Consum
Segmentul SUV-urilor compacte este mai mult decât bine reprezentat în zona motorizărilor diesel de 150 de cai putere. În principiu, toate mărcile care contează au o mașină în această zonă, chit că în cazul unor modele precum Hyundai Tucson, noul Peugeot 3008, Toyota RAV4 sau Ssangyong Korando nu avem integrală la acest nivel de putere nici măcar între elementele opționale contracost.
Curios este faptul că liderul segmentului, Nissan Qashqai, nu urcă în zona motorizărilor diesel decât până la 130 CP. Nu pare că ar avea însă vreo problemă reală la nivel de vânzări din cauza asta.
Una peste alta, Seat Ateca 2.0 TDI de 150 CP cu manuală și integrală afișează un consum mediu mixt de 5.0 litri/100 km, cu o valoare extraurbană care coboară până la 4.6 litri și cu un consum urban mediu de 5.8 litri. Asta dacă ne luăm după fișa tehnică, singura bază corectă de comparație de la egal la egal cu principalii săi rivali.
În cazul nostru, Ateca a urcat către 8-8.5 litri/100 km în regim urban și a afișat circa 6-6.5 litri/100 km în afara orașului, valori corecte pentru un motor diesel de 150 CP în contextul în care testul a fost realizat iarna, când sistemul de climatizare și scaunele încălzite au fost solicitate serios.
Într-o comparație umăr la umăr cu rivalii săi direcți, Ateca stă excelent. Notăm în prima fază că versiunea echivalentă de pe Tiguan consumă 5.6 litri/100 km, deci cu peste 10% mai mult. Apoi, observăm că doar un alt SUV compact cu motor asemănător și tracțiune integrală reușește o medie mixtă mai bună: Honda CR-V 1.6 diesel de 160 CP, care coboară la 4.9 litri/100 km grație unui consum urban mai scăzut. Plus Qashqai 1.6 diesel de 130 CP, care afișează 4.9 litri/100 km, dar oferă și 20 de cai în minus.
În rest, toate celelalte SUV-uri echivalente ca motorizare, transmisie și tracțiune sunt inferioare la nivel de consum, chit că "meciul" se joacă aproape, la valori care variază între 5.0 și 6.0 litri la suta de kilometri.
Chiar dacă nu sunt direct comparabile, deci nu afectează notarea la acest capitol, extindem aria de selecție și lăsăm în comparație și modele care nu au decât versiuni 4x2 pe motoarele diesel asemănătoare, Peugeot 3008 2.0 diesel de 150 CP și Toyota RAV4 2.0 diesel de 143 CP. Acestea coboară la 4.4, respectiv 4.7 iitri/100 km.
@AM: sigur nu e o greseala in ceea ce priveste cuplul motor ? 240 Nm ? Pe Leon diesel parca aveam 350 Nm pt varianta de 150CP si 380-400Nm pt cea "high-power" (184CP). O fi motorul asta revizuit dupa scandalul Dieselgate, dar nici sa piarda 100Nm nu e realist.