Interior
Tiguan rămâne "regele" Grupului Volkswagen când vine vorba de ambianța interioară. Asta pentru că primul lucru pe care-l obervi în Ateca este legătura pe alocuri mult prea apăsată cu gama Leon. Pe de o parte e normal, pentru că e vorba de un sentiment de familie pe care compactele Seat trebuie să îl aibă, însă atunci când intri în Tiguan și în Ateca te lovești de două mașini care la nivel de calitate percepută sunt evident la niveluri diferite. Avantaj Tiguan.
Ăsta nu e însă un mare dezavantaj la nivel de segment, pentru că Ateca se ridică lejer la nivelul lui Qashqai și chiar peste acesta atunci când vine vorba de ambianță și materiale.
Niciun SUV nu reușește însă să ajungă la nivelul spectaculos pe care-l atinge noul Peugeot 3008, care pe lângă "matematica" de altfel corectă din mașinile Grupului Volkswagen pare un soi de navă spațială cu accente premium.
Să ne înțelegem: având în vedere că mașina testată era dotată cu vârful absolut la nivel de dotări în gama Seat - nivelul Xcellence - la care au fost adăugate alte câteva opționale, din Ateca nu a lipsit nimic esențial. Display-ul de 8 inch cu navigație e la locul lui, scaunele sport cu tapițerie Alcantara s-au integrat excelent din peisaj, iar elementele tehnologice au fost și ele integrate corect în pachet. Doar că, oarecum ironic pentru un brand care se prezenta pe sine însuși acum ceva vreme ca un stindard al emoției într-un grup german, din interiorul lui Ateca lipsește culoarea, bucuria, relaxarea.
Ești într-o mașină care se achită simplu și corect de sarcini, dar care încearcă prea puțin să fie degajată, să se îndepărteze de linia impusă de "părintele" său.
Dacă treci peste acest aspect și-ți vei cumpăra Ateca pentru familie, află că pe bancheta din spate stau relaxați doi pasageri adulți, al treilea urmând să atenteze însă la spațiul lateral al celorlalți. Un minus față de Tiguan este faptul că SUV-ul spaniol nu a moștenit și scaunele spate multireglabile ale fratelui său, mizând pe o banchetă clasică rabatabilă 60/40.
La capitolul portbagaj, Ateca se află în zona medie-inferioară a segmentului, cu 485 de litri disponibili. Tiguan oferă 615 litri, fiind vârf la acest capitol, însă Qashqai stă ceva mai prost, cu 430 de litri.
@AM: sigur nu e o greseala in ceea ce priveste cuplul motor ? 240 Nm ? Pe Leon diesel parca aveam 350 Nm pt varianta de 150CP si 380-400Nm pt cea "high-power" (184CP). O fi motorul asta revizuit dupa scandalul Dieselgate, dar nici sa piarda 100Nm nu e realist.