Tehnologie
Seat Ateca se ridică cu brio la nivelul epocii în care a fost lansată. Asta pentru că lista de elemente standard (în funcție de nivelul de echipare) sau cea de opțiuni îți oferă un orizont extrem de bogat atunci când vine vorba de pachetul tehnologic oferit.
Totul începe de la interior, acolo unde Ateca vine încă din echiparea de bază cu un display touchscreen. Acesta poate fi upgradat însă cu unul superior calitativ și la nivel de dimensiuni pentru a ajunge la ceea ce vedeți în fotografiile atașate acestui test. De aici se comandă toate sistemele de care dispune Ateca, implicit Apple CarPlay și Android Auto. Dacă ești fanul facilităților de tip Mirroring, te vei simți ca acasă în SUV-ul spaniol.
Apropo de simțit ca acasă, Ateca îți oferă implicit încărcare wireless a telefonului mobil, cu condiția ca acesta să fie compatibil cu această tehnologie.
Pe Ateca ai hayon electric care poate fi deschis cu piciorul cu ajutorul senzorului de sub spoilerul posterior. Ai nevoie de puțin antrenament pentru a înțelege exact unde trebuie să-ți miști piciorul, deci încearcă să te "antrenezi" pentru asta într-o parcare pustie înainte de a te lăuda în fața prietenilor cu noua ta mașină și facilitățile ei.
Farurile full-LED fac parte din oferta opțională pe Ateca, iar diferența de vizibilitate dintre un set de faruri Xenon sau Bi-Xenon și LED este atât de mare pe timp de noapte, încât vă recomand cu multă căldură acest pachet.
Dacă ai probleme cu parcarea, Seat îți oferă camere care-ți proiectează o imagine 3D a mașinii pe display-ul central. Iar dacă nici așa nu reușești să te înțelegi cu parcările înguste ale orașului, o simplă apăsare de buton face ca Ateca să-și găsească singură locul de parcare și să vireze la fel de singură în acesta.
Nu în ultimul rând, Ateca știe să citească și să-ți afișeze pe display semnele de circulație, știe să te anunțe când schimbi banda fără să semnalizezi și să-ți indice momentul în care în unghiul mort se află o altă mașină. Plus celelalte avantaje deja descrise la capitolul Siguranță.
Lipsuri? Nu sunt multe. Eventual un Head-Up Display care ar fi completat interesant oferta Seat în segmentul SUV-urilor compacte.
@AM: sigur nu e o greseala in ceea ce priveste cuplul motor ? 240 Nm ? Pe Leon diesel parca aveam 350 Nm pt varianta de 150CP si 380-400Nm pt cea "high-power" (184CP). O fi motorul asta revizuit dupa scandalul Dieselgate, dar nici sa piarda 100Nm nu e realist.