie. Pacat ca pretul este un pic cam mare, dupa parerea mea.

  • sandu, marţi, 23.05.2017 10:49

    f frumoasa masina. cea mai frumoasa din clasa ei. pacat ca nu are si varianta diesel. poate pe viitor. ca si pret, se stie ca cei de la seat practica niste reduceri masive la masinile noi(20%) asa ca pretul e chiar ok.

  • Andrei, sâmbătă, 27.05.2017 12:07

    Tot tamburi pe spate pentru variantele sub 100 cp? La 13k euro macar niste discuri mititele putea sa ofere.