SEAT Ateca

Consum

4.0

Segmentul SUV-urilor compacte este mai mult decât bine reprezentat în zona motorizărilor diesel de 150 de cai putere. În principiu, toate mărcile care contează au o mașină în această zonă, chit că în cazul unor modele precum Hyundai Tucson, noul Peugeot 3008, Toyota RAV4 sau Ssangyong Korando nu avem integrală la acest nivel de putere nici măcar între elementele opționale contracost.

Curios este faptul că liderul segmentului, Nissan Qashqai, nu urcă în zona motorizărilor diesel decât până la 130 CP. Nu pare că ar avea însă vreo problemă reală la nivel de vânzări din cauza asta.

Una peste alta, Seat Ateca 2.0 TDI de 150 CP cu manuală și integrală afișează un consum mediu mixt de 5.0 litri/100 km, cu o valoare extraurbană care coboară până la 4.6 litri și cu un consum urban mediu de 5.8 litri. Asta dacă ne luăm după fișa tehnică, singura bază corectă de comparație de la egal la egal cu principalii săi rivali.

În cazul nostru, Ateca a urcat către 8-8.5 litri/100 km în regim urban și a afișat circa 6-6.5 litri/100 km în afara orașului, valori corecte pentru un motor diesel de 150 CP în contextul în care testul a fost realizat iarna, când sistemul de climatizare și scaunele încălzite au fost solicitate serios.

Într-o comparație umăr la umăr cu rivalii săi direcți, Ateca stă excelent. Notăm în prima fază că versiunea echivalentă de pe Tiguan consumă 5.6 litri/100 km, deci cu peste 10% mai mult. Apoi, observăm că doar un alt SUV compact cu motor asemănător și tracțiune integrală reușește o medie mixtă mai bună: Honda CR-V 1.6 diesel de 160 CP, care coboară la 4.9 litri/100 km grație unui consum urban mai scăzut. Plus Qashqai 1.6 diesel de 130 CP, care afișează 4.9 litri/100 km, dar oferă și 20 de cai în minus.

În rest, toate celelalte SUV-uri echivalente ca motorizare, transmisie și tracțiune sunt inferioare la nivel de consum, chit că "meciul" se joacă aproape, la valori care variază între 5.0 și 6.0 litri la suta de kilometri.

Chiar dacă nu sunt direct comparabile, deci nu afectează notarea la acest capitol, extindem aria de selecție și lăsăm în comparație și modele care nu au decât versiuni 4x2 pe motoarele diesel asemănătoare, Peugeot 3008 2.0 diesel de 150 CP și Toyota RAV4 2.0 diesel de 143 CP. Acestea coboară la 4.4, respectiv 4.7 iitri/100 km.

  • Obbie, luni, 16.01.2017 12:31

    @AM: sigur nu e o greseala in ceea ce priveste cuplul motor ? 240 Nm ? Pe Leon diesel parca aveam 350 Nm pt varianta de 150CP si 380-400Nm pt cea "high-power" (184CP). O fi motorul asta revizuit dupa scandalul Dieselgate, dar nici sa piarda 100Nm nu e realist.

  • ediflorianus, luni, 16.01.2017 12:33

    Salutare, Doresc sa alfu daca va fi testata si varianta de top (2.0 cu 190cp, DSG si cel mai important cu 0-100 in 7-7.5s). Consumul real ,in oras, pare putin cam mare - fata de cele specificate de producator - la o masina diesel din 2017 . Nu gasesc destule informatii legate de fiabilitate , in cazul in care as dori sa achizitionez o masina noua in viitor , cu toate review-urile pozitive si nr-ul mare de vanzari pe 2016 de la Seat , as cam evita orice autovehicul despre care nu gasesc ceva detalii minime legate de fiabilitate. -------------------------------------------------------------------------------------------- Ca fapt divers, detin un Nissan D21 , are 1.9 tone , motor 2.5 diesel (simplu) din prima generatie de diesel'uri (1987) si pot spune ca masina nu sare cu consumul de 8 L in oras(Baia Mare) iarna. Deci , lasa de dorit noile motorizari diesel , mai ales pt o masina de zi cu zi in trafic cu 20-65 kp/h in 90% din timpul petrecut la volan. Multumesc.

  • S, luni, 16.01.2017 12:42

    "PARADOXAL" Consum: Paradoxal, însă, liderul segmentului, Nissan Qashqai Performanţe: În rest, notăm că există paradoxuri precum Hyundai Tucson Interior: Doar că, oarecum paradoxal pentru un brand care se prezenta pe sine însuși... :)))

  • mircea, luni, 16.01.2017 12:47

    @Obbie Sunt 340. Typo. Toate celelalte informații rămân valabile. Mulțumesc.

  • Andy, luni, 16.01.2017 12:55

    @Obbie Bine observat! Are 340 Nm, nu 240 Nm: http://www.automarket.ro/masini-noi/seat/ateca-3785/ Typo... O masina corecta si o alternativa buna la Qashqai sau Sportage. Personal prefer 3008 in clasa respectiva :-)

  • cristi, luni, 16.01.2017 13:21

    O intrebare: fiabilitatea SEAT vs fiabilitatea KIA? Ateca sau Sportage? 4 ani garantie sau 7?

  • costel, luni, 16.01.2017 13:39

    renault kadjar 1.6 dci 4x4 130 cp 23500 E

  • Kirotractor, luni, 16.01.2017 13:47

    Corect apropo de... preistoria SUV-urilor, prima generatie Kia Sportage (lansata-n iulie 1993) devansind de fapt Toyota RAV4 (mai 1994), considerata pe nedrept de unii prototipul clasei. ...Desi primul Sportage (bazat pe platforma Mazda Bongo / Ford Econovan a vremii si montat la Karmann in Germania pt. Europa) a avut un succes comercial minor comparativ cu japoneza. In fine, avalansa actuala de SUV-uri nu-mi pare deloc justificata "practic" de procentul redus al celor care ies de pe sosele realmente (de unde si preponderentza versiunilor 2WD). ...Dar asta-i lumea actuala, in care marketingul a reusit sa convinga deja o majoritate ca "privitul de sus" al celorlalti e cel mai important scop in viatza. Alt avantaj al SUV-urilor nici nu vad de fapt - vb. evident de lumea cu apa calda, buda-n casa si asfalt ca-n palma, fiindca in lumea a treia nu strica nici o garda la sol majorata. Strict ontopic, Ateca-mi pare la fel de OK ca o... Skoda SUV-izata, dar si la fel de surprinzator devenita Number One in gama SEAT.

  • mircea, luni, 16.01.2017 13:54

    @ediflorianus Despre fiabilitate vorbim peste minim 5 ani. Nu există discuții de fiabilitate pe o mașină lansată ieri. Încercăm să facem rost de versiunea de motorizare de top și publicăm test dacă există în parcul dedicat presei. @costel Pe Qashqai l-am introdus în discuție, deși are doar 130 de cai, pentru că e liderul segmentului în Europa. În cazul lui Kadjar așteptăm o versiune de 150-160 CP pentru a intra în calcul într-o comparație corectă. Pentru statistică, însă, un Kadjar 1.6 diesel 130 CP cu 4x4 și manuală în echiparea de top Intens costă cu 2000 de euro mai puțin decât echivalentul de 150 CP de pe Ateca. @S Pare paradoxal, dar am reformulat în două dintre fraze :) Thanks.

  • top, luni, 16.01.2017 15:22

    Am vazut masina in trafic si va spun ca este extrem de urata ca design. Nu mi-as lua sincer sa fiu acesta masina datorita politicii VAG : preturi cat mai mari , fiabilitate cat mai mica .Recent , un amic a intrat in posesia noii masini de servici vw jetta 2.0TDI 140CP model 2017 facuta in Me4xic. In afara de faptul ca masina e placuta la condus si trage de rupe, deja are probleme cu portbagajul, computerul de bord si alte mici probleme desi nu avea decat o luna de folosinta. Probabil daca ar fi fost facuta in germania nu ar fi avut atea probleme dar si pretul ar fi fost altul . Una peste alta cred ca ca exista alternativa extrem de buna , un exemplu fiind kia sportage: fiabilitate buna, preturi mai mici si garantie mult mai mare.

  • Obbie, luni, 16.01.2017 15:23

    @Kirotractor: "privitul de sus" dintr-o masina de genul asta are chiar mai multe avantaje (practice de altfel): - o anticipare mai buna a traficului (vezi "de departe" daca e vreun blocaj pe una din benzile de circulatie) - vizibilitate buna atunci cand iesi de pe strazi secundare si tre sa cedezi trecerea. Sincer, zilele astea in Bucuresti, cu mormanele de zapada de la fiecare colt de strada/intersectie ies pur si simplu "in orb" cu jumate de masina (clasa compacta) ca sa vad daca vine ceva. - la drumuri cu mazga/ploaie, nu mai iei in fata toata mizeria aruncata de altii, parbrizul necesita spalare mult mai rar. Astea le-am observat in calitate de pasager si sincer nu prea te gandesti la ele pana ce nu mergi cu o astfel de masina. Mai e desigur garda la sol mai mare care te poate ajuta sa nu ramai "pe burta" pe strazile prost dezapezite de la noi sau sa ajungi fara emotii la o cabana de la munte (chiar anul trecut de revelion am avut prieteni care nu au putut sa mearga cu masina lor - o Honda Civic - undeva in Apuseni, drumuri unde o berlina normala nu a avea nici o pb). Ah, si inca un avantaj: cu un SUV compact poti avea un portbagaj mai mare, dar in acelasi timp pastrand o amprenta la sol cat a unei masini din clasa C. Asta mai ales pt cei ce nu vor break din cauza lungimii.

  • Moldovean, luni, 16.01.2017 16:03

    @Obbie La cum se vând SUV-urile o să ajungem să avem aproape toți SUV-uri și multe din aceste avantaje se vor anula pentru că vom fi cam toți la aceeași înălțime :) După aceea, probabil vor face altele și mai înalte până ajungem la Monster Truck-uri.

  • Coco, luni, 16.01.2017 17:12

    Seat Ateca este un SUV compact corect și bine poziționat într-un segment dinamic, complex și cu abordări diferite dpdv conceptual și de adresabilitate că și clientelă. Observ diverse aprecieri care arată că unii fie nu sunt de acord cu acest gen de mașini ( dreptul lor, nimeni nu-i obligă la o astfel de opțiune ) fie nu cunosc/acceptă rolul acestora și opțiunile de achiziție ale altora, optiuni aflate pe trend crescător. Mai rău apar si comparații cu masini ( Sportage) cu filozofii auto total diferite și mai ales cu alt target de piață, singurul element comparativ fiind încadrarea în același segment auto. Oricum se pare că viitorul acestor tip de vehicul va fi lărgit atât că oferte cât și că dimensiuni și mărime a gărzii prin crearea fie de noi clase, fie de nișe.

  • Obbielesc labieletă, luni, 16.01.2017 21:15

    Băi OB! Ăştia ca tine, care vreţi să priviti traficul de sus, ca pasageri, mai bine mergeti cu transportu' în comun! Ceilalţi, care vreţi să priviţi traficul de sus, ca şoferi, mai bine vă luaţi o dubă. Are avantaje infinite faţă de un aro d-ăsta (de oraş).

  • sTOP!, luni, 16.01.2017 21:22

    Băi topu.le (16.01.2017, 15:22)! Lasă-ne! Jetu-l ai de la ardei iute nu de la portbagaju' ami.cucului! Las-o ma uşor cu me4xic că toxic.

  • @top, luni, 16.01.2017 22:00

    Nu exista motor de 2.0 TDI de 140 CP pe Jetta din 2013. Nu mai mananca...

  • S, marţi, 17.01.2017 00:23

    @Mircea: Stai linistit, doar mi s-a parut funny. Totul era scris bine. :))

  • Sorin, marţi, 17.01.2017 08:46

    O struto-camila marca Volcsvagin ... e extrem de urata si sunt sigur ca va avea vanzari la fel de mari ca toate Seaturile de pana acum din generatiile mai noi... erau frumoase vremurile cand puteai deosebi de la maaaare distanta skoda fabia, seat ibiza si vw polo... cat despre atat-de-mult-laudatele motoare, sa fim seriosi, multi uita de tehnologia HDI, DDI etc ... poate ne-om vindeca totusi de volcsvaginismul asta cras si ne deschidem mintile si spre MASINI

  • kim_vl, miercuri, 18.01.2017 07:08

    @Mircea Nu exista diesel de 2.0 pe Mazda CX-5.

  • Ups, marţi, 11.04.2017 01:13

    Nu stiu cum calculati voi,dar mie mi-a dat o medie de 4,35 stelute pt masina asta.V-a placut atat de mult,ca ati rotunjit la 4.5 in loc de 4.4 sau chiar 4.3.V-a placut masina sau v-au platit Seat/Vw asa bine?

  • adi, vineri, 23.03.2018 10:06

    pai sus scrie ca ati incercat un benzinar de 2.0 190 CP...iar in descriere spuneti ca ati testat diesel ul 2.0 TDI...care e adevarul????